Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland TD-20KX
1
Pane
04.08.2010 20:36:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaapa onko mitään järkeä santsata moiseen settiin?
Jos omistat tai on kokemusta, kerro mielipiteitä, hyvää/huonoa?
 
Ihan vaan kun tuo GAS iskee välillä niin kovasti ja Haulla en ainakaan löytänyt kovinkaan juttua TD-20KX täältä.
 
TJORMA
05.08.2010 20:14:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iniquity: Sanokaapa onko mitään järkeä santsata moiseen settiin?
Jos omistat tai on kokemusta, kerro mielipiteitä, hyvää/huonoa?
 
Ihan vaan kun tuo GAS iskee välillä niin kovasti ja Haulla en ainakaan löytänyt kovinkaan juttua TD-20KX täältä.

 
Vähän vaikeeta vastata, laita jotain näkökulmia tai perusteluita.
 
- Miksi tarvit ?
- Mihin käyttöön ?
 
Jne.
 
Mulla on tuo TD-20K. Olen siihen suht tyytyväinen. Pari keikkaakin sillä on heitetty ja varsinkin bändi tykkää, mutta jos pitäisi 5-6kE laittaa musiikkivehkeisiin nyt, en ostaisi. Laittaisin harjoituskäyttöön halvemman setin ja hommaisin vaikka loppurahalla akustista kilkutinta. On se niin kaukana akustisesta setistä...
 
Toimii hyvin kotiharjoittelussa ja välillä voi oiken fiilikselläkin soitella, mutta kyllä akustinen on paras, ei voi mitään. TD-20 setti on muutenkin varmaan tarkoitettu kunnon pro-käyttöön, jossa se ei ainakaan mulla ole. Ehkä vika on täällä päässä.... ;)
 
-Meinl Laser 20" komppipelti on paras -
TJORMA
05.08.2010 20:18:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iniquity: Sanokaapa onko mitään järkeä santsata moiseen settiin?
Jos omistat tai on kokemusta, kerro mielipiteitä, hyvää/huonoa?
 
Ihan vaan kun tuo GAS iskee välillä niin kovasti ja Haulla en ainakaan löytänyt kovinkaan juttua TD-20KX täältä.

 
Sorry, vastasin jo ennen kuin huomasin, että sullahan on jo TD-12. Harkitse itse. Asut Oulussa. Jos oikein sauma sattuisi, että oon vieny setin treenikselle,(= jossa voi rauhassa ihmetellä) voit käydä koittaan. En usko, että juuri hirveetä eroa on tuohon päivitettyyn vermeeseen.
 
-Meinl Laser 20" komppipelti on paras -
Pane
06.08.2010 21:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TJORMA: Sorry, vastasin jo ennen kuin huomasin, että sullahan on jo TD-12. Harkitse itse. Asut Oulussa. Jos oikein sauma sattuisi, että oon vieny setin treenikselle,(= jossa voi rauhassa ihmetellä) voit käydä koittaan. En usko, että juuri hirveetä eroa on tuohon päivitettyyn vermeeseen.
 
Itseasiassa mulla on "vain" TD-9kx, joka kyllä toimii varsin hyvin treenisettinä mun olemattomiin rumputaitoihin nähden.
 
Tilannehan on se että akustista en kotioloihin voi laittaa melun takia ja treenikselle en vain yksinkertaisesti kerkeäis ku max kerran viikossa jos sitäkään.
Se ei riitä alkuunkaan.
Haaveena mulla kai nyt polttelis laittaa Rolandin lippulaivamalli mikä on tietääkseni parasta ja lähinnä akustista tuntuman ja kuulostavuuden kannalta ja akustinen melu kuitenkin varsin minimaalinen joka mahdollistaa kotioloissa soittelun vaikka 24/7.
 
Olen samaa mieltä että sähkösetti ei vedä vertoja akustiselle mutta pakko "tyytyä" nyt vaan käytännön faktoihin.
 
Kai vaan haluaisin kuulla paljon hehkutusta ja hyvää (mutta myös pahaa?) setistä johon mulla jonkinsortin päähänpinttymä nyt on.
 
Olisiko hyppäys TD-9kx -> TD-20kx vielä Huomattava ero parempaan suuntaan jos nyt ei lähdetä ollenkaan miettimään sitä että vastaako ne akustista vaan tyydytään siihen faktaan että molemmat on Sähkörumpusettejä.
 
Käyttötarkoitus on saada soitella just sillon ku huvittaa, treenata yksin tai joskus jopa kitaristikaverin kanssa, nauhoitella omaa soittoa/omia biisejä.
Tavallaan kai olen jo asian takaraivossa päättänyt mutta hintahan se on joka on Aivan Liian suolainen mutta minkäs teet??
Pitäähän niitä haaveita olla.
 
Huh mikä kirjoitusripuli, jospa tässä oli edes jotain järkevää?
 
TJORMA
06.08.2010 21:24:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iniquity: Itseasiassa mulla on "vain" TD-9kx, joka kyllä toimii varsin hyvin treenisettinä mun olemattomiin rumputaitoihin nähden.
 
Tilannehan on se että akustista en kotioloihin voi laittaa melun takia ja treenikselle en vain yksinkertaisesti kerkeäis ku max kerran viikossa jos sitäkään.
Se ei riitä alkuunkaan.
Haaveena mulla kai nyt polttelis laittaa Rolandin lippulaivamalli mikä on tietääkseni parasta ja lähinnä akustista tuntuman ja kuulostavuuden kannalta ja akustinen melu kuitenkin varsin minimaalinen joka mahdollistaa kotioloissa soittelun vaikka 24/7.
 
Olen samaa mieltä että sähkösetti ei vedä vertoja akustiselle mutta pakko "tyytyä" nyt vaan käytännön faktoihin.
 
Kai vaan haluaisin kuulla paljon hehkutusta ja hyvää (mutta myös pahaa?) setistä johon mulla jonkinsortin päähänpinttymä nyt on.
 
Olisiko hyppäys TD-9kx -> TD-20kx vielä Huomattava ero parempaan suuntaan jos nyt ei lähdetä ollenkaan miettimään sitä että vastaako ne akustista vaan tyydytään siihen faktaan että molemmat on Sähkörumpusettejä.
 
Käyttötarkoitus on saada soitella just sillon ku huvittaa, treenata yksin tai joskus jopa kitaristikaverin kanssa, nauhoitella omaa soittoa/omia biisejä.
Tavallaan kai olen jo asian takaraivossa päättänyt mutta hintahan se on joka on Aivan Liian suolainen mutta minkäs teet??
Pitäähän niitä haaveita olla.
 
Huh mikä kirjoitusripuli, jospa tässä oli edes jotain järkevää?

 
Vaikea sanoa tuosta "molemmat sähkörumpusettejä jne.", mutta kyllä tietysti tuolla TD-20 setillä voi vetää aika antaumuksella ja jopa unohtaa soittavansa sähkösetillä. Kiitos isompien pädien ja "aidon dimension". Tatsi on varmaan sama, kuin sun setissä, mutta on "oikean setin kokoinen". Saundimaailmasta en osaa sanoa. TD-20 - setissä manuaali on koitenkin olematon, mistään ei ainakaan aikaisemmin saanut lisätietoa ja itsellä ei ammattitaito/viitseliäisyys mene niin pitkälle, että saisin setistä Yotube-materiaalian kuuloista saundia ulos.
 
Ja täytyy muistaa, että pa-kamojen kautta koko saundi muuttuu kuulokeliitäntään verrattuna totaalisesti ja ei vaatiin taas lisäsäädöt. Kinkkinen paikka. Jos soittelet pääosin sähkösetillä, ehkä vaihto kannattaa, muuten ei ?
 
-Meinl Laser 20" komppipelti on paras -
aleinone
06.08.2010 22:50:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haaveena mulla kai nyt polttelis laittaa Rolandin lippulaivamalli mikä on tietääkseni parasta ja lähinnä akustista tuntuman ja kuulostavuuden kannalta ja akustinen melu kuitenkin varsin minimaalinen joka mahdollistaa kotioloissa soittelun vaikka 24/7.
 
Löytyyhän niitä pro -malleja muiltakin. Kehujakin saaneet, tosin itsellä ei kylläkään kokemusta ole.
http://jobekydrums.co.uk/
http://hartdynamics.com/products/drumsets/index.html
http://www.diamondelectronicdrums.com/
http://www.drum-tec.de/sets-drumtec-c-79_113.html
 
Pane
07.08.2010 17:43:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TJORMA: Vaikea sanoa tuosta "molemmat sähkörumpusettejä jne.", mutta kyllä tietysti tuolla TD-20 setillä voi vetää aika antaumuksella ja jopa unohtaa soittavansa sähkösetillä. Kiitos isompien pädien ja "aidon dimension". Tatsi on varmaan sama, kuin sun setissä, mutta on "oikean setin kokoinen". Saundimaailmasta en osaa sanoa. TD-20 - setissä manuaali on koitenkin olematon, mistään ei ainakaan aikaisemmin saanut lisätietoa ja itsellä ei ammattitaito/viitseliäisyys mene niin pitkälle, että saisin setistä Yotube-materiaalian kuuloista saundia ulos.
 
Ja täytyy muistaa, että pa-kamojen kautta koko saundi muuttuu kuulokeliitäntään verrattuna totaalisesti ja ei vaatiin taas lisäsäädöt. Kinkkinen paikka. Jos soittelet pääosin sähkösetillä, ehkä vaihto kannattaa, muuten ei ?

 
Aivan.
Minä voin jo melkein tuntea soittavani akustisella setillä TD-9 kanssa mutta pellithän ne sitten on jotka on se huonoin lenkki, tai tarkemmin haikka.
 
Pitää jatkaa asian pureskelemista. GAS taitaa vaan kasvaa, tämä on niin tätä.
 
Pane
07.08.2010 17:44:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aleinone: Löytyyhän niitä pro -malleja muiltakin. Kehujakin saaneet, tosin itsellä ei kylläkään kokemusta ole.
http://jobekydrums.co.uk/
http://hartdynamics.com/products/drumsets/index.html
http://www.diamondelectronicdrums.com/
http://www.drum-tec.de/sets-drumtec-c-79_113.html

 
Joo en tiedä mutta jotenkin on isot ennakkoluulot noista ja mitä sivuja kattelin niin ei vaan säväytä.
Roland jotenkin näyttää ja tuntuu parhaalta kun sähkiksistä on kyse.
Makuasioita.
 
Progressor
07.08.2010 18:49:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota nykyistä kokoonpanoahan voi päivittää paremmaksi pala kerrallaan, jos ei halua tai voi ostaa kokonaan uutta settiä. Pelkällä moduulin vaihdolla tulee jo aika merkittävä parannus soitettavuuteen. Näin ainakin kävi itselläni, kun vaihdoin omassa setissäni TD-6V:n tilalle TD-12:n.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Ilelee
07.08.2010 20:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä usko, että tuo TD-20KX tuo mitään huikeita parannuksia soittotuntumaan, veikkaisin kuitenkin, että suurin ero tuntumaa tulee pädeistä ja niiden koosta.
 
Itellä on TD-12 moduli, mutta soundit tulee läppäriltä, superior drummerista. Pädeinä on on noita 8 tuumaisia, ja yks 12 tuumainen rolandin mesh head, sekä nykyään jobeckyn 12-tuumainen virveli. Lautaset on taas Rolandia ja Yamahaa.
 
Jos nyt tekisin hankinnat, hankkisin ehdottamasti Jobeckyltä tai Diamondilta rummut, hinta-laatusuhde ihan eri luokkaa kuin ökykalliissa Rolandeissa. Lautaset on hankkisin Rolandilla, noi Yamahat ei oo oikein suuremmin vakuuttanut (oli selvästi halvemmat kyllä) ja muita hyviä vaihtoehtoja ei juuri ole, Hartit, Alesiksen surget, Pintechit sun muut pitää joko ihan liikaa meteliä tai tuntuma on kauhee. Rolandin VH-12 ei kyllä myöskään ole hintansa väärtti, mutta ei kyllä ole kokemusta muistakaan vaihtoehdoista. Moduli olis varmaan edelleen Roland, mut en tiedä tarvisko se olla edes noin kallis kuin toi TD-12, kun ei niitä modulin omia soundeja käytä (VH-12 tuki oli mulle se tärkein, sen takia hankin ton TD-12:sta), ne oli sen verran keinotekoiset näin amatöörinkin korviin.
 
Sen mitä oon tota Rolandin lippulaivaa katellut ja siitä lukenut, ni en kyllä ymmärrä mihin sen aivan huikea hinta perustuu.
 
Pane
07.08.2010 21:10:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Progressor: Tuota nykyistä kokoonpanoahan voi päivittää paremmaksi pala kerrallaan, jos ei halua tai voi ostaa kokonaan uutta settiä. Pelkällä moduulin vaihdolla tulee jo aika merkittävä parannus soitettavuuteen. Näin ainakin kävi itselläni, kun vaihdoin omassa setissäni TD-6V:n tilalle TD-12:n.
 
Joo, tämä on kyllä pyörinyt mielessä kans !
Mutta, passaako ne uudet tomit pidikkeineen näihin vanhempiin räkkeihin jne.?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «