Aihe: Bufferipedaali
1 2 3
tommiot
10.08.2010 19:45:00
sickboy: Täytyy tunnustaa, että en ole koskaan kuullutkaan mistään bufferista. Täysin uusi juttu, vaikka olen kitaraa soittanut 15 vuotta ja olen mielestäni aikamoinen saundirunkkari.

Osaako joku lonkalta kertoa onko joku/jotkut pedaalini "bufferoituja"? Laudasta löytyy Cry Baby Classic, Way Hugesin Fat Sandwich, BJF:n Blue Baby, Carl Martinin Plexitone, Bossin TU-2, Mojo Handin Analogue Filter, Electroharmonixin Pulsar, TC Electronicsin Nova Delay ja Bossin volabedaali.

En harrasta mitään piuhahifistelyäkään...tästä huolimatta soundihävikki ei mielestäni ole mitenkään ratkaiseva kuivaan soundiin verrattuna. Vahvistimena on Bognerin Alchemist ja olen ollut pirun tyytyväinen soundeihin.

En muuten laita mitään efektilenkkiin, vaan kaikki ovat perinteikkäästi kitaran ja styrkkarin välissä...tietysti verkkovirrassa, kuka nyt pattereita jaksaa vaihtaa?

Noista TU-2 ainakin on bufferoitu.
wilo
11.08.2010 08:28:07
sickboy: Osaako joku lonkalta kertoa onko joku/jotkut pedaalini "bufferoituja"? Laudasta löytyy Cry Baby Classic, Way Hugesin Fat Sandwich, BJF:n Blue Baby, Carl Martinin Plexitone, Bossin TU-2, Mojo Handin Analogue Filter, Electroharmonixin Pulsar, TC Electronicsin Nova Delay ja Bossin volabedaali.

Muistaakseni Carl Martin Plexitone on bufferoitu, ei siis true bypass. Carl Martinin bufferin luulisi olevan laadukas.
RKoo
11.08.2010 17:18:39
sickboy: Osaako joku lonkalta kertoa onko joku/jotkut pedaalini "bufferoituja"? Laudasta löytyy Cry Baby Classic, Way Hugesin Fat Sandwich, BJF:n Blue Baby, Carl Martinin Plexitone, Bossin TU-2, Mojo Handin Analogue Filter, Electroharmonixin Pulsar, TC Electronicsin Nova Delay ja Bossin volabedaali.

True Bypass - pedaaleita noista on vain BJF ja tuo filtteri.

Et siis varmasti tarvitse ylimääräistä bufferia.
erty
11.08.2010 17:35:08
RKoo: True Bypass - pedaaleita noista on vain BJF ja tuo filtteri.

Et siis varmasti tarvitse ylimääräistä bufferia.

Ehx Pulsar on myös todennäköisesti (ainakin uusi XO-sarjalainen) true bypass kuten myös tuo Way Huge.

Musta tuo onkin vähän harhaanjohtava ilmoitus ettei "tarvitse" bufferia jos vähemmistä pedaaleista on tbp. Ite oon havainnu monesti bufferin auttavan juurikin näiden "huonosti bufferoitujen" sekä vanhojen MXR & EHX-purkkien (joissa ei useimmiten ole bufferia muttei myöskään tbp) edessä, jolloin signaali ei huku niin paljon näihin ongelmakohtiin. Kokeilemalla selviää parhaiten kaipaako bufferia vai ei.
wilo
11.08.2010 19:18:32
Joo, kokeilemalla selviää. Mulla ainakin tuntui auttavan kummasti laatubufferi. Tätä nykyä mulla on TC Nova Modulator toisena ketjussa heti wahin jälkeen, ajaa asian oikein hyvin.
koponen
11.08.2010 19:56:31
Mulla on octa-switch ja siinä saa kätevästi bufferin napista päälle tai pois. Helppo testailla miten vaikuttaa soundiin milläkin pedaalikombinaatiolla. Kokeilujen perusteella olen päätynyt pitämään bufferia päällä. Kaapelit on George L ja silti bufferoitu signaali on hieman kirkkaampi ja eloisampi kuin tbp. Pieniä miinuksia tulee siitä että muutama speddu soundaa paremmalta ilman bufferia, mutta kokonaisuus on kuitenkin parempi bufferoituna.
I'm endorsed by Marshall
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)