Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland TD4-KX - lisäsymbaalin hankinta
1
Walmetti669
10.08.2010 11:25:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Omistan ko. setin ja olen nyt ajatellut päivittää settiä lisäsymbaalilla. Tälä hetkellä olen käyttänyt setin mukana tulleita CY-8 padeja ridenä ja crashinä..
 
Onko teillä kokemusta mikä symbaali kannattaisi hankkia lisäksi. Mielestäni tuo CY-8 toimii hyvin ridenä, kaipaisin enneminkin lisämausteeksi toista peltiä joka olisi enemmän crash-soundinen kuin tuo CY-8. Olisiko esim. tuo CY-14C paras vaihtoehto? Eli tällöin setti olisi CY-8 (crash), CY-8 (ride) ja CY14 (toinen crash)
 
Onko ko. setin ainoa mahdollisuus laajentaa peltien soittosoundia ostamalla eri tyylisiä peltejä CY12 (ride/crash),CY14(Crash) ja CY15 (ride)..vai saako aivoja jotenkin päivitetty esim. china tai pikkupeltien soundeihin?
 
Auttakee tyhmää, kiitos=)!
 
Antti1
10.08.2010 11:30:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sä et saa eri muotoisesta/kokoisesta pellistä yhtään sen erilaisempaa ääntä irti. Ne lähettävät pelkkää napsahtelua pietsolta aivoihin, joka sitten tulkitsee sen asetusten perusteella tietynlaiseksi ääneksi. Jos sä haluat paremmat, tai erilaiset soundit, niin säädä rumpuaivoa. Soundeja ei saa päivitettyä. Jos nykyiset ei kelpaa, niin vaihda aivo parempaan.
 
Age quod ages.
Walmetti669
10.08.2010 12:32:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Sä et saa eri muotoisesta/kokoisesta pellistä yhtään sen erilaisempaa ääntä irti. Ne lähettävät pelkkää napsahtelua pietsolta aivoihin, joka sitten tulkitsee sen asetusten perusteella tietynlaiseksi ääneksi. Jos sä haluat paremmat, tai erilaiset soundit, niin säädä rumpuaivoa. Soundeja ei saa päivitettyä. Jos nykyiset ei kelpaa, niin vaihda aivo parempaan.
 
Kiitti tiedosta=)! Eli jos ostaisin esim. tuon CY12 RC pellin niin soittotuntuma vain paranisi mutta soundi ei oleellisesti..kokohan tuossa kyllä kasvaa..
 
Antti1
10.08.2010 13:03:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Walmetti669: Eli jos ostaisin esim. tuon CY12 RC pellin niin soittotuntuma vain paranisi mutta soundi ei oleellisesti..
 
Ei, vaan soundi ei parane tai muutu lainkaan, se pysyy identtisenä. Akustinen lätke muuttuu snadisti, mutta harvapa sähkösetillä sitä pelkkää kumipädien lätkettä kuuntelee.
 
Age quod ages.
Tom Miking
10.08.2010 13:45:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko ko. setin ainoa mahdollisuus laajentaa peltien soittosoundia ostamalla eri tyylisiä peltejä CY12 (ride/crash),CY14(Crash) ja CY15 (ride)..vai saako aivoja jotenkin päivitetty esim. china tai pikkupeltien soundeihin?
Jotenkin vaikuttaa siltä että et ole huomannut että voit vapaasti vaihtaa minkä tahansa pädin soundia sieltä modulista? En tuota TD4:n modulia tunne mutta sieltä löytyy 99% varmuudella myös china- ja splashpeltejä (kun TD3:stakin jo löytyy), ei
muuta kuin manuaali kouraan.
 
Sitten jos alkaa tuntua siltä että ne TD4:n soundit ei riitä niin sen modulin voi tosiaan päivittää parempaan tai alkaa käyttää PC-softia.
 
Walmetti669
10.08.2010 13:52:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Setin mukana tulleesta manuskasta en kyl löytänyt tälläistä tietoa..pitää varmaan siis yytsiä nivaska uudelleen? Hienoa olisi jos olisi mahdolista..onhan siellä aivoissa jos jonkinlaista narinaa ja kihinää muillekin seteille, kuten techno, reggae, heavy drum yms yms..itse käytän vaan oikeastaan tuota normal-rumpusettiä (vaihtoehto 1)..siitä olen kyllä dempannut ja viritellyt pädejä mieleisekseni..
 
Jos soundi ja soittotuntuma ei oleellisesti muutu, niin mikä pointti eri peltivaihtoehdoissa sitten on, vai onko nuo vaihtoehdot kehittyneemmille rumpuseteille?
 
Myyjä taasen vakuutteli puhelimessa että jos ostaa crash-pellin niin se on sit enempi crashi-soundinen..tai sit ymmärsin väärin..
 
Tom Miking
10.08.2010 14:07:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Walmetti669: Setin mukana tulleesta manuskasta en kyl löytänyt tälläistä tietoa..pitää varmaan siis yytsiä nivaska uudelleen? Hienoa olisi jos olisi mahdolista..onhan siellä aivoissa jos jonkinlaista narinaa ja kihinää muillekin seteille, kuten techno, reggae, heavy drum yms yms..itse käytän vaan oikeastaan tuota normal-rumpusettiä (vaihtoehto 1)..siitä olen kyllä dempannut ja viritellyt pädejä mieleisekseni..
En jaksa koko manuskaa tähän ympätä mutta voit luoda ihan oman setin tai muuttaa niitä olemassa olevia. Mihin tahansa pädiin saa lähes minkä tahansa äänen, pitäsi onnistua kun valitsee menu -instrument ja vaihtaa sen instrumentin toiseksi.
 
Jos soundi ja soittotuntuma ei oleellisesti muutu, niin mikä pointti eri peltivaihtoehdoissa sitten on, vai onko nuo vaihtoehdot kehittyneemmille rumpuseteille?
Soittotuntuma toki muuttuu ja sitten muuttuu se että montako aluetta pellissä on (reuna, selkä ja kupu). Crashissä ei välttämättä sitä kupusoundia tarvitse.
 
Myyjä taasen vakuutteli puhelimessa että jos ostaa crash-pellin niin se on sit enempi crashi-soundinen..tai sit ymmärsin väärin..
Joko ymmärsit väärin tai sitten myyjä ei ole tiennyt yhtään mistä on puhunut. Saat vaikka bassarista crashin äänen ja crashistä pikkutomin jos niin haluat.
 
Walmetti669
10.08.2010 14:23:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos asiallisista vastauksistasi=)! Nyt en pääse manuskaan käsiksi, mutta luulen että ohjekirjani on joku riisuttu versio..mistähän sais sen aidon ja alkuperäisen..?
 
Ostin nyt tuon CY12-C/R pellin lisukkeeksi, kaippa se nyt tuon CY-8-"pellin" hakkaa..=)?
 
Mut pitääpi tutustua oikein huolella ku pääsen setin pariin..oon jotenkin jumahtanut soittaman alkuperäisillä asetuksilla ja en ole vaivautunut perehtymään mitä seteistä oikeasti saa irti..=S
 
Tom Miking
10.08.2010 15:11:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Walmetti669: Kiitos asiallisista vastauksistasi=)! Nyt en pääse manuskaan käsiksi, mutta luulen että ohjekirjani on joku riisuttu versio..mistähän sais sen aidon ja alkuperäisen..?
Se on tuo netti sitten kätevä kun sieltä löytää vaikka mitä:
http://lib.roland.co.jp/support/en/ … nuals/res/1810687/TD-4_egfispd1.pdf
tai sitten googlaamalla tai Rolandin sivuilta kaivamalla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «