Aihe: Paras paikka uploadata aloittelevan bändin musiikkia?
1
gunner
05.08.2010 20:25:30
Mistä itse kuuntelisit demobändien musiikkia, ja mahdollisesti arvostelisit sitä ja antaisit rakentavaa palautetta? Tuskin mistään, kovin harva sitä tekee, jos ei kavereista ole kyse.

Jos ei myspaceen riitä vielä rahkeet, niin laittakaa ihmeessä vaikka mikseriin ja maihinnousuun ja mainostakaa bändiänne kavereille ja kavereiden kavereille aina kun mahdollista. Ei sillä jakelukanavalla niin ole väliä, koska täysin satunnaiset surffaat melko harvoin eksyvät kuuntelemaan.

Voihan tota muusikoiden.netin demopalstaa kokeilla kanssa, jos sieltä joku bongaisi ja antaisi kommenttia.
Vauhti korjaa virheet
Charge
05.08.2010 20:33:07

kiitoksia, maihinnousu voisi olla hyvä paikka. Ja tottakai ne biisit pitää tuonne demostudioon laittaa. :)
Ihan vipsahtanut.
crestfall
10.08.2010 21:53:41 (muokattu 10.08.2010 21:54:16)

last.fm:hän se rules. aina siellä on muutama sankari, jotka pitävät listaa kaikista siellä ilmaiseksi jaossa olevista albumeista, joten semmoinen kannattaa etsiä ja vinkata jos / kun sinne musaa uppaa.

lisäksi aina silloin tällöin sieltä löytyy joku isommankin kokoluokan bändi, jotka ovat pistäneet musiikkia sinne ilmaiseksi jakoon.

EDIT: iso plussa vielä kansainvälisyydestä, kuuntelijat eivät rajoitu pelkästään kotomaisiin.
Kelpaisiko ilmainen instrumentaalimusiikki? Ihmettele & ihastu: http://www.svetogorsk.fi
Charge
11.08.2010 12:39:12

siis mikä oli kyseinen sivusto?
Ihan vipsahtanut.
FuguManiac
23.08.2010 14:27:18

Suosittelisin käyttämään kaikkia tarjolla olevia kanavia, eli ainakin mikseriä, myspacea, last.fm:ää sekä mnetin demopalstaa ja maihinnousua.

Myspacesta saa vieläpä melko edustavan näköisen pikkurahalla, jos ei itse osaa tehdä. Kannattaa laittaa vaan ilmotusta vaikka tänne mnetin sivuille että haetaan layoutin tekijää. Hyvä ulkoasu on yllättävän tärkeää, sillä kunnollisen näköinen sivusto herättää heti kiinnostusta ja antaa vaikutelman että bändi on ns. "kunnon bändi". Tämä nostaa ihmisten kiinnostusta ihan oikeasti KUUNNELLA niitä biisejä sieltä.

Mieti vaikkapa itse. Jos joku mainostaa sinulle bändin maispeissiä ja sivusto on yhtä mössöä, jaksatko kovin vastaanottavaisesti kuunnella bändin biisejä?
Karaokella on yhtä paljon tekemistä musiikin kanssa kuin valmispizzalla on ruaanlaiton kanssa.
Charge
23.08.2010 16:40:08 (muokattu 23.08.2010 16:40:30)

Mieti vaikkapa itse. Jos joku mainostaa sinulle bändin maispeissiä ja sivusto on yhtä mössöä, jaksatko kovin vastaanottavaisesti kuunnella bändin biisejä?

Joten uskaltaisko tuonne sitten luoda profiilin, vaikka musiikki on vielä toteutukseltaan ja äänenlaadultaan varmasti mailien päässä ammattitasosta?
Ihan vipsahtanut.
Bonham
23.08.2010 19:26:09
On kai se kuitenkin aiheellista miettiä, että onko jotain uploadaamista. Niin kovin helppoa nkyään toi äänitäminen ja just tää loadaaminen... sitten kaikki paikat pullistelee jonnin joutavaa ja keskeneräistä treenidemoa, jota linkitetään meilien yhteyteen keikkapaikkoihin.

Monasti vaan lisää treeniä ja ehkä ne ulkopuoliset korvat antamaan kritiikkiä ENNEN sitä esillepanoa.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
FuguManiac
26.08.2010 17:32:54

MySpacen sisällöstä valtaosa on kaukana "ammattitasosta" - mikä sinällänsä on varsin suhteellinen käsite musiikista puheen ollessa - eli jos koetta materiaalin olevan edes "kelvollista", niin kannattanee laittaa nettiin ja pyytää palautetta. Jos palaute on positiivista, niin lisää vaan treenaamaan ja sitten panostamaan mainontaan.
Karaokella on yhtä paljon tekemistä musiikin kanssa kuin valmispizzalla on ruaanlaiton kanssa.
Charge
27.08.2010 16:28:33 (muokattu 27.08.2010 16:28:44)

MySpacen sisällöstä valtaosa on kaukana "ammattitasosta" - mikä sinällänsä on varsin suhteellinen käsite musiikista puheen ollessa - eli jos koetta materiaalin olevan edes "kelvollista", niin kannattanee laittaa nettiin ja pyytää palautetta. Jos palaute on positiivista, niin lisää vaan treenaamaan ja sitten panostamaan mainontaan.

Eli kun on vähän paha itse mennä kehumaan, niin olisiko tuollainen matsku jo myspaceen menevää? www.mikseri.net/eyvind
Ihan vipsahtanut.
FuguManiac
30.08.2010 18:05:04

Kepeästi, vaikken henk.koht. tosta örinästä perusta... mutta löytyyhän sillekin kuulijakuntansa : )

Tietenkin parantamisen varaa on aina, mutta päällisin puolin kelvollista materiaalia.
Charge
30.08.2010 18:19:12

Tietenkin parantamisen varaa on aina, mutta päällisin puolin kelvollista materiaalia.

Kiitos ja kumarrus. :)
Ihan vipsahtanut.
Puolukki
22.09.2010 17:21:17

Mikseri.netissä on myös kommenttirinki, minkä kautta itse kommentoimalla muiden biisejä, saa kommentteja omista biiseistä. Ihan toimiva systeemi vaikkakin aika pienellä porukalla pyörii ja välillä jotkut kommentit on tyyliin "Mä kuuntelen vaa räppii." .. Mutta ihan asiallista palautetta tulee myös, joten suosittelen tutustumaan..
Juzpe
26.09.2010 21:03:41

Entäs coverböntin esittelykama sitten? Monet instanssit suhtautuu hieman nihkeesti....
"I have broken several g-strings, while i've been fingering minors."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)