Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusien kielien "metallinen" soundi
1 2
ytrewq321
04.08.2010 14:38:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihdoin eilen uudet kielet ja niin kuin aina sitä seuraa tuo ikävä soundi. Onko kellään vinkkejä miten sen saisi nopeesti pois. Ennen olen vaan soitellut ja se on ajan myötä hävinnyt, mutta olisi kiva saada se pois nopeammin.
 
tender.insanity
04.08.2010 14:41:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellaista se elämä on. Metallisen soundin voit välttää seuraavalla kerralla laittamalla nylon -kielet =)
 
Eikös Satrianilla ollut jossain sähkiksessä nylon kielet?
 
FreshPots
04.08.2010 14:43:04 (muokattu 04.08.2010 14:44:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ytrewq321: Vaihdoin eilen uudet kielet ja niin kuin aina sitä seuraa tuo ikävä soundi. Onko kellään vinkkejä miten sen saisi nopeesti pois. Ennen olen vaan soitellut ja se on ajan myötä hävinnyt, mutta olisi kiva saada se pois nopeammin.
 
Tuollaiselta uusien kielien pitää kuullostaa. Kirkkailta ja puhtailta. Ajan myötä sormista irtoaa kaikenlaista sontaa jolloin kieliin tulee tukkoinen saundi. Sen saa pois nopeasti klähmimällä kieliä likaisilla sormilla pari tuntia. Mielestäni kyllä uudet kielet kuullostaa paremmilta tuon kirkkauden ja puhtauden puolesta, mutta mikäs siinä. Jotkut tykkää jotkut ei.
 
jyrkalt
04.08.2010 14:45:58 (muokattu 04.08.2010 14:47:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Sellaista se elämä on. Metallisen soundin voit välttää seuraavalla kerralla laittamalla nylon -kielet =)
 
Eikös Satrianilla ollut jossain sähkiksessä nylon kielet?

 
Mietin et mites toi kitara oli mikitetty?
e: Tarkoitin tietenkin kitaramikkejä =P
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
JOPPA
04.08.2010 14:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Mielestäni kyllä uudet kielet kuullostaa paremmilta tuon kirkkauden ja puhtauden puolesta, mutta mikäs siinä. Jotkut tykkää jotkut ei.
 
Mä tykkään kans siitä kirkkaammasta metallisesta soundista.
 
Äskeinen kirjoitus ansaitsee plussan.
Antti1
04.08.2010 14:50:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GHS Boomersit kieliksi, niin kuulostaa kumibanjolta alusta loppuun saakka. Myös pyöreä ydinlanka ja hiotut kielet edesauttavat asiaa.
 
Age quod ages.
padaa@dadaa!
04.08.2010 15:01:26 (muokattu 04.08.2010 15:05:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Hiotuista" kielistä (flatwound) puuttuu kokonaan tuo uusien kielten metallisuus. Siitä vain kokeilemaan jos musiikkityyli mitenkään sallii. Välimallin vaihtoehto olisi taas pyöreällä langalla mutta puhtaasta nikkelistä punotut kielet.
 
zuppermuhle
04.08.2010 15:07:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Mietin et mites toi kitara oli mikitetty?
e: Tarkoitin tietenkin kitaramikkejä =P

 
Piezolla varmaan.
 
"Itse aloin harjoittaa heti kävelyikään päästyäni muinaista kungfu-tekniikkaa, jossa luustoa vahvistetaan vahingoittamalla, ja iskinkin toistuvasti päätäni erinäisiin koviin esineisiin ensimmäisten elinvuosieni aikana."
Mr. Speed
04.08.2010 15:11:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ytrewq321: Vaihdoin eilen uudet kielet ja niin kuin aina sitä seuraa tuo ikävä soundi. Onko kellään vinkkejä miten sen saisi nopeesti pois. Ennen olen vaan soitellut ja se on ajan myötä hävinnyt, mutta olisi kiva saada se pois nopeammin.
 
D'Addariot kiinni, ja rullakebun syöntiä ennen ekaa soittokertaa.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
msormune
04.08.2010 15:12:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity:
Eikös Satrianilla ollut jossain sähkiksessä nylon kielet?

 
Eikös sähkökitarassa se soundi synny nimenomaan metallisten (siis magnetisoituvien) kielten liikkuessa mikrofonien magneettikentässä?
 
Oisko Satrianilla ollut joku erikoiskitara, jossa ei ole perinteiset kitaramikit.
 
antnis
04.08.2010 15:49:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stratossa ja telessä ainakin tuo kirkas soundi on ihan pakollinen.
 
jyrkalt
04.08.2010 16:11:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: D'Addariot kiinni, ja rullakebun syöntiä ennen ekaa soittokertaa.
 
Tai käyttää kepsua slaidina..
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Mr. Speed
04.08.2010 16:12:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Tai käyttää kepsua slaidina..
 
No se on myös ihan toimiva ratkaisu :D itellä oli kitarassa daddariot kiinni, ja parit hikitreenit(trenis koirankoppi ja 30 astetta ulkona lämpöä) ne soi, ja sit ei enää.. Neljänsien reenien jälkeen lähti myös vireenpito.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
StratokarstaA
04.08.2010 23:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens vaan! Daddaariot toimii hyvin kun se kirkkaus häipyy. 9-42 sarja käytössä nyt.
 
slowfinger
05.08.2010 00:05:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläiselle se uusien kielien kirkkaus on juuri "se juttu". Tulee vaihdettua kielet molempiin keppeihin vähintään kahden viikon välein.
 
aristoteles666
05.08.2010 09:11:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: No se on myös ihan toimiva ratkaisu :D itellä oli kitarassa daddariot kiinni, ja parit hikitreenit(trenis koirankoppi ja 30 astetta ulkona lämpöä) ne soi, ja sit ei enää.. Neljänsien reenien jälkeen lähti myös vireenpito.
 
näin se pitää mennä, ne on vain kulutustavaraa. hyvä.
 
FreshPots
05.08.2010 09:18:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin tai sitten voi laittaa jotkut halpiskielet. Löysin jostain kitaramessuilta 5 settiä kympillä. Olihan se sitten pakko ostaa pois. Heti kun sain kielet kitaraan, ne saundasivat samalta kuin jo kaksi viikkoa käytetyt kielet.
 
Kyllä mulle se kielten kirkkaus on tärkeä asia kitarassa.
 
horseface
05.08.2010 11:05:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja itse kun on sijoittanut Elixireihin, notta tuo kirkkaus säilyisi edes vähän pidempään. Slideä voi soittaa vaikka kyljyksellä.
 
Oli miten oli, näin on!
Exhausted
05.08.2010 11:54:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horseface: Ja itse kun on sijoittanut Elixireihin, notta tuo kirkkaus säilyisi edes vähän pidempään. Slideä voi soittaa vaikka kyljyksellä.
 
Just näin.
 
Ketjun aloittajalle terveisiä: Voidaanko tehdä diili, että lähetät uudet kielet aina mulle, niin lähetän sulle takaisin paketin kieliä, joista on metallisuus kulutettu pois :)
 
Nacher
05.08.2010 12:30:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen myös skull strings kieliä. Niin tukkoista p*skaoundia en tiennyt voivan saada aikaan niin lyhyen soittelun jälkeen. Yksi soittosessio vähän hikisemmillä käsillä, ja sen jälkeen kitara kuulosti joltain 30e nylonakustiselta.
 
Itse käytän hitosti aikaa ja rahaa jatkuvaan kieltenvaihtoon pitääkseni tuon metallisen soundin yllä. Aika käsittämätöntä itselle, että joku haluaa siitä loistavasta soundista väkisin eroon.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «