Aihe: Ozzy Hartwall Areenalla 9.9
1 2 3 4 5
Jokapaikanapina
02.08.2010 22:55:23
PsychedelicWarlord: Toki muistaakseni Sabbath Bloody Sabbathin laulumelodioita on muutettu (ja Wardin osalta Behind the wall of sleepin komppia) ,muttei tuo suuremmin ainakaan minua haittaa.

Mua haittaa, Sabbath Bloody Sabbathin alkuperäne melodia on meinaa niin hiton siisti :)

Pointtini oli lähinnä se ,että Ozzyn laulukunto on heitellyt vuosien varrella laidasta toiseen.

Ja mun on se, että Ozzylla ei oo viimesen kymmenen vuoden aikana hyviä ja huonoja päiviä ollu vaan huonoja ja hyvin huonoja. Tottakai tääkin on mielipide kysymys ja jotkut voi oikeesti tykkää siitä. Ei se aina epävireisesti vedä, mutta ylipäätään se karjuminen ja möykkääminenkin mun mielestä on epäsiistiä.
derringer
03.08.2010 00:05:47
danny: Onkos kukaan vielä hankkinut lippua? Tänäänhän nuo on tulleet myyntiin.

Jep,jep kahdeksan lippua tuli aamusella ilman kummoista jonotusta haettua.Tosin kun iltapäivllä lippupiste.fin sivuilta katsoin oli kaikki parhaat istumapaikat ja lattiataso myyty.Toki takakaarteeseen,vastapäätyyn ja piipuhyllyille vielä pari,kolme tuhatta mahtuu...

Minusta toi ozzy on mongertanut noin jo kymmenkunta vuotta ja ei sen laulu (tai liikuminen)läheskään aina 70 ja 80-luvuillakaan ihan linjassa ollut.Joku kumma sen epelin äänessä ja katkokävelyssä silti jaksaa viehättää niin minua kuin monia muitakin.Silti mitä youtubesta katselin,niin ei esiintyminen nyt ihan perseestä ollut ja bändi ainakin vaikutti helvetin kovalta.Hyvä keikka siitä tulee uskokaa pois.
Rock&Roll ,Blues but not so much Jazz...
Musta Arkipyhä
03.08.2010 08:52:18
Jokapaikanapina:Ja mun on se, että Ozzylla ei oo viimesen kymmenen vuoden aikana hyviä ja huonoja päiviä ollu vaan huonoja ja hyvin huonoja. Tottakai tääkin on mielipide kysymys ja jotkut voi oikeesti tykkää siitä. Ei se aina epävireisesti vedä, mutta ylipäätään se karjuminen ja möykkääminenkin mun mielestä on epäsiistiä.

Ei se noilla uusimmilla Youtube-videoilla mitään huuda tai möykkää.Vetää itse asiassa hyvin - kuten jo totesin.

Sun kokemukses perustuu varmaan kohtuu pieneen ja tarkotushakuiseen otantaan.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
MaxDamage
03.08.2010 09:50:39
Jokapaikanapina: Mun mielestä Ozzy kuulosti ihan kehnolta jo siinä Reunion-albumilla.

EDIT: Okei, ei Reunionin jotkut vedot oo niin huonoja!

Tästä tuli mieleen vuoden 1999- Sabbathin Reunion keikka vanhassa jäähallissa, joka oli Ozzyn osalta hemmetin hyvä ja muistan kuinka Antti Mattila kirjoitti keikka arviossaan soundissa: " Ozzy lauloi hyvin, paremmin kuin Reunion- levyllä."

Itselläni tuon keikan aikaansaama mahtava kuva Ozzystä mureni täysin tuolla jo mainitulla surullisen kuuluisalla 2007- keikalla.
Marshallga
04.08.2010 21:21:28 (muokattu 04.08.2010 21:22:21)
Ruisrockin pätkiä olen katellut tässä hiljattain ja täytyy todeta että mies on parhaassa kunnossa vuosiin, ääni pysyy yllättävän hyvin kasassa ja pappa jaksaa heiluakin. 2007 todistin itse miehen livenä ja uudestaankin tahdon päästä vielä näkemään, tämän vuoden keikat on mennyt iteltäni täysin sivu suun :/
"Support music, not rumors."
Jokapaikanapina
04.08.2010 23:56:30
PsychedelicWarlord: Ei se noilla uusimmilla Youtube-videoilla mitään huuda tai möykkää.Vetää itse asiassa hyvin - kuten jo totesin.

Mun mielestä huutaa ja möykkää ja vetää huonosti - kuten jo totesin

Sun kokemukses perustuu varmaan kohtuu pieneen ja tarkotushakuiseen otantaan.

Ei perustu. Ehkä ite oot nähny kaks hyvän päivän vetoo ja playbackin?
Musta Arkipyhä
05.08.2010 08:56:11 (muokattu 05.08.2010 08:59:57)
Jokapaikanapina: Mun mielestä huutaa ja möykkää ja vetää huonosti - kuten jo totesin

Kumma kuinka niin moni on täysin eri mieltä sitten.

Ei perustu. Ehkä ite oot nähny kaks hyvän päivän vetoo ja playbackin?

Livenä Sabbathin kanssa 1999 Hesassa (erittäin kova keikka ja Ozzykin klaaras hyvin),Never say die-video + lukuisia Youtube-vetoja.Huonoja ja hyviä.

Tässäkin tosiaan karjuu ihan kauheasti:

http://www.youtube.com/watch?v=56bE6YTzqY0&feature=related
J.Hollström
05.08.2010 11:27:55
PsychedelicWarlord: Tässäkin tosiaan karjuu ihan kauheasti:

http://www.youtube.com/watch?v=56bE6YTzqY0&feature=related

Onko toi nyt sit niin hyvää? Musta toi Ozzy saa ihan turhaan tasoitusta pelkästään sillä että on vetänyt koko elämänsä kemikaaleja ja on vielä hengissä. Jos tota tarkastelee siten, että olis joku uusi nimi, niin täyttä paskaahan toi laulu on. Aneemista ja epävireistä uikutusta. Ylimmät nuotit laulatetaan kaiken lisäksi yleisöllä. Se että on joskus vetänyt vielä paskemmin ei nosta sen osakkeita yhtään.

Sama koskee näitä muita veteraaneja jotka kiertää areenoita keräämällä massit himaan pelkällä vanhalla maineellaan. Mutta ei kai siinä mitä väärää oo jos jengi edelleen diggaa ja saa elämyksiä itselleen. Et sikäli turhaa tässä on narista mistään kun kerran menee vielä läpi niin että soi.
Musta Arkipyhä
05.08.2010 11:46:51 (muokattu 05.08.2010 11:50:59)
J.Hollström: Onko toi nyt sit niin hyvää?

Ihan ok toi musta on.Live on live.Levyjä kuunnellaan sitten kotona.

Musta toi Ozzy saa ihan turhaan tasoitusta pelkästään sillä että on vetänyt koko elämänsä kemikaaleja ja on vielä hengissä. Jos tota tarkastelee siten, että olis joku uusi nimi, niin täyttä paskaahan toi laulu on. Aneemista ja epävireistä uikutusta. Ylimmät nuotit laulatetaan kaiken lisäksi yleisöllä. Se että on joskus vetänyt vielä paskemmin ei nosta sen osakkeita yhtään.

Epävireessä vetää kaikki laulajat keikoilla.Myös sinun kaikki suosikkilaulajat.Eikä Ozzy mitään tasoitusta saa - päinvastoin.Kuten olen todennut miehen laulajankyvyt ovat aina olleet rajalliset ja Ozzyn äänenväri on sen verran nasaali ja omanlaisensa ,että matskun ja äänen täytyy natsata.Siis osaltaan miehen heikkous on ollut mm.Sabbathin vahvuus kokonaisuuden kannalta.

Tässä minusta esimerkki jossa ääni ja biisi eivät kohtaa:

http://www.youtube.com/watch?v=lWyEP7-eeKc

Laulu lienee teknisesti ok ja vireistä ,mutta..no kuunnelkaa.

Pitää nähdä metsä puilta.

Sama koskee näitä muita veteraaneja jotka kiertää areenoita keräämällä massit himaan pelkällä vanhalla maineellaan. Mutta ei kai siinä mitä väärää oo jos jengi edelleen diggaa ja saa elämyksiä itselleen. Et sikäli turhaa tässä on narista mistään kun kerran menee vielä läpi niin että soi.

Minusta tolle Ozzyn nykykunnolle häviää esim.Gillan nykyään joka on vain varjo entisestään.Toki Gillan on ollut sitten monipuolisempi laulaja kuin Ozzy.
J.Hollström
05.08.2010 13:34:18
PsychedelicWarlord: Epävireessä vetää kaikki laulajat keikoilla.Myös sinun kaikki suosikkilaulajat.

Pitää nähdä metsä puilta.

Ennenkuin aletaan mehtähommiin, niin oisko liikaa vaadittu, jos opettelisit kirjoittamaan pisteen jälkeen välilyönnin? Pilkun eteen sitä ei taas tarvitse laittaa, joten säästyis siinäkin turha vaiva. Tulis vaan paljon proomman olosta tekstii kato. Nyt tulee turhan amismainen tunnelma. Sisällöllä ei oo niin hirveesti välii, kohan menee pilkut ja pisteet ohjesäännön mukaan.

Mut joo, noi mun suosikkilaulajat ei oo tän ketjun aiheena, mutta jos niitä on, niin kyllä ne ihan kivasti on nuottiin yleensä osuneet, myös livenä. Jos haluut ihan nimiä listaan, ja alkaan etsimään virheitä, niin Steve Perrystä voit aloittaa.
Musta Arkipyhä
05.08.2010 13:54:09 (muokattu 05.08.2010 13:58:02)
J.Hollström: Ennenkuin aletaan mehtähommiin, niin oisko liikaa vaadittu, jos opettelisit kirjoittamaan pisteen jälkeen välilyönnin? Pilkun eteen sitä ei taas tarvitse laittaa, joten säästyis siinäkin turha vaiva. Tulis vaan paljon proomman olosta tekstii kato. Nyt tulee turhan amismainen tunnelma. Sisällöllä ei oo niin hirveesti välii, kohan menee pilkut ja pisteet ohjesäännön mukaan.

Ai se aihe olikin kielioppi? Joo en opettele.En viitsi.Eikä kiinnosta pätkääkään haittaako se sinua vai ei.

Melkoisen köyhää argumentointia täysin asian vierestä vaikka off-topicilla ollaan kyllä muutenkin.

Mut joo, noi mun suosikkilaulajat ei oo tän ketjun aiheena

Pitäähän asioita suhteellistaa.

Jos haluut ihan nimiä listaan, ja alkaan etsimään virheitä, niin Steve Perrystä voit aloittaa.

Joka keikalla minkä ovat tehneet? Älä nyt viitsi.Sä oot nähny esim.Perryn keikoista ehkä murto-osan jos sitäkään.Veikkaan ,että Tubestakin löytyy enemmän Ozzyn keikkoja eritasoisina kuvauksina kuin Journeyn.Sieltä sitten on kiva kaivaa tarkoitushakuisesti omaan mielipiteeseen sopiva video.Siitähän tässä on kyse - ei kenenkään laulajan vähääkään objektiivisesta ja musiikillisesta arvioinnista.

Ja miltähän Perry kuulostais vetämässä Sabbathin biisejä? Sopisko sen ääni niihin paremmin kuin Ozzyn? Tätä pointtia tunnut välttelevän.
J.Hollström
05.08.2010 13:57:56
PsychedelicWarlord: Ai se aihe olikin kielioppi?

No sit on ihan turha vängätä. En jaksa lukee tommosta tekstii, joka ei osu nuottiin.
Musta Arkipyhä
05.08.2010 13:59:08 (muokattu 05.08.2010 14:03:47)
J.Hollström: No sit on ihan turha vängätä. En jaksa lukee tommosta tekstii, joka ei osu nuottiin.

No jos et pysty argumentoimaan itse asiasta niin en mahda mitään.

Nyt toivottavasti turha trollaus ja provoilu loppuu ketjusta ja ne jotka Ozzysta ja musastaan diggaavat voivat keskustella rauhassa itse asiasta eli keikasta pisteiden pilkkujen ja välilyöntien sijaan :-)
kyseinen
05.08.2010 15:01:37
PsychedelicWarlord: Tässä minusta esimerkki jossa ääni ja biisi eivät kohtaa:
http://www.youtube.com/watch?v=lWyEP7-eeKc.

Olipa muuten hirveintä paskaa vähään aikaan. Hienonhieno biisi raiskattu täysin mauttomasti. Kiitos tästä. (Turunen vaikuttaa suorastaan koomisen huonolta esiintyjältä.)

Ozzyn näin 2007. Ei siinä mitään vikaa minusta ollut show'na. Ihan avutontahan se laulu oli koko ajan, ääni riittänyt mihinkään, sortui koko ajan. Menin enempi Mike Bordinin ja Zakk Wylden (ja hyvien biisien) takia keikalle.

Ihan turhahan näistä vääntää, selvä asia, ettei Ozzy osaa laulaa sanan perinteisessä merkityksessä, mutta mitä v***n väliä sillä sitten taas toisaalta enää tuossa vaiheessa legendan uraa on. Ei sen enää tarvi missään X Factorissa kilpailla toisin kuin meidän tavallisten kuolevaisten.
War, come with us home!
Musta Arkipyhä
05.08.2010 15:33:01
kyseinen: Olipa muuten hirveintä paskaa vähään aikaan. Hienonhieno biisi raiskattu täysin mauttomasti. Kiitos tästä. (Turunen vaikuttaa suorastaan koomisen huonolta esiintyjältä.)

Mutta melkoisen vireistä ja ammattitaitoista laulua.Korkeat äänet vedetään kohdilleen ja näin pois päin.

Ozzyn näin 2007. Ei siinä mitään vikaa minusta ollut show'na. Ihan avutontahan se laulu oli koko ajan, ääni riittänyt mihinkään, sortui koko ajan. Menin enempi Mike Bordinin ja Zakk Wylden (ja hyvien biisien) takia keikalle.

Juu kuten tuli mainittua Ozzyn kunto on heittelehtinyt vuosien varrella melkoisesti.

Nyt vaikuttais ,että ollaan tulossa taas ylöspäin :-)

Ihan turhahan näistä vääntää, selvä asia, ettei Ozzy osaa laulaa sanan perinteisessä merkityksessä, mutta mitä v***n väliä sillä sitten taas toisaalta enää tuossa vaiheessa legendan uraa on. Ei sen enää tarvi missään X Factorissa kilpailla toisin kuin meidän tavallisten kuolevaisten.

Kuten tosta postaamastani pätkästä käy ilmi ei pelkkä "perinteinen laulun osaaminen" ole kovin merkittävä pointti vaan olennaisempaa on se miten laulu istuu kokonaisuuteen.Ja virheitä tekevät todellakin IHAN kaikki laulajat.

Toki voi olla niitäkin jotka laskevat kaikki virheet ja se voittaa jolla on vähiten :-)
miffe
07.08.2010 04:22:12
PsychedelicWarlord:

Tässä minusta esimerkki jossa ääni ja biisi eivät kohtaa:

http://www.youtube.com/watch?v=lWyEP7-eeKc

Laulu lienee teknisesti ok ja vireistä ,mutta..no kuunnelkaa.

Hyi *ttu, tota pystyny kuuntelee kuin hetken ja päivä silti pilalla.

Eikä ollu edes vireessä ainakaan sen pätkän aikana, jonka pysty kattoo. Jottai se kyl monitorimiksaajalle huitoi, joten oisko sit parantunu, kun kuuli ittensä paremmin. Mut ei pystyny sinne asti kuuntelee.
turkulainen
sirdickyj
09.08.2010 23:20:32 (muokattu 10.08.2010 13:39:51)
PsychedelicWarlord: Kuten tosta postaamastani pätkästä käy ilmi ei pelkkä "perinteinen laulun osaaminen" ole kovin merkittävä pointti vaan olennaisempaa on se miten laulu istuu kokonaisuuteen.Ja virheitä tekevät todellakin IHAN kaikki laulajat.

Toki voi olla niitäkin jotka laskevat kaikki virheet ja se voittaa jolla on vähiten :-)

Älä nyt säädä. Ei toi Turunenkaan mitään laulaa osaa, kyllä siihen laulamisen osaamiseen kuuluu myös fraseerauksen hallinta.

Ja kyllä, Perry lauloi aina hyvin. Ei tarvi kaivaa mitään youtubea kuullakseen, että osaa laulaa, on ehkä kovin kaikista, ja Ozzy ei ole osannut ikinä laulaa yhtään, ei sanan perinteisessä merkityksessä, eikä missään muussakaan merkityksessä. Siinä hommassa ei ole edes munaa. Siitä välittyy kaikinpuolin vain se, että äijää ei kiinnosta.

Paskinta paskaa.

Ja toi Crazy Train oli ihan kammottava. Jos joku nimetön artisti vetäis noin, niin liksat jäis saamatta. Paitsi ettei jäis, koska kukaan ei edes ottais keikalle.
Tiukempaa linjaa
Musta Arkipyhä
10.08.2010 15:35:23 (muokattu 10.08.2010 19:20:00)
sirdickyj: Älä nyt säädä. Ei toi Turunenkaan mitään laulaa osaa, kyllä siihen laulamisen osaamiseen kuuluu myös fraseerauksen hallinta.

Nyt puhutaan kuitenkin koulutetusta laulajasta ja äänestä.Ja sen äänen sopivuudesta esitettävään musiikkiin.Se on ton version kompastuskivi aika selkeästi.

Ja kyllä, Perry lauloi aina hyvin. Ei tarvi kaivaa mitään youtubea kuullakseen, että osaa laulaa, on ehkä kovin kaikista

Osaahan se laulaa.Mut virheitä tekee sekin.Siitähän tässä on kyse.

ja Ozzy ei ole osannut ikinä laulaa yhtään, ei sanan perinteisessä merkityksessä, eikä missään muussakaan merkityksessä. Siinä hommassa ei ole edes munaa. Siitä välittyy kaikinpuolin vain se, että äijää ei kiinnosta.

Höpö höpö.Sun perusteet on jo kumottu ja jäljelle jää vaan katkeraa tilitystä.Ozzyn äänen sopivuudesta olen kommentoinut jo ajat sitten.Perustellen enkä vain "paskaksi" tyrmäämällä.

Ja toi Crazy Train oli ihan kammottava. Jos joku nimetön artisti vetäis noin, niin liksat jäis saamatta. Paitsi ettei jäis, koska kukaan ei edes ottais keikalle.

Roskaa.Niin huono toi veto ei ollut.

Lähinnä mua ärsyttää se ,että perustelet kuinka joku vetää esim.epävireessä ja on siksi muka "paska".Samaan hengenvetoon kuitenkin kehut jotain aivan yhtä epävireessä vetävää.

Se ei mielestäni ole erityisen uskottavaa.
Jokapaikanapina
11.08.2010 15:51:30
PsychedelicWarlord: Lähinnä mua ärsyttää se ,että perustelet kuinka joku vetää esim.epävireessä ja on siksi muka "paska".Samaan hengenvetoon kuitenkin kehut jotain aivan yhtä epävireessä vetävää.

Jos epävireisyys ei haittaa niin eihän siinä mitään. Mut mua ainakin haittaa ihan suunnattomasti. Ei siks, että jeejee tekniikka nusnus, vaan siks, että se oikeesti vaan kuulostaa tosi epämiellyttävältä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)