superfly 17.03.2004 13:28:30 | |
---|
Harkitsen tässä edullisen Stratocasterin ostoa. En kuitenkaan mitään Williams tai Harley Benton- linjaa. Fenderin Mexico/Japani-mallit kiinnostavat, sekä myöskin Tokait. Squierit ei oikein ole vakuuttaneet. Käytettyä lähinnä mietin. Hintakattona 600 euroa. Asiasta on varmaan puhuttu ennenkin, mutta kuitenkin. Kertokaa vähän käytännön kokemuksianne esim. tietyistä vuosimalleista jne. Enkä sylje päälle, jos joku tarjoaa laatupeliä hyvään hintaan :) Harppu on alaston piano |
p130 17.03.2004 13:43:36 | |
---|
Käytetty japsitokai on varmaankin hinta/laatusuhteeltaan parasta noista vaihtoehdoista. Omastani maksoin 400€. 2-pala saarnibody, Gotohin asialliset vintagemikit ym. ja erinomaisessa kunnossa. Noita liikkuu neljän sadan molemmin puolin hieman kunnosta ja myyjästä riippuen. Joissakin vuosimalleissa on mikit keraamisilla magneeteilla (90-luvun alkua?). Niistä en niin paljoa pidä mutta muuten kyllä erittäin asiallisia. Fender strato "Plus Deluxe", made in USA voisi olla myynnissä ihan helposti tuohon kuuden sadan budjettiin sopivalla hinnalla. Tremolo on blokattu ja muita pikkumodifikaatioita siihen on tehty, eli ei alkuperäiskunnossa (ja siksi ei niin kovin iso hintakaan). Pikaviestiä jos siltä tuntuu! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
deevee 17.03.2004 13:46:08 | |
---|
"I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
booster 17.03.2004 13:51:14 | |
---|
|
p130 17.03.2004 13:58:04 | |
---|
Japanilaiset 80-luvun ei-JV tai -SQ -squierit ovat kyllä myös erittäin asiallinen vaihtoehto. JV:t ja SQ:t ovat jo järjettömissä hinnoissa, vaikka niitäkin aina joskus joku saa satasella kun ne ovat "vain Squiereita". Todella asiallisiahan nuo ensimmäiset Squierit ovatkin, mutta en minä ainakaan enää niiden hintatasoa ymmärrä... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
LaXu 17.03.2004 14:24:44 | |
---|
Jos asut pääkaupunkiseudulla, käypä katsastamassa, josko Espoon Musiikissa olisi vielä Morgan stratoja. Ostin sellaisen itse tuossa viime syksynä ja tyytyväinen olen ollut. Siinä on 3-osainen saarnirunko, vaahterakaula ja otelauta ohuella lakkapinnalla (tuntuu erittäin mukavalta käsissä). Kolme yksikelaista mikkiä ja kullattu hardware. Kaikin puolin perusstraton ainekset. Vakiomikitkin ovat mielestäni hyvät, ei ole ollut tarvetta vaihtaa mihinkään merkkimikkeihin. Aika vähän outputia niistä kylläkin lähtee, joten ärhäkäksi rokkikepiksi tätä ei voi sanoa (paitsi sitten kun on kaverina täysillä luukutettu putkivahvistin...). Testasin paria muutakin Morgan stratoa samalla ja nekin olivat hyvin tehtyjä, mutta tämä oli parhaimman näköinen ja soundi miellytti eniten korvaa. Ei todellakaan ole valittamista, hintaakin oli vain n. 300€ uutena. Kuva: http://personal.inet.fi/koti/laxu/pics/morgan_stratocaster-2.jpg(Jos tulee "Not found" ilmoitus, syytä Soneraa, älä minua). |
superfly 17.03.2004 14:38:31 | |
---|
Jos asut pääkaupunkiseudulla, käypä katsastamassa, josko Espoon Musiikissa olisi vielä Morgan stratoja. Ostin sellaisen itse tuossa viime syksynä ja tyytyväinen olen ollut. Varsin komeahan tuo oli. Jos joku tietää mahdollista Tampereen jälleenmyyjää, niin ilmoitelkaa ihmeessä. Ei ihan sokkona uskalla tilata kyllä. Harppu on alaston piano |
superfly 17.03.2004 14:40:01 | |
---|
Älä osta stratoa. Osta multa tele! http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=21911 . Sori oli ihan pakko mainostaa. Onhan noi Squieritkin ihan kelpopelejä. Itse harkitsen sellaisen ostamista. Ei mitään Teleä. Ei vaan... Vähän liikaa pyydät mun mielestä tuossa. Harppu on alaston piano |
Ei mitään Teleä. Ei vaan... Vähän liikaa pyydät mun mielestä tuossa. Aina saa tinkiä, kuten kirjoitin siinä. "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
Kjukka 17.03.2004 14:56:36 | |
---|
Vähän liikaa pyydät mun mielestä tuossa. Jep, sellanen 400€ olis sopiva lähtöhinta IMHO. Wings broken and I'm falling down / but not afraid to hit the ground / Like phoenix I will rise again |
Jani The Rock 17.03.2004 15:00:31 | |
---|
Torilla japanilainen Strato vuodelta -97/98. Väri Pulliais-sininen eli sonic blue ja hinta 500 e. Ostaisin itse, jos en olisi justiin käynyt tänään hakemassa kitaran sisältävää pakettia matkahuollosta... Rough and tough and plenty mean. |
sihvoh 17.03.2004 15:12:03 | |
---|
JV:t ja SQ:t ovat jo järjettömissä hinnoissa, vaikka niitäkin aina joskus joku saa satasella kun ne ovat "vain Squiereita". Todella asiallisiahan nuo ensimmäiset Squierit ovatkin, mutta en minä ainakaan enää niiden hintatasoa ymmärrä... Tuollaisen 1983 JV '62 mallin juuri ostaneena ei kaduta kyllä yhtään vaikka se vähäsen maksoikin, kyllä se on hintansa arvoinen. Tuosta saa melkoisen varmasti rahansa takaisin, jos soitin ei enää miellytä. Toinen hyvä puoli JV-malleissa on niiden suhteellisen pieni määrä - ei ole jokaisella samanlaista. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
superfly 17.03.2004 15:12:06 | |
---|
Torilla japanilainen Strato vuodelta -97/98. Väri Pulliais-sininen eli sonic blue ja hinta 500 e. Ostaisin itse, jos en olisi justiin käynyt tänään hakemassa kitaran sisältävää pakettia matkahuollosta... Ongelmana on vähän tuo sijainti. Tampereella majailen ja testata hakuaisin ennen ostoa. Harppu on alaston piano |
superfly 17.03.2004 15:12:58 | |
---|
TToinen hyvä puoli JV-malleissa on niiden suhteellisen pieni määrä - ei ole jokaisella samanlaista. JV-Stratojen saatavuus on vaan hieman heikko. Ei meinaa oikein löytyä. Harppu on alaston piano |
sihvoh 17.03.2004 15:18:11 | |
---|
JV-Stratojen saatavuus on vaan hieman heikko. Ei meinaa oikein löytyä. Totta, minäkin näin ensimmäisen tämän viikon maanantaina kun olin ostamassa Tubescreamer-poljinta. Satuin testaamaan sitä tuolla kepillä ja se jäi sitten niin pahasti mieleen, että jouduin sen tänään hakemaan pois :-) I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
superfly 17.03.2004 15:20:08 | |
---|
Totta, minäkin näin ensimmäisen tämän viikon maanantaina kun olin ostamassa Tubescreamer-poljinta. Satuin testaamaan sitä tuolla kepillä ja se jäi sitten niin pahasti mieleen, että jouduin sen tänään hakemaan pois :-) Joo, vaarallista on musiikkiliikkeessä käynti yleensä. Harppu on alaston piano |
deevee 17.03.2004 15:22:26 | |
---|
Jep, sellanen 400? olis sopiva lähtöhinta IMHO. Niin. Mä ajattelin tota 500 euroa kokeilla. Sen verran hyvä peli kuitenkin kyseessä. Thomannillahan hinta on 548 kulujen kanssa ja kotomaassa taitaapi lähennellä 700 euroa kaupasta riippuen. Toi sunburst-värihän maksaa aina enemmän. "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
PJS 17.03.2004 15:40:30 | |
---|
Itellä on Fenderin mehiko strato...hyvin pelittää ja mitään ongelmia en ole havainnut...parempi ku muutamat usalaiset HW onet mitä oon tetannu...tosin en silti menis sanomaan etteikö USAlaiset olis noin yleisesti ottaen parempia. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Lord of the strings 17.03.2004 15:52:37 | |
---|
Ittelläni Faijan '82 JV-Squier, toimii. Kalkkunalla on myös joku tämmönen. "Onks Kekkonen viel hengissä?" - Ystäväni Emmi. |
kalkkuna 17.03.2004 15:54:27 | |
---|
Ittelläni Faijan '82 JV-Squier, toimii. Kalkkunalla on myös joku tämmönen. No mulla on aika erinlainen, se on vuodelta -93, eli ei ihan niin "JV", mutta hyvä skeba kuitenkin. |