Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Elvis-mikrofoni
1
efunkelist
14.11.2008 00:02:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemuksia näistä kellään?
 
http://www.thomann.de/fi/shure_sh55_serie_ii.htm
 
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_gm55_elvis_mikro.htm
 
Onhan nuo tyylikkäitä! Mua harmittaa kun perus laulumikit on niin tylsiä ja persoonattomia. Entä jos ostais ton halpismikin ja asentais sinne sm58 kapselin, voisko toimia?
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Niq
17.11.2008 14:32:20 (muokattu 17.11.2008 14:32:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemuksia näistä kellään?
 
T.bonen elvismikki on tosi ohut ja komottava soundiltaan. Ainakin se yksilö mitä joskus testasin. Hieno mut siihen se jääkin.
 
Entä jos ostais ton halpismikin ja asentais sinne sm58 kapselin, voisko toimia?
 
Vois tai sitten ei. Mikin soundi, suuntakuvio ja luonne riippuu aika pitkälti siitä rungon ja kapselin yhdistelmästä. Veikkaan ettei ainakaan ihan viiskasilta kuulosta...
 
"I have a cunning plan" -Baldrick
efunkelist
17.11.2008 23:00:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vois tai sitten ei. Mikin soundi, suuntakuvio ja luonne riippuu aika pitkälti siitä rungon ja kapselin yhdistelmästä. Veikkaan ettei ainakaan ihan viiskasilta kuulosta...
 
no eihän sen viiskasilta tarvi kuulostaa, kunhan ei olis pelkästään kivan näköinen :) ja arvelinkin että tbone olisi ohut ja inha.
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Urbaanitarzan
20.11.2008 10:22:26 (muokattu 20.11.2008 10:26:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse parisen vuotta sitten tuon shuren bundlen ostin ja tyytyväinen olen. Maksoi muuten silloin päälle 200 erkkiä, eli eipä tuo pahan hintainen ole. Jos tilaat tuon paketin, niin joudut hankkimaan vielä sellasen välikappaleen tuohon mikin ja ständin väliin. Ei nimittäin kierteet natsaa. Harmitti hieman kun sai paketin kotiin ja alkoi kasailemaan, eikä sitten onnistunutkaan. :)
 
Edittiä: Tarkemmin kun katselin niin huomasin, että pakettiin on lisätty tuo adapterikin. Höhö.
 
Teijo K.
21.11.2008 13:48:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimiskohan toi tbone huuliharpulle. Siihenhän just ohut ja komottava on passeli. Vielä kun olisi sähän säröä.
jheleniu
22.11.2008 12:17:08 (muokattu 22.11.2008 12:17:40)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimiskohan toi tbone huuliharpulle.
 
Muotoilun takia ei taida oikein toimia. Toi on semmoinen möykky, että harpun ympärille on paha saada aikaan tiivistä suljettua kuppia, joka IMHO on aika olennainen osa soundia.
 
Mulla on oikea Shure SH55 keikoilla laulukäytössä mut huuliharppuun käytän bullettia.
 
Teijo K.
26.11.2008 09:34:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muotoilun takia ei taida oikein toimia. Toi on semmoinen möykky, että harpun ympärille on paha saada aikaan tiivistä suljettua kuppia, joka IMHO on aika olennainen osa soundia.
 
Mulla on oikea Shure SH55 keikoilla laulukäytössä mut huuliharppuun käytän bullettia.

 
Mä oon enemmän Sonny Boy Williamson -koulukuntaa enkä edes yritä sulkea sitä mikkiä sinne kämmenkuppiin harpun kanssa. Se sulkee muutamankin soundikikan pois käytöstä nääs. IMHO toi on olennainen osa sitä soundia vain yhdessä tyylissä.
 
:)
pääsiäishenu
29.05.2010 10:26:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin tuollaista shurea ostamassa elikkä tietääkö joku mistä päin Helsinkiä löytyisi?
 
Eli malli http://www.thomann.de/fi/shure_sh55_serie_ii.htm
 
Yrms
02.06.2010 13:26:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^Kaisaniemen Äffällä on elviksiä
 
www.mikseri.net/blindways
CryptoFib
07.06.2010 23:40:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu se on ainaki ollu melko .. värittävä mikki. Nykyään Shurella sullovat beta 57/58 kapseleita noihin. Saattaa designinsä ja suuntakuvion (superhertta) takia tarjota käsittelijällensä kiertopalkintoja... sepä selviää testaamalla.
 
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
Calyamaha
13.07.2010 09:18:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CryptoFib: Juu se on ainaki ollu melko .. värittävä mikki. Nykyään Shurella sullovat beta 57/58 kapseleita noihin. Saattaa designinsä ja suuntakuvion (superhertta) takia tarjota käsittelijällensä kiertopalkintoja... sepä selviää testaamalla.
 
Tuostahan on se uusi "Super"-malli jolla Hetfieldkin nykyään vetää?
 
efunkelist
05.08.2010 18:41:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mä varmaan tota elvismikkiä hommaa mutta vois ehkä kokeilla sennheiseria laululle sitten kun moisen saan kitaralle hommattua. Tosin voi olla että siinä vaiheessa mulla menee senkku kitaralle ja shuren 57 lauluun - olettaen että se mun laululle toimii. Kokeilemalla se sitten selviää. Siihen asti viisseiska on kitaran.
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Ikosaedri
09.08.2010 13:42:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jheleniu: Muotoilun takia ei taida oikein toimia. Toi on semmoinen möykky, että harpun ympärille on paha saada aikaan tiivistä suljettua kuppia, joka IMHO on aika olennainen osa soundia.
 
Mulla on oikea Shure SH55 keikoilla laulukäytössä mut huuliharppuun käytän bullettia.

 
Joo... Käytän lauluissa ja huuliharpussa ja toimii. Ei muuten kierrä sitten mitenkään! Ite päädyin siis t.bonen versioon kokeiltuani vanhemman shuren sm viiskasini kanssa rinnan tätä. Ei ne mikrofonit niin monimutkasia, etteikö >60vuoden takasta mikkiä osata kopioida =).
 
Tosin tuota huuliharppua oon käyttäny laittamalla kädet "tiiviisti suljetuksi kupiksi" (kiitos jheleniulle termistä) mikkiä vasten, joten ehkä ei toimi niin hyvin.. Noh, ehkä vaikenen. Itse siis tyydyin tähän.
 
Ikosaedri
09.08.2010 13:45:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

efunkelist: Kokemuksia näistä kellään?
 
http://www.thomann.de/fi/shure_sh55_serie_ii.htm
 
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_gm55_elvis_mikro.htm
 
Onhan nuo tyylikkäitä! Mua harmittaa kun perus laulumikit on niin tylsiä ja persoonattomia. Entä jos ostais ton halpismikin ja asentais sinne sm58 kapselin, voisko toimia?

 
Tompalta tilatessahan on se 30 pvä, eli kummatkin kokeiluun ja toinen takas? =). Kannattaa ainakin kokeilla ilman kapselinvaihtoa, kun se ei tosiaan ole kuin kapseli. Kuten sanottua, niin "kaikki" mikissä vaikuttaa ääneen. =)
 
Ikosaedri
10.08.2010 23:17:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, t.bone hajos pahassa paikassa, onneks oli varamikki. Suosittelut siis siirtyy shuren versiolle.
 
DirectTone
23.08.2010 15:28:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran käytin kyseistä mikkiä keikalla ja tuhosi miksauksen täysin. Johtuikohan miksaajien kokemattomuudesta/paikasta vaiko mikistä itsessään, sitä en tiedä.
 
Sefanja 3:17: Herra, Jumalasi, on sinun kanssasi, hän on voimallinen, hän auttaa. Sinä olet hänen ilonsa, rakkaudessaan hän tekee sinut uudeksi, hän iloitsee, hän riemuitsee sinusta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «