Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Julmetun tukkoinen Blackstar HT-20
1 2 3
Vladi
04.08.2010 18:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain tänään vihdoinkin tuon uuden nuppini tulille. Alla on V30:llä varustettu 1x12-kaappi made by Bluetone. Yllätys oli kun soundi olikin tukkoinen ja pyöreä. Tone tai treble täysilläkin soundi on pyöreä ja tukkoinen. Alta tavallaan kuuluu rouheus ym. mutta eq-säätimillä en saa soundia aukeamaan lainkaan.
 
Edellinen omistaja heitti vahvariin tämmöiset putket etuseen: http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=qnolqjr7k58gcbfncg3h2a8t92
 
Voisko vika olla niissä?
 
Kyllä se siitä.
Antti1
04.08.2010 18:16:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Voisko vika olla niissä?
 
Linkin takaa paljastunee jonain vuonna (UT:n serveri ihan jumissa) Tungsol ilmeisesti? Ne ei oo mitkään järin tukkoiset tuubit lähtökohtaisesti, mutta voi se vika niissäkin olla toki. Kokeilemalla selviää. Pääteputket voi myös olla syypäänä.
 
Age quod ages.
Vladi
04.08.2010 18:19:32 (muokattu 04.08.2010 18:19:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Linkin takaa paljastunee jonain vuonna (UT:n serveri ihan jumissa) Tungsol ilmeisesti? Ne ei oo mitkään järin tukkoiset tuubit lähtökohtaisesti, mutta voi se vika niissäkin olla toki. Kokeilemalla selviää. Pääteputket voi myös olla syypäänä.
 
Tätä tässä pelkäsinkin. Ei kauheasti nappais vaihtaa uusia putkia heti kehiin ihan vaan kokees... Mutta eipä tässä taida olla vaihtoehtoja. Huomenna kauppaan siis...
 
E: Linkin takaa löytyy Tungsolin 12ax7
 
Kyllä se siitä.
Mandarax
04.08.2010 18:28:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse vaihdoin Blackstarin HT-5:n Sovtekin tilalle tuollaisen Tungsolin ja kyllä se soundi siitä pikemminkin kirkastui. Tuskin tukkoisuus tuon lampun ominaissoundista johtuu ellei se sitten ole vallan viallinen.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Wolfheart
04.08.2010 22:06:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Itse vaihdoin Blackstarin HT-5:n Sovtekin tilalle tuollaisen Tungsolin ja kyllä se soundi siitä pikemminkin kirkastui. Tuskin tukkoisuus tuon lampun ominaissoundista johtuu ellei se sitten ole vallan viallinen.
 
Tein muutama viikko sitten saman tempun ja soundi ei todellakaan huonontunut.
 
Grugi
04.08.2010 22:10:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama täällä, HT-5 nuppiin tökkäsin Tung-Sol:in ja hyvä on.
 
SDMF
duc
04.08.2010 22:13:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Sama täällä, HT-5 nuppiin tökkäsin Tung-Sol:in ja hyvä on.
 
Jees, HT5:ssä oli alkuperäistä parempi se. Tosin Telefunkenin ECC83 oli vielä parempi, luonnollisesti :)
YAMAHA
04.08.2010 22:36:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuohon Blackstarin HT-5:een sopivalle Tungsolin putkelle joku malli merkintä..
eli että ostan oikean putken..ja onko soundissa huomattava ero alkuperäiseen verrattuna
 
mika
duc
04.08.2010 22:42:45 (muokattu 04.08.2010 22:43:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YAMAHA: Onko tuohon Blackstarin HT-5:een sopivalle Tungsolin putkelle joku malli merkintä..
eli että ostan oikean putken..ja onko soundissa huomattava ero alkuperäiseen verrattuna

 
12AX7 tai ECC83 ovat sellaisia putkimalleja jotka käyvät suoraan ja antavat suunnilleen yhtä paljon säröä ja änenvoimakkuutta.
 
Tässä vielä linkki uusiksi:
http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=qnolqjr7k58gcbfncg3h2a8t92
DrGreenegg
04.08.2010 22:46:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tukkoiselta tuo kyllä munkin korvaan kuulostaa:
http://acapella.harmony-central.com/showthread.php?t=2620589
 
"heil herkut, meil kurkut"
McNulty
04.08.2010 22:49:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseasiassa, olen törmännyt kouralliseen viallisia ja huonolaatuisia TungSol 12AX7 etusputkia. Valitettavasti, sillä parhaimmillaan ne on tosi kovaa kamaa hi-gain sovelluksissa.
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
Vladi
04.08.2010 22:53:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kait tässä muu auta, huomenna kauppaan putkia hakemaan. Jäävät sit varaputkiks jos ei muuta. Onneks tuo ei syö hirveän monta putkea sisäänsä :)
 
Kyllä se siitä.
Fiz
05.08.2010 11:46:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millä volyymillä ajat tuota?
 
Mulla oli oman Blackstarin kanssa vähän samaa vaivaa, nimenomaan V30:n läpi ajettuna. Putkien vaihdosta (Tung-Sol, JJ, Telefunken jne) ei ollut niin mitään apua, perussoundi pysyi tukkoisena koko ajan. Eli ehkäpä kannattaisi testata toista kaappia pikaisesti?
 
En oikeastaan itse päässyt ongelmasta koskaan eroon, vaan lopulta vahvistinhankintojen myötä toin kotia treeniksellä palvelleen 6505+:n ja sain sillä mieluisamman soundin, vaikka auki vahvistinta ei kotona koskaan saakaan.
 
Vladi
05.08.2010 12:12:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fiz: Millä volyymillä ajat tuota?
 
Mulla oli oman Blackstarin kanssa vähän samaa vaivaa, nimenomaan V30:n läpi ajettuna. Putkien vaihdosta (Tung-Sol, JJ, Telefunken jne) ei ollut niin mitään apua, perussoundi pysyi tukkoisena koko ajan. Eli ehkäpä kannattaisi testata toista kaappia pikaisesti?
 
En oikeastaan itse päässyt ongelmasta koskaan eroon, vaan lopulta vahvistinhankintojen myötä toin kotia treeniksellä palvelleen 6505+:n ja sain sillä mieluisamman soundin, vaikka auki vahvistinta ei kotona koskaan saakaan.

 
Tällä hetkellä oon testannu vaan reippaalla kotivolumella, kokeilin hetken soittaa naapurirauhaa rikkovalla voimakkuudellakin ja lopputulos oli silti sama.
 
Mulla ei oo toista kaappia millä testata tähän hätään. Voisko elementin vaihto auttaa? Testasin kaupassa sitä HT-20 comboa ja se oli kaikkea muuta ku tukkonen. Mutta oiskohan siinä ollu sitten takaa avoin rakenne ja joku muu elementti?
 
Kyllä se siitä.
Antti1
05.08.2010 12:13:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta tuntuu oudolta, että V30 aiheuttaisi tukkoisuutta soundiin. Ehkei se ole maailman kirkassoundisin elementti kaikenkaikkiaan, mutta on se ainakin harvinaisen selkeä ja loppupeleissä nyt kuitenkin melko kirkas.
 
Age quod ages.
Vladi
05.08.2010 12:19:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DrGreenegg: Tukkoiselta tuo kyllä munkin korvaan kuulostaa:
http://acapella.harmony-central.com/showthread.php?t=2620589

 
Kävin noita kuuntelemassa, vähän samaa vaivaa näyttäis olevan. Suosittelivat tuolla G12T75-ämyriä tuon kanssa. Tiiä nyt sitten mitä tässä tekis
 
Voisin varmaan joka tapauksessa putkeloiset käydä hakemassa ja testata niillä. Eliminoin jokaisen mahdollisuuden yksitellen, niin kait se on tehtävä.
 
Kyllä se siitä.
duc
05.08.2010 12:21:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Musta tuntuu oudolta, että V30 aiheuttaisi tukkoisuutta soundiin. Ehkei se ole maailman kirkassoundisin elementti kaikenkaikkiaan, mutta on se ainakin harvinaisen selkeä ja loppupeleissä nyt kuitenkin melko kirkas.
 
Njoo, mutta sitä ominaissoundia vois kai tavallaan vähän tukkoiseksikin sanoa, vaikka se on myös kirkas... No, mä olen ennenkin sen soundia haukkunut, ei se erottelevuus nyt ainoa valintaperuste kaiuttimelle voi olla :)
sepisti
05.08.2010 13:01:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä HT-5 on huomattavasti parempi vehje soundin puolesta kuin HT-20. Itse kävin touhutipoissani testaamassa tuota kakskymppistä, kun ajattelin sen olevan yhtä messevä kone kuin viitonenkin. Tukkoisuus on todellakin se sana, joka tuli testeissä mieleen. Vaihtoon..:)
 
Indican Jenny on ihana! http://www.youtube.com/watch?v=poP3EXwbpps
Vladi
05.08.2010 13:03:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Mun mielestä HT-5 on huomattavasti parempi vehje soundin puolesta kuin HT-20. Itse kävin touhutipoissani testaamassa tuota kakskymppistä, kun ajattelin sen olevan yhtä messevä kone kuin viitonenkin. Tukkoisuus on todellakin se sana, joka tuli testeissä mieleen. Vaihtoon..:)
 
Testasikko nuppia vai comboa? Meinaan vaan, että se combo oli julmetun hyvänkuuloinen vehjes. Tää touhu nyt tässä ihmetyttää, kun HT-5 kuulosti ton mun kaapin läpi todella hyvältä eikä tukkoisuudesta ollu puhettakaan.
 
Kyllä se siitä.
Fiz
05.08.2010 13:06:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Musta tuntuu oudolta, että V30 aiheuttaisi tukkoisuutta soundiin. Ehkei se ole maailman kirkassoundisin elementti kaikenkaikkiaan, mutta on se ainakin harvinaisen selkeä ja loppupeleissä nyt kuitenkin melko kirkas.
 
Jep, ihan samaa mieltä. Kuitenkin vannon muiden vahvistimien kanssa (toistaiseksi) V30:n nimeen.
 
Jotenkin se vaan tuntui huonolta yhdistelmältä Blackstar HT-5:n kanssa. Sama kaappi on kuulostanut valovuosia paremmalta toisten vahvistimien kanssa..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «