Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ulkoisen äänikortin metsästys kannettavaan. Apua kaivataan.
1
Charge
03.08.2010 21:51:42 (muokattu 04.08.2010 13:56:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Olen ajatellut ulkoisen äänikortin hankkimista kannettavaan äänittelyä varten, mutta epätietoisena ajattelin kysellä, josko avuliaat immeiset auttaisivat muusikkopoloa. :)
 
Eli, minulla on Windows 7 Home Premium- kone, malli on HP G62 Notebook PC, muistia on 4,0 Gt, 64-biittinen käyttöjärjestelmä. Näin pääsemmekin varsinaiseen asiaan: Millainen ulkoinen äänikortti olisi sopiva; mitä suosittelisitte, paljonko hintaa ja mistä kannattaa ostaa.
 
Koskettimia olisi tarkoitus äänitellä. Mikään ammattilaisvehje ei tarvitse olla, mutta perus harrastelijakova, tottakai. ;)
 
EDIT: Niin ja syna on mallia Yamaha YPT-400, eli siinä ei ole muita röörejä joista äänittäessä saa ääntä pihalle, kuin kuulokeulostulo. Eli ei ole mitään L/R-liitäntöjä erikseen...
 
Ihan vipsahtanut.
Harrastelija
04.08.2010 23:28:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Moi!
 
Olen ajatellut ulkoisen äänikortin hankkimista kannettavaan äänittelyä varten, mutta epätietoisena ajattelin kysellä, josko avuliaat immeiset auttaisivat muusikkopoloa. :)
 
Eli, minulla on Windows 7 Home Premium- kone, malli on HP G62 Notebook PC, muistia on 4,0 Gt, 64-biittinen käyttöjärjestelmä. Näin pääsemmekin varsinaiseen asiaan: Millainen ulkoinen äänikortti olisi sopiva; mitä suosittelisitte, paljonko hintaa ja mistä kannattaa ostaa.
 
Koskettimia olisi tarkoitus äänitellä. Mikään ammattilaisvehje ei tarvitse olla, mutta perus harrastelijakova, tottakai. ;)
 
EDIT: Niin ja syna on mallia Yamaha YPT-400, eli siinä ei ole muita röörejä joista äänittäessä saa ääntä pihalle, kuin kuulokeulostulo. Eli ei ole mitään L/R-liitäntöjä erikseen...

 
Vastaanpa nyt tähänkin...
 
Jossa sulla on koskettimissa vaan kuulokeulostulo, tarvitset johdon jossa toisessa päässä kuuloke plugi ja toisessa kaks linja sisdäänmenoa. (rca)
 
Sen lisäks ihan mikä tahansa äänikortti jossa usb liitin koneelle (USB on todennäkäisesti ongelmattomampi sulle kun Firewire)ja Win7 64 bit ajurit käy kannettavaasi kunhan siinä on ainakin yhdet linja sisäänmenot. Ne RCA.
 
Useimmat n. 120-200 maksavat USB äänikortit on ihan ok kotisoitteluun ja opetteluun ja useimmissa on noi kaikki tarvittavat. Esim. M-Audio, Emu, Presonus jne. Kattele noita netistä. Niitä saa ihan ok hinnoilla melkein mistä vaan.
 
Edit: Yamaha YPT-400 spekseissä lukee : "PC Connectivity USB MIDI" , eli sun pitäs periaatteessa saada se koneelle ihan tolla. Se äänikortti on silti hyvä hankkia ettei tule viiveitä (latenssia) soitteluun, sillä äänikorttinahan toi Jammu ei toimi.
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen..... Jaa miksen tiluta? En halua kuulostaa äänenmurroksesta kärsivältä katuporalta.
SudenUni
05.08.2010 22:42:10 (muokattu 06.08.2010 12:10:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Moi!
 
Olen ajatellut ulkoisen äänikortin hankkimista kannettavaan äänittelyä varten, mutta epätietoisena ajattelin kysellä, josko avuliaat immeiset auttaisivat muusikkopoloa. :)
 
Eli, minulla on Windows 7 Home Premium- kone, malli on HP G62 Notebook PC, muistia on 4,0 Gt, 64-biittinen käyttöjärjestelmä. Näin pääsemmekin varsinaiseen asiaan: Millainen ulkoinen äänikortti olisi sopiva; mitä suosittelisitte, paljonko hintaa ja mistä kannattaa ostaa.
 
Koskettimia olisi tarkoitus äänitellä. Mikään ammattilaisvehje ei tarvitse olla, mutta perus harrastelijakova, tottakai. ;)
 
EDIT: Niin ja syna on mallia Yamaha YPT-400, eli siinä ei ole muita röörejä joista äänittäessä saa ääntä pihalle, kuin kuulokeulostulo. Eli ei ole mitään L/R-liitäntöjä erikseen...

 
Tuonkun ostat niin et tarvitse mitään muuta pitkään aikaan.... Verkkokauppa.comissa hinta jotain vajaa 300 Thomanilla alle 200
 
http://www.thomann.de/fi/emu_0404_usb.htm
 
Ja sitten lisäksi tilaat 50euron boardin ja laitat tietokoneeseesi jonkun synasoftan niin saat ääntä myös midinä ja äänivaihtoehdot eivät lopu kesken. Siis jos haluat kerran nauhoitella koskettimia. Phone Out liitännät kautta homma on kuin jättäisi perseen pyyhkimättä huusireissun jälkeen =)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «