Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 531 32 33 34 3551 52 53 54 55
Juukebox
05.07.2010 15:49:28

Onko kellään antaa käyttökokemuksia Thomann SP-5500 digipianosta/kiipparista. Olen harkinnut aloittavani pianon soittamisen ja kovasti koittanut etsiä sopivaa ensisoitinta itselle. Tuo paistoi mun mielestä komiasti esille soundimäärien ja hintasa puolesta. Korg SP-250 on kuitenkin mielyttänyt ehkä eniten tähän asti minun korvaa. Siitä nyt ei kuiteskaan lähde "perussaundien" lisäksi muuta pihalle? Että notta mitähän tuumaisitte kyseisestä soittimesta? Luulisin että kummatki ajaa komiasti asiansa, mutta kumman sinä ostaisit?

Haulla en löytänyt Thomann SP-5500:stä ketjua

Linkki soittimeen http://www.thomann.de/fi/thomann_sp5500.htm
Rämpyti rämps rämps!
Tolvanen
10.07.2010 01:46:15
Hei kiitokset Qurulle tuosta motif vihjeestä. Sellainen tuli nyt hankittua, kun suhteensa halvalla lähti. En nyt tiedä liittyykö tämä kysymys enää niinkään tähän ketjuun, mutta kai se tässä samalla painolla menee. Eli olisin erittäin kiitollinen, jos joku voisi suositella jotain melko jykevän puoleista ständiä tuolle motif 8:lle. Jötkälehän painaa jotaan 26kg, eli nyt puhutaan jo melkoisesta vasikasta.
Continuub
19.07.2010 19:41:30
Itellä on jo Roland Juno Di josta lähtee mielestäni ihan asialliset saundit. Mutta piano tatsin kanssa niitä ois parempi soitella. kertokaapa asiantuntijat mikä olisi paras 88-vasara/painotetuin koskettimin varustettu MIDI-controlleri alle 600€ hintaluokassa tai vaihtoehtoisesti 88-key syna alle 1000€ hintaluokassa jos saan tän vanhan laitteen myytyä.
ept
20.07.2010 09:13:58
Continuub: Itellä on jo Roland Juno Di josta lähtee mielestäni ihan asialliset saundit. Mutta piano tatsin kanssa niitä ois parempi soitella. kertokaapa asiantuntijat mikä olisi paras 88-vasara/painotetuin koskettimin varustettu MIDI-controlleri alle 600€ hintaluokassa tai vaihtoehtoisesti 88-key syna alle 1000€ hintaluokassa jos saan tän vanhan laitteen myytyä.

Alle 1000€ 88-synaa taitaa olla vaikea löytää, ainakaan uutena(Paitsi MM8). Mutta jätän suosiolla uusien ehdotukset asiasta jotain tietäville ja ilmoittaudun ostajaehdokkaaksi Di:lle jos vaihtoon päädyt.
Quru
20.07.2010 15:10:41
Continuub: Itellä on jo Roland Juno Di josta lähtee mielestäni ihan asialliset saundit. Mutta piano tatsin kanssa niitä ois parempi soitella. kertokaapa asiantuntijat mikä olisi paras 88-vasara/painotetuin koskettimin varustettu MIDI-controlleri alle 600€ hintaluokassa tai vaihtoehtoisesti 88-key syna alle 1000€ hintaluokassa jos saan tän vanhan laitteen myytyä.

CME:n masterkeyboardit. Ei maksa paljon, varsinkaan käytettynä. Lyöt sen Junoon kiinni niin johan käy ja kukkuu.

Tai osta Motif. Käytetty.
Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
Continuub
21.07.2010 16:32:47
Kiitos vastauksista Quru ja ept. Päädyin siihen että pudjetti saapi vähän ylittyä ja löysin turusta sopivan synan itselleni. eptlle voin myydä tän Juno Din jos vielä kiinnostunut olet.
Kitara94
03.08.2010 21:44:09
Olen melko aloittelija, ja ajattelin ostaa itselleni koskettimet. Mitä mieltä olette seuraavasta:

NP30 PORTABLE GRAND KOSKETINSOITIN / YAMAHA, hinta 300 €

Sopiiko aloittelijalle? Ja onko laadukas ja kohtuuhintainen?
samumaster
05.08.2010 11:02:39
Kitara94: Olen melko aloittelija, ja ajattelin ostaa itselleni koskettimet. Mitä mieltä olette seuraavasta:

Jos olet aloittelija niin Yamaha PSR-220 on hyvä sulle. Olen soittanut monta vuotta ja siinä on mahtavat soundit. 99 eri ääntä +rumpusetti, ja 100 eri taustamusiikki tyyliä, eli jos haluat koskettimia soittaessi mukavaa taustamusiikia, voit valita vaikka Rock tai Jazz tyylisen taustan, minkä vaan haluat. Tempoa voi vaihtaa. Yamaha PSR-220:ssa on myös metronome, eli klik- ääni joka auttaa soittamaan rytmissä.
Yamaha PSR-220 sisältää Touch Sensitivity ominaisuuden, eli jos painat hiljaa kosketinta niin tulee hiljainen ääni, jos painat kovaa niin tulee kova ääni. Touch Sensitivity ominaisuuden voit halutessasi laittaa pois päältä. Kaiku ominaisuus tulee myös mukana, sekä Midi-out ja Midi-in liitännät. Voit myös liittää sustainpedaalin koskettimiin. Kyseinen malli on 14 vuotta vanha ja toimii silti hyvin.
Täydelliset koskettimet aloittelijalle.. jos haluat tälläisen niin minä myyn. Jos kiinnostaa lähetä pikaviestiä.

Älkääkä kutsuko halpiskoskettimiksi, kun se ei sitä ole. Tätä mallia on aliarvioitu todella paljon, mutta tosimaailmassa tää on aloittelijan unelma. End of story.
Dolly_Keys
05.08.2010 12:22:37
samumaster: Jos olet aloittelija niin Yamaha PSR-220 on hyvä sulle. Olen soittanut monta vuotta ja siinä on mahtavat soundit. 99 eri ääntä +rumpusetti, ja 100 eri taustamusiikki tyyliä, eli jos haluat koskettimia soittaessi mukavaa taustamusiikia, voit valita vaikka Rock tai Jazz tyylisen taustan, minkä vaan haluat. Tempoa voi vaihtaa. Yamaha PSR-220:ssa on myös metronome, eli klik- ääni joka auttaa soittamaan rytmissä.
Yamaha PSR-220 sisältää Touch Sensitivity ominaisuuden, eli jos painat hiljaa kosketinta niin tulee hiljainen ääni, jos painat kovaa niin tulee kova ääni. Touch Sensitivity ominaisuuden voit halutessasi laittaa pois päältä. Kaiku ominaisuus tulee myös mukana, sekä Midi-out ja Midi-in liitännät. Voit myös liittää sustainpedaalin koskettimiin. Kyseinen malli on 14 vuotta vanha ja toimii silti hyvin.
Täydelliset koskettimet aloittelijalle.. jos haluat tälläisen niin minä myyn. Jos kiinnostaa lähetä pikaviestiä.

Älkääkä kutsuko halpiskoskettimiksi, kun se ei sitä ole. Tätä mallia on aliarvioitu todella paljon, mutta tosimaailmassa tää on aloittelijan unelma. End of story.

Pahoittelen negatiivista asennettani, mutta nyt menee mun mielestäni mainospuheen puolelle.

Kitara94: Olen melko aloittelija, ja ajattelin ostaa itselleni koskettimet. Mitä mieltä olette seuraavasta:

Mun mielestä tärkeää on tietää että minkälaisesta musiikista oot kiinnostunu, ja kiinnostaako nimenomaan pianonsoiton opettelu vai keyboardin/synan/vast. soitto ja onko tähtäimessä myöhemmin mahollisesti bändisoitto jne. jotta tietää millainen (ja mikä) soitin olis paras hankinta. Edellämainitun PSR:n kaltaiset soittimet ovat kyllä ihan hyviä alottelusoittimia, mutta varsinkin jos innostut syntetisaattoreista tai vaikkapa hammondista puhumattakaan varsinaisesta pianonsoitosta, jää tollanen kotikeyboard usein ominaisuuksiltaan turhan suppeaks. Toi on ilmeisesti ihan ok toi Yamaha NP30, sehän on siis aika tavalla riisuttu stagepiano(=muutamat saundit, pianosaundiin painotus, ei liiemmin äänenmuokkausmahiksia jne)... Elikkä elikkä, minkälainen musa kiinnostaa, mitä kuuntelet ja minkälainen soitto kiinnostaa?
Kun ei kerran tekniikkaa ole, pädetään harmonioilla.
samumaster
05.08.2010 12:59:34
Dolly_Keys: Pahoittelen negatiivista asennettani, mutta nyt menee mun mielestäni mainospuheen puolelle.

Ei haittaa ollenkaan, kyllä se mainospuhetta olikin
samumaster
05.08.2010 13:41:58
Quru: Ainiin sulla oli se viidensadan PSR-220 myynnissä, nyt vähän hinta jo tipahtanut. Imo vähän moraalitonta hehkuttaa samaa vehjettä mitä itse on (yli)hinnalla myymässä torilla, vieläpä kun kyseessä oli aika eri vehjes kuin mistä kysyjä tiedusteli. Ehkä vika on vain minussa, mutta en tulisi hehkuttamaan itselläni myynnissä olevaa halpisvehjettä tuollalailla.

Laitin aluksi viisisataa, koska oli kiire laittaa kone kiinni kun tuli ukkosilma, joten piti laittaa joku hinta ja vetäsin siihen 500€.
En myy ylihinnalla. 250€ on täysin kohtuullinen hinta noin hyvästä koskettimesta.
Miten niin ei saisi mainostaa vaikka myykin torilla? Jos myy torilla saahan muillekin vähän hehkuttaa että "mulla on myynnissä hyvä aloittelijan koskettimet.. plaa plaa"
Ei ole halpisvehje. Voiko joku selittää miten se on halpisvehje? Ei ainakaan sen takia että se on 14 vuotta vanha.
Bronks
05.08.2010 14:07:11

samumaster:
Ei ole halpisvehje. Voiko joku selittää miten se on halpisvehje? Ei ainakaan sen takia että se on 14 vuotta vanha.

Se on halpisvehje, koska niitä saa alle satasella. Se on halpaa. Ei kova hintapyyntö tee halpisvehkeestä arvosoitinta.

Sitä paitsi sen saundit ovat heiveröisen ohuita, kuten halpisvehkeissä yleensä tuppaa olemaan.
Don't take me serious, I'm just playing.
Kitara94
05.08.2010 23:12:52 (muokattu 05.08.2010 23:57:13)

Itseäni lainaten ja vastaan kiittäen vastaajille!

Eli, tarkoitukseni on vain opetella pianonsoittoa enemmän. Tällä hetkellä meidän omalla kotipianollamme olen soittanut vain klassista, mutta myös jotain poppia olen yrittänyt. Tärkeää olisi aidon pianon tuntu, eli koskettimissa olisi jonkunlaista vastusta, ei kuten joissain ei ole sitä ollenkaan. Pianossa on myös oltava vähintään 6 oktaavia, sillä vähemmällä en pysty soittamaan haluamiani kappaleita.

Jos Samumasterin piano täyttää nämä ominaisuudet, niin voisin olla kiinnostunutkin, mutta pärjääkö se tälle mitä olen katsellut?

(Taidoistani: Beethovenin Fur Elise menee, Moonlight sonaattia harjoittelen tällä hetkellä!)

EDIT:

Mitä mieltä olette Privia px-100 mallisesta, 200 euroa maksavasta pianosta. Löysin huutonetistä.
baron
06.08.2010 00:53:14 (muokattu 06.08.2010 00:53:43)

(Taidoistani: Beethovenin Fur Elise menee, Moonlight sonaattia harjoittelen tällä hetkellä!)

Meneekö Presto agitato-osa?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Dolly_Keys
06.08.2010 09:11:44
Kitara94: Itseäni lainaten ja vastaan kiittäen vastaajille!

Eli, tarkoitukseni on vain opetella pianonsoittoa enemmän...

Yleensä pianon kaltaiset koskettimet (=vasarakoskettimet, hammer action tms) löytyy vaan pidemmistä malleista(88 kosketinta = pianon pituus), eli tosta edellätarjotusta PSR:stä ei todellakaan löydy sellasia. Casion priviat on varmaanki ihan ok treenaamiseen, mutta niitäkin täällä kaikki haukkuu, koska niissä on jo muihin (lähes) saman hintaluokan sähköpianoihin verrattuna aika paska soittotuntuma yms. Ainakin siis halvemmissa malleissa, ja halpojahan ne on. En kuitenkaan tunne nimenomaista Priviaa joten en sano sen enempää..

Kannattaa mennä johonki musaliikkeeseen ihan livenä kokeilemaan erilaisia sähköpianoja ja vertailla erityisesti tuntumaa. Yamahan Clavinovat on usein kehuttuja mutta ne on jo vähän isokokosempia ja kalliimpia, mun mielestä sun kannattais kattoa jotain hyvää stagepianoa (jos budjetti on riittävä), esim. Yamaha P85/P95, Korg SP250 tai Kawain vastaavat.

Lisäks musaliikkeen myyjät osaa auttaa aika hyvin näissä tilanteissa ja suositella, vaikkei kannatakkaan välttämät aina uutena ostaa.
Kaikki värit haalistuu jossain vaiheessa, myös vihreä.
baron
06.08.2010 10:52:02

Dolly_Keys: ja kalliimpia, mun mielestä sun kannattais kattoa jotain hyvää stagepianoa (jos budjetti on riittävä), esim. Yamaha P85/P95, Korg SP250 tai Kawain vastaavat.

Noissa stagepianoissa on huomioitava että niissä ei usein ole omaa äänentoistoa eli joutuu soittamaan kuulokkeiden kanssa tai hankittava erikseen äänentoisto.
Mulla on P95 edeltäjä P90 ja mun mielestä siinä on halvaksi digipianoksi hyvä kosketus mutta paras itse kokeilla.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
WT
06.08.2010 11:20:34
baron: Noissa stagepianoissa on huomioitava että niissä ei usein ole omaa äänentoistoa eli joutuu soittamaan kuulokkeiden kanssa tai hankittava erikseen äänentoisto.

Ainakin Korg SP-250:ssä on omat kaiuttimet. Itselläni on se, ja olen ollut tyytyväinen - en tosin ole mikään kummoinen pianisti. Kyllä se tämmöiselle amatöörisoittelijalle hyvin toimii. Tuntuma on selkeästi parempi kuin niissä Casioissa joita koitin ennen tuon hankintaa.
http://www.thomann.de/fi/korg_sp250.htm

Tuohan sai jokin aika sitten myös pikkuveljen, Korg SP-170, jota en ole vielä itse päässyt kokeilemaan.

http://www.thomann.de/fi/korg_sp_170_wh.htm
Dolly_Keys
06.08.2010 12:03:58
baron: Noissa stagepianoissa on huomioitava että niissä ei usein ole omaa äänentoistoa eli joutuu soittamaan kuulokkeiden kanssa tai hankittava erikseen äänentoisto.
Mulla on P95 edeltäjä P90 ja mun mielestä siinä on halvaksi digipianoksi hyvä kosketus mutta paras itse kokeilla.

Hyvä pointti, itekki soittelin muutaman vuoden P80:lla, joka oli myös erittäin hyvä tällaseen touhuun.

Ainiin tosiaan, millanen budjetti sulla on, Kitara94?
Kaikki värit haalistuu jossain vaiheessa, myös vihreä.
Drumnoy
06.08.2010 16:22:37 (muokattu 01.10.2011 13:16:14)
-

Virhe! _Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)