Insane Kane 05.08.2010 22:42:52 | |
---|
kimurantti1: Ootko Vladi kokeillut vaihtaa pääteputkia? Finaalissa olevat pääteputket kuulostaa todella tumpuilta vailla mitään potkua. On onneksi aika halpa rasti tohon vahvistimeen, Tampereelta löytynee joku muusikoiden.nettiläinen, joka tekee biasoinnin (jos tarvis, en tiedä miten HT-20 on rakennettu) parilla kympillä. EL84 -pari maksaa toisen 20e. Kantsii kumminniin ostaa EL34:a niin saapi paikoilleen ilman vasaraa ;) Sen minkä taakseen jättää on sitten selän takana. |
kimurantti1 05.08.2010 22:46:21 | |
---|
Insane Kane: Kantsii kumminniin ostaa EL34:a niin saapi paikoilleen ilman vasaraa ;) Ohhoh, kiitti korjauksesta! :-D Mä jotenkin automaattisesti oletin että 20 wattisessa vahvistimessa on EL84:t sisässä. No sitten toinen 20e putkien hintaan lisää. Mä kokeilisin, ennen kuin laittaisin taas vahvistimen myyntiin. |
Sokka06 05.08.2010 22:48:48 | |
---|
Lainaampa toiselta foorumilta: "The Studio 20 has 2x12AX7's & 2xEL34's running cathode biased. I emailed Blackstar to ask about valve duties and this is their reply: V1 is for the Clean channel and V2 for the Overdrive channel. Amp is not overly sensitive to valve brands so changing the preamp valves will not be an issue. The power amp is cathode biased, but there is a small amount of adjustable fixed bias to allow adjustment for all grades of valves and a bias balance adjustment to balance the current in the two output valves. However changing the output valves without re-adjustment of these will not cause it to run too hot or too cold as it may do in fixed bias designs. " |
duc 05.08.2010 22:50:26 | |
---|
kimurantti1: Ohhoh, kiitti korjauksesta! :-D Mä jotenkin automaattisesti oletin että 20 wattisessa vahvistimessa on EL84:t sisässä. No sitten toinen 20e putkien hintaan lisää. Mä kokeilisin, ennen kuin laittaisin taas vahvistimen myyntiin. Mäkin ihmettelin tuota kaupassa, sekä 20 wattisessa että 40 wattisessa Blackstarissa on samat putket sisällä :) Ei oteta ihan kaikkia irti noista putkista tuossa 20-wattisessa vekottimessa... |
Mutta mitäs jos se on rikki? Eihän tuo paljon tarvi, joku etuasteen signaalitien konkka sohlaa tai on ladottu vääränarvoinen komponentti niin sehän on siinä. Varmaan hitusen huono juotoskin sopivassa paikassa voi tehdä tommoista. Voisko joku vahvaripeikko lyödä vahvarin skooppiin kiinni ja katsoa mitä sieltä tulee pihalle? Tai sitten jostain verrokkilaite vierelle? Tarvittaessa varmaan pikku operaatiolla rupeaa treblet löytymään, tonekonkka isomman arvoiseksi tms. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Vladi 05.08.2010 22:59:20 | |
---|
Mä pääsen huomenna testaamaan tuota usealla eri kaapilla. Sitten olen viisaampi. Ja toki uusia putkiakin vois kokeilla, etusissa ei ainakaan ollu vikaa. Taitaa nelisenkymppiä kustantaa pari EL34:sia? Mitäs merkkiä kannattaa laittaa? Mutta kuten sanoin, huomenna tiedän lisää. En mä tätä välittömästi ole torille lykkäämässä, ekaks pitää tarkistaa että onko vika korjattavissa normaaleilla toimenpiteillä :) Kyllä se siitä. |
nikovirtala 06.08.2010 11:40:07 | |
---|
|
Shredator 06.08.2010 13:30:05 (muokattu 06.08.2010 13:31:22) | |
---|
Nomen est omen. |
Antti1 06.08.2010 13:31:26 | |
---|
Shredator: Valitettavasti Svetlanan El34:ia ei ole saanut enää aikoihin tuotanto-ongelmien vuoksi. Tungsolin tai EH:n putket on ihan ok. Ei tuo Blackstar mikään hifivahvistin ole joka tapauksessakaan... JJ E34L on myös hyvä pääteputki. Nimenomaan toi E34L, ei EL34. Age quod ages. |
Sokka06 06.08.2010 15:47:18 | |
---|
Itellä ainakin riippuu kans vähän päivästä että milloin se kuulostaa hyvältä. Eilen en millään saanut siitä ulos semmosta ääntä josta tykkään mutta tänään ku pikkusen aikaan säädin niin heti löyty tosi hyvät säädöt :) Saatan tosin myödä tämän vahvistimen ja ostaa jonkun vähän vintage henkisemmän ja josta lähtee vähän vähemmän säröä. |
Vladi 07.08.2010 00:11:48 | |
---|
Noniin, tänään suoritimme testausta käyttäjä Juccizen bändikämpällä. En jaksa pitkästi asiasta selittää, mutta kerrottakoon se että ainut kaappi millä homma toimi oli Marshallin 4x12 jossa oli Greenbackit elementteinä. Kaikilla muilla homma kuulosti tukkoiselta tai muuten vaan paskalta. Vahvarissa on siis periaatteessa potentiaalia, mutta aika nirso se on kaappien suhteen. Voipi olla että vaihtoon menee... Kyllä se siitä. |
Celeb 07.08.2010 00:42:42 | |
---|
Mites Blackstarin oma kaappi? Vaikkei se kajari olekaan m.net approved niin ainakin combossa kuulosti hyvältä, eikö? |