Aihe: Gotoh -floikkien kimppatilausta
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
Karvamammutti
10.08.2010 18:04:42
Asiasta haulikonpiippuun, olisi hyvän tavan mukaista kysyä tuotteen viralliselta maahantuojalta tarjous, ennenkuin ruvetaan äpöstelemään kimppatilauksia maailman laidalta.
Common sense- So goddamn rare it's a superpower.
Twinkle
10.08.2010 18:10:32 (muokattu 10.08.2010 18:10:49)
Asiahan ei minulle kuulu, mutta haluaisin nyt tähän hätään kuulla pienehkön referaatin siitä, mitä lakeja tässä on rikottu? Semmoinen yksiselitteinen ja ilman kiertelyä.
mattim
10.08.2010 18:13:15

Karvamammutti: Asiasta haulikonpiippuun, olisi mukaista kysyä tuotteen viralliselta maahantuojalta tarjous, ennenkuin ruvetaan äpöstelemään kimppatilauksia maailman laidalta.

Asiallinen kommentti. Jokus on tällaisia tarjouspyyntöjä tullut kyseltyä, mutta maahantuoja on kieltäytynyt tekemästä kauppaa suoraan kuluttajan kanssa ja ohjannut valtuutetun jälleenmyyjän pakeille.

Matti
Palo on rajoitettu kivijalkaan/Väärin sammutettu
McNulty
10.08.2010 18:14:58
Twinkle: Asiahan ei minulle kuulu, mutta haluaisin nyt tähän hätään kuulla pienehkön referaatin siitä, mitä lakeja tässä on rikottu? Semmoinen yksiselitteinen ja ilman kiertelyä.

Emmä tiedä onko rikottu mitään lakeja suoranaisesti, sillä ainoastaan Sensonic itse tietää, onko hän informoinut verottajaa yhteisöhankinnoista.

Minusta hän toimii yhteisöhankkijana, sillä hän tuo maahan tavaraa ja välittää sitä edelleen maksua vastaan. Siitä olen linkit laittanut edellisellä sivulla.
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
Karvamammutti
10.08.2010 18:16:55
mattim: Asiallinen kommentti. Jokus on tällaisia tarjouspyyntöjä tullut kyseltyä, mutta maahantuoja on kieltäytynyt tekemästä kauppaa suoraan kuluttajan kanssa ja ohjannut valtuutetun jälleenmyyjän pakeille.

Matti

No sitten sitä kannattaa kysellä valtuutetulta jälleenmyyjältä. Ja sitten vasta sen JÄLKEEN kannattaa ruveta tilailemaan afrikan intiaaneilta.
McNulty
10.08.2010 18:18:32
mattim: Asiallinen kommentti. Jokus on tällaisia tarjouspyyntöjä tullut kyseltyä, mutta maahantuoja on kieltäytynyt tekemästä kauppaa suoraan kuluttajan kanssa ja ohjannut valtuutetun jälleenmyyjän pakeille.

Matti

Meillä on aika monta kotimaistakin jälleenmyyjää joita voi kilpailuttaa. Olen itsekin aikanaan kertonut suoraan esim. Flangerille että Oulun Soitin- ja tarvike kauppaa siihen ja siihen hintaan. Yleensä hinnan on saanut aina kohdilleen ihan muutamalla asiallisella sähköpostillakin.

Eli mikään/kukaan ei estä lähettämästä sähköpostia kotimaisillekin toimijoille. Voihan sinne Millbrookiin kertoa, että "olen saanut tarjouksen Keski-Euroopasta, hintaan 144e/kpl... onnistuisiko teiltä 130e/kpl? Ja jos onnistuu niin minä hankin teille 20-30 tilausta lisää."

Tiedä vaikka suostuisivatkin.

PS. Niin ja minähän en "ilkeänä musakaupan setänä" saa tuostakaan kaupasta latin latia. Mutta hei, ei hätää, mulla on kuukausipalkka eikä provisioon sidottu :)
Juicy
10.08.2010 18:24:11 (muokattu 10.08.2010 18:24:40)

Karvamammutti: No sitten sitä kannattaa kysellä valtuutetulta jälleenmyyjältä. Ja sitten vasta sen JÄLKEEN kannattaa ruveta tilailemaan afrikan intiaaneilta.

Ja sitä ennen voi vielä kysellä kavereilta, josko olisi parikymmentä floikkaa nurkissa, sitten pistää torille ostoilmoitus, ja sen jälkeen kysellä läheisestä soitinliikkeestä, ennen kuin pistää edes jälleenmyyjälle kyselyä?

Maailmastahan tulisikin heti paljon parempi paikka, kun mitään ei ostettaisi ulkomailta. Se vaan ettei tarvitsisi Suomestakaan sitten viedä mitään ulkomaille...
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
McNulty
10.08.2010 18:25:25
Juicy: Ja sitä ennen voi vielä kysellä kavereiltä, josko olisi parikymmentä floikkaa nurkissa, sitten pistää torille ostoilmoitus, ja sen jälkeen kysellä läheisestä soitinliikkeestä, ennen kuin pistää edes jälleenmyyjälle kyselyä?
Turhaa ja tarpeetonta saivartelua. Ei kyllä yllätä yhtään, mistä osoitteesta.

Maailmastahan tulisikin heti paljon parempi paikka, kun mitään ei ostettaisi ulkomailta. Se vaan ettei tarvitsisi Suomestakaan sitten viedä mitään ulkomaille...
Eikä tästäkään nyt ollut taas kysymys, mutta hyvin sää vedät. Jatka samaan malliin.
Karvamammutti
10.08.2010 18:25:48
Juicy: Ja sitä ennen voi vielä kysellä kavereilta, josko olisi parikymmentä floikkaa nurkissa, sitten pistää torille ostoilmoitus, ja sen jälkeen kysellä läheisestä soitinliikkeestä, ennen kuin pistää edes jälleenmyyjälle kyselyä?

No joo, Juissi rupes taas rölöttämään...

Ja se läheinen soitinliike on jälleenmyyjä.
Juicy
10.08.2010 18:32:32

McNulty: Turhaa ja tarpeetonta saivartelua. Ei kyllä yllätä yhtään, mistä osoitteesta.

Pitäähän maailmassa voida johonkin vielä luottaa. Toinen on se, että aina kun tulee Sensonicilta jotain kimppatilaukseen liittyvää mainostusta, teikäläinen on aina näitä samoja virsiä veisaamassa.

Eikä tästäkään nyt ollut taas kysymys, mutta hyvin sää vedät. Jatka samaan malliin.

Kiitos.
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Sensonic
10.08.2010 18:33:08
Twinkle: Asiahan ei minulle kuulu, mutta haluaisin nyt tähän hätään kuulla pienehkön referaatin siitä, mitä lakeja tässä on rikottu? Semmoinen yksiselitteinen ja ilman kiertelyä.

Nyt täytyy kyllä kompata Twinkleä.

Eli kerropas McNulty, että mitä lakia rikotaan, jos tuodaan tavaraa ohi virallisen maahantuojan taholta, joka sitä suostuu meille myymään? Kuten sanoin, niin juridisesti "maahantuonti" on täysin laillista, jos tarvittavat viranomaisvelvoitteet on täytetty.

Aikaisemmin viittasit siihen, että kimppatilaajat "rikkovat" eksklusiivista maahantuontisopimusta, mutta nyt sitten jälkikäteen sitten alat luennoimaan noista viranomaisvelvotteiden täyttämisestä.

Minä haluaisin tietää (Twinklen ohella), että mitä Suomen (tai EU:n) lakia kimppatilaajat (C) rikkovat, jos he ostavat tavaraa myyjältä (D), kun C ja D eivät ole sopimussuhteessa valmistajan (A) ja suomalaisen jälleenmyyjän (B) kanssa, joilla on keskenään eksklusiivinen jakelusopimus? Mikä Suomen (tai EU:n) laki kriminalisoi sellaisen tavaran maahantuonnin, josta A:lla ja B:llä on keskenään maahantuontisopimus? Se maahantuontisopimus kun ei ole sama kuin laki, eikä sitä tarvitse ulkopuolisten noudattaa.
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
McNulty
10.08.2010 18:36:05
Juicy: Toinen on se, että aina kun tulee Sensonicilta jotain kimppatilaukseen liittyvää mainostusta...
Siksi mä juuri otankin osaa... sillä keskustelualueet eivät ole myyntipaikkoja. Mainostaminen kuuluu jonnekin muualle!
McNulty
10.08.2010 18:44:08 (muokattu 10.08.2010 18:45:17)
Sensonic: Eli kerropas McNulty, että mitä lakia rikotaan, jos tuodaan tavaraa ohi virallisen maahantuojan taholta, joka sitä suostuu meille myymään? Kuten sanoin, niin juridisesti "maahantuonti" on täysin laillista, jos tarvittavat viranomaisvelvoitteet on täytetty.
Voi hyvinkin olla... ja siinä tapauksessa seison korjattuna.

Joka tapauksessa pysyn kannassani, että sinä harjoitat elinkeinotoimintaa ja olet täten ilmoitusvelvollinen verottajalle tuloista ja menoista. Kysyin, että onko puhtaat jauhot varmasti pussissa. Sain vastaukseksi: "Kyllä on."

Aikaisemmin viittasit siihen, että kimppatilaajat "rikkovat" eksklusiivista maahantuontisopimusta, mutta nyt sitten jälkikäteen sitten alat luennoimaan noista viranomaisvelvotteiden täyttämisestä.

Niin, oletin että maahantuontiin liittyy muitakin asioita kuin pelkästään: "Kyl mä saan tuolta tilata vaikka 100kpl näitä ja välittää edelleen korvausta vastaan." Ilmeisesti ei kuitenkaan liity. Haluan vain että SINÄ, kimppatilausten vetäjänä otat nämä asiat selville ja varmistat ennenkö tulee mitään "kakkoja niskaan". Ok?

Se maahantuontisopimus kun ei ole sama kuin laki, eikä sitä tarvitse ulkopuolisten noudattaa.
On totta, ettei jälleenmyyjää voida kieltää myymästä tai toimittamasta EU:n sisällä tavaraa maasta toiseen. Mutta, nyt mua kiinnostaisi tietää sen sinun anonyymin jälleenmyyjän ja hänen kotimaansa maahantuojan, sekä Millbrookin välinen touhu. Onko se kaikkien mielestä hyväksyttävää ja "ok"?

Onko sinulla mitään kaupankäynnin etiikkaa tai edes pyrkimystä selvittää, onko asia kaikkien osapuolien suhteen ihan okei?

Kuten sanoin, kunnioitus on molemminpuolista, ja jos sinä ystäväsi Kricen kanssa lähdette tuolla "vittuillaas kotimaiselle maahantuojalle"-asenteella liikenteeseen, niin miksi ihmeessä muiden tahojen pitäisi polvistella ja kumarrella? Mä en ymmärrä...

Se ettei jotain asiaa ole erikseen määritelty vääräksi meidän tai EU:n laissa, ei automaattisesti tarkoita sitä että se olisi oikein tai hyvien bisnestapojen mukaista.

Peräänkuulutan vain rehtiä toimintaa kaikin puolin. Jos olet 100% varma, että on ihan oikein ja laillista tuoda jälleenmyytäväksi tavaraa, niin silloinhan kaikki on hyvin, eikö?

Tässä tapauksessa sulla pitäisi olla ne lakipykälät jotka sie linkität tänne ja laitat minulle luun kurkkuun. Näin ei kuitenkaan ole käynyt, eli on syytä epäillä ettet itsekään tiedä asioiden oikeaa laitaa?
pekurides
10.08.2010 18:46:41

heheh:=)

Ai että toiset jaksaa....

sorry offtopic mutta, kuinkas nuo gotohit laadullisesti eroavat orkkis schallereista?

Entäs onkos orkkiksista ollut vielä kimppaa?
They see me rollin, they hatin.
the-Antero
10.08.2010 18:58:52

Oikeastaan käytettyjäkään soittimia ei siis saisi olla myynnissä koska kyseisten soitinten myyjät harvoin ovat saman merkin maahantuojia. ;)
Onkohan siulla ihan täyttä tietämystä mistä nyt puhutaan? Alkuun vaikutti lupaavalta, mutta sitten tulee tuollainen "lipsahdus"?

Silkkaa piruiluahan tuo viimeinen oli ;) suonet sen anteeksi

Kyllä mä ymmärrän pointin että, pienmusaliikeyrittäjät taistelee kovassa kilpailussa, mutta meinaan vaan että siinä vaiheessa kun hinnat on yli puolet enemmän kuin naapuriliikkeessä niin johdatan itseni sinne naapuriliikkeeseen :)
McNulty
10.08.2010 19:08:22 (muokattu 10.08.2010 19:10:04)
the-Antero: Kyllä mä ymmärrän pointin että, pienmusaliikeyrittäjät taistelee kovassa kilpailussa, mutta meinaan vaan että siinä vaiheessa kun hinnat on yli puolet enemmän kuin naapuriliikkeessä niin johdatan itseni sinne naapuriliikkeeseen :)

Ööö... no ei tämäkään kyllä ollut se pointti.
Mitä "meidän pikkupuoti" hyötyy siitä jos Sensonic porukoineen ostaa tuotteet Millbrookista? Tai vaikka Porin Sound Citystä? Ei yhtään mitään. Ei minulla ole nuissa kimppatilauksissa mitään "omaa lehmää ojassa" vaikka toki niin täällä kuvitellaan. Minun puolestani saavat kuvitella ihan rauhassa, mutta totean vain että he keskittyvät tuolloin epäolennaiseen.

Eikä itseasiassa tuo hintakilpailu enää ole niin kovaa, että siitä kannattaisi stressata. Meillä tehdään myymälässä jatkuvasti kauppoja esim. alle T-kaupan hintojen. Paljon ongelmallisempaa on saada omat artikkelit muiden ihmisten tietoisuuteen. On paljon kovempi haaste kilpailla thomannin kanssa tunnettavuudessa kuin hinnassa. Katsos, kun se ei yksistään riitä, että me myyjät tiedetään että meillä on tavaraa hyvään hintaan... se tieto kun pitäisi saada kuluttajillekin :) Siinä on se tämän päivän haaste, porkkana, kannustin.

Tässä suhteessa maahantuojat ovat meidän puolella, sillä he yleensä ohjaavat ostajan oman paikkakuntansa soitinpuotiin. Kyllä minäkin voisin ihan mielelläni tehdä tarjouksia m.netin kimppalaisille, mutta meitä ei ole kertaakaan lähestytty asian tiimoilta. Yleinen harhakuvitelma kuin on se, että ulkomailta saa aina halvemmalla. Näin ei nykyään aina enää ole.

On toki selkeästi "tökeröä" mikäli hintapyynnöt ovat luokattoman kovat tai reilusti yläkanttiin, ajateltuna yleistä hintatasoa tai hintaa millä kaupat tehdään. Täytyy kuitenkin muistaa, että meillä on Suomessa monta maahantuojaa jotka ovat samalla jälleenmyyjiä. Heidän sivuillaan saattaa olla yhteisesti SUOSITUSHINTA, eikä se varsinainen kauppahinta.

Kun suositushinta on merkitty kaikille samaksi, niin on helpompi antaa alennusprosentit jne jne. Toki, nyt on siirrytty paljon siihen, että tuotteet hinnoitellaan siihen "yleisesti hyväksi katsottuun linjaan" ja siitä annetaan sitten pienemmät alennukset jälleenmyyjille.
mattim
10.08.2010 19:18:48

McNulty: Kyllä minäkin voisin ihan mielelläni tehdä tarjouksia m.netin kimppalaisille, mutta meitä ei ole kertaakaan lähestytty asian tiimoilta. Yleinen harhakuvitelma kuin on se, että ulkomailta saa aina halvemmalla. Näin ei nykyään aina enää ole.

Tässähän on nyt hyvä tilaisuus tarjota noita Gotoheita vaikka privalla Sensonicille tai kimppatilaushuoneen chattiin. Jos hinta on kohdillaan, kaikki varmaan mielellään suomalaista tukevat.

Matti
Palo on rajoitettu kivijalkaan/Väärin sammutettu
McNulty
10.08.2010 19:23:05
mattim: Tässähän on nyt hyvä tilaisuus tarjota noita Gotoheita vaikka privalla Sensonicille tai kimppatilaushuoneen chattiin. Jos hinta on kohdillaan, kaikki varmaan mielellään suomalaista tukevat.

Matti

Niin. Nämä kaverit tuntien sekin koetaan kuitenkin tökerönä myyntiyrityksenä ja aiheuttaa vielä enemmän närää. Sehän tässä onkin, kun ollaan automaattisesti sillä asenteella liikenteessä, että "ulkomailla on aina halvempaa". Kukaan ei ole kieltänyt Sensonic & Co. lähettämästä tarjouspyyntöjä kotimaisille lafkoille. Kun kerran kerää osoitteistoon useimpien jälleenmyyjien osoitteet, niin sinne on jatkossa helppo tiputella "tarjouskierrokselle" muitakin juttuja.

Mut hei... eihän mun pitänyt tätä juttua heidän puolestaan tehdä. Tehköön omanlaisensa systeemin ja juur niin kuin parhaaksi näkee. Jokainen tyylillään.
jniska
10.08.2010 19:26:30
Karvamammutti: Asiasta haulikonpiippuun, olisi mukaista kysyä tuotteen viralliselta maahantuojalta tarjous, ennenkuin ruvetaan äpöstelemään kimppatilauksia maailman laidalta.

Nakkasin plussan. Ja jäähän siitä suomesta ostettaessa aina nuo rahan puljaamiset yms. pois. Joskus jotain moponosia tilailin jenkeistä, joita ei eurooppaan tuotu. Siitäkin kimpasta jäi käteen kasa lunastamattomia tavaroita jne. Eli siinäkin omat miinuksensa on.

Siinä MCnulty on oikeassa, että aina ei kannata ulkomailta ostaa. Itselläkin se kanta, että mielelläni ostan paikallisista liikkeistä, että ne pysyisi pystyssä ja saisi edelleenkin hyvää palvelua. Ja taannoin Marshall JVM:ää ostaessani hinta oli kohdallaan jo ekalla kyselyllä paikallisessa liikkeessä, reilusti T-kauppaa halvemmalla.

Mutta jos joku kimppatilausta järjestelee, annetaan hänen järjestää se. Hittoako tuossa vahtimaan ja kyyläämään. Hoitakaa vaan omat jutut ensin.
Laiha Lissu oli paras.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)