Aihe: Julmetun tukkoinen Blackstar HT-20
1 2 3
Antti1
05.08.2010 13:08:55
Se on kyllä aivan totta, että kaikki ei toimi kaikkien kanssa yhtä hienosti. Hyvä ja huono juttu. Siihen en osaa ottaa kantaa miltä toi nuppi soundaa V30 kanssa, kun en oo päässyt testaamaan ite.
Age quod ages.
Vladi
05.08.2010 14:56:36
Ajattelin vielä ennen kauppaa lähtöä kysäistä, että kannattaako sitä pääteputkia ostaa? Tämäntyyppiset viat taitaa olla enemmän etusputkien heiniä jos kyseessä edes on putkivika?
Kyllä se siitä.
sepisti
05.08.2010 15:01:21
Vladi: Testasikko nuppia vai comboa? Meinaan vaan, että se combo oli julmetun hyvänkuuloinen vehjes. Tää touhu nyt tässä ihmetyttää, kun HT-5 kuulosti ton mun kaapin läpi todella hyvältä eikä tukkoisuudesta ollu puhettakaan.

HT-5:sta testasin nuppia ja Blackstarin omaa kaappia ja tykkäsin. HT-20:sta testasin comboa ja mun mielestä oli tukkoista meininkiä. Eniten häritsi se, että gainia ei voinut avata kuin nimeksi ja heti oli liikaa säröä. Makuasioita nämä tietysti ovat ja soitettava musatyyli sanelee paljon.
Indican Jenny on ihana! http://www.youtube.com/watch?v=poP3EXwbpps
Vladi
05.08.2010 15:20:49
sepisti: HT-5:sta testasin nuppia ja Blackstarin omaa kaappia ja tykkäsin. HT-20:sta testasin comboa ja mun mielestä oli tukkoista meininkiä. Eniten häritsi se, että gainia ei voinut avata kuin nimeksi ja heti oli liikaa säröä. Makuasioita nämä tietysti ovat ja soitettava musatyyli sanelee paljon.

Millä kitaralla soitit? Mä testasin omalla Atlaksellani ja combo kuulosti todella hyvältä. Jopa siihenkin suhteutettuna, että mulla on ollu ennen tätä vahvarin Mesan Mark IV. Riippuu tottakai siitä millasta soundia siitä hait. Mä löysin omaan korvaan sopivat rokit ja hevit helposti. :)
Kyllä se siitä.
Vladi
05.08.2010 18:24:57
Kävin hakemassa yhden 12ax7-etusputken ja kokeilin vuorotellen molempiin slotteihin. Soundi ei muuttunut oikeastaan ollenkaan, kuulostaa edelleen siltä kuin vahvari olisi ympäröity tyynyillä.

Voiko elementti vaikuttaa oikeasti noin paljon, kun ei taida olla putkissa vika?
Kyllä se siitä.
duc
05.08.2010 18:40:25
Vladi: Kävin hakemassa yhden 12ax7-etusputken ja kokeilin vuorotellen molempiin slotteihin. Soundi ei muuttunut oikeastaan ollenkaan, kuulostaa edelleen siltä kuin vahvari olisi ympäröity tyynyillä.

Voiko elementti vaikuttaa oikeasti noin paljon, kun ei taida olla putkissa vika?

Onko sulla Mesan combo vielä käytössä? Koita kytkeä sen kajariin j akuuntele kuulostaako paremmalta.
aristoteles666
05.08.2010 18:48:37

Vladi: Kävin hakemassa yhden 12ax7-etusputken ja kokeilin vuorotellen molempiin slotteihin. Soundi ei muuttunut oikeastaan ollenkaan, kuulostaa edelleen siltä kuin vahvari olisi ympäröity tyynyillä.

kitarat ja piuha on kunnossa?
ja treble nappula kuitenkin toimii?
jos joo, niin kyllä toi kuulostaa ominaisuudelta.
Vladi
05.08.2010 18:49:42
duc: Onko sulla Mesan combo vielä käytössä? Koita kytkeä sen kajariin j akuuntele kuulostaako paremmalta.

Eipä oo enää. Pitänee päästä testaamaan toisella kaapilla, menee kyllä vasta viikonlopun jälkeisiks hommiks se... :/
Kyllä se siitä.
Vladi
05.08.2010 18:52:23
Laittelin huvikseni Blackstarille sähköpostia, vaikka vähän jäi semmonen käsitys etteivät sieltä yleensä vastaile. Noh, äsken pärähti laatikkoon tämmöinen:

Hi Vladimir,

The HT Studio 20 was specifically voiced for the Celestion seventy 80s so the reason your tone is quite dark compared to the HT Studio 20 combo is most likely this speaker difference. It would be best to try your head out on a few different cabs just to make sure it is this voicing difference that is the problem. If you want your HT Studio 20 to sound its best try it out on one of our Venue Series cabs, you should notice a massive improvement. Heres a link to them:-

1x12 - http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-amps/ht-112.html

2x12 - http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-amps/ht-212.html

4x12 - http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-amps/ht-412.html

Hope this helps,

Ollie

Blackstar Customer Service
Kyllä se siitä.
Sokka06
05.08.2010 19:08:01 (muokattu 05.08.2010 19:08:29)
Itsellä sama vahvistin ja halpa 2x12 kaappi jossa kaksi V30:stä. Ajattelin ostaa Orange PPC212 kaapin, Mutta tuon viestin perusteella en sitte tiedä enään kannattaako se...

Tai sitte Blackstarin pojat vaan koittaa kaupitella omia kaappejaan :P
Insane Kane
05.08.2010 19:09:14
Kas kummaa, omaa kaappiaan tykyttävät =)
Kyl se aika tumbbu on tuo kompokin.
Sellanen että jaksaa pitkään soittaa kotosalla eikä korva väsy.
Semmottiis räväkkä leikkaavuus siitä puuttuu.
Kotia hyväkiva, reenikselle/ keikalle muut pensselit.
Sen minkä taakseen jättää on sitten selän takana.
Vladi
05.08.2010 21:50:25 (muokattu 05.08.2010 21:52:58)
Insane Kane: Kas kummaa, omaa kaappiaan tykyttävät =)
Kyl se aika tumbbu on tuo kompokin.
Sellanen että jaksaa pitkään soittaa kotosalla eikä korva väsy.
Semmottiis räväkkä leikkaavuus siitä puuttuu.
Kotia hyväkiva, reenikselle/ keikalle muut pensselit.

Onko sulla moinen/ollu sellanen?

Edelleen painotan sitä, että testaamani combo oli oikeasti todella hyväsoundinen. Varsinkin säröpuolesta sai todella vakuuttavia soundeja. Pidän itseäni kuitenkin aika soundikriittisenä ihmisenä ja olen omistanut useamman oikeasti hyvän vahvarin joten vertailupohjaakin löytyy.

Ihmetyttää vaan tää m.netin meininki että huudellaan sitä sun tätä ilman että ollaan todennäköisesti itse koskaan vahvaria soitettukkaan(ei henk. koht. Insaen Kanelle). Joten voisitteko paskanjauhannan sijaan kertoa vaikka omia kokemuksia siitä, onko teillä ollut vastaavia tapauksia. Voiko elementti olla noin epäsopiva, että se vetää tumpuks koko soundin? Oisko toi Blackstarin tyyppien ehdottama Seventy 80 ratkaisu ongelmaan, kannattaako kokeilla? Noi eri elementit kun ei oo sitä vahvinta aluetta.

E: Pahoittelut avautumisesta, mutta olis mukava päästä tässä oikeasti soittelemaankin eikä vain miettiä kamoja ja niiden säätämistä. Tämän vahvarin kun piti olla hyväsoundinen ja helpposäätöinen. :)
Kyllä se siitä.
Insane Kane
05.08.2010 21:55:07
Vladi: Onko sulla moinen/ollu sellanen?

Juu, tuola nurkassahan tuo pönottääpi.
Sen minkä taakseen jättää on sitten selän takana.
Antti1
05.08.2010 21:56:23
Mä en ole _ikinä_ kamarumbailuni aikana törmännyt elementtiin, joka saisi vahvarin kuulostamaan siltä, kuin siinä olisi oikeasti tyyny edessä. Monen sattuman kautta mulla on snadisti samanlainen tilanne itselläni nyt, mutta siihen on vaadittu tummasoundinen säröloota, tummasoundinen puhdas kanava ja tummasoundiset elementit, eikä soundi siltikään oo mikään käyttökelvottoman tumppu. Ainoastaan tosi smoothi ja tumma vaan.

Tämän sanottuani täytyy todeta, että olen myös aikamoista läjää vahvareita ja elementtejä/kaappeja käsissäni pyöritellyt omistamani läjän lisäksi. Entiset romppeet voi tarkistaa referenssiksi kuvauksesta, jos jotakuta jostain syystä kiinnostaa.
Age quod ages.
Vladi
05.08.2010 22:04:52
Mr. Speed: Ihan muuten mielenkiinnosta. Testaatko sä Vladi noita vahvareita ennen hankintaa?

Tottakai. Myönnetään että ekaa putkivahvaria ostaessa sisäinen testaajani oli päiväkoti-ikäinen. Nyt alkaa olla lähemmäs puoltasataa erillaista vahvaria soitettuna. Osa perusteellisesti, osa vähemmän perusteellisesti.

Blackstaria testasin kauan reippaalla volymella. Niin lujaa kun liikkeessä viitsi soittaa. Testasin perusteellisesti puhtaan, sen jälkeen erilaisia säröjä, takas puhtaaseen ja vielä kerran säröjä. Hyvältä se sillon kuulosti.
Kyllä se siitä.
Mr. Speed
05.08.2010 22:06:25
Vladi: Tottakai. Myönnetään että ekaa putkivahvaria ostaessa sisäinen testaajani oli päiväkoti-ikäinen. Nyt alkaa olla lähemmäs puoltasataa erillaista vahvaria soitettuna. Osa perusteellisesti, osa vähemmän perusteellisesti.

Blackstaria testasin kauan reippaalla volymella. Niin lujaa kun liikkeessä viitsi soittaa. Testasin perusteellisesti puhtaan, sen jälkeen erilaisia säröjä, takas puhtaaseen ja vielä kerran säröjä. Hyvältä se sillon kuulosti.

Okei. No miten tilanne eroaa siihen liikkeessä soitteluun? Voitko avata sitä saman verran kotona? Pahoittelen.. En ole lukenut ketjua.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Vladi
05.08.2010 22:21:07
Mr. Speed: Okei. No miten tilanne eroaa siihen liikkeessä soitteluun? Voitko avata sitä saman verran kotona? Pahoittelen.. En ole lukenut ketjua.

Tilanne eroaa sillä lailla, että mulla on siis nyt nuppi ja 1x12 umpikaappi V30:llä. Soundi on yksinkertaisesti tumppu. Puhtaan saa hyväks vääntämällä tone tosi isolle, mutta särö jää treble täysilläkin tukkoseks. Sieltä "alta" tavallaan kuuluu se hyvä soundi, mutta muuten ääni on tukkoinen ja laatikkomainen. Ei pitäis olla kaapin ominaisuus, koska se on kuulostanut loistavalta esim. Mark IV:n ja Blackstar HT-5:sen alla. Putkissakaan ei ollu vika, ku tänää niitä testasin. Ainut mitä enää keksin, on elementin vika. Muuten johtopäätöksenä olis se, että tuo on käyttökelvottoman tumma vahvistin.
Kyllä se siitä.
kimurantti1
05.08.2010 22:34:18
Ootko Vladi kokeillut vaihtaa pääteputkia? Finaalissa olevat pääteputket kuulostaa todella tumpuilta vailla mitään potkua. On onneksi aika halpa rasti tohon vahvistimeen, Tampereelta löytynee joku muusikoiden.nettiläinen, joka tekee biasoinnin (jos tarvis, en tiedä miten HT-20 on rakennettu) parilla kympillä. EL84 -pari maksaa toisen 20e.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
aristoteles666
05.08.2010 22:35:59

Vladi: Tilanne eroaa sillä lailla, että mulla on siis nyt nuppi ja 1x12 umpikaappi V30:llä. Soundi on yksinkertaisesti tumppu. Puhtaan saa hyväks vääntämällä tone tosi isolle, mutta särö jää treble täysilläkin tukkoseks. Sieltä "alta" tavallaan kuuluu se hyvä soundi, mutta muuten ääni on tukkoinen ja laatikkomainen. Ei pitäis olla kaapin ominaisuus, koska se on kuulostanut loistavalta esim. Mark IV:n ja Blackstar HT-5:sen alla. Putkissakaan ei ollu vika, ku tänää niitä testasin. Ainut mitä enää keksin, on elementin vika. Muuten johtopäätöksenä olis se, että tuo on käyttökelvottoman tumma vahvistin.

koska tonet kuitenkin toimii nupissa ja kaiutin on toiminut hyvin muiden kanssa, jäljelle jää että toi on niin tummasoundinen miltä se kuulostaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)