Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The Best Sounds Just Got Better! Uutta Motifia pukkaa
1 2 3
Casio Man
04.08.2010 10:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=Qlz14qWqY9Q
 
Mitä uutta? No tuplasti aaltomuistia tietenkin! JA!! "Of special note are the detailed digital re-creations of two Yamaha grand pianos (a 9' CFIII and a 7' S6) that only an acoustic piano manufacturer could achieve."
 
No käyttis sentään sivistyi ulos keskiajalta ja samplemuisti on flashia, mutta kun mä odotin jotain vallankumouksen tyyppistä.
 
WT
04.08.2010 10:52:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä nyt, onhan se sentään musta ;)
 
Vielä kun päivittäisivät MO-sarjan..
 
Prophet
04.08.2010 11:07:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MOTIFFIA PUKKAA. No nytkö sitten tuli soundien osalta Rolleista, Korgeista ja Kurtseista ongelmajätettä? Kuka hävisi pelin lopullisesti?
 
JMVx
04.08.2010 11:20:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nytkö sitten tuli soundien osalta Rolleista, Korgeista ja Kurtseista ongelmajätettä?
 
Toivottavasti ei, mutta ties jos innostaisi kehittämään vaikka uuden vielä paremman. Ei tuo nyt taida mun Fantom-G:tä korvata kummiskaa, tai no, pitää käydä testaamassa. Oisivat voineet tota screeniä kasvattaa, ei varmasti ois haitannu ketää. Mutta tuo flash on hieno juttu.
 
Itse odottelin tältä uudelta Motif-sukupolvelta ehkä vähän enemmän... Tähän ainaiseen "tuplasti aaltomuistia!" alkaa jo kyllästyä, ja mua itteeni aina vähän epäilyttää, että missä se sitten oikeasti näkyy?
 
Mitenhän nuo uudet pianosoundit vertautuu näihin uusiin CP-sarjan keikkapianoihin?
 
Quru
04.08.2010 13:16:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri kun olen alkanut GASsittelemaan Kurzweiliä... Noh, jos tuossa ei mitään sen hienompaa bonaria ole kuin enemmän muistia niin ei tule minulle tuollaista, olen pärjäillyt jo lähes antiikkisella Motif 7:llakin.
 
Tosiaan, miksei näyttö ole isompi? Taas tulee pataan siltä osin Korgilta ja Rolandilta, kai ne presettikoneet voi ostaa sitten räkissäkin jos näytöllä ei ole tarkoitus tehdä mitään.
 
Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
Casio Man
04.08.2010 14:09:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ihan oikeasti ajattelin, että seuraava työasema-kierros uudistaa synakäsitettä taas jollain tavalla. En tunne työasemien myyntistatistiikkoja, mutta ajattelin, että markkinat ovat saattaneet käydä ahtaammiksi softasyntikoiden paineessa ja että lamankin vielä painaessa valmistajilla olisi tarvetta luoda nahkojansa. Hieroin jo käsiäni siksikin, että kolmella kovalla on nyt pyörinyt sama vaihde jo kymmenen-viisitoista vuotta ja seuraavaksi on pakko tulla jo kokonaan uusi vehje. Ilmeisesti Jammu on kuitenkin ihan tyytyväinen aihelmansa myyntiin ja veisaakin kohta jo viidettä kaikesta syntikoiden kehitykseen liittyvästä. Kun mistään AN2X:n tapaisestakaan ei ole kuulunut mitään, haaveilin jopa Yamahan EX-"sarjan" paluusta! Hegemonialla ja keskusteluohjelmasoundeilla pärjää tietysti kanssa ihan hyvin.
 
Mä olin pistämässä muusikoidennettiin keskustelua raudan tulevaisuudesta ja ehdottaa, että ehkäpä työasemat voisivat ottaa antaakseen vähän sitä, mitä softaltakin haetaan ja ryhtyä Oasyksen ja Alesiksen Fusionin lailla sellaisiksi musiikkitietokoneiksi, joihin voisi asentaa uutta synteesiä, efektejä ja kaikkea mahdollista...vaikka klassikoiden mallinnuksia Arturian Originin tapaan, ja puskea sitten pikkaisen HARVEMMIN uutta mallia markkinoille. Ehkä sellaiseen voisi sitten jopa panostaa analogista komponenttia jostain luukusta. Vaikka Oasys menikin hintansa ansiosta ja Fuusio jonkun muun(vai saiko hinta päinvastoin luulemaan, että kyseessä on Anttila-keyboard) takia pieleen ja saivat termin "future proof" kuulostamaan rienaukselta, ei sen kai tarvitse tarkoittaa, että se ei voisi toimia, kunhan hinta ja suorituskyky löytävät toisensa.
 
Ennen kuin ennätin lähettää keskustelunavauksen ja esittää käsitykseni tulevaisuudesta, Yamaha kiiruhti sanomaan, että: http://www.youtube.com/watch?v=z543bcpuxDA
 
JPQ
04.08.2010 14:58:40 (muokattu 04.08.2010 15:03:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roland ja Kurzweil kuulostaa paremmalta kuin yksikään Yamaha ei ne megatavut mitään auta jos samplejen sävy on ikävä. Korgissakin puolensa ostakaa muu kuin Motif. ja Mo sarjan korviketta odotan minäkin yamahallakin on hyviäkin soundeja oman (ei motif sample lista vaan jotenkin vähän saman henkinen kuin ekoissa motifeissa sanoisin soundissa myös jotain samaa kuin kaupassa motif es testaisin eli jotain mikä ei säväytä minua) pohjalta pianosta edellytys saada hyvä (tuon pianossa vain pikku fiba joka itsellä eli tökerö looppi no pahemmista fiboista kun puhutaan en tiedä onko siinä muitakin ja tuo yamaha on siis s30) ja akustiset rummut no periaateessa viimeiset. ja soolovasket menee. Tietysti jotkut synasounditkin johon se ehkä parhaimilaan.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Kaakatus
04.08.2010 16:24:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iski älytön GAS. Vanhat myyntiin ja 76:nen tilalle.... Mutta toisaalta, EX-sarja on se mistä haluaisin uuden version.
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
Leikari
04.08.2010 16:47:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaakatus: Iski älytön GAS. Vanhat myyntiin ja 76:nen tilalle.... Mutta toisaalta, EX-sarja on se mistä haluaisin uuden version.
 
Minä haluaisin uuden version esq-1:n tilalle ;-)
 
JPQ
04.08.2010 17:22:00 (muokattu 04.08.2010 17:26:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: Minä haluaisin uuden version esq-1:n tilalle ;-)
 
minä remaken ensoniq sq80 mallista isommalla samplemuistilla. ps. ihan varmasti haluan nyt kun löyty netistä vieläpä maukas sample komentti pohjas vain spekseihin ensiksi... ja sama jd800 mallille yamahalta ehkäpä enintään sy99 sellainen jonka kaltaista toivois uusiksi. ja sq80 ainoita vanhoja digisynia jota nettimaterian puolelta kelputtais itselleen soundia kuunellen.. ja tiedän että tästä ilmeisesti on tehty se eräs softaemulaatio siinä vaan pulmana se että audiounit versiota ei löydy.. vaikka siinä olikin filtteri ei se ihan silti samanlainen ole ja tykkään muutenkin raudasta enempi ainoa vaan sitä ei oikein voi ostella. softanakin pitää olla tarkka mitä ostaa budjetilla mahdollisimman monikäyttöistä siis...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
04.08.2010 17:33:03 (muokattu 04.08.2010 17:38:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JMVx: Toivottavasti ei, mutta ties jos innostaisi kehittämään vaikka uuden vielä paremman. Ei tuo nyt taida mun Fantom-G:tä korvata kummiskaa, tai no, pitää käydä testaamassa. Oisivat voineet tota screeniä kasvattaa, ei varmasti ois haitannu ketää. Mutta tuo flash on hieno juttu.
 
Itse odottelin tältä uudelta Motif-sukupolvelta ehkä vähän enemmän... Tähän ainaiseen "tuplasti aaltomuistia!" alkaa jo kyllästyä, ja mua itteeni aina vähän epäilyttää, että missä se sitten oikeasti näkyy?
 
Mitenhän nuo uudet pianosoundit vertautuu näihin uusiin CP-sarjan keikkapianoihin?

 
jos mä lisäisin aaltomuistia lisäisin esim. nämä sampleihin
aito stacatto jousiin ja vaskeihin ja huiluihin ainakin nämä. ja ehkäpä käyrä torveen (oletan tuohon nyt en tarkkaan muista mikä vaski on hakemani) vähintään crescendo samplen. ja voimakkuus layerointia keskeisiin instrumentteihin. ja jos vielä jää tilaa ilman S30 tyylin sampleja jota en tiedä onko motifissa toivon ettei (rolandissani siis juno-g ei ole soittelin kerran samplemuistin lävitse yhteenkään niin rumaan kuin pahimmat s30 synassa en törmännyt jopa s30 mallia vanhempi alesis ei sisällä mainittuja eli yamahalla olen vain niihin törmännyt näissä yhtään uusissa eli 1990luvun lopun tai sen jälkeen tulleissa laitteissa noin rumat kuuluu johonkin m1 tyyppiseen enintään,ja sitten sanotaan en tietenkään kokoaluetta soittanut mutta yamahan sampleissa se minusta liikaa perus alueellakin tuo ilmiö eli sillä missä itse soundia käyttelisin) eli rumalooppi tyyppisiä niin vaikkapa pienempiä vaskisektiota ja jousisektioita ja aito kaksi huilua sample jne. eli se ei ole tehty kahdesta huilu samplesta vaan soundissa suoraan kaksihuilua. ja koska softissakin olen kun eri softia kuunellut hyvin eri kuuloisia soitin ääniä perussoittimsita eri sävyisiä vois lisätä ja puhun erosta joka tulee soittimesta ja soittajasta kaiketi. tiedän ettei näitä perus peruskosketinsoittaja tarvitse mutta tämmöinen elokuvamman musiikin ystävä vois noita rautanakin kaivata et lisää saha sampleja niissä kun eroja kuitenkin aika paljon. lisäksi vois lisätä monipuolisekmat filtterit eli sellaisia että vaikkapa pari erilaista lowpassia siis vielä niiden nykyisten lisäksi ja en puhu db määrien erosta vaan siitä mikä on jotain paljon monimutkaisempaa. ja roundrobin tottakai noihin stacatto soundeihin esimerkiksi...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Quru
04.08.2010 17:47:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksei muuten performanceihin voi laittaa yli neljää soundia? Pitääkö tässä ostaa sen takia Kurzweil.
 
Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
Vessajono
04.08.2010 22:51:52 (muokattu 04.08.2010 23:07:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: http://www.youtube.com/watch?v=Qlz14qWqY9Q
 
Mitä uutta? No tuplasti aaltomuistia tietenkin! JA!! "Of special note are the detailed digital re-creations of two Yamaha grand pianos (a 9' CFIII and a 7' S6) that only an acoustic piano manufacturer could achieve."
 
No käyttis sentään sivistyi ulos keskiajalta ja samplemuisti on flashia, mutta kun mä odotin jotain vallankumouksen tyyppistä.

 
Jotenkin rupes huvittamaan että tossa videossa on heti 0:19 kohdassa aivan selkeästi havaittavissa Roland XP-80 :)
 
e: ja sen alla näkyy olevan Triton.
 
e2: Mutta joo, eipä mitään uutta auringon alla. Seuraavaksi Roland ja Korg hyökkäävät vielä suurempien wave ramien kanssa. Kehitys on samanlaista kuin tietokoneissa - aina on enemmän ja tehokkaampaa mutta mitään kehitystä ei oikeasti tapahdu.
 
Näin Linuxin käyttäjänä heräsi joskus ajatus että jonkun täytyisi kehittää jonkinlainen open source -työasema - soitin itsessään olisi vain midi-kontrolleri, sekkari ja sampleri ja kaikki muu oheissälä tarjoiltaisiin erillisinä laajennuksina. Tätä päädyin pohtimaan sen takia kun huomasin että mulla on Fantom-Xa jonka soundeista tarvitsen yhtä neljäsosaa.
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Prophet
04.08.2010 23:25:22 (muokattu 04.08.2010 23:25:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tehköön joku vallankumouksen, kuten suuri ja mahtava Synclavier 1980-luvulla, tai vaietkoon!
 
JPQ
04.08.2010 23:55:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Miksei muuten performanceihin voi laittaa yli neljää soundia? Pitääkö tässä ostaa sen takia Kurzweil.
 
Varmaan siksi että vehkeen suunitewllut insinöörit eli kurzweiliä ei suunnittele samalla tasolla insinöörit minusta firma kuuntelee enempi käyttäjiä. ps. Roland vois palauttaa samalla myös hard syncin ala jd800 takaisin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Casio Man
05.08.2010 22:23:04 (muokattu 06.08.2010 09:26:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensoniqeista puheen ollen; Ensoniqhan iskee takaisin ensi vuonna ja ilmoittaa tekemisistään tänä vuonna!!! Ehkäpä siinä on sitten se vallankumous! Tai sitten midikontrolleri tahi äänikortti.
 
Spillway Arts
06.08.2010 10:32:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: Mä olin pistämässä muusikoidennettiin keskustelua raudan tulevaisuudesta ja ehdottaa, että ehkäpä työasemat voisivat ottaa antaakseen vähän sitä, mitä softaltakin haetaan ja ryhtyä Oasyksen ja Alesiksen Fusionin lailla sellaisiksi musiikkitietokoneiksi, joihin voisi asentaa uutta synteesiä, efektejä ja kaikkea mahdollista...vaikka klassikoiden mallinnuksia Arturian Originin tapaan, ja puskea sitten pikkaisen HARVEMMIN uutta mallia markkinoille.
 
Olisko OpenLabs:in Neko vähän hakemasi kaltainen tuote?
http://www.openlabs.com/nekoex5.html
Tuohan on periaatteessa tehokas PC ja midikontrolleri samassa paketissa johon voit asentaa vapaasti samat softat kuin studiossasikin on. (Jos siis kuulut PC leiriin). Etuna on myös että tähän voit asentaa ihan normaali versiot softista, toisin kuin esimerkiksi MUSE:n Receptoriin, joka vaatii softasta MUSE:n formaattiin käännetyn (yleensä kalliin) version.
 
Receptoria on muuten nykyään saatavilla Thomannilta. Yllättävä löytö.
http://www.thomann.de/fi/muse_research_receptor_2_pro.htm
 
Itse ole haaveillut myös tällaisesta raudasta jota voisi päivittää haluamallaan softalla (jopa ilmaisella), ilman että tarvitsee ostaa raudan valmistajan merkkikohtaisia softia. Toivotaan että tällaisia instrumentteja tulisi enemmänkin markkinoille ja että hinnat vielä vähän laskisi.
 
En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä.
WT
06.08.2010 11:14:56 (muokattu 07.08.2010 18:54:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spillway Arts: Olisko OpenLabs:in Neko vähän hakemasi kaltainen tuote?
 
En tiiä kannattaako OpenLabsin tuotteita tällä hetkellä suositella: http://www.synthtopia.com/content/2 … block-did-windows-kill-the-company/
 
Edit: Tilanne näköjään korjautunut:
http://www.synthtopia.com/content/2010/08/07/open-labs-new-owners/
 
JPQ
06.08.2010 12:39:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: Ensoniqeista puheen ollen; Ensoniqhan iskee takaisin ensi vuonna ja ilmoittaa tekemisistään tänä vuonna!!! Ehkäpä siinä on sitten se vallankumous! Tai sitten midikontrolleri tahi äänikortti.
 
Johan nyt...
ps. ei kiitos midi controllereille jollei ole mullistava jos se pelkkä oikeasti minusta muusikolle suunnatut työasemat tarttisivat vaihtelua ettei vaan jää Korg ja roland vaihtoehdoiksi Yamaha kun on tehty insinööreille.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Casio Man
06.08.2010 13:00:24 (muokattu 06.08.2010 13:02:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just!
 
Noita Openlabseja mä olen kyllä katsellut vähän silläkin silmällä. Mä kun haluan nauhoittaa samaan koneeseen myös audiota, mutta en kuitenkaan jaksa virittää PC:itä. Melkein jo vähän innostuin, kun Stephen Kay ilmoitti tekevänsä Karman myös Nekolle!!! Mutta kun Nekon Karmasta ei ole kuulunut vuoteen hiiskaustakaan, herää epäilys ettei sitä ehkä sitten tulekaan. Olisiko Korg vihdoin ostanut yksinoikeuden, vai onko Open labs tosiaan kusessa.
 
Ja kyllä se on vähän niinkin, että tohon hintaan mä kyllä kokoan (monikäyttöisemmän)PC:ni halvemmalla itse ja jää rahaa vielä vaikka pariinkin rautasynaan ja pääsee vielä keikallekin ilman muuttomiesten apua. Laitteesta laaditut Demot kuulostavat myös jotenkin olemattomilta; jotkut biitti-"tuottajat" vain huojua nylkyttävät pikkasen hiphoppia kehiin ja päälle tietenkin bassolla pörinää.
 
Tossa oli kyllä muutama nasta idis, kuten se mimic -toiminto, jolla nussitaan toisesta synasta soundit Nekoon. Pistetään Nekosta Midipiuha toiseen synaan ja siitä audio piuha Nekoon ja Neko sitten soittelee itseksen kotvasen ja kuuntelee kaikki lyöntivoimakkuudet talteen riittävän suurelle kovalevylle.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «