deevee 14.03.2004 20:49:00 (muokattu 14.03.2004 20:49:23) | |
---|
"I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
deevee 15.03.2004 17:46:09 | |
---|
Nostetaanpa ylös, jos jollain on kommentoitavaa. Minua kiinnotstaisi lähinnä tuossa kitarassa sen yksikelainen soundi, kun siinä on ne puolitettavat Duncan-mikit. "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
Spiralmind 16.03.2004 13:07:44 | |
---|
No nehän on Duncan designit eikä oikeat Duncanit näemmä eli ei kuulemma yhtä hyväsoundiset. Itsellä sen verran on Cort-merkistä kokemusta että tilasin aikoinaan semmosen Cort M520 kitaran Thomannilta, elikkä kokomahonkinen keppi Ruokangas Duke-tyyppisellä muotoilulla. Siinä oli action niin korkea ettei sillä jaksanut soittaa kun sormet tuli kipeeksi, enkä onnistunut asialle tekemään mitään vaikka säätelin kaularautaa ja tallaa moneen otteeseen - jos tallaa madalsi tai kaulaa suoristi niin kielet kävi särisemään nauhoja vasten. Palautin sitten kitaran Thomannille. Viimeistelyltään kitara näytti kaikinpuolin huolelliselta ja soundikin oli ihan menettelevä, tosin sustainia ei ollut paljonkaan liimakaulasta huolimatta. Kerran liikkeessä testasin pikaisesti tommosia Cort-merkkisiä stratoja eikä nekään hirveän hyvältä tuntuneet. Tiedä sitten johtuiko säädöistä, vai oliko nekin niin huonoja ettei niitä vaan saanut säädettyä kunnolla. Että itelle vähän paha maku tosta Cortista jäänyt. Tosin muiden oon kuullut kehuvan että tiedä sitten... |
kivi 16.03.2004 13:34:36 (muokattu 16.03.2004 13:42:50) | |
---|
Että itelle vähän paha maku tosta Cortista jäänyt. Tosin muiden oon kuullut kehuvan että tiedä sitten... Mä olen kans kuullut kehuja yli tuhannen euron Corteista, mutta sellaisia en ole nähnyt, ja yleisemmät muutaman satasen Cortit (kuten tässä mainittu n 400 e G260) tuntuvat olevan samaa perhettä kaiken maailman Ragejen ja Samickien kanssa; jonkun ison tehtaan tusinakamaa. Mun on vaikea ymmärtää, miksi kaveri, jolla on meksikolainen Fender-tele haluaisi sen tilalle Pacifica-Yamahaa tai Cortia..? Joku itsensä rankaisemisen tarve? Olkoonkin, että toi mainittu kahdeksansadan AUS$ Cort näytti kivalta kuvassa. |
Spiralmind 16.03.2004 13:47:50 | |
---|
Mun on vaikea ymmärtää, miksi kaveri, jolla on meksikolainen Fender-tele haluaisi sen tilalle Yamahaa tai Cortia..? Ai mites niin Yamaha? Mulla on Yamaha (Taiwanissa tehty btw) ja tykkään enemmän kuin testaamistani Meksiko-Fendereistä. Soi paremmin ja parempi soittotuntumakin (ja kaikenlisäksi jossain Meksiko-telessä mitä koitin oli vielä ihmeellisen tahmean tuntuinen lakka kaulassa). Tehtaassa tusinatavarana ne kitarat tehdään meksikossakin. |
ollisal 16.03.2004 14:13:13 | |
---|
Ja etenkin meksikossa. |
deevee 16.03.2004 15:16:16 (muokattu 16.03.2004 15:16:55) | |
---|
Mun on vaikea ymmärtää, miksi kaveri, jolla on meksikolainen Fender-tele haluaisi sen tilalle Pacifica-Yamahaa tai Cortia..? Joku itsensä rankaisemisen tarve? Juuri se =) Eipä vaisinkaan, vaan olen avoin kaikille vaihtoehdoille. En halua ostaa Fenderiä vain sen takia, että soitan musiikkia, joka sopii hyvin Fenderin kanssa yhteen. Vaihdan stratoon, koska toi Fenderin tele on aika epämukava soittaa: paksu ja painava, laatikkomainen koppa, hieman liian paksu kaula sekä ajattelin siirtyä takaisin ruusupuuotelautaan ja stratomaiseen pyöreämpään soundiin. Tota Cortia tuli mietittyä enemmänkin, koska harmony-centralissa kehuttiin niin perkeleesti, mutta onneksi kysyin ensin myös täältä, kun nuo harmony-centralin ylistykset on yleensä muutenkin vähän ylimeneviä tyyliin 30 vuotta soittanut Fender-diggari, joka löysi elämänsä kitaran: Squier Affinityn. Jammun Pacificoitahan on kehuttu täälläkin. Sellaista kyllä harkitsen oikeasti. Varmasti kevyt ja mukavasoittoinen peli. "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
Ze Kink 16.03.2004 15:21:37 (muokattu 16.03.2004 15:22:00) | |
---|
kun nuo harmony-centralin ylistykset on yleensä muutenkin vähän ylimeneviä tyyliin 30 vuotta soittanut Fender-diggari, joka löysi elämänsä kitaran: Squier Affinityn. Hoho! Ja tuo on vielä totta. Tyypit jotka sanovat soittaneensa n. 15 vuotta Ibanezeilla, Jacksoneilla, Gibsoneilla ja vaikka millä muilla kehuvat jonkun Kramerin huonoimman Koreamallin maasta taivaisiin. Ihmetyttää tuo meininki. On siellä tosin joitain ihan asiallisiakin arvosteluja, ne ovat kuitenkin aika harvassa. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
ollisal 16.03.2004 16:33:44 | |
---|
Joo. Yleensä semmoiset arvostelut missä on vain kaikki negatiiviset puolet tuotu esille ovat lähimpinä totuutta. |
LaXu 16.03.2004 16:44:08 | |
---|
Mun on vaikea ymmärtää, miksi kaveri, jolla on meksikolainen Fender-tele haluaisi sen tilalle Pacifica-Yamahaa tai Cortia..? Joku itsensä rankaisemisen tarve? Niin no, jos pitäisi valita Yamaha Pacifican (mallista riippuen) ja mexicon Fenderin välillä..valitsisin ehdottomasti Yamahan. Makuja on monenlaisia. Corteista en ole kokeillut kuin CL-1000 ja M600 malleja. M600:sta jäi hyvä maku suuhun..tuhti, miellyttävä kaula, hyväsoundiset vakiomikit ja ihan nättikin. CL-1000 oli vähän ohuempisoundinen eikä siitä jäänyt kovin kummoista mielikuvaa. Mutta kuten muiltakin valmistajilta, löytyy Cortienkin joukosta varmasti hyviä ja huonoja keppejä. Jos Helsinki on lähellä, kannattaa varmaan kysellä Helsingin Musiikista (menikö nimi nyt oikein? siinä Levytukun lähellä?), josko heiltä löytyisi Cortin G-sarjan keppejä hyllystä. |
Invader 16.03.2004 18:38:38 (muokattu 16.03.2004 18:40:32) | |
---|
Öerlr!! |
kivi 16.03.2004 20:24:54 (muokattu 17.03.2004 12:56:12) | |
---|
No niin, saitte mut kiinni yhdestä perusheikkoudestani: suhtaudun epäilevästi kitaroihin niiden lavan perusteella. Tämän vuoksi en voisi koskaan soittaa G&L:llä tai Heritagella, vaikka tiedän niiden pesevän monet "alkuperäiset" (G*****, F*****) yksilöt mennen tullen. Snobi mikä snobi:-) Sen vuoksi en oo parempia Corteja tai Yamahoja kovin paljoa kokeillut, vaan kokemukseni ovat ainoastaan niistä halvemmista, jotka - ikävä kyllä - ovat mun kirjoissani leimanneet koko merkit. Sama pätee Hondoihin, Samickeihin ym. vaikka "periaatteessa" tiedänkin, että niissäkin merkeissä on kalliita ja hyviä kitaroita. Mutta sitten kun mennään merkkikitaroiden hintoihin, ostan mieluummin arvostettua merkkiä olevan kitaran, tai sitten teetän kokonaan merkittömän. Jatkakaa... |
deevee 16.03.2004 21:39:52 | |
---|
No niin, saitte mut kiinni yhdestä perusheikkoudestani: suhtaudun epäilevästi kitaroihin niiden lavan perusteella. Tämän vuoksi en voisi koskaan soittaa G&L:llä tai Heritagella, vaikka tiedän niiden pesevän monet "alkuperäiset" (G*****, F*****) yksilöt mennen tullen. Snobi mikä snobi:-) Sen vuoksi en oo parempia Corteja tai Yamahoja kovin paljoa kokeillut, vaan kokemukseni ovat ainoastaan niistä halvemmista, jotka - ikävä kyllä - ovat mun kirjoissani leimanneet koko merkit. Sama pätee Hondoihin, Samickeihin ym. vaikka "periaatteessa" tiedänkin, että niissäkin merkeissä on kalliita ja hyviä kitaroita. Jatkakaa... Ehdotithan sentään Squieria siinä toisessa threadissa. Se nyt ei ole mikään ihan snobien keppi kuitenkaan. Se Yamaha, mitä minä meinasin oli juurikin noita halvimpia eli Pacifica112. "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
Spiralmind 17.03.2004 10:19:39 (muokattu 17.03.2004 10:21:11) | |
---|
Ehdotithan sentään Squieria siinä toisessa threadissa. Se nyt ei ole mikään ihan snobien keppi kuitenkaan. Se Yamaha, mitä minä meinasin oli juurikin noita halvimpia eli Pacifica112. Btw kokeilin juuri tuota 112:ta samalla kertaa samassa liikkeessä kun sitä erästä Meksiko-teleä ja totesin senkin Yamahan noista mielestäni paremmaksi. Mikeistä en sitten tiedä kun lähinnä akustisesti soittelin. - Deevee, mikset ostas mun Pacificaa, saat 450:lla. ;) (En muuten myis mutta pakko saada rahaa jostain.) http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=22306 |
deevee 17.03.2004 11:21:21 | |
---|
-Deevee, mikset ostas mun Pacificaa, saat 450:lla. ;) Koska kirjotit mun nimen väärin... Oikeesti, emmä tollasta humpuukkeria haluu siihen kitaraan. "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
Oikeesti, emmä tollasta humpuukkeria haluu siihen kitaraan. Mtäh? Tossa Cortissahan on kolme hunpuukkeria... ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
kivi 17.03.2004 12:54:27 | |
---|
Mtäh? Tossa Cortissahan on kolme hunpuukkeria... Näin olin mäkin näkevinäni. Kolme hotrails-tyyppistä humpparia. |
deevee 17.03.2004 13:26:46 | |
---|
Mtäh? Tossa Cortissahan on kolme hunpuukkeria... ...joissa on kelojenpuolitus mahdollisuus. Eiköhän tämä Cort asia ole jo loppuunkäsitelty. Tuskin minä sitä ostan. Squierikin alkoi tuntua jo hyvältä vaihtoehdolta, vaikka mulla semmonen jo onkin. Uusissahan on leppärunko ja on ne varmaan muutenkin parempia kuin toi mun 90-luvun versio. Squier istuu kuitenkin mun käteen niin helvetin hyvin. Siinä on tuttu tatsi ja ainakin tietää, mitä saa. "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
Spiralmind 18.03.2004 15:39:19 | |
---|
Oikeesti, emmä tollasta humpuukkeria haluu siihen kitaraan. ...joissa on kelojenpuolitus mahdollisuus. No, voin tehdä ilman lisähintaa puolituskytkimen sille tallamikille jos ostat. ;) |
deevee 18.03.2004 22:31:01 | |
---|
No, voin tehdä ilman lisähintaa puolituskytkimen sille tallamikille jos ostat. ;) En osta. Ostan tosta läheltä musaliikkeestä Squierin. Löyty hyvä sellanen. "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |