Aihe: Tradetang - Kitaroita yms. Kiinasta
1 2
hapan
09.08.2010 23:52:44
kimurantti1: Ehkä sulle.

Älä oo tommonen mölli aina.
Vladi
09.08.2010 23:53:45
fox: Hakua voit käyttää, tästä on niin kovin monta "vääntöä" ja ihan oikeetakin vääntöä ollut. Tuoteväärennöksen (pira-kopio) maahantuonti ja hallussapitokin, vaikkakin olisi "ilman hyötymistarkoitusta", on kyllä rikoslaissa tuomittu. Ja kyllä ne tuppaa sitten ennemmin tai myöhemmin "kiertoon lähtemään", vaikka kuinka olis "ihan omaan käyttöön vaan" hankittuja.
Ei jaksais taas jälleen tästä aiheesta, oikeastaan pitäs nuo piraattilinkitkin siivoilla pois..
Ihan ettei joku kirkassilmä-lapsukainen vaan joutuis ns. kusetetuksi.

Kiitos tästä, minä vaikenen tämän asian tiimoilta nyt.
Kyllä se siitä.
McNulty
09.08.2010 23:53:54
Dream_eater: Mutta missä se piraatin raja menee? Jos omistaisin tommosen aiemmin linkkaamani JEMin josta nyt ei voi millään erehtyä luulemaan sitä aidoksi, niin onko sekin kovin rikollista?

On. Koska lavassa on tuotemerkki joka ei sinne kuulu. Myös osa tuotteista on mallisuojattu/patentoitu tms. jolloin pelkkä logon raaputtaminen ei välttämättä pelasta "henkeä". Tuoteväärennöksen myyminen on myös rikoslaissa määritelty rangaistavaksi. Sitä en tiedä, mikä on sanktio, mutta ei se koskaan ole plus-merkkistä :)
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
Kimmo72
09.08.2010 23:57:15 (muokattu 09.08.2010 23:58:01)
McNulty: On. Koska lavassa on tuotemerkki joka ei sinne kuulu. Myös osa tuotteista on mallisuojattu/patentoitu tms. jolloin pelkkä logon raaputtaminen ei välttämättä pelasta "henkeä". Tuoteväärennöksen myyminen on myös rikoslaissa määritelty rangaistavaksi. Sitä en tiedä, mikä on sanktio, mutta ei se koskaan ole plus-merkkistä :)

Aijuu niin nimet ja mallit tietenkin.

fox: Kysypä sitä. Jos oletetaan, että kitaraan laitetaan jonkun kolmannen tahon viralliset logot, sarjanumerot ynnä muu hoito, niin..
Lisäksi veikkaisin, että tuossa JEMissä on ihan oikeesti mallisuojan alaisia jutskia, jolloin ko. soitin rikkoo mallisuojaa. Väärennös siitä tulee, kun erehdyttämistarkoituksessa tms. se varustetaan valmistajan tavaramerkeillä ym. Vaikka ne merkit ym. tarrat olis asennettu päivv***a se ei tuota piraattiväärennöstä kummemmaksi tee.

No joo joo :D
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Little Savage
10.08.2010 00:06:05
fox: Hakua voit käyttää, tästä on niin kovin monta "vääntöä" ja ihan oikeetakin vääntöä ollut. Tuoteväärennöksen (pira-kopio) maahantuonti ja hallussapitokin, vaikkakin olisi "ilman hyötymistarkoitusta", on kyllä rikoslaissa tuomittu. Ja kyllä ne tuppaa sitten ennemmin tai myöhemmin "kiertoon lähtemään", vaikka kuinka olis "ihan omaan käyttöön vaan" hankittuja.
.

Jaa no mitäs mieltä itse tehdyistä kitaroista ? Kovin usein näkee että lavan muodot on pöllitty Fenderiltä ja Gibsonilta. Kitaran rakennus kursseilta löytyy mallineet ihan varmaan jokaiseen suositumpaan kitara malliin. Josko voidaan siis puhua piraatti tehtailusta. Ainakin kurssin vetäjän pitää joutua maksamaan sakkoa koska hän hyötyy rahallisesti kopioden teosta.

Tää ei ollu suunnattu erityisesti henk. koht. kenellekään mutta olis se hauska kuulla vähän mielipiteitä asiaan liittyen.
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
fox
10.08.2010 00:09:46

Dream_eater:

No joo joo :D

No joo joo, mikäli vielä aiheesta jatketaan, niin pelataanpa case-peli. Hra Dream-eater haluaa kiinanpoikien JEM-kitaran, koska se on vain ja ainoastaan kymmenesosan hintainen japskipoikien tekemään. Ja onhan se oikeen näkönen, ja joka tapauksessa sen voi myydä sitten myöhemmin naapurin pikku Pasille..
Oletetaan, että se jää toimitusvaiheessa tullin poikien huomisiin. Vaihtoehto 1: tulli pistää siihen veroa ja tullia aidon mukaan.
Dream-eater hätääntyy: "Se onkin kuulkaa väärennös!" -> Tullilla on lakiin perustuva tarve tuhota väärennös. Saako Dream-eater korvausta? Vatut.

Vaihtoehto 2: Jos kumminkin jätettäis tuo väärennöspajojen toiminnan tukeminen täällä Mnetissä. Soittajiahan täällä pyörii, ja mitä enemmän noita paskoja roudataan maahan, sen tahmeempaa on niitten oikeittenkin kauppaaminen vaihdossa liikkeille esim.
Ja voihan se vahinko sattua vaikka omalle kohdallekin?? Joku myy halvalla hienon JEMin ja sitten vasta himassa huomaa, että "Shimata! Olen tehnyt erehdyksen? Kitsune wo otosu!"
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kimurantti1
10.08.2010 00:10:33 (muokattu 10.08.2010 00:18:50)
hapan: Älä oo tommonen mölli aina.

Oommä välillä. Ootko ihan oikeasti sitä mieltä, että laiton toiminta on jees niin kauan kunnes jää kiinni?
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
fox
10.08.2010 00:14:25

Little Savage:
Tää ei ollu suunnattu erityisesti henk. koht. kenellekään mutta olis se hauska kuulla vähän mielipiteitä asiaan liittyen.

Niin no.. saahan sitä ite tehdä vaikka mitä, vaan siinä vaiheessa, kun rupeet sitä myymään esmerkiks Fenderin logolla ym. tunnisteilla, siitä tuleekin kysymystä.. =)
Tuntuu edelleen olevan sulle(kin) tuo pira-puolustus lähellä sydäntä.. ;)
Noissahan ei ole laisin kysymys mistään kansalaisopiston kitaranrakentajakurssin tuotoksista.... siis oikeesti, vähän tolkkua.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
McNulty
10.08.2010 00:15:36
fox: Niin no.. saahan sitä ite tehdä vaikka mitä, vaan siinä vaiheessa, kun rupeet sitä myymään esmerkiks Fenderin logolla ym. tunnisteilla, siitä tuleekin kysymystä.. =)
Noissahan ei ole laisin kysymys mistään kansalaisopiston kitaranrakentajakurssin tuotoksista.... siis oikeesti, vähän tolkkua.

Heh. Joko mikään ei ole kiellettyä tai sitten kaikki on kiellettyä. Onhan se ihanan naiivia ja mustavalkoista ajattelua toki. Annan kettusedälle plussan :)
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
Harris
10.08.2010 00:31:45
McNulty: Annan kettusedälle plussan :)

Itse myös moisen ansaitset.
Little Savage
10.08.2010 00:56:25 (muokattu 10.08.2010 00:57:29)
fox: Niin no.. saahan sitä ite tehdä vaikka mitä, vaan siinä vaiheessa, kun rupeet sitä myymään esmerkiks Fenderin logolla ym. tunnisteilla, siitä tuleekin kysymystä..

Fenderin lavan muodot on tuotesuojattu ja tarkkoja kopioita kaupalliseen tarkoitukseen saa valmistaa lisenssillä joka maksaa joitain miljoonia dollareita.

Olen mä jotain kopiota tehnyt joo mutta suunta on se että jotain omaa pitää rakennelmissä olla tulevaisuudessa. Ei mulla ole sellasta mentaliteettiä kitaroiden rakentamisessa että pitää olla piirrustukset 1:1 ja "oikeat" mitat bodin paksuuksille sun muille jyrsin syvyyksille.
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
Les Fender
10.08.2010 01:16:17 (muokattu 10.08.2010 01:16:41)
Little Savage: Fenderin lavan muodot on tuotesuojattu ja tarkkoja kopioita kaupalliseen tarkoitukseen saa valmistaa lisenssillä joka maksaa joitain miljoonia dollareita.

Ei ole EU:n alueella, eikä Gibsoninkaan muodot. Muotoa ei ole suojattu, mut tuotenimet on. Lavan saat muotoilla Fenderin tahi Gibsonin kopioksi, mut tuotenimen laittaminen tuo pallon jalkaan.
"Living is easy with eyes closed!"
Sensonic
10.08.2010 06:19:05
fox: Tradetang on tasan samanlainen.

Itse asiassa Tradetang ei ole samanlainen. Se ei ole "taho", joka itse kauppaa piraattituotteita, vaan internet -pohjainen kauppapaikka, jossa tavarantoimittajat voivat myydä tavaroitaan. Kiinassa ei kuitenkaan näytetä olevan niin tarkka noiden tuoteväärennöksien osalta, mutta muuten Tradetang on yksi luotettavimmista kiinalaisista internet -pohjaisista kauppapaikoista, jos sieltä aikoo ostaa ihan alkuperäistä tavaraa.

Homma kun toimii monista kiinalaisista firmoista ja kauppapaikoista poiketen niin, että ostokset voi maksaa Paypalilla ja ne toimitetaan perille DHL:n tai EMS:n toimesta. Ensin tilaaja tilaa tavaran ja maksaa sen Tradetangille Paypalilla. Sen jälkeen tavaran toimittaja lähettää tavaran tilaajalle ja antaa lähetyksen seurantakoodin. Kun tavaran tilaaja on vastaanottanut tavaran, hänen pitää antaa palautetta Tradetangille, oliko tavara juuri sitä, mitä hänelle oli alunperin myyty. Jos oli, niin Tradetang maksaa tavaran hinnan tavaran toimittajalle. Melko turvallista.

Olen itse ostanut tuolta vaimolleni iPOD NANO 32GB -kopion ja homma toimi hyvin. Maksoi 79 euroa postikuluineen. Kyseessä on siis logoton laite (=kopio), vaikka sieltä olisi kyllä saanut niitä logollakin, mutta silloin oltaisiin jo puhuttu piratismista.
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
mattim
10.08.2010 10:02:17

Sensonic: Olen itse ostanut tuolta vaimolleni iPOD NANO 32GB -kopion ja homma toimi hyvin. Maksoi 79 euroa postikuluineen. Kyseessä on siis logoton laite (=kopio), vaikka sieltä olisi kyllä saanut niitä logollakin, mutta silloin oltaisiin jo puhuttu piratismista.

Piratismi termi lakikielessä koskee vain tekijänoikeuden alaisia "taide"teoksia, laitteet eivät ole teoksia. Tässä ketjussa taas sotketaan asioita oikein huolella. Tullin sivuilta löytyy oikeaa tietoa.

Matti
Palo on rajoitettu kivijalkaan/Väärin sammutettu
hapan
10.08.2010 11:33:02
kimurantti1: Oommä välillä. Ootko ihan oikeasti sitä mieltä, että laiton toiminta on jees niin kauan kunnes jää kiinni?

Aina pitää kusettaa, ei vaan pidä jäädä kiinni ;) Elämän pieniä peruskikkoja.
molder
10.08.2010 13:32:06 (muokattu 10.08.2010 13:35:49)
"The SOUND of VOLUME"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)