Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Allen&Heat GL2400-24
1 2
Barpas
09.08.2010 22:39:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaahan tommosen tiskin käyttö kokemuksista +/-.Päntikoko komppi+4 puhaltajaa ja laulu 9kpl.elikkä tarvetta olis 24 kan. mikserille.tommonen osu t kaupan sivuilta silmiin joka vois kiinnostaa.
 
NeliX4
10.08.2010 08:33:29 (muokattu 10.08.2010 08:37:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soon hyvä.
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=91864&o=0
 
Osta silti PreSonus StudioLive 24.4.2 http://www.dv247.fi/invt/71251/ , niin ei tarvi kantaa kuin yksi laatikko.
 
Rallattelija
10.08.2010 11:26:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ittellä on ja tyytyväinen olen. Siltikin komppaan tuota Nelixin kommenttia tosta studiolivestä.
 
Miksi laulaa nuotilleen kun nuotin vieressä on enemmän tilaa!!
Tomppis2
10.08.2010 11:40:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan parasta mun mielestä tossa tiskissä on matriisi. Tuli monesti ajettua esim liidilaulu yhteen ryhmään ja matriisista kaiku ja delay. Taustalaulut toiseen ryhmään ja niitä vain kaikuun. Näin jäi 6 kpl auxeja vielä vapaaksi monitorointiin ja muihin efektointeihin. Samoin direct outit kannattaa muistaa efektien ajoon.
 
Lennu
10.08.2010 15:54:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rallattelija: Ittellä on ja tyytyväinen olen. Siltikin komppaan tuota Nelixin kommenttia tosta studiolivestä.
 
Missähän tota pääsis testaa? Siis Studiolivea.
 
My life is like an Opel-highway.
miffe
10.08.2010 19:55:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Missähän tota pääsis testaa? Siis Studiolivea.
 
Turussa ainakin on yksi Rockcity-sedulassa.
 
Hetken sellaista räplättyäni totesin, ettei ole ainakaan mun laite.
 
turkulainen
Sami_T
10.08.2010 20:25:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tossa kävi äijät juuri tässä nimenomaisessa seppolassa ja tuomio siitä Studiolivesta oli että "kyllä sillä ny räppikeikan vetää". No räppikeikka se kyllä olikin...
 
Joo mutta kertokaa nyt ihmeessä että mikä tossa Studiolivessa on se hyvä juttu mikä tekee siitä suositeltavan? Ja kuinka paljon ootte vetäny ko. laitteella ja minkälaisia juttuja.
 
Mä en oo itse hiplannu ko. vehjettä, luin mielenkiinnosta manuaalin läpi niin kun vertaa (luonnollisesti) vehjettä jammuihin niin koko ajan tuli vastaan kaikenlaisia rajoitteita. Että tuo ei onnistu, eikä tuo, eikä tuo, eikä tuo.
 
samitorvinen.blogspot.com
miffe
11.08.2010 01:47:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Että tuo ei onnistu, eikä tuo, eikä tuo, eikä tuo.
 
Joo, ei pahemmin käyttäjänsä näköiseksi taivu - asiat pakotetaan tekee sillä yhdellä tavalla.
 
Vähän niinku digitiskien Venice, mutta ilman nimeä, jolla sitä kaupattas ylihintaan.
 
Ja takuulla, jos sin mestaan talkkarin ominaisuudes joskus eksyn, niin siellon jotain muuta tarjolla Studioliven lisäks. Talos on kuitenki valmiina kaapelointi vierailijatiskiäkin varte.
 
turkulainen
Lennu
11.08.2010 03:06:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin takaisin asiaan. Onko tuo 2400 niinku päivitetty versio 2200:sta? Se on ainakin kivan selkeä ja intuitiivinen. Paikallisessa ravintelissa sellanen on. Kovin tarkalta ei kyllä sviipattavat keskialueet tuntunu olevan jos yritti jotain kukkopilliä pyydystää, ja äsken manuskasta tarkastin, että ne on kiinteältä Q-arvoltaan 1,6, eli aika levee. Tai musikaalinen tai jotain. Mä en oo musikaalinen. 2400:ssä on 1,8 eli sama ku Mixwzardissa. Siinäkin se tuntuu vähän pehmeeltä :--D Mutta todennäkösesti mä en vaan osaa.
 
My life is like an Opel-highway.
Roadari
11.08.2010 11:22:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Joo tossa kävi äijät juuri tässä nimenomaisessa seppolassa ja tuomio siitä Studiolivesta oli että "kyllä sillä ny räppikeikan vetää". No räppikeikka se kyllä olikin...
 
Joo mutta kertokaa nyt ihmeessä että mikä tossa Studiolivessa on se hyvä juttu mikä tekee siitä suositeltavan? Ja kuinka paljon ootte vetäny ko. laitteella ja minkälaisia juttuja.
 
Mä en oo itse hiplannu ko. vehjettä, luin mielenkiinnosta manuaalin läpi niin kun vertaa (luonnollisesti) vehjettä jammuihin niin koko ajan tuli vastaan kaikenlaisia rajoitteita. Että tuo ei onnistu, eikä tuo, eikä tuo, eikä tuo.

 
Ite oon tehny tolla muutaman keikan. Mielikuva on juurikin tuo että "kyllä sillä ny cover-pumppu keikan vetää sedulassa". Aika kankea vehehän se on, mutta kyllä sillä pärjää. Kyseessä oli siis tuo 16ch malli. 24 on laajempi mm enempi auxeja ja säädettä (ei switch) q arvo. Sitä olis kiva päästä kokeileen. Mut siis jos toi 16ch versio maksaa abaut 2k€, niin kyllä siinä aika paljon saa pienellä rahalla. Loppu fiiliksenä jäi aika muovinen fiilis. Epäilen ettei olis kovin pitkäikäinen laite vähänkään kovemmassa käytössä.
 
Roadari
 
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
NeliX4
11.08.2010 11:29:41 (muokattu 11.08.2010 11:32:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edit Roadari ehti just väliin.
 
Sami_T: Joo mutta kertokaa nyt ihmeessä että mikä tossa Studiolivessa on se hyvä juttu mikä tekee siitä suositeltavan?
 
Mulla ei oo mitään erityisempiä intohimoja ko. laitetta kohtaan - kunhan heitin ilmaan vähän uudenlaisen lähestymistavan tynkää.
 
Millaisen kasan paskaa saa uutena 2000€ tai 3000€:llä?
 
Tässä haettiin vissin 10-12 henkiselle harratelijabändille mikseriä. Onhan tuossa aika paljon yksinkertaistettu(/rajoitettu) kaikkea, jolloin torspompikin kaveri saa tuolla kohtalaista jälkeä ja mitään suurempia soundillisia rajoituksia tuossa ei kuitenkaan ole.
 
LS9:t/iLivet on aika eri hintaluokassa ja käyttötarkoituksessa. Onhan esim. Omppukoneet ja iPhonet on hemmetin rajoitettuja koneita, mutta silti jotkut niistä tykkää. Talon mikseriksi StudioLive kuulostaa lähtökohtaisestikin aika eksoottiselta ratkaisulta.
 
Sami_T
11.08.2010 18:56:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Millaisen kasan paskaa saa uutena 2000€ tai 3000€:llä?
 
Jos löytyy edes se 3000 e niin sillä saa:
 
01V ja joku ADAT-etunen siihen kylkeen
 
tai
 
16/24 ch analogipöytä, joku efekti ja läjä kompuroita/gateja
 
Mulle kumpi tahansa noista vaihtoehdoista olisi keikkapaikalla mieluisampi näky kuin tollanen Studiolive.
 
-----
 
Mitä tulee tohon alkuperäiseen kysymykseen niin tollanen GL2400 on just niin hyvä tai huono vehje kuin mitä se hintalappu antaa olettaa. Eli se on siis edullinen perusvekotin millä pärjää joten kuten mutta ei sillä kuuhun mennä.
 
Kannattaa varautua siihen että ylimääräisiä kanavia ja sparekanavia tarvii aina. Eli 24 kanavan bändille kannattaa ostaa vähintään 32 kanavan mikseri. Toisekseen jos kysyjän bändillä ei oo erillistä monitorimiksaajaa niin kannattaa huomioida että tossa GL2400:ssa on vain kuusi auxia ja niistä tarvisi saada ajettua sekä efektit että kuuntelut. Tomppis tossa sanoikin että auxeja voi pienellä kikkailulla vähän säästää mutta kyllä tossa kikkailun kanssakin tekee todella tiukkaa.
 
samitorvinen.blogspot.com
miffe
12.08.2010 00:24:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: LS9:t/iLivet on aika eri hintaluokassa ja käyttötarkoituksessa.
 
LS9 ei kyllä ton viimesen hinnankorotuksen jälkeen ole enää hintansa väärti. Hinta noussut 35% siitä, kun kaksi vuotta sit omani ostin.
 
Onhan esim. Omppukoneet ja iPhonet on hemmetin rajoitettuja koneita, mutta silti jotkut niistä tykkää.
 
Miten Omppukoneet olis rajotettuja? Itse vanhana Unix-jääränä diggaan siitä, kun sen saa tekemään just sen mitä haluan.
 
turkulainen
NeliX4
12.08.2010 22:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietinkin jo tuon Sami T:n ekan kommentin jälkeen, että taitaa olla suohon heitettyä aikaa yrittää mitään vastata, kun se tie on torpattavaksi päätetty. Mitäs me mutuilijat :)
 
Henri93
15.08.2010 01:39:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=437356 Tossahan olis myynnissä tommonen 01V 96 tiski. Toi on varmasti tosi hyvä just tommoseen käyttöön ja kulkee soundit mukana joka keikka paikalle ja kehtaa tarjota muille. Ei tarvi kantaa räkkejä mukana ja tolla adat hommalla saa sen 20 sisään ja 8 ulos jos ei enemmänki. Ja kyllä oikeesti bändin ku bändin saa supistettua 20 kanavaan (Ei niihin rumpuihin oo aina pakko uhrata 10 kanavaa :). Ton käyttö liittymä on hieman hankala päästä sisään, mutta varmasti ku jaksaa vähän nähä vaivaa ja opetella niin todellaki hintansa väärtti. Ja luulis ettei jälleenmyynti hintakaan hirveesti pääse laskemaan. Ite suosittelisin tota.
 
-Hensu
 
www.valoakansalle.webs.com
Lennu
15.08.2010 04:32:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo kyllä koskaan digitiski keikalla pettänyt (01V tai 01), mutta silti mietityttää se toimintavarmuus. Ideahan niissä on tosi hieno, että kaikki on muistissa noin ainakin periaatteessa. Tänään (tai siis eilen) otin hääkeikalle mukaan Zoomin R16 -tallentimen, joka on ollut muulloinkin, ja mua on aina huvittanut se, että se toimii ihan hyvin mikserinäkin. Skene tallentuu sinne muistiin, kun sen sammuttaa, voi kun ihanaa. Mutta tänään se päätti nollata itsensä just ennen keikkaa. Ei se mitään, mutta analogipöytä ei tee semmosia, ne nupikat ei kääntele itseään.
 
Esimerkki "digimikseristä" oli kieltämättä huono, mutta kun pelataan digimaailmassa, jossa vehje voi buuttaa ittensä tehdastilaan edes hypoteettisesti, niin se vaatii kyllä enemmän aikaa saada se taas tontille. Anaalipöytä taas on tossa just. Ja jos siitä bittihelvetistä muutenkin jotain hajoaa, niin se koko laatikko ei toimi.
 
No niin, tämmösenä offtopik-hajatelmana vaan. Nyt saa lyttää taas harrastelijan näkemykset. Se on selkeä päänvaiva vähemmän, mitä simppelimmät kikottimet on mukana.
 
My life is like an Opel-highway.
stnprkl
15.08.2010 05:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Ei oo kyllä koskaan digitiski keikalla pettänyt (01V tai 01), mutta silti mietityttää se toimintavarmuus. Ideahan niissä on tosi hieno, että kaikki on muistissa noin ainakin periaatteessa. Tänään (tai siis eilen) otin hääkeikalle mukaan Zoomin R16 -tallentimen, joka on ollut muulloinkin, ja mua on aina huvittanut se, että se toimii ihan hyvin mikserinäkin. Skene tallentuu sinne muistiin, kun sen sammuttaa, voi kun ihanaa. Mutta tänään se päätti nollata itsensä just ennen keikkaa. Ei se mitään, mutta analogipöytä ei tee semmosia, ne nupikat ei kääntele itseään.
 
Esimerkki "digimikseristä" oli kieltämättä huono, mutta kun pelataan digimaailmassa, jossa vehje voi buuttaa ittensä tehdastilaan edes hypoteettisesti, niin se vaatii kyllä enemmän aikaa saada se taas tontille. Anaalipöytä taas on tossa just. Ja jos siitä bittihelvetistä muutenkin jotain hajoaa, niin se koko laatikko ei toimi.
 
No niin, tämmösenä offtopik-hajatelmana vaan. Nyt saa lyttää taas harrastelijan näkemykset. Se on selkeä päänvaiva vähemmän, mitä simppelimmät kikottimet on mukana.

 
Tää sama pätee myös tietokoneisiin eli backup on se mystinen sana/toimi.
Checkin jälkeen aina asia talteen tiskiin JA muistitikulle. Noit bittivinouksia sattuu aina sillon tällön myös noissa kalliimmissakin laitteis, mut se ei haittaa niin kauan kun on itse tilanteen edellä eli scene/show/mikä vaan on talles väh. kahes eri paikas. Siis tiskin lisäks jollain ulkoisella medialla PCMCIA/USB jne.
Ja mulla siis on "kaatunu" useampikin eri merkkinen digilauta, MUTTA ykskään ei ikinä vedon aikana. Joka ikinen kerta kun mulla on lauta "kaatunu" on kyseessä ollu jonkun asian konffaus (auxien lisäys failiin yms.) tai failin lataus.
 
Viltsu audiokantaja
pitk
15.08.2010 11:04:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl:
Checkin jälkeen aina asia talteen tiskiin JA muistitikulle.

 
Ja se tikku fyysisesti irti laudasta.
 
Pitk.
 
PS aika offariks menee, pitäiskö perustaa tikiditaalisia miksuuttimia koskeva topikki ihan kokonaan...
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Eccentr1c
16.08.2010 16:01:08 (muokattu 16.08.2010 16:01:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuoden ajan on tullut jonkin verran tehtyä keikkaa tuollaisella ja erittäin hyvä ns. perus tiski tuo on. Ehdotonta plussaa matriisista, jonka avulla saa kätevästi talteen vaikka jonkinnäköisen tallenteen keikasta jos niin haluaa. Joka kanavalle on myös oma neljän ledin "mittari", selkeyttää kun ei tartte koko ajan olla sormi PFL-nappulalla.
Lisäksi plussaa ryhmistä ja kuudesta auxista. Aparaatin taakse saa pari valoa kiinni ja tiski on muutenkin ns. selkeä.
 
Kuten joku jo edellä kommentoi, niin mitään veitsen tarkkaa equtusta tuolla ei voi tehdä, mutta jos on tarvetta niin erillisellä purkilla varmasti saa haluttua tulosta aikaa.
 
Ainoa pieni mutta on siinä, että jos teillä on valmiiksi jo kanavat täynnä, niin
suosittelisin harkitsemaan voisiko tulevaisuudessa olla tarvetta isommalle tiskille.
Ei pari ylimääräistä kanavaa pahaa tee :)
 
-M
 
"No siis eemolli soitetaan tosta....äh, vedä vitosina."
Barpas
17.08.2010 20:59:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs sanotte Soundcraft lx7 24 tiskist suhteessa A&H ominaisuuksiin.Kumpi paree.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «