Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Stratocasteriin tallamikki
1
Mr.Jones
04.08.2010 13:10:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens! Ajattelin pyytää vinkkejä tallamikin hommaamiseen. Soitan siis stratoa missä on fenderin vintage noiseless mikit. Tallaan tarvitsisin jonkun hevimmän humpparimikin. Kaulassa ja keskellä olevissa noiseless mikkien saundi on paksuhko joten en haluaisi että tallan saundi on liian ohut. Nyt tallassa on singel coil Seymour SJBJ1 JB Jr ja mielestäni alapäätä hieman uupuu. Olen pohtinut myös pitäisikö mielummin ostaa humppari kuin singel coil humppari? Saisiko tällä tavoin vaikutettua esimerkiksi tuohon alapäähän? Soitan raskasta rokkia ja demppailuakin tulee joskus harrastettua. Nykyisellä mikillä demppailussakaan ei mielestäni ole tarpeeksi potkua.
Vahvareina löytyy Blackstarin ht stage 100 ja uraltonen plexi marshall tyylinen vahvistin.
jos straton soittajilla löytyisi nyt hyviä kokemuksia niin olisin kiitollinen.
 
Pystyt parempaan =)
Music_Fighter
04.08.2010 13:45:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyn ensin että käytätkö jonkinlaista boosteria? Ehkä se auttaisi enemmän.
 
Esimerkiksi EMG:llä on kitaraan asennettava boosteri:
 
http://www.emginc.com/products/index/323/142/4
 
Tai sitten voi hankkia vaikkapa perus Tubescreamerin tai vastavaan pedaalin, ja pistää drive 0, volume 10 asetukselle.
 
Itse soitan stratolla jossa Duncanin SSL-1 mikit, sillä taittuu hevit boostaamalla. Ja tietysti high gain vahvistimella.
 
Mr.Jones
04.08.2010 15:48:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikamoinen! Tollaseen boosteriin en ole ennen törmännytkään. Voisi olla ihan hyödyllinen eikä hintakaan ole paha. Mutta siltikään boostaus ei ole se ongelma. Vahvistimestakin löytyy erikseen midlleboostit ja pedaaleita löytyy niin tubescreameria ja kuin bb preampia. Eli kyllä mä saan soolot ym. kuuluviin ihan hyvin. Tallamikin tulisi olla vain paksumman kuuloinen jotta se istuisi paremmin muiden mikkien kanssa. Onko sulla Music_ Fighter kokemusta singel coil humbuckerin ja normaalin humbuckerin eroista?? Minkäslainen mikki tämä Duncanin SSL-1 on ollut? Vaikka mulla on vintage tyyliset mikit kaulassa ja keskellä, haen tallaan jotain hieman modernimpaa...
 
Tässä vielä mun mikkien specsit jos joku saisi niistä enemmän irti kuin minä
 
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0992115000
 
Pystyt parempaan =)
artopee
04.08.2010 16:12:30 (muokattu 04.08.2010 17:09:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackmore käyttää Duncanin SSL-4:ää (Quarter Pound), on hyvin räyhäkäs jo luonnostaan...
 
http://www.seymourduncan.com/produc … caster/progressive/quarter_pound_f/
 
Mr.Jones: Aikamoinen! Tollaseen boosteriin en ole ennen törmännytkään. Voisi olla ihan hyödyllinen eikä hintakaan ole paha. Mutta siltikään boostaus ei ole se ongelma. Vahvistimestakin löytyy erikseen midlleboostit ja pedaaleita löytyy niin tubescreameria ja kuin bb preampia. Eli kyllä mä saan soolot ym. kuuluviin ihan hyvin. Tallamikin tulisi olla vain paksumman kuuloinen jotta se istuisi paremmin muiden mikkien kanssa. Onko sulla Music_ Fighter kokemusta singel coil humbuckerin ja normaalin humbuckerin eroista?? Minkäslainen mikki tämä Duncanin SSL-1 on ollut? Vaikka mulla on vintage tyyliset mikit kaulassa ja keskellä, haen tallaan jotain hieman modernimpaa...
 
Tässä vielä mun mikkien specsit jos joku saisi niistä enemmän irti kuin minä
 
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0992115000
 
Music_Fighter
04.08.2010 16:51:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tallamikin tulisi olla vain paksumman kuuloinen jotta se istuisi paremmin muiden mikkien kanssa. Onko sulla Music_ Fighter kokemusta singel coil humbuckerin ja normaalin humbuckerin eroista?? Minkäslainen mikki tämä Duncanin SSL-1 on ollut? Vaikka mulla on vintage tyyliset mikit kaulassa ja keskellä, haen tallaan jotain hieman modernimpaa...
 
Tässä vielä mun mikkien specsit jos joku saisi niistä enemmän irti kuin minä
 
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0992115000

 
Minulla on 3x SSL-1 setti käytössä, ja pidän siitä että alapäätä löytyy tarpeeksi metalliin, ja rajusti yläpäätä siten, että ei tarvitse presenssiä ja trebleä vääntää täysille vahvistimesta (ei mene mielestäni soundi sitten niin siriseväksi). Gainia taas ei ole tarpeeksi itsekseen, ja vaati myös kitaran häiriösuojauksen ja olen lisäksi myös asentanut omatekoisen dummy coil-tyylisen häiriönpoistosysteemin kitaraan.
 
En siis SSL-1:siä välttämättä suosittele sellaisenaan, mutta huomasin että sekä niissä että noissa fender vintage noiseless-mikeissä on Alnico V -magneetit, mikä voisi selittää sen "paksuuden" mistä puhut. Ehkä jotkut Alnico V -mikit olisivat sopivammat tallaan.
 
hapan
04.08.2010 17:57:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy Quarter Pound edulliseen hintaan, pikaviestillä lishää!
 
fox
04.08.2010 20:33:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko tuollainen mistään kotoisin??
 
http://www.lacemusic.com/electric_p … ckups/alumitone/alumitone_specs.php
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Mr.Jones
04.08.2010 22:05:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo siis tota ssl-4 vois kyllä harkita. Mutta toi alumitone vaikuttaa myös hyvältä. Mutta siis entä jos laitan tallaan normaalin humpparin enkä singel coil kokoista, mitä hyötyä siitä vois olla vai onko mitään?
Fox ootko soittanut alumitonella??
 
Pystyt parempaan =)
fox
04.08.2010 22:38:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Jones:
Fox ootko soittanut alumitonella??

 
En tosiaan, tuolla ulkomaan-voorumeilla vaan Alumitonen mikeistä (sinkku, Deathbucker-humppari) oli tässä juttua.. Englannista näkyis moisia saavan, Deathbucker on jotain 200 euroo/kpl..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
McNulty
04.08.2010 22:52:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Englannista näkyis moisia saavan, Deathbucker on jotain 200 euroo/kpl..
 
Nuilla hinnoilla taidan pysytellä kyllä Tim Millsin leirissä. Sillä se karavaani rokkaa todella kovaa!
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
fox
05.08.2010 00:14:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Nuilla hinnoilla taidan pysytellä kyllä Tim Millsin leirissä. Sillä se karavaani rokkaa todella kovaa!
 
Juu juu, mutta se ei oo millään muotoa yhtä mallikkaitten mikrohvoonien laittaja.. :(
 
Hyviähän ne on, mutte niin art deco ku nuo.
http://www.lacemusic.com/electric_p … ckups/alumitone/alumitone_specs.php
 
Kato vaikka sieltä alareunasta se Countrybucker..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
artopee
05.08.2010 08:21:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitänpä hiukan suolaa ja pippuria soppaan...
 
Ostin ihan piruuttani ja mielenkiinnosta kokeeksi lepukkaani GFS:n Vintage 59 -humpparit kaulaan ja tallaan. Tein siis sulovileenit, "kun sain halavalla". Odotukseni mikkien suhteen olivat hyvin neutraalit, jopa pessimistiset, mutta yllätyinkin erittäin positiivisesti.
 
Halpismaineestaan huolimatta ainakin nuo ko. merkin mikit rouhivat oikein mukavankuuloisesti miun korvaani.
 
Tarkemmat kauppiaan hehkutukset voi kurkata täältä: http://store.guitarfetish.com/v59niclalpah.html
 

 
McNulty: Nuilla hinnoilla taidan pysytellä kyllä Tim Millsin leirissä. Sillä se karavaani rokkaa todella kovaa!
 
Mr.Jones
05.08.2010 08:42:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: En tosiaan, tuolla ulkomaan-voorumeilla vaan Alumitonen mikeistä (sinkku, Deathbucker-humppari) oli tässä juttua.. Englannista näkyis moisia saavan, Deathbucker on jotain 200 euroo/kpl..
 
Kyllähän pelkästään tuo Sonic Evaluation vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Luvataan vielä enemmän alapäätä kun normi humppareissa ja näyttää tosi koleelta. Hintakin oli joku amazonilla joku 50 - 60 dollaria. Ehkä Deathbucker ei ole ihan sitä mitä oon hakemassa :)
 
Pystyt parempaan =)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «