Vicaster 12.03.2004 12:06:14 | |
---|
Passiivimonitorit tarttisin. Kumpaa suosittelisitte, Tannoy Revealeja vai Alesiksen Monitor Oneja? Kenties muita samassa hintaluokassa? |
KaljaMaha 16.03.2004 12:16:58 | |
---|
Kaikesta päätellen passiivit ei ole kovassa huudossa ainakaan täällä :) Näihin kuviin |
boijermaj 16.03.2004 14:28:58 | |
---|
Mulla oli hetken noi Alesiksen Monitor One kaapit tarkkaamossa, mutta tuli havaittua, että ne vaativat isomman tilan soidakseen raikkaasti (suositus on n. 5m takaseinään) ... alapää tumisee liikaa. Sinänsä varsin hyvät ollakseen tuon hintaiset ja opin, että pienellä vol. tasoilla toimivat oivallisesti ja tarkkuuskin on kohtuulisen hyvä. Hyvä soundi, mutta ei tietenkään kuulosta niin putipuhtaalta ja tarkalta kuin aktiiveista esim. Yamahan msp5 (tai puhumattakaan geneleceista), joiden kanssa masterointi on kerrasta poikki. Nämä Alesikset ovat pääosin ison tilan kaiuttimet. |
Timo JM 16.03.2004 14:56:26 (muokattu 16.03.2004 15:00:34) | |
---|
Mulla on Alesiksen Monitor Onet ja olen erittäin tyytyväinen niihin. Olen miksannut myös Geneleceillä, eikä mielestäni häviä hirveästi niille. Hintaluokassaan aivan ehdottomat! Mulla ei ole muuten kaappien ja seinän välissä puolta metriäkään ja silti soundaavat hyviltä. (Seinän pehmeä materiaali voi toki myös vaikuttaa.) Kts. kuva: http://kotisivu.mtv3.fi/kitaristi/studio/power_corner_pieni.jpg"Pelasta päiväsi ja jymäytä pitkätukkaa." |
Mulla ei ole muuten kaappien ja seinän välissä puolta metriäkään ja silti soundaavat hyviltä. (Seinän pehmeä materiaali voi toki myös vaikuttaa.) ... tarkoitin, että n. 5m suositus Alesikseilla on siis takaseinään eli korviin päin selkäsi taakse. "Etäisyys etuseinään" -suositus on ylipäätänsä niin paljon kuin mielipiteitä on, mutta 0.5:stä 1,5 metriin on hyvä tai sitten upotettuina, kun vaan ottaa huomioon mahdolliset taajuuskuopat. Materiaalit vaikuttaa asiaan tietty myös aika oleellisesti ... plaa, plaa ... yms. Mutta hyvät ne Alesikset ovat joka tapauksessa. |