Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lady Gaga
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Vurki
04.08.2010 01:48:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi täällä ei jo ole aihetta Lady Gagasta? Mitä ilmeisimmin hänestä tulee 2010-luvun ehkä suurin tähti, ainakin yksi suurimmista, kyllähän hän nyt sentään aiheen ansaitsee.
 
Mitäs porukka diggaa? Minusta aivan saatanan siistiä, tuonut valtavasti uutta musiikkimaailmaan. Sekä itse stara että tuottaja RedOne ovat luoneet paljon uutta. RedOnen rumpujutut ja rytmiikka ovat tehneet itseeni helvetin ison vaikutuksen: esimerkiksi The Fame -levyn biiseissä Just Dance ja Boys Boys Boys on aivan nerokkaat rumpukompit: kahden tahdin kierto jossa virveli tulee normaalisti kakkoselle ja neloselle, mutta basari tuleekin ekassa tahdissa kolmelle ekalle iskulle muttei neljännelle ja toisessa tahdissa vain ykköselle ja kolmoselle. Myös RedOnen tuottama Enrique Iglesiasin kappale I Like It on tehnyt minuun syvän vaikutuksen, siinä rummut menevät samoin kuin noissa Lady Gagan biiseissä paitsi että loopataan vain ekaa tahtia. Pop- ja house -ympäristössä moiset hajoavat biitit kuullostavat todella siisteiltä.
 
Itseäni on ihmetyttänyt myös nuo saundit. Äärimmäisen simppeleitä saundeja joita löytyy FL Studion preseteistä, eli perus supersaweja, squareliidejä yms. ilman mitään hienouksia, ja perkussiot ja rummut ovat ihmeellisen tuhnuja. Normi akustisia saundeja jollain varmaan jollain ihme kompura/kaiku/särö -kikkailuilla, kun saundit ovat niin outoja.
 
Itse Gaga on kyllä myös aivan mahtava. Sävellykset, joita hän on siis itse myös tehnyt, ovat mahtavia, esim. Poker Face on oikein loistava yhdistelmä upliftingia ja rentoa tanssimeininkiä, ja genreinä poppia ja housea. Laulu leikittelee joka biisissä koko ajan todella seksikkäästi. Ja se "ulkomusiikillinen" puoli on sitten jotain aivan uutta. Lookki kuin toiselta planeetalta ja tuntuu, että tällä kertaa todellakin ollaan aika siveettömiä eikä pelätä mummoja. Koko ajan provosoimassa, seksiä koko ajan ja verileikit Irlannissa, siinä on kunnon meininki! Itse ainakin diggaan kun pistetään lestadiolaisille jauhot kurkkuun. Se koko meininki mikä välittyy musiikista, ulkoasusta, esiintymisistä, sanomisistaan yms. on jotain todella kiehtovaa ja on todellakin ainakin itselleni täysin toisella levelillä kuin Beyoncét ja muut vastaavat, joita kyllä kanssa diggaan, mutta jotka eivät niin paljon tarjoa uutta, että niitä jaksaisi hehkuttaa ja kuunnella biisejänsä juurikaan.
 
Mitäs muut tuumaavat? Ei sitten mitään haukkumisia. Niistä tulee vain paha mieli.
 
KTR
04.08.2010 02:04:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mutta hyvä postaus annan plussan. Kyllähän se itsestään on ilmiötä tekemässä. Itseasiassa musiikkin ei ole tullut tutustuttua kauheasti, mutta tämä postaus siihen innoitti ja ensivaikutelma on että onhan tässä ideaa kyllä. Pitää tsekkailla. Kyllä se Lady Gaga tietää mitä tekee, nimittäin on tekemässä itsestään Madonnaan verrattavaa ilmiötä 2010-luvulle.
 
Nazareth
04.08.2010 02:25:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hänen musiikistaan en tykkää mutta hienoja asuja kyllä.
 
Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi.
Super-Jari
04.08.2010 02:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku siinä kiehtoo joo. Melkein levyn ostoa mietin.
 
Sergei Fallinen
04.08.2010 05:27:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei ne biisit nyt ihmeellisiä ole mut aina sieltä joku innostava koukku löytyy kuitenkin. Parempaa kuin radiosta tuleva musa keskimäärin. Ja Alejandron musavideon sänkykohtauksista diggaan.
 
nahkalipsi
04.08.2010 09:48:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä diggaan Alejandrosta. En tiiä miksi mutta se on kiva.
 
Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you
dipshit
04.08.2010 10:16:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tajua, miksi keskustellessa jostain artistista ei saisi antaa negatiivista kommenttia. Jää keskustelu aika hemmetin yksipuoliseksi. Siispä sanonkin, että omaan korvaani Gagan musiikki on todella kauhean kuuloista. En osaa lähteä perustelemaan mielipidettäni op:n tavoin analyyttisesti ja biisirakenteisiin pureutuen, tiedän vain sen että mun mielestä järjestäen jokaikinen biisi mitä olen Gagalta kuullut on ollut aivan järkyttävän ärsyttävä renkutus, ainoana poikkeuksena I Like It Rough.
 
Lyriikat ovat typeriä ja niiden lausunta kerrassaan raivostuttavan kuuloista, (esimerkkeinä Bad Romancen "Gaaga-uulalaa"-kohdat ja Alejandron kertsi) taustat tylsiä, mielikuvituksettomia (olen varmaan ainut joka on tätä mieltä..) ja yksinkertaisesti huonoja. Soundit on suurimmassa osassa biisejä suoraan sanoen vammaisen kuuloisia. En pysty mitenkään käsittämään, kuinka Lady Gaga on tämäntasoisella musiikilla noussut näinkin suureksi ilmiöksi. Kyllähän tämä letunkantoteline osaa laulaa, mutta tuhlaa kykyjänsä mielestäni näin karmeaan musiikkiin.
 
"Se ei ole homoa, jos molemmat ovat heteroita."
Elbura
04.08.2010 10:45:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rouva Ripuli on kyllä laadukkaampaa pop-ripulia kuin valtaosa muu nykytarjonnasta. Helvetin hyviä pop-biisejä, yksinkertasia ja tarttuvia. Tyyli ehkä vielä ihan myyvä, mutta ei kaikkein omaperäisin. Taisiis eihän kukaan pariin vuoteen tolla meiningillä vetäny, mutta ideana käytetty.
 
Lady Gaga tuo glam-meiningin takasin sellasena kun sen pitääkin 2000-luvulla olla. Ja kun puhutaan aina niistä kestotähdistä yms, niin kyllä mä voin pokailla tässä että Lady Gaga on yks niistä tän päivän staroista joista tullaan jauhamaan vielä 20 vuoden päästä. Parhaassa tapauksessa tekee musaa vielä silloin.
 
HaloOfFlies
04.08.2010 10:55:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitään tekemistä oikean musiikin kanssa.
 
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
VikiViljami
04.08.2010 11:01:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iha jees mutta Alejandrossa meni tylsäksi
 
Boys keep swingin
Planetist
04.08.2010 11:29:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikkunäppärää pop-musiikkia. Voittaa toki suurimman osan muusta musiikillisesta tarjonnasta. Lähempänä siis tykkäämistä kuin inhoamista.
 
slowdive
04.08.2010 11:40:11 (muokattu 04.08.2010 11:41:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen töissä paikassa jossa joku "hittiradio" soi lähes joka päivä aamusta iltaan. Täytyy sanoa että harva asia vituttaa tällä hetkellä niin paljoa kuin kyseinen artisti. Laskee elämänlaatuani.
 
Eilenkin taisi joku NRJ olla päällä ja tuo Alejandro tuli illasta varmaan 20 minuutin välein. Ei ymmärrä kuka sitä voi tarvia tai kaivata siihen tahtiin.
 
MYYTÄVÄNÄ paljon levyjä 3e/kpl!
Veepee
04.08.2010 12:07:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tule olemaan historian helmiä tämä.
 
Hyite!
carnation
04.08.2010 12:14:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

danny: Ei mitään tekemistä oikean musiikin kanssa.
 
Ööö... onhan. Tämä on hyvää pop-musiikkia ja olen sen vasta äsken itsekin tajunnut. Pokerinaama vitutti aikoinaan rankasti, mutta tämän jälkeen tulikin sitten hyvää hittiä hitin perään koko ajan ja maukkaita koukkuja löytyy melkeinpä jokaisesta kuulemastani kappaleesta. Noissa musavideoissakin on siistejä "taiteellisia" ratkaisuja, erikoisia ja tahallisen kitscheja kuteita ym. siistiä. Lady Gaga, yes please!
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
kk80
04.08.2010 12:18:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

danny: Ei mitään tekemistä oikean musiikin kanssa.
 
Syvällistä keskustelua sen "Oikean Musiikin" olemuksesta odotellessa...
 
Poker Face aiheutti jonkinlaisen inhoreaktion mutta muiden hittien myötä homma on auennut vähän paremmin. Tarttuvia pop -ralleja jotka kuulostaa persoonallisilta. Ei hassumpi saavutus. Biisit kyllä erottuu edukseen Katy Perryn renkutusten tai Timbalandin kuluneiden manöövereiden joukosta.
 
Suuri plussa on eukon jokseenkin häiriintyneet videot, pukeutumiset, haastattelut yms. tempaukset. Ihan jees väriläiskä perus R'n'B tähtösten tilalle. Varmasti Lady GaGan julkisuuskuva on tarkan laskelmoinnin tulos... Artisti joka ottaa taitelijanimensä Queenin kappaleesta ei voi olla turha.
 
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
aivokuolio
04.08.2010 12:20:21 (muokattu 04.08.2010 12:23:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

danny: Ei mitään tekemistä oikean musiikin kanssa.
 
Hakkaa kyllä tämän muun modernin popmusan 100-0 tuotannossa, soundeissa ja nimenomaan sävellyksissä. Painii aivan omassa sarjassaan näiden jo mainittujen Timbalandien ja Katy Perryjen joukossa.
 
Muutenki tämä emäntä on parasta mitä pop-kulttuurille on tapahtunut aivan helvetin pitkään aikaan.
 
Ja hei, se osaa vetää ihan oikeasti: http://www.youtube.com/watch?v=lM3HYSxPnlA
 
nirzin
04.08.2010 12:57:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

danny: Ei mitään tekemistä oikean musiikin kanssa.
 
Kun joku sanoo noin, niin sitten tietysti aika monelle tulee heti mieleen sanoa että:
 
Tosi uskottavaa sellaisen sanomana, joka omistaa ____ kpl _____________:n levyjä ja ____ kpl _____________:n levyjä.
 
Jokainen voi tuohon sitten itse täydentää sanojan levylistasta katsomansa itselleen sopivat tiedot.
 
(Itse laittaisin viivoille nämä: 33, Kiss, 5, Limp Bizkit.)
 
carnation
04.08.2010 13:02:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nirzin: Kun joku sanoo noin, niin sitten tietysti aika monelle tulee heti mieleen sanoa että:
 
Tosi uskottavaa sellaisen sanomana, joka omistaa ____ kpl _____________:n levyjä ja ____ kpl _____________:n levyjä.
 
Jokainen voi tuohon sitten itse täydentää sanojan levylistasta katsomansa itselleen sopivat tiedot.
 
(Itse laittaisin viivoille nämä: 33, Kiss, 5, Limp Bizkit.)

 
3 Doors Down, 69 Eyes, Crazy Town, Seremoniamestari... :-(
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Elbura
04.08.2010 13:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Is it just me vai onko muut pop-starat(naiset) lähteny apinoimaan tätä Lady Gagan glam/freak meininkiä? Beyonce ainakin, mutta sillähän oli Ribalin kanssa biisi/sinkkukin. Muut kihot huomannu että tää tyyli myy nyt.
Jos Dawid Bowie olis nainen ja alottanu 2000-luvulla....
 
Sergei Fallinen
04.08.2010 13:26:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kk80: Syvällistä keskustelua sen "Oikean Musiikin" olemuksesta odotellessa...
 
velipesonen ja jazzmies, missä olette
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 511 12 13 14 15

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «