Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 8:sta raidasta kuuteentoista
1
Jape Muusa
09.08.2010 22:55:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tehny kotistudiossani tähän asti äänityksiä Echo Laylan 3G-kortilla analogisesti ja nyt pitäisi löytää budjettiratkaisu järjestelmän laajentamiseksi siten,että pystyisin äänittämään 16 raitaa yhtäaikaisesti.
 
Vaihtoehtoiksi on valikoitunut Behkun ADA8000 tai Presonuksen Digimax D8.
Onko noiden laadussa merkittäviä eroja ja onko olemassa muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa?
Digimax on hinnaltaan sillä tasolla,että yhtään enempää en vermeeseen kykene euroja sijoittamaan.
 
Kokemuksia,mielipiteitä,ideoita?
 
En se minä ollut!
kivi
10.08.2010 01:57:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IMHO mikä vaan adat-palikka mikä pystyy 24-bittiseen 44.1kHz ääneen toimii. Taajuuden parantaminen ei tuo olennaista lisää soundiin sen jälkeen kun ollaan jo 24-bittisessä maailmassa. Eli voit hyvin katsella käytettyjäkin. Tärkeämpää kuin speksit ja resoluutiot on joka tapauksessa se, miltä laitteet omiin korviisi kuulostaa.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Jape Muusa
10.08.2010 10:47:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: IMHO mikä vaan adat-palikka mikä pystyy 24-bittiseen 44.1kHz ääneen toimii. Taajuuden parantaminen ei tuo olennaista lisää soundiin sen jälkeen kun ollaan jo 24-bittisessä maailmassa. Eli voit hyvin katsella käytettyjäkin. Tärkeämpää kuin speksit ja resoluutiot on joka tapauksessa se, miltä laitteet omiin korviisi kuulostaa.
 
Joo,ikävää vaan,ettei täälläpäin missä asun ole testausmahdollisuutta,joten melkeimpä kuulopuheiden perusteella joudun ostopäätöksen tekemään.
Tuo Behringerihän on kovin hypetetty verme hinta/laatusuhteeltaan. Asia joka mua siinä arvelluttaa on se,että Behkun tuotteille ominaiseen tapaan osa niistä on kärvähtäny suht. vähäisenkin käytön jälkeen,kun taas jotkut yksilöt on kestänyt ehjinä ihan säädyllisiäkin aikoja.
Noissa halvimmissa adat-palikoissa ei sitte kuitenkaan taida hirvittäviä soundillisia laatueroja olla?
 
En se minä ollut!
cozmo
10.08.2010 11:03:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiven kanssa samaa mieltä.
 
rauhaa: Joo,ikävää vaan,ettei täälläpäin missä asun ole testausmahdollisuutta,joten melkeimpä kuulopuheiden perusteella joudun ostopäätöksen tekemään.
Tuo Behringerihän on kovin hypetetty verme hinta/laatusuhteeltaan. Asia joka mua siinä arvelluttaa on se,että Behkun tuotteille ominaiseen tapaan osa niistä on kärvähtäny suht. vähäisenkin käytön jälkeen,kun taas jotkut yksilöt on kestänyt ehjinä ihan säädyllisiäkin aikoja.
Noissa halvimmissa adat-palikoissa ei sitte kuitenkaan taida hirvittäviä soundillisia laatueroja olla?

 
Laitteen heikoin lenkki on sen väärin mitoitettu muuntaja. Toisiopuolelta tulee aika reipasta ylijännitettä ja laite kestää, mikäli regulaattorit kestävät moisen ylijännitteen tai muut osat kestävät regulaattorien tuottaman ylimääräisen lämmön. Laitteena kuitenkin älykkäästi suunniteltu ja aika paljon saa lyödä pesetaa tiskiin, mikäli haluaa oikeasti paremman.
 
- Niko
 
nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
anapena
10.08.2010 11:49:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun tuli hankittua mielestäni edullisesti dv247sta Focusriten Octopre LE. Yhtä jatsilevyä sen avulla äänittelin. Äänenlaadusta en vielä osaa sanoa mitään kovin painavaa, sen verran vähän on tullut vertailtua muihin palikoihin. Luulisi pärjäävän Behkulle. Samaan pakettiin sai siis adat-kortin, joka piti itse asentaa paikoilleen. Oli varmaan jotain varaston loppuja, joita myivät pois. Eli tuota voisi löytyä käytettynäkin järkevään hintaan.
 
varakeef
10.08.2010 11:57:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rauhaa: Vaihtoehtoiksi on valikoitunut Behkun ADA8000 tai Presonuksen Digimax D8. Onko noiden laadussa merkittäviä eroja ja onko olemassa muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa?
Digimax on hinnaltaan sillä tasolla,että yhtään enempää en vermeeseen kykene euroja sijoittamaan.
 
Kokemuksia,mielipiteitä,ideoita?

 
Motu 8pre taitaa toimia myös tuossa käytössä.
http://www.thomann.de/fi/motu_8pre.htm
 
Käytän interfacena, tykkään.
 
Behkun puute taitaa olla myös se, että siinä ei ole padeja. Jotkut ovat kokeneet esimerkiksi rumpujen äänittämiseesä vaikeuksia tämän vuoksi.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Jape Muusa
11.08.2010 04:03:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cozmo: Kiven kanssa samaa mieltä.
 

 
Laitteen heikoin lenkki on sen väärin mitoitettu muuntaja. Toisiopuolelta tulee aika reipasta ylijännitettä ja laite kestää, mikäli regulaattorit kestävät moisen ylijännitteen tai muut osat kestävät regulaattorien tuottaman ylimääräisen lämmön. Laitteena kuitenkin älykkäästi suunniteltu ja aika paljon saa lyödä pesetaa tiskiin, mikäli haluaa oikeasti paremman.
 
- Niko

 
Tilanteem näin ollessa,kannattaisko Behkuun sitten vaihtaa muuntaja heti uutena?
Jos näin,niin minkälainen?
 
En se minä ollut!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «