Aihe: Uutta vahvistinta
1 2
Wäpä
05.08.2010 22:31:42 (muokattu 05.08.2010 22:38:42)
No sitten Thunderia pitää kyllä miettiä uudelleen, sillä juuri kasarisoundit on lähellä sydäntä.
E: Lainaanpa vielä itseäni, kun kysymys jäi sivun loppuun. Millainen peli tämä Marsun MA50 Combo on, ainakin Marshallin sivuilla kuullosti melko hyvältä. http://www.thomann.de/fi/marshall_ma50c.htm
jussimus
06.08.2010 00:16:07
Wäpä: No sitten Thunderia pitää kyllä miettiä uudelleen, sillä juuri kasarisoundit on lähellä sydäntä.

Ei kun siis nimenomaan SCREAMERIA.
jussimus
06.08.2010 00:44:47
Wäpä: Siis tarkoitin, että pitää miettiä onko Thunder sopiva mulle, koska pidän kasarisoundeista, jotka lähtevät Screamerista. Ellei edellinen viesti sitten ollut vaan kettuilua, että brutaalit soundit olla pitää! :)

Jaa joo, tarkotitkin silleen.

Mutta itse oon kyl sitä mieltä että Thunderissa ja Screamerissa on aikalailla samat soundit. Mut jokatapauksessa suosittelen Screamerin hommaamista, sillä se on ominaisuuksiltaan paljon monipuolisempi kuin Thunder.
HeavyMachinery
06.08.2010 01:14:56

jussimus: Jaa joo, tarkotitkin silleen.

Mutta itse oon kyl sitä mieltä että Thunderissa ja Screamerissa on aikalailla samat soundit. Mut jokatapauksessa suosittelen Screamerin hommaamista, sillä se on ominaisuuksiltaan paljon monipuolisempi kuin Thunder.

SCreamerin särö on paljon tiheämpi kuin Thunderin. SE taitaa olla suurin ero.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
jussimus
06.08.2010 10:07:23
HeavyMachinery: SCreamerin särö on paljon tiheämpi kuin Thunderin. SE taitaa olla suurin ero.

Aika jännä. Mun mielestä ainakin mun Screamerin särö on aika ööö...ei-tiheä. Mut sekä Screamerin että Thunderin soundimaailmaan vaikuttavat putkivalinnat todella paljon. Kaikkien vahvarien kohdalla asia ei välttämättä ole näin, mut olen havainnut että Screamer ja Thunder ovat TODELLA ronkeleita putkien suhteen. Pitää olla just oikeanlainen kattaus, jotta kyseisten vahvarien optimaaliset soundit saadaan esiin. Putkien lisäksi tietty etupaneelin säädöt pitää kans millintarkkaan säädetty.

Luulenpa että moni joka parjaa Screamerin tai Thunderin soundeja, eivät vaan ole tietoisia näiden vahvarien piilevästä potentiaalista. Sieltä löytyy helvetin hyvät soundit, kunhan vaan osaa kaivaa ne esiin.

Kun vedin muutamia keikkoja Screamerilla, niin joka ikinen kerta mun skittasoundeja ylistettiin sekä miksaajien että yleisön taholta. On siis todistettu ihan käytännössä että jopa Screamerilla/Thunderilla voi saavuttaa sukseeta.

Öh, meni vähän offariksi, mut teki mieli paasata :)

Kuuntelepa muuten tän linkin takaa löytyvät piisit nimeltä Time For Me To Die, Bubble ja Trip. http://www.mikseri.net/artists/lastmantra.130322.php

Noiden piisien kaikki kitarat ovat nauhoitettu Screamerilla. Mun mielestä särö ei kuulosta kovin tiheältä noissa.
Juzpe
06.08.2010 10:36:14 (muokattu 06.08.2010 10:41:00)

Kissa nostaa häntäänsä jälleen.... :D

Tossois 5150 (6505:n edeltäjä) vasemmalla ja sit Screamer okeella komppikitaroissa. Suoraan piuhalla styrkkariin. Muistaakseni jotain pienehköö echoo sooloissa joista ensimmäinen on 5150:lla ja jälkimmäinen Screamerilla. Kaappina KMD:n 4x12, Clestionin V30 elementeillä.

http://maihinnousu.net/a/1177
"I have broken several g-strings, while i've been fingering minors."
-rokkijumala-
06.08.2010 11:08:23
Munmielest kyllä kaikissa noissa riittää särö hyvin trashiin. Muistakaa että säröä ei tartte aina veivata täysille vaan siks et soitetaan metallia. Omasta mielestäni säröpotikkaa ei kannata hi-gain vahvarissa kääntää yli kello kahden. Niin ja toi marshall ma50 on kait vähä sellanen yhen saundin juttu. Kannattaa käydä kattoos myös blackstarin vahvarit vaikka club 40 ja studio 20 meinaa on hinta laatu suhde aika huikee ja hillittömästi säröö.
Wäpä
06.08.2010 13:23:29
Noi Blackstarin vahvarit vaikuttaa muuten kyllä kelpo peleiltä, mutta bändin kanssa saattais tehdä tiukkaa, kun Studiossa on vaan 20W ja Clubissakin 40wattia.
Antti1
06.08.2010 13:26:50
Wäpä: Noi Blackstarin vahvarit vaikuttaa muuten kyllä kelpo peleiltä, mutta bändin kanssa saattais tehdä tiukkaa, kun Studiossa on vaan 20W ja Clubissakin 40wattia.

20W riittää bändin kanssa ihan kevyesti, jos ei välitä puhtaista soundeista kamalasti.
Age quod ages.
Wäpä
19.09.2010 12:15:30
Olen tekemässä päätöstä Englin Screamerin ja Peaveyn 6505+ kanssa. Kehtaako tuota 6505+ ostaa, kun eniten tulee soitettua Zeppelin/Kiss/Purple kamaa? Iteltä löytyy BadMonkey ja Zeppeliiniin vois katella jotain fuzzia. Eli toimisko tämän tyylinen musiikki 6505:lla ja BadMonkeylla.Toki välillä soitan rankempaankin, Megadeth, Maiden, Sabbath, johon tämä vahvistin ilmeisesti sopii erinomaisesti.
6505+ olisi Thomannilla B-Stockkina 480e. En nopealla selaamisella löytänyt Thomannin sivuilta mitä toi B-Stock meinaa, niin voisko joku valaista asiaa?
Borlag
19.09.2010 12:18:38 (muokattu 19.09.2010 12:21:00)

Wäpä: Olen tekemässä päätöstä Englin Screamerin ja Peaveyn 6505+ kanssa. Kehtaako tuota 6505+ ostaa, kun eniten tulee soitettua Zeppelin/Kiss/Purple kamaa? Iteltä löytyy BadMonkey ja Zeppeliiniin vois katella jotain fuzzia. Eli toimisko tämän tyylinen musiikki 6505:lla ja BadMonkeylla.Toki välillä soitan rankempaankin, Megadeth, Maiden, Sabbath, johon tämä vahvistin ilmeisesti sopii erinomaisesti.
6505+ olisi Thomannilla B-Stockkina 480e. En nopealla selaamisella löytänyt Thomannin sivuilta mitä toi B-Stock meinaa, niin voisko joku valaista asiaa?

B-stockilla tarkoitetaan useimmiten hieman kolhuja kuljetuksessa saaneita laitteita, tai asiakaspalautuksia. Takuun he antavat noille kuitenkin.

edittiä: tuossa kyseisessä vahvarissa lukee tiedoissa "retour", tuo meinaa nimenomaan asiakaspalautusta, eli joku ostanut sen ja testannut, ei tykännyt syystä tai toisesta ja palautti. Toimiva laite jota ei uutena voi enää kuitenkaan myydä
Wespa
19.09.2010 12:21:20
Wäpä: 6505+ olisi Thomannilla B-Stockkina 480e. En nopealla selaamisella löytänyt Thomannin sivuilta mitä toi B-Stock meinaa, niin voisko joku valaista asiaa?

B-Stock tarkoittaa asiakaspalautusta tai jollain tavalla korjattua tai muuten ei-virheetöntä, mutta kuitenkin toimivaa peliä.

Noihin mainitsemiisi soitteluihin kattelisin kyllä jotain muuta peliä kuin Peneytä, vaikka Laney GH50L ois varmaankin aika passeli.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Wäpä
19.09.2010 12:28:27
Noihin mainitsemiisi soitteluihin kattelisin kyllä jotain muuta peliä kuin Peneytä, vaikka Laney GH50L ois varmaankin aika passeli.

Voisi ollakkin, mutta etsin comboa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)