Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulumikkiä ostamassa.
1 2 3 4
Guitar_Miller
05.06.2010 21:50:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Elikkä ensimmäistä laulumikkiä olisin ostamassa pändi reeneihin/keikalle. Mitä kannattaa ottaa huomioon
 
Johnson D
07.06.2010 15:52:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikkapa se, että Shure SM58 on hyvä valinta.
 
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
Teijo K.
07.06.2010 17:08:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johnson D: Vaikkapa se, että Shure SM58 on hyvä valinta.
 
Ja se, että moni muu on vielä parempi valinta.
 
No se nyt on se olennaisin, että koska jokaisen lauluääni on yksilöllinen, niin se mikä mikki toimii parhaiten on myös yksilöllistä. Jos joku väittää kuulematta tietävänsä netin kautta mikä sopii juuri sulle parhaiten, niin paskaahan se puhuu. Käy musakaupassa testaamassa. Voihan se olla vaikka niinkin, että kuulut siihen vähemmistöön, jolle Shuren SM58 ihan oikeasti on paras vaihtoehto.
Osteri
07.06.2010 22:13:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä kannattaa ottaa huomioon ?
 
Harkitse pari kertaa ennenkuin ostat 30-40 eur maksavan 'laulumikin'. Niissä on kummallisia ailahtelevaisuuksia; yksi on todella tunkkainen, toinen taas kirkkaasti kimittää ja kiertää.
Tosin jotkut on täällä kehuneet myös niitä T-Bone mikkejä joita saa Thomanilta. Itsellä ei ole kokemusta.
 
Lähtökohtaisesti kannattaa sijoittaa mikkiin joka uutena kaupassa maksaa yli 100 eur. Käytettynä löytyy ehkä edullisemmalla jos ei aikaisemman omistajan räkä häiritse.
 
Meidän bändin laulajalla on Shure 58 ja joku AKG, jota se nyt enemmän näyttää käyttävän. Itsellä on Sennheiser 835, josta tykkään sen selkeyden ja ainakin mun äänen kirkastavan soundinsa takia.
Kannatta kokeilla erilaisia ja ostaa se mikä soundaa itsestä parhaalle. Kannattaa myös käyttää 'haku' toimintoa, jolla tämän aiheen keskustelua löytyy muutama muukin.
 
Onnea etsintään.
 
"She didn't allow me to sign....damn...."
CrissValley
27.07.2010 08:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia langattomasta mikistä? Sellainen kiinnostais hankkia ni vois riehua vapaammin keikoilla.
 
Thomannin valikoima:
 
http://www.thomann.de/fi/langattoma … id=84b12478b0bbc24bba5a7a7243853a73
 
Mikähän noista olis sit hyvä hinta-laatu suhteeltaan?
 
oulukyllosa
30.07.2010 02:59:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audix OM2.
 
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
Loijaa
04.08.2010 12:26:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

laitetaanpa oma asia tänne, kun otsikko on oikeaan osuva..
 
eli olen laulaja bändissä, jonka olisi tarkoitus aloittaa keikkailu syksyn/talven mittaan. Tähän mennessä on tullut treenattua lainakamoilla, mutta omathan ne pitäis nyt ostaa. olen äänialaltani basso ja laulan välillä todella matalalta, mutta pääsen myös yllättävän korkeallekin. Vinkkejä hyvistä keikka- ja studiomikeistä otetaan ilolla vastaan. Sennheiser 935:sta olen harkinnut mm.
 
tuolla vähän näytettä laulusta..
 
http://www.youtube.com/watch?v=CMXI0ciMJZY
http://www.youtube.com/user/Loijaa#p/u/8/ZpqP8OeJ2ZI
 
bändin sivut..siellä aika huonotasoisia treenisnauhoja kuultavissa: http://www.myspace.com/serpentwarning
 
You know that I would be a liar
Santerus
05.08.2010 00:22:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni käytössä tuosta E935 vähän kalliimpi malli E945, eroa ei taida olla muutakun että tuo kalliimpi on superhertta. Lienee ihan hyvä valinta, itsellä ainakin pelittänyt, tosin vertailua en ole minkään kanssa tehnyt. Kuitenkin jos nyt saisin valita niin ehkä ottaisin juuri tuon herttakuvioisen E935, koska minusta tuntuu että se olisi mahdollistanut hieman lämpimämmän saundin.
 
Oma henk. koht. mielipide on että ei niillä niin eroja ole.
Osta pois jos siltä tuntuu !
 
etk
11.08.2010 12:19:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin täällä jo todettiin, että mikrofoni on yksilöllinen asia. Omasta kokemuksestani uskallan suositella mikrofoneja Shure SM58 Beta, Audix OM 2 sekä Sennheiser E935. Esimerkiksi SM58 Betasta voisin todeta, että on varmaan ihan hyvä mikrofoni melko monelle artistille, mutta ihan komeimmillaan toimii kirkkailla naisäänillä.
 
Oman ei-niin-raikkaan miesäänen kohdalla voin todeta, että Beta on ok, mutta parempiakin löytyy. Rauhassa kun testaa kaupassa jättäen väliin halvimmat mallit, niin hyvä tulee. T-Bonesta ei ole kokemuksia, suhtaudun vain kaikkiin T-tuotteisiin varauksella. Syynä on se, että kaupasta saa harvoin hyvää halvalla.
 
ept
16.08.2010 00:05:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikaisen kokeilun jälkeen vaimo valikoi eilen itselleen E838:n. SM58 ei päässyt alkua pidemmälle("Uh, I don't like this" oli reaktio heti kättelyssä). E838 on kaiketi sama, kuin E840, mutta hopean värinen. Hintakaan ei päätä huimannut, €69 Kaisaniemen F:llä (Jälkikäteen nettiä selattuani, ihmettelen hintaa suuresti, esim. St.Paulsilla tuo on €99 ja E840 T-liikkeessä muistaakseni €88).
 
--
PeTe
 
BigAgib
16.08.2010 22:39:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaamalla erilaisia mikkejä löytyy itselle sopiva!
 
Olen vähän samoilla linjoilla, ettei halvalla saa hyvää...
Suosittelisin, että sijoittaa sen n 100 eur siihen mikkiin, niin saa usein jonkinlaista laatua!
SM58 on se perusostos mikä kilahtaa yleensä kaikkien kauppakassiin aluksi, mutta minun mielestäni se ei suinkaa ole mikään erinomainen mikki! Tosin jollekin laulajalle se voi olla juuri se oikea!
 
Itselläni on SM58 beta joka on vähän hifimpi ja toimii paremmin meikäläiselle
Sitä käytän rokkikeikoilla
 
Trubis ja hiljaisemmilla keikoilla käytän Shure Beta 87A:ta, joka on ihan mahtava mikki, mutta vuotojensa takia en sitä rokkikeikalle veisi!
 
Senheiser 935 on ollut langattomana myös aivan mainio!
 
AKG-5900 eli myös hyvä ostos (siinä on aika tanakka botne)
 
Onhan noita, mutta kuten sanoin kannattaa kokeilla mikä sopii omalle äänelle (siis kuulostaa omaan korvaan parhaalta ja toistaa oman laulun sillä soundilla kuin se akustisestikkin tulisi- eikä vääristä tiä)
 
Siitä se löytyy!
 
devez
05.09.2010 11:36:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tykkään shuren sm58:sta, toistaa kivasti bassosempaakin laulua, eikä kukkaroa tarvitse tuhota sen takia
 
Loijaa
14.09.2010 12:38:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shuren SM58:n ja Rode M1:n otin testattavaksi! saas nähdä, onko kummastakaan mihinkään :P
 
You know that I would be a liar
MartinB
21.09.2010 14:14:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shure 58 on kylläkin legendaarinen ja kovasti kehuttu mikki. Kuitenkin kun olen tarkemmin kuunnellut sen jälkeä, niin mielestäni siinä on säröä (ei kivaa säröä) tietyissä kohdissa. Ääni tavallaan puuroutuu. On testattu eri mikeillä ja niissä ei ole esiintynyt säröä samalla tavalla. On totta, että shurella saa lähietäisyyellä mukavasti bassoa lauluun - tuntuu vaan että siinä mikissä on enemmän ongelmia kuin hyötykohtia. Jos joku vielä ihmettelee - oma shure on pidetty hyvin, eli ilman paiskomista tms... toisaalta täydellistä mikkiä ei ole varmaan olemassakaan.
 
Loijaa
21.09.2010 22:54:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valitsin Roden. Shuressa totta vie oli puuroisempi soundi..
 
You know that I would be a liar
Numb
22.09.2010 08:44:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loijaa: Valitsin Roden. Shuressa totta vie oli puuroisempi soundi..
 
Sehän se SM58:n perusmiinus on. Itellä se toimii hyvin hiljaisessa laulussa proximityn kanssa. Mutta sitten jos ääntä avaa enemmän, niin puuro tulee kuvaan. Käytössä onkin EV:n taitaa olla 767, joka on hiljaisessa laulussa hivenen heikompi, mutta muutoin minulle sopivampi suuremman selkeytensä vuoksi. Ja kiertääkin vähemmän kuin SM58.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
EikkaKuikka
23.09.2010 12:01:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta AKG D870:sta? DLX:ssä mainostavat "ammattimikkiä harrastelijahintaan", 50€. Eivät kuitenkaan kerro paljon on ns. normaalihinta..
 
yykaakoonee
freeze
27.09.2010 07:37:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse ostin juuri shure ksm9 ja odotan sitä kun lapsi karkkipäivää :)
 
Poutapilvi
28.09.2010 19:05:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, Audix on kova. Meillä on käytössä OM 2,3 ja 5 ja kaikki ok.
 
musicinme
20.10.2010 17:41:01 (muokattu 20.10.2010 17:43:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itekkin olen hommaamassa laulumikkiä, mutta näin aloittelijana, tarvisin vastauksia muutamiin kysymyksiin:
 
1. Voiko mikin liittää suoraan kaiuttimeen/millainen kaiuttimen pitäisi olla?
2. Onko mikseri välttämätön?
3. Mistä tietää mikä piuha käy mihinkin?
4. Saako alle 100e mikkiä + kaiuttimia sun muita?
5. Dynaaminen vai kondemikki?
 
Olisi kiva jos näihin löytyisi vastaus. Eniten oon miettiny tuota 1. kysymystä. Mikki on tulossa kotiin harrastekäyttöön/lauluvideoiden kuvaamiseen. Tietokonetta en aio käyttää kuin videoiden lisäämiseen eli ääntä en aio käsitellä
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «