Aihe: Klassinen musiikki muita musiikkityylejä arvokkaampi?
1 2 3 4 530 31 32 33 3454 55 56 57 58
BassoSisko
05.08.2010 21:42:31
rkellu: ne kantsii juoda keikan jälkeen nopeasti ja sitten painua helvettiin sieltä...

Tai tarjota kavereille, niin saa yleisöäkin.
velipesonen
05.08.2010 21:44:45

Kerran mentiin pändin kanssa keikalle, siellä oli pari muutakin porukkaa ja paikan impressaarion kanssa oli sovittu että me viedään lavakamat sinne, siis rummut ja vahvistimet. Minä siinä sitten soundcheckin jälkeen kyselemään pomolta että saadankos myö mittään palakkaa kun kerran tuotiin kamppeetkin, niin se ukko sano että "pieni tuoppi". Minä siinä sitten ihmettelemään että johan on niuhoksi mennyt kun meillä on reaalista kulunkia roudauksista ja pientä tuoppia per jätkä tullaan tarjoammaan. "Pieni tuoppi per bändi, ei soittaja", hän oikaisi.

Että semmoista on rokkareiden rypeminen!
baron
05.08.2010 22:31:55

velipesonen:
Että semmoista on rokkareiden rypeminen!

Mä luulen että HKO tai RSO ei lähde keikalle pieni tuoppi/bändi
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Dr Dominant
06.08.2010 08:52:20

velipesonen: johan on niuhoksi mennyt kun meillä on reaalista kulunkia roudauksista ja pientä tuoppia per jätkä tullaan tarjoammaan. "Pieni tuoppi per bändi, ei soittaja", hän oikaisi.

Hiukkasen repesin!! :D :D Turhaa varmaan edes haaveilla että olisi ollut ns. hyvää olutta.
"Dr. Dominant, I presume?"
velipesonen
06.08.2010 10:29:14

baron: Mä luulen että HKO tai RSO ei lähde keikalle pieni tuoppi/bändi

Jos huomioidaan eri tavoin veronmaksajilta ja säätiöiltä erikseen tiettyjä projekteja, kuten kiertueita, varten tulevat tuet, niin voipi olla että siellä joku keikka tulee heitettyä konserttituotolla joka vastaa pienen tuopin happy hour -hintaa suomalaisessa lähiökuppilassa.
velipesonen
06.08.2010 10:45:51

Dr Dominant: Hiukkasen repesin!! :D :D Turhaa varmaan edes haaveilla että olisi ollut ns. hyvää olutta.

Raittiusliikkeen juomaa eli Olvia se oli. Voisin kertoa toisenkin jutun, hiukan erilaisen. Oltiin Berliinissä free-keikalla, ja keikan jälkeen saatiin palkkio josta puuttui 150 D-markkaa. Me siinä ihmettelemään että saksalainen ammattimanageri joka oli senkin keikan järjestänyt oli luvannut niin ja niin paljon. Sanoivat että eikä ollut ainakaan heidän kanssaan sopinut ja että kaikki mitä me saatiin oli lipputuloja. Paikan olisi siis pitänyt olla tupaten täynnä että olisi saatu se mitä oli luvattu.

Siinä sitten manailimme oharia. Paikan henkilökunta tuli hätiin ja ystävällisesti lupasi että saamme istua siellä niin kauan kuin haluamme ryyppäämässä talon laskuun kompensoidaksemme rahallista menetystä. Siellähän me istuttiin aamuun saakka ja kiskottiin niin kuin hyväkuntoinen nuori suomalaismies vain osaa; meillä oli vielä vähäsen toleranssia kerättynä ennestään. Myöhemmin kuultiin että Berliinin jazz/free-ympyröissä oli säädetty tämän jälkeen yleinen rajoitus, että suomalaisille tarjoillaan talon puolesta vain kuusi isoa olutta soittajaa kohden, kaikille muille entiseen tapaan "kohtuullinen määrä".

Älkää ihmetelkö jos törmäätte tällaiseen kansallisuuteen perustuvaan diskriminaatioon Berliinissä.
rkellu
06.08.2010 11:41:51

velipesonen: Minä siinä sitten ihmettelemään että johan on niuhoksi mennyt kun meillä on reaalista kulunkia roudauksista ja pientä tuoppia per jätkä tullaan tarjoammaan. "Pieni tuoppi per bändi, ei soittaja", hän oikaisi.

minkä niminen mesta?
ihan vaan, että en vahingossakaan IKINÄ eksy soittamaan tuohon paskareikään...
velipesonen
06.08.2010 11:53:10

rkellu: minkä niminen mesta?
ihan vaan, että en vahingossakaan IKINÄ eksy soittamaan tuohon paskareikään...

Tanssisali Lutakko, Jyväskylä. Vuosi oli 1994.
rkellu
06.08.2010 11:59:54

no eipä sillä että live-soittaminen muutenkaan kannattaisi, paitsi jos oot Apukakkeli tai Teuvo Loman.
rkellu
06.08.2010 14:08:32

Dr Dominant: Levyjen tekeminen kannattaa aina! :)

no jos siitä saa rahaa, mutta muuten...?
Dr Dominant
06.08.2010 17:07:51

Ei kun sarkasmia harrastin. Levyjen teolla on kait nykyään kohtuuvaikeeta tienata, ja kuuleekin usein sanottavan että tehkää keikkaa, sieltä vielä voi saada rahaakin ...
baron
06.08.2010 17:12:04

rkellu: no eipä sillä että live-soittaminen muutenkaan kannattaisi, paitsi jos oot Apukakkeli tai Teuvo Loman.

Tä: Teuvo Loman on useammankin kerran ollut kuuntelemassa mun keikkaa eikä mitään kannattamisen suhteen oo auttanut.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
baron
06.08.2010 17:13:06

Dr Dominant: Ei kun sarkasmia harrastin. Levyjen teolla on kait nykyään kohtuuvaikeeta tienata, ja kuuleekin usein sanottavan että tehkää keikkaa, sieltä vielä voi saada rahaakin ...

Nin, millä hinnalla ne keikkaliksakaljat saa myytyä?
Dr Dominant
06.08.2010 17:21:41

baron: Nin, millä hinnalla ne keikkaliksakaljat saa myytyä?

Eniten tarjoavalle olis markkinataloustyyppinen ratkaisu
rkellu
06.08.2010 18:21:24 (muokattu 06.08.2010 18:22:41)

baron: Tä: Teuvo Loman on useammankin kerran ollut kuuntelemassa mun keikkaa eikä mitään kannattamisen suhteen oo auttanut.

jos teuvo loman olis kuuntelemassa mun keikkaa niin pelkästään se sais sen keikan kannattamaan.

Dr Dominant: Ei kun sarkasmia harrastin. Levyjen teolla on kait nykyään kohtuuvaikeeta tienata, ja kuuleekin usein sanottavan että tehkää keikkaa, sieltä vielä voi saada rahaakin ...

okei.
kavereilta tuli just niiden eka levy ulos eikä ne ole saaneet siitä kuin persnettoa vaikka levy-yhtiön kautta julkaisivat.
Epämuusikko
08.08.2010 01:04:31
velipesonen: Älkää ihmetelkö jos törmäätte tällaiseen kansallisuuteen perustuvaan diskriminaatioon Berliinissä.

Itse olen kuullut saman. Tarinaan liittyi viskikola ja litran tuoppi.

*baarimikko kaataa viskiä*
"tell me when to stop"
*suomalainen mies katsoo empivästä, viskiä on tuopissa jo kosolti*
"you're from Finland, aren't you?"

tai siis, tuossa versiossa opetus oli toisinpäin.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
velipesonen
08.08.2010 09:42:18

Epämuusikko: tai siis, tuossa versiossa opetus oli toisinpäin.

Kyllä se yleensä meneekin toisin päin. Useammassa paikassa kun menee sisälle niin ne hymyilee ovelan näköisenä ja kaivaa alkoholiprosentiltaan korkeimmat tuotteet esiin, niistähän suomalaiset on kuitenkin eniten kiinnostuneita.

Saksalaisten suhtautumista suomalaisiin voisi pitää melko sympaattisena, mutta vähäsen alentuvana. Tässähän on tietysti vuosisataiset kulttuurisiteet olemassa, mikä merkitsee että Suomi on apinoinut Saksaa eikä päin vastoin. Niin että ei ihme että ne välillä suhtautuu sillai...no, sanotaan nyt vaikka ylemmyydentuntoisesti. Jos menee etelämmäs Saksaan niin suomalaisia ei tunneta niin hyvin, välttämättä ollenkaan. Mutta jossain Berliini-Hannover-Hampuri -akselilla ollaan kovassa maineessa, ja suomalainen pärjää aina kunhan muistaa pitää kovaa ryyppäävän hillbillyn roolia päällä.
rkellu
08.08.2010 10:32:48

vittu suomalaiset on perseestä.
Hauler
08.08.2010 11:35:33
rkellu: vittu suomalaiset on perseestä.

Ymmärrän kyllä jos on tarve rölöttää, mutta silloin voi mennä tuonne Kitarakamat-puolelle tai sitten Keskustelua raskaammasta musiikista -osastolle, sen sijaan olisi erittäin hyvä jos sentään klassisen musiikin palsta pidettäisiin puhtaana tuon sortin alatyylisistä ilmaisuista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)