zepeteus 07.08.2010 16:39:24 | |
---|
Tuo on mielestäni hyvä pointti. Lisäksi jo ilmeisesti mietittyä akustista suunnittelu/mittauspalvelua voisi ehken harkita lisää. Huolimatta hinnoista, potentiaalinen asiakaskunta kaventuu huomattavasti jos ja kun asiakkailla ei ole keinoja todentaa tarkalleen mitä he itse asiassa tarvitsevat. Täysin mutulla arvottu paneelisarja saattaa toimia tai olla toimimatta tilassa. Tämän päätöksen edessä uskon usean valitsevan minkä tahansa halvimman mahdollisen ratkaisun, ennemmin kuin räätälöidyn vaihtoehdon joka ei sitä kuitenkaan pohjimmiltaan ole, mittaukset kun ovat tekemättä. |
Fonisoul_ 07.08.2010 20:12:56 | |
---|
|
rintapek 07.08.2010 22:39:56 | |
---|
Klezberg: Eli jos tuohon asennuspuoleen olisi helppoa ratkaisua niin kiinnostaisi. En tiedä olenko yksin tämmöisten ajatusten kanssa. Mutta jos olisi keksitty ratkaisu jonka saa tuosta vain paikalleen ja pois, ja vielä toimiikin, niin kaipa niitä olisi jo. Onhan noita valittavaksi asti. Ei yksittäinen paneli mahdottomia paina, niin sen ny saa kiinni vaikka kakspuolisella teipillä. Jos tahtoo irroitettana, ni laittaa sit vaik velcroa. Sit voipi käyttää taulukoukkuja ja ripustuslankaa. Tai sit nosta-vedä ruuvikiinitystä. Ei toi paneli ittessään ole mikään kiinnitysongelma. Se seinä ittessään saattaa olla. Betoni, hirsi ja tiili on nou problem. Mut kyprokkilevyyn ny oikeesti ei kunnolla pysty ripustamaan mitään. One kind of music only - the good kind |
rintapek: Onhan noita valittavaksi asti. Ei yksittäinen paneli mahdottomia paina, niin sen ny saa kiinni vaikka kakspuolisella teipillä. Jos tahtoo irroitettana, ni laittaa sit vaik velcroa. Sit voipi käyttää taulukoukkuja ja ripustuslankaa. Tai sit nosta-vedä ruuvikiinitystä. Ei toi paneli ittessään ole mikään kiinnitysongelma. Se seinä ittessään saattaa olla. Betoni, hirsi ja tiili on nou problem. Mut kyprokkilevyyn ny oikeesti ei kunnolla pysty ripustamaan mitään. Kyllä kyprokkiin saa kiinni aika painavia esineitä vaikka ei koolinkiin lyökään.Esim ankkuriruuveilla. Suhr,Prs .All you need |
Sotahippi 08.08.2010 08:09:03 | |
---|
Niin ja seinäpaneeleita voi tehdä jalkojen kera. Se on kuin mikä tahansa huonekalu. Vain paras on liian hyvää. |
Klezberg 08.08.2010 12:56:41 | |
---|
Joo, enhän mä ole noihin levyihin käytännössä tutustunut. Netistä katsoen asennusohjeissa yleensä ne laitetaan joko liimaamalla tai jollain alumiiniprofiileilla. Ja mielikuva on ollut että massaakin pitää löytyä jotta absorptiota löytyy ainakin alamiddleille (mikä mulla on tuossa äänitystilassa suurin ongelma toistaiseksi). Kaksi seinää on betonia kyllä, yhdellä on kirjahylly ja neljäs on enimmäkseen ovia ja vähän matkaa jotain levyä. Tuntuu, että kattoon pitäisi saada levyt myös ennenkuin tuo huone olisi kurissa. Katto on jotain levyä jonka päällä taitaa kulkea jotain putkia. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
bassmaniac1 08.08.2010 13:46:16 | |
---|
Kirjoittelen ulkomailta joten O ja A kirjaimet ovat puutteelliset... En ole ollut tyytyvainen lasivilla- tai vaahtokumiakustoelementtihin, koska itselleni studion viihtyisyys on numero 1, sen jalkeen tulee vasta akustiset ominaisuudet. Itse pidin tarkeana studiotani rakentaessa akustopaneelien helppohoitoisuutta, kestavyytta ja polyttomyytta. Naista syista paadyin Gyptone levyihin. Gyptone levyjen taakse olen asentanut 60-120 mm kivivillaa. Bassoansat olen myos rakentanut samoista levyista. Olen ollut erittain tyytyvainen studiotilan polyttomyyteen, ulkoasuun ja yllatys myos akustisiin ominaisuuksiin. - Sähän oot ihan hullu
- Ai etten oo vai? |
ejhfi 09.08.2010 07:46:15 | |
---|
Mitä toivoisin kaupallisesti saatavilta akustiikkapaneeleilta? Yksinkertaiseen kysymykseen yksikertainen vastaus: parasta mahdollista laatua huokeimpaan mahdolliseen ellei jopa mahdottomaankin hintaan. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Cornflake 09.08.2010 08:45:28 | |
---|
t-termiitti: Cornflake - taidat tarjota usein kaljoja kavereille. Se on hieno juttu. Joo. Eikä harmita yhtään, jos on mennyt jotain tollasta lupaileen. Lisäks saa usein nauttia bissensä mukavassa seurassa. Mut joo, tsemppiä vaan!:-) I ain't gonna work on Maggie's farm no more |