aristoteles666 23.04.2010 23:57:56 | |
---|
kaikesta eri mieltä kanssasi. se on hyvä laite, täytyy vähän opetella sitä, sen verran monipuolinen, käännä nuppeja korvvilla, älä silmillä. |
cr4b 24.04.2010 00:21:58 (muokattu 24.04.2010 00:23:12) | |
---|
aristoteles666: kaikesta eri mieltä kanssasi. se on hyvä laite, täytyy vähän opetella sitä, sen verran monipuolinen, käännä nuppeja korvvilla, älä silmillä. No siis mulla on ollut se nyt vuoden verran, että kyllä siinä on kerinnyt kääntelemään. Mutta ei kai siinä mitään, toisten korvat on erilaiset kuin niiden toisten. Ja minunkin mielestäni laite on hyvä, mutta keräsin edelliseen viestiin kaikki kritiikit mitä tänä aikana on kertynyt. If I played that any faster, your minds would blow up. |
aristoteles666 24.04.2010 00:26:02 | |
---|
cr4b: No siis mulla on ollut se nyt vuoden verran, että kyllä siinä on kerinnyt kääntelemään. Mutta ei kai siinä mitään, toisten korvat on erilaiset kuin niiden toisten. Ja minunkin mielestäni laite on hyvä, mutta keräsin edelliseen viestiin kaikki kritiikit mitä tänä aikana on kertynyt. kun ei mulla ole mitään moitittavaa choruksesta tai tremolosta, olisin harkinnut tota vakavasti jollen soittaisi triampilla. |
trih 24.04.2010 02:39:14 (muokattu 24.04.2010 02:52:42) | |
---|
cr4b: Switchbladen sisäänrakennetut flanger, chorus ja tremolo ovat aivan järkyttävän kuuloista digitaalihelvettiä. Miten putkivahvistimeen kehdataankin tunkea näin soundia rajoittavia efektejä? Delay ja reverb ovat kuitenkin laadultaan ihan "perus", ei valittamista. Vahvistimesta saa säröpuolelta mielestäni hyvät soundit perus kasari, esim Scorpions-tyyliseen soitantaan. Sen sijaan gainia mielestäni uupuu heavympaan kamaan. Mielestäni treble-säädin vaikuttaa turhankin paljon soundiin kokonaisuutena, ja middlekästä Accept Balls To The Wall-tyylistä soundia on vaikeampi saavuttaa. Mielipiteitä? Line6 spidervalve? Ei näistä digisäröistä ikinä löydy kunnon menoa. Testattu on nimimerkillä ja kaikkea löytyy ruokapöydästä. En ikinä ole ymmärtänyt ihmisten intoa switchbladen gigitaalisuuteen... edit No on siinä putkipääte, eli täysputkivahvistin enivei.... Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
cr4b 24.04.2010 22:31:03 | |
---|
aristoteles666: noise gate voisi röpöttää ylimääräisiä ääniä. Veikkasit oikein, suoraan vahvariin kytkemällä kaikki toimii hienosti! If I played that any faster, your minds would blow up. |
duc 25.04.2010 09:25:12 | |
---|
trih: Line6 spidervalve? Ei näistä digisäröistä ikinä löydy kunnon menoa. Testattu on nimimerkillä ja kaikkea löytyy ruokapöydästä. En ikinä ole ymmärtänyt ihmisten intoa switchbladen gigitaalisuuteen... edit No on siinä putkipääte, eli täysputkivahvistin enivei.... Spider Valvessa on samoin chorus/flanger ja phaser ihan käyttökelvottomia, mutta kaiku ja delay ovat sitten toimivia efektejä. Muuten soundit kyllä samaa luokkaa Switchbladen kanssa, eli ihan toimiva perusvahivstin kohtuu monipuolisilla soundeilla... Saman verran etuasteputkiakin molemmissa. |
JoeHans 25.04.2010 13:58:23 | |
---|
Kyllä mun mielestä nuo efektit on aivan käyttökelposia. Tokihan se rajaa paljon säätömahdollisuuksia, kun joutuu yhdellä namiskalla säätämään efektin(chorus/flanger/tremolo). Itse näkisin homman niin, että mikä estää hommaamasta parempia yksittäisiä efektejä kaveriksi, jos kokee sen tarpeellseksi? Mun mielestä tällä vahvarilla on kuitenkin aivan kompakti hinta ominaisuuksiin nähden ja nuo efektit ei kuitenkaan mitään haittaakaan. Hävisi muuten tyystin se feedback probleema, kun vaihdoin toisen etuasteputken. :) |
CanYouStayStill 25.04.2010 21:32:28 | |
---|
Osaakos kukaan muuten sanoa mikä on tuo hum-balance takapaneelissa? Yritin ohjeista etsiä sille merkitystä, mutta eipä löytynyt. Tänään sitten alkoi Kytkinterä kiukuttelemaan. Katkesi äänet kokonaan ja TSC vilkutti valoja. Ilmeisesti jokin putki saa liikaa virtaa, jos nyt tulkitsin oikein vihkosta. Sen verran tuore peli, että takuuta on reilusti jäljellä joten huomenna otan liikkeeseen mukaan ja kysäsen hommaa. |
cr4b 25.04.2010 22:04:18 | |
---|
CanYouStayStill: Osaakos kukaan muuten sanoa mikä on tuo hum-balance takapaneelissa? Yritin ohjeista etsiä sille merkitystä, mutta eipä löytynyt. Tänään sitten alkoi Kytkinterä kiukuttelemaan. Katkesi äänet kokonaan ja TSC vilkutti valoja. Ilmeisesti jokin putki saa liikaa virtaa, jos nyt tulkitsin oikein vihkosta. Sen verran tuore peli, että takuuta on reilusti jäljellä joten huomenna otan liikkeeseen mukaan ja kysäsen hommaa. Switchblade on muuten suomeksi stiletti eikä mikään kytkinterä. If I played that any faster, your minds would blow up. |
CanYouStayStill 25.04.2010 22:49:17 | |
---|
cr4b: Switchblade on muuten suomeksi stiletti eikä mikään kytkinterä. Ei nyt nussita pilkkua. Tuo nyt on vaan niin kivaa kääntää noin.... |
CanYouStayStill 04.05.2010 13:59:43 (muokattu 07.05.2010 00:42:27) | |
---|
No nyt olisi vahvistin valmis. Pitäisi hakea huollosta. Kuulemma mitään vikaa ei edes löytynyt. Sanoi, että jos myöhemmin jotain ilmenee niin katsotaan uudestaan, ei nyt oikein voi muuta tehdä. Jännää... Edit: Ja takaisin huoltoon. Nyt oli ihan pimeenä koko vehje. Signaali menee kaapille kyllä, mutta ei ota signaalia kitarasta. Kokeiltu eri kitaroilla, kaapilla, johdoilla yms. Nyt kävi sitten näin. Nakertaa... |
JoeHans 03.08.2010 20:36:36 | |
---|
Pamahti tänään ensimmäistä kertaa päättäriputki, kun kytkin vahvariin virrat. Nyt pitäis vissiin koko setti uusia suosiolla. Kettusen sivuilta: What should I bear in mind when replacing power tubes? Power tubes characteristics are graded on a scale of 1-10, with the given value appearing on a small sticker on the tube itself. When replacing tubes, ensure that new tubes bear the same rating as old tubes. If you re-tube an amp with replacements bearing the same rating, the bias current requires no further adjustment; that this, the amp need not be re-biased. Eli tietääkös kukaan näin lonkalta mitkä putket menee heittämällä tilalle? |
JoeHans 06.08.2010 12:34:03 | |
---|
|
Juicy 06.08.2010 14:32:02 | |
---|
Juicylle jallua juotetaan,
sairasauton paareilla kannetaan.
Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä,
Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä |
JoeHans 06.08.2010 14:47:22 | |
---|
Uraltonen valikoimaa olen katastellut myös, juu. Muistan, että Uraltonella oli jossain sellainen infopläjäys nuista eri putkista, mutten nyt löydä sitä mistään. Liekkö poistaneet sivuilta? |
Estranged 06.08.2010 14:49:10 | |
---|
JoeHans: Uraltonen valikoimaa olen katastellut myös, juu. Muistan, että Uraltonella oli jossain sellainen infopläjäys nuista eri putkista, mutten nyt löydä sitä mistään. Liekkö poistaneet sivuilta? Meinaatko tätä? http://www.uraltone.com/blog/?page_id=20&lang=en "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen |
Juicy 06.08.2010 14:49:29 (muokattu 06.08.2010 14:49:43) | |
---|
Myöhässs. Juicylle jallua juotetaan,
sairasauton paareilla kannetaan.
Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä,
Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä |
Juurikin tuo! Thanks! |
lonelyplayer 08.08.2010 09:56:04 | |
---|
|
Sampy137 01.12.2010 13:10:57 | |
---|
aristoteles666: soita vain, mutta ei se suomen maahantuojan ongelma ole, avuliaita voivat kyllä olla, mutta jos ostat englannista, ei niillä suomessa ole mitään sopimusta/velvoitetta korjata niitä. Onko sulla fakta tieto tuosta. Itse nimittäin olen asiasta hieman eri mieltä. Eu alueella myytävien laitteiden takuu asiat kuuluvat yhtälailla myös maahantuojille. Eli jos kyseistä laitetta ja mallia myydään myös suomessa, niin maahantuoja vastaa takuuasioista, oli laite hankittu mistä tahansa Eu alueelta. Jos esim. tilaat TV:n saksasta ja samaa TV mallia myydään suomessa. No laite menee rikki, niin suomen maahantuojaan vain yhteys, niin pitäisi takuukorjauksen onnistua. edellyttäen tietty, että takuu on voimassa. |