Aihe: Media ja viihde-palstan jelppikerho
1 2 3 4 512 13 14 15 1642 43 44 45 46
Mechanizm
31.07.2010 17:33:45
Swan: Tarkennan vielä, että eniten Fountainissa häiritsee itsetarkoitukselliset ja tarpeettomat leikkaukset skenaariosta toiseen tilanteissa, joissa niiden ei kuuluisi olla, todella - siis todella - rumat menneisyys- ja tulevaisuuskuvaukset sekä yksiulotteiset mutta alleviivaavat henkilöhahmot. Korostan erityisesti noita kahta ensimmäistä, koska jälkimmäistä näkee leffassa sun toisessa.

The Lovely Bones on minusta jotakin tuohon suuntaan. Itse kyllä tykkäsin The Fountainista, sulla on ollu vaan vaippa vinossa kun näit sen ;0)
Swan
01.08.2010 11:57:25
Mechanizm: The Lovely Bones on minusta jotakin tuohon suuntaan. Itse kyllä tykkäsin The Fountainista, sulla on ollu vaan vaippa vinossa kun näit sen ;0)

Se on munsta hirvittävä leffa, eikä muuksi muutu, vaikka katsoisin sen alasti. Mutta miten unohdinkaan Lovely Bonesin olemassaolon; kaikki siitä kuullut jutut johdattelee justiinsa siihen suuntaan, mitä olenkin hakemassa. Kiitän!
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
elbowski
01.08.2010 20:53:34
author: Pitäis kaverin kanssa keksiä kolmannelle joku hyvä dvd synttärilahjaksi. Sanokaapa joku hyvä uutuusleffa.

Kaveri pitää mm. Jim Jarmuschin ja Coenin veljesten leffoista.

Edit. Niin ja mielellään joku hieman uudempi leffa niin on pienemmällä todennäköisyydellä nähty.

In Bruges sanoisin minä.
Photography is truth. The cinema is truth twenty-four times per second.
author
02.08.2010 07:24:46
noog: In Bruges sanoisin minä.

Ostettiin joku Jarmuschin uus leffa.
JC
02.08.2010 09:10:34
author: Ostettiin joku Jarmuschin uus leffa.

Oliko kenties "Tuijotellaan eri suuntiin"?

http://www.youtube.com/watch?v=--9h_Iwi1iI
juuso a
02.08.2010 12:47:17

Swan: Se on munsta hirvittävä leffa, eikä muuksi muutu, vaikka katsoisin sen alasti. Mutta miten unohdinkaan Lovely Bonesin olemassaolon; kaikki siitä kuullut jutut johdattelee justiinsa siihen suuntaan, mitä olenkin hakemassa. Kiitän!

Mie oon muuten samaa mieltä tosta The Fountainista. Oli ihan ärsyttävän paska leffa. En osaa edes selittää miksi, mutta tuo teennäinen on aika hyvä adjektiivi. Sellainen jotenkin tekemällä tehty "maailman mahtavin rakkaustarina."

Miekin tuota Lovely Bonesia suosittelen. Tosin siihen en ihan niin paljoa vihastunut mitä tohon Fountaineen. Sitten voisin vielä suositella Heavenly Creatures nimistä pätkää, tosin se on hyvä leffa.
One.
Swan
02.08.2010 15:17:18
juuso a: Mie oon muuten samaa mieltä tosta The Fountainista. Oli ihan ärsyttävän paska leffa. En osaa edes selittää miksi, mutta tuo teennäinen on aika hyvä adjektiivi. Sellainen jotenkin tekemällä tehty "maailman mahtavin rakkaustarina."

Miekin tuota Lovely Bonesia suosittelen. Tosin siihen en ihan niin paljoa vihastunut mitä tohon Fountaineen. Sitten voisin vielä suositella Heavenly Creatures nimistä pätkää, tosin se on hyvä leffa.

Heavenly Creatures on muistaakseni kaiken kaikkiaan ihan eri genreä muutenkin, eikä pelleile kuolemakäsitteen kanssa samalla tavalla, saati muistuta Windowsin näytönsäästäjää. Jenkeissä juuri ensi-iltaan tullut Charlie St. Cloud menee enemmän ehkä haettuun kategoriaan, mutta se näyttää ottavan paljon iisimmin, mitä efekteihin tulee. Siinä on tosin Zac Efron, äh. Kiva kuitenkin tietää, etten ole yksin mielipiteeni kanssa harrastuneempienkaan leffainkatselijain keskuudessa.
>-)))> #26
S.M.A.K.
author
02.08.2010 16:21:39
JC: Oliko kenties "Tuijotellaan eri suuntiin"?

http://www.youtube.com/watch?v=--9h_Iwi1iI

aina kun katson näitä pätkiä noilla ei ikinä pidä pokka :D
Mechanizm
02.08.2010 17:12:47
Swan: Jenkeissä juuri ensi-iltaan tullut Charlie St. Cloud menee enemmän ehkä haettuun kategoriaan, mutta se näyttää ottavan paljon iisimmin, mitä efekteihin tulee.

No hyi. Tuosta tuli mieleen aika tuore elämää_suurempi_pannukakku The Time Travellers Wife.
www.youtube.com/watch?v=USUDlMBR-dQ
juuso a
02.08.2010 17:17:56

Mechanizm: No hyi. Tuosta tuli mieleen aika tuore elämää_suurempi_pannukakku The Time Travellers Wife.

Joo.. Tota unohdin ehdottaa. Kaikki ainekset hyvään rainaan mut vitut.. Ei vaan nappaa kaikessa mahtipontisuudessaan.
One.
Swan
02.08.2010 18:03:34
Mechanizm: No hyi. Tuosta tuli mieleen aika tuore elämää_suurempi_pannukakku The Time Travellers Wife.

Tää vois olla varasuunnitelmana, tosin trailerin perusteella en vielä odota suurempia raivonpuuskia.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Bongowing
02.08.2010 18:12:10
Swan: todella - siis todella - rumat menneisyys- ja tulevaisuuskuvaukset

Millä tavalla rumat, jos saa udella?

Mr. Nobody vois olla samaa kastia, ite kyl tykkään.
But where the heck is magenta?
Swan
02.08.2010 18:27:46
Bongowing: Millä tavalla rumat, jos saa udella?

Mr. Nobody vois olla samaa kastia, ite kyl tykkään.

Tää ketju ei ole paras mahdollinen paikka keskustella aiheesta, ja sen takia alkuperäiseen viestiin sen ekan kaneetin lisäsinkin. Pähkinänkuoressa kuitenkin siinä on monta seikkaa, jotka sotii mun esteettistä silmää (ja monesti myös korvaa) vastaan, ja mitä konteksti vielä korostaa.

Mitä Mr. Nobodyyn tulee, en olisi tuohon luultavasti ikinä törmännyt, ellet olisi maininnut. Näyttää olevan just sopiva kandidaatti. Kiitos!
>-)))> #26
S.M.A.K.
Abysmal
02.08.2010 23:17:10
Suositelkaas mulle kirjaa. Reilu vuosi takaperin luin sellaisen kiintoisan kirjan kun Tajunnan alkemistit. Onko kenellekään tuttu? Joka tapauksessa vähän saman suuntaista kirjallisuutta tykkäisin lukea enemmän, eli 1900-luvun vastakulttuurista, okkultismista, salatieteistä ja populaarikulttuurin pimeästä puolesta kertovia kirjoja olisin etsimässä.
ruusteri
09.09.2010 17:18:31
Osaiskos kukaan sanoa miksi toi 26' Asus HD käynnistäessään välkkyy ja "kohisee" vähän aikaa ennenkuin kuva selvenee täysin?
"Damn good coffee, and hot!"
AP
14.09.2010 09:06:11
KOkeillaas vielä täältä.

Mulla on autossa JVC KD-5676R - tyyppinen mankka. Autossa oli akku irti ja mankkaan meni päälle tehdasasetukset. Osaisiko joku kertoa, miten tästä saa pois päältä sen voimakkaimman aseman haun? Itte googlaamalla en löytänyt apua. Todella raastavaa, kun esim. Radio Suomen eri maakuntakanavat vaihtelee ihan omia aikojaan -- just kun tulis Turun radiosta hyvä juttu, hypäää mankka Ylen aikaiselle ja sit taas kohta jo jollekin kolmannelle.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
tsugaru
01.10.2010 16:42:23
En ole M.netissä törmännyt kommentteihin Mad Men -sarjasta. Käsittääkseni kuitenkin sarjojen parhaimmistoa. Pitäisiköhän aloittaa katselu ensimmäisestä tuotantokaudesta, vai olisiko jokin muu kausi yksi ylitse muiden?
No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR
carnation
02.10.2010 14:22:17
tsugaru: En ole M.netissä törmännyt kommentteihin Mad Men -sarjasta. Käsittääkseni kuitenkin sarjojen parhaimmistoa. Pitäisiköhän aloittaa katselu ensimmäisestä tuotantokaudesta, vai olisiko jokin muu kausi yksi ylitse muiden?

No kyseessä on kuitenkin hyvin vahvasti jatkuvajuoninen sarja joka pohjustaa asetelmat ja hahmojen väliset suhteet ensimmäisissä jaksoissa, joten eiköhän ole loogisinta aloittaa siitä ensimmäisestä. Mitään kovin radikaaliahan tuossa sarjassa ei oikeastaan tapahdu, vaan se nappaa mukaansa lähinnä hillityn charmin, tarkkaan rakennetun ajankuvan sekä Don Draperin kiehtovan ja karismaattisen hahmon (sekä Christina Hendricksin taivaallisten muotojen) avulla. Vähän sellainen positiivisella tavalla tylsä sarja. En voi sanoa, että itseeni olisi ihan "täysillä" kolahtanut vaikka yleensä aika hitaista ja hiljalleen rakennetuista sarjoista (The Wire, Breaking Bad) pidänkin, mutta kaksi kautta on katsottuna ja tulee seurattua tulevaisuudessakin. Itse asiassa katsoin ensimmäisen kauden silloin kun se dvd:nä julkaistiin ja pidin sitä vähän tylsänä enkä jaksanut katsoa enempää. Sitten otin tyyliin vuoden päästä ykköskauden uusintakatseluun ja pidin paljon enemmän. Vaatinee ehkä vähän aikaa ja perehtymistä, että sarjasta saa kaiken irti. Laadukashan Mad Men on, ei liikaa katsojan aliarviointia tai turhaa hötkyilyä.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Swan
05.10.2010 02:06:57
Mun IMDb:ssä näkyy yhtäkkiä elokuvien nimet suomenkielisinä. Onko kukaan löytänyt mitään täppää, jolla ne saisi takaisin englanninkielisiksi?
>-)))> #26
S.M.A.K.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)