Mr.oskari 15.03.2004 23:30:56 | |
---|
Niijoo eli ois hankinnassa sympaattinen vahvistin jossa ois molempiin hyvät saundit. Gallien-Kruegerhan ois luksusta mutta kun köyhänä varat ei oikee riitä.. Onko jollain kokemusta jostain muusta halvemmasta ja toimivasta vaihotehdosta ?? |
Teijo K. 16.03.2004 09:24:23 | |
---|
Niijoo eli ois hankinnassa sympaattinen vahvistin jossa ois molempiin hyvät saundit. Gallien-Kruegerhan ois luksusta mutta kun köyhänä varat ei oikee riitä.. Onko jollain kokemusta jostain muusta halvemmasta ja toimivasta vaihotehdosta ?? No ei kokemusta, mutta SWR workingman's 12' sai hyvetysti arvostelua juuri tuosta ominaisuudesta. Minulla toimi sähköbassolle mainiosti. Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
hemmo 16.03.2004 09:27:17 | |
---|
Onko jollain kokemusta jostain muusta halvemmasta ja toimivasta vaihotehdosta ?? No, paljonkohan se saisi maksaa, enintään? Terve. |
Mr.oskari 16.03.2004 10:41:04 | |
---|
No hintakatto ois siinä 800€... |
hemmo 16.03.2004 12:21:33 | |
---|
No hintakatto ois siinä 800€... Sää saat tolla hinnalla hiton hyvän melkein minkä vaan käytetyn. Jos se Gallien-Kruegerin 1x12 combo kiinnostaa, niin niitä näkee aika ajoin 400-600 hintaan. Ashdownilla, Ampegilla, EBS:llä ja H&K:llä on lukuisia hyviä pieniä ja tehokkaita pikkucomboja, joista jotkut kallistettavia monitorimallisia. Eiku testailemaan. Takavuosina muuten kontran vetäjät käytti vahvistimena yleisesti Polytone Mini Brute-jazzcomboa. Toimii. Terve. |
poppamies 16.03.2004 12:43:07 (muokattu 16.03.2004 12:45:07) | |
---|
Jos se Gallien-Kruegerin 1x12 combo kiinnostaa, niin niitä näkee aika ajoin 400-600 hintaan... No joo kyllä minä ehdottomasti suosittelisin GK 150 tai 200 MB. Aivan ehdoton akustiselle. Maksoin aikoinaan omastani alle 600€ käytettynä. Ei liene montaa vahvistinta joka nielee mikitetyn akustisen ilman esivahvistinta nikottelematta. GK tekee sen. Tuorein kokemus minulla on siitä viime sunnuntailta. Oltiin "akustisen" bändini kanssa samalla keikalla toisen bändin kanssa joka soittaa 50-luvun tanssimusaa. Mulla oli matkassa akustinen bassokitara ja Gallien Krueger 200MB. Toisen bändin basistilla oli kontrabasso mutta ei ollut omaa vahvistinta (Trace Elliot Acoustic) matkassa. Laittoi sitten bassonsa(ilman esivahvistinta!) Gallien Kruegeriin ja lopputulos oli loistava. Sanoi minulle keikan jälkeen että on kokeillut monen muun laitteen kautta missä on ollut kaiken maailman ekvalisaattoreita mutt ei ole toiminut. Siis lyhyesti Gallien Krueger! Ei tartte ikinä miettiä enään pitäisikö päivittää parempaan. "G-strings are for strippers" |
JK 16.03.2004 12:45:02 (muokattu 16.03.2004 12:47:09) | |
---|
Jos löydät käytetyn EBS:n Dromen niin osta pois! Keltaisessa pörssissä oli jokin aika sitten kaupan hintaan jotain 700 euroa. Uuden hinta lienee siinä 1100 paikkeilla. Olen jossain jo aikaisemminkin kertoillut, mutta esim. kun kävin kuuntelemassa Antti Sarpilaa + oopperan orkesteria niin kontrabasistilla oli tuollainen peli. Itse en ole kontran kanssa kokeillut, mutta lankkubasson kanssa loistava laite. EDIT: Poppamiehellä on empiiristä faktaa, kerkes just kirjoittaa "alle". Mutta nää on just niitä ikuisuuskysymyksiä. Testaa, kokeile, ota se joka ITSEÄS miellyttää... "Mahdollisuudet on fifty-sixty... " |
HC-Audio 16.03.2004 15:49:36 | |
---|
Gallien Krugeria suosittelen minäkin, kattelet vaan käytettyjä, uusina ei taida hirveesti liikkua Suomessa.. "Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki |
poppamies 16.03.2004 20:35:58 | |
---|
"G-strings are for strippers" |
Keny 16.03.2004 21:15:16 (muokattu 17.03.2004 08:04:05) | |
---|
Niin... tuolla on vielä pätevän miehen pätevä arvostelu GK'sta... http://muusikoiden.net/artikkelit/juttu.php?cat=laitearviot&id=110 Niin GK ja Drome kummatkin kontralle hyviiä ninkun muutkin tossa aikasemmin on kertonu mutta soundi eroja on ja se täytyy todeta itse omalla korvalla.Kummatkin oon ite testannu. Käytettynä jos löydät jomman kumman noista niin pitäis mahtuu sun budjettiin. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Kiitti teille vinkeistä ! Eksyin tossa thomannilta kattomaan ja siellä oli GK150S hintaan 999€. Tuliskohan sieltä ihan toimiva peli jos tilais ?? |
Teijo K. 17.03.2004 11:02:41 | |
---|
Kiitti teille vinkeistä ! Eksyin tossa thomannilta kattomaan ja siellä oli GK150S hintaan 999€. Tuliskohan sieltä ihan toimiva peli jos tilais ?? Aika kallis, kun ottaa huomioon että käytettynä tuota näkee hyväkuntoisena just siinä 500€uron molemmin puolin. Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.
-Torsten Ehrenmark. |
Heikki L. 17.03.2004 11:06:25 | |
---|
Aika kallis, kun ottaa huomioon että käytettynä tuota näkee hyväkuntoisena just siinä 500€uron molemmin puolin. Missä noihin törmää? Mä oon hiukan kattellu ympärille ja yhtään ei oo tullu vastaan vuoden aikana. Tosin keltanen pörssi ja huuto.net on ollu vähemmän tarkastelun alla. Shack! |
Teijo K. 17.03.2004 11:17:42 | |
---|
Missä noihin törmää? Mä oon hiukan kattellu ympärille ja yhtään ei oo tullu vastaan vuoden aikana. Tosin keltanen pörssi ja huuto.net on ollu vähemmän tarkastelun alla. Googlella, noita myyntipalstoja on siellä täällä. Nyt ei tällä hetkellä pikahaulla löytynytkään kuin 50w versio, voi olla vähän pieni... Gallien Krueger basso combo 50 w, Hartke transporter bassokaappi 150w sekä vasenkätinen precicionbasso-kitara ( käsintehty) , kaikki hyvässä kunnossa. hp 1009 euroa yhteensä. Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.
-Torsten Ehrenmark. |
absqua 17.03.2004 11:23:10 (muokattu 17.03.2004 11:23:40) | |
---|
Missä noihin törmää? Mä oon hiukan kattellu ympärille ja yhtään ei oo tullu vastaan vuoden aikana. Tosin keltanen pörssi ja huuto.net on ollu vähemmän tarkastelun alla. Mä ostin omani uutena vuosia sitten 90-l puolivälissä ja sitä ennen olin pari vuotta järjestelmällisesti etsinyt käytettyä, enkä nähnyt ainuttakaan. Viime vuonna taisi Huttusella pyörähtää yksi, mutta siinäpä ne olivatkin sitten. Eipä tuollaisesta über-kätevästä kapineesta kovin helpolla kukaan kai luovu. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Heikki L. 17.03.2004 11:28:24 | |
---|
Onkos kukaan vertaillu tuon GK:n kahta eri mallia? Parametri-eq/ilman. Sillä choruksella ei varmaan oo mitään käyttöa, ainaskaan mulle. Shack! |
absqua 17.03.2004 11:50:13 (muokattu 17.03.2004 11:50:38) | |
---|
Onkos kukaan vertaillu tuon GK:n kahta eri mallia? Parametri-eq/ilman. Sillä choruksella ei varmaan oo mitään käyttöa, ainaskaan mulle. Mua kiinnostaisi ihan sama juttu. Oma GK on sillä karvalakki-eekuulla, joka kyllä on aivan mainio. Onneksi tuossa vempeleessä on perussoundi sen verran terve ettei sitä ekua holtittomasti tartte ruuvata juuri koskaan. Toisaalta vähänkään meluisammilla keikoilla toi GK on niiiin kyykyssä ja säröllä kuin olla voi joten siinä vaiheessa ne EQ:n asetuksetkin on täysin yhdentekevät. :-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 17.03.2004 12:01:29 | |
---|
Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.
-Torsten Ehrenmark. |
absqua 17.03.2004 12:38:23 | |
---|
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
poppamies 17.03.2004 12:59:56 (muokattu 17.03.2004 13:02:35) | |
---|
Onkos kukaan vertaillu tuon GK:n kahta eri mallia? Parametri-eq/ilman. Sillä choruksella ei varmaan oo mitään käyttöa, ainaskaan mulle. No en tiedä varmuudella mitä kaikkia malleja löytyy. Mulla itellä on tosi vanha. Malli on 200MB.Olisiko ihan ensimmäisiä malleja. Ostin sen käytettynä 80-luvun puolella. Maksoin siitä 3600 mk jos muistan oikein. Siinä on tietenkin myös tuo karvalakki EQ. Neljä potikkaa. 60 Hz, 200 Hz, 1 kHz ja 4 kHz jos muistan oikein. Lisäksi kaksi esisäädettyä ekvalisointia Low ja High, eli tuollainen pehmeä basson korostus tai puhdasta kolinaa. Löytyy oma "kompura" jossa sustain säätö.Lisäksi tämä Heikin mainitsema chorus. (en ole käyttänyt kun Sting'in "Moon over Bourbon Street"issä). Töpseliä kyllä riittää joka lähtöön. 1/4" ja balansoitu line out. Efekti looppi. Löytyypä vieläerillinen balansoitu stereolähtö etuasteestakin. Tehoa ei tuu kuin 50w combona. Lisäkaapilla 100w. Rakennehan on kokonaan alumiinia. "G-strings are for strippers" |