Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aloitteleva kitaristi
1
Wheeler
30.07.2010 16:17:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli olen ajatellut aloittaa kitaran soittoa. Olen ajatellut tuolta Thomannilta tilata kitaran ja vahvistimen. Itse olen ajatellut EPIPHONE SG SPECIAL CH kitaraa ja MARSHALL MG15 vahvistinta. Miltä kuulostaa kokeneemman korvaan? Onko tuo epiphone millainen merkki ? Omia ostos ehdotuksia voi myös toki laittaa mutta mieluiten tuollaisia sg-malleja haluaisin.
 
defunct
30.07.2010 16:35:57 (muokattu 30.07.2010 16:37:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wheeler: Onko tuo epiphone millainen merkki ? Omia ostos ehdotuksia voi myös toki laittaa mutta mieluiten tuollaisia sg-malleja haluaisin.
 
En nyt niinkään kokeneempi ole, mutta tiedän että Epiphone tekee sekä huonoja että hyviä kitaroita. Tuohon 100-200e budjettiin et kovin kummoista saa, vaikkakin taatusti toimivan pelin. Meinasin linkittää sulle Epiphonen Prophecy SG Customin, mutta ovatten Thomannilta jo päässeet loppumaan, meikältä sais kyllä jos hinnasta päästään sopuun. On aktiivimikkiä, räyhäkkää ulkoasua ja kaikin puolin hintaansa nähden kohtuuttoman laadukas peli. Prophecy sarja on ollut kovassa suosiossa juurikin harvinaisen hyvän hinta/laatusuhteen ansiosta, ja kyllähän tuota kehtaa suositella jos humppari-SG kiinnostaa. Ois tietty positiivista jos osaisit sanoa millaista saundia lähdet hakemaan?
 
"Sata se on saatana, mitä sitä kyselemään."
FreshPots
30.07.2010 16:37:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wheeler: Eli olen ajatellut aloittaa kitaran soittoa. Olen ajatellut tuolta Thomannilta tilata kitaran ja vahvistimen. Itse olen ajatellut EPIPHONE SG SPECIAL CH kitaraa ja MARSHALL MG15 vahvistinta. Miltä kuulostaa kokeneemman korvaan? Onko tuo epiphone millainen merkki ? Omia ostos ehdotuksia voi myös toki laittaa mutta mieluiten tuollaisia sg-malleja haluaisin.
 
Sen verran voin kertoa että huonot soittokamat tappavat innostuksen. Itsekkin tunnen pari kaveria joiden soitto loppui koska ei innostus riittänyt ja kamat ei pysynyt vireessä/oli muuten vain huonot. Älä osta sitä halvinta koska usein se on myös huonoin. Olen vissiin soittanut juuri tuollaista marshallia, hyi olkoon että saundasi huonolta. Suosittelisin Line6 spider IV:sta. Tuo epiphonekin vähän epäilyttää. Osta Tokain SG-kopio, varmasti parempi.
 
Kannattaa tutustua aiheeseen perusteellisesti ettei osta mitä tahansa sontaa.
Tuolta löydät soittajien kokemuksia laitteista.
http://www.harmonycentral.com/products
 
Hipit rautaa.
Antti1
30.07.2010 16:45:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Sen verran voin kertoa että huonot soittokamat tappavat innostuksen.
 
Mä en kovinkaan helposti usko, että tuo on monessakaan tapauksessa ainoa syy. Kyllä sitä sitten panostaa parempiin, jos välineet on aivan haitarista ja oikeasti ko. touhu kiinnostaa. Huonoja vempaimia on vain hyvä pitää huonona verukkeena harrastuksen lopettamiseksi.
 
Age quod ages.
TTV
30.07.2010 16:46:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wheeler: Eli olen ajatellut aloittaa kitaran soittoa. Olen ajatellut tuolta Thomannilta tilata kitaran ja vahvistimen. Itse olen ajatellut EPIPHONE SG SPECIAL CH kitaraa ja MARSHALL MG15 vahvistinta. Miltä kuulostaa kokeneemman korvaan? Onko tuo epiphone millainen merkki ? Omia ostos ehdotuksia voi myös toki laittaa mutta mieluiten tuollaisia sg-malleja haluaisin.
 
Jos olet vasta aloittamassa, eikä siis kummoista kokemusta löydy eri kitaramuodoista, en ottaisi ensikosketusta SG:llä. Se on hyvä kitaramalli, mutta vaatii soittoasennolta aikalailla verrattuna esimerkiksi stratocaster-tyylisiin kitaroihin. Jos taas malli on jo valittu, niin siitä vaan kaupoille :-) Vahvistimen vaihtaisin johonkin toiseen, esim. Rolandin Cubeen tai ...
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Twinkle
30.07.2010 16:55:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä en kovinkaan helposti usko, että tuo on monessakaan tapauksessa ainoa syy. Kyllä sitä sitten panostaa parempiin, jos välineet on aivan haitarista ja oikeasti ko. touhu kiinnostaa. Huonoja vempaimia on vain hyvä pitää huonona verukkeena harrastuksen lopettamiseksi.
 
joo, siis pelkkää paskapuhettahan tuo "huonot kamat tappaa soittoinnostuksen". Kyllä se into menee ihan muiden asioiden takia kuin laitteiden, valtaosassa tapauksissa se into menee ihan vaan sen takia, ettei se ollutkaan ihan niin helppoa miltä näyttää.
 
trunkki
30.07.2010 16:56:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wheeler: Eli olen ajatellut aloittaa kitaran soittoa. Olen ajatellut tuolta Thomannilta tilata kitaran ja vahvistimen. Itse olen ajatellut EPIPHONE SG SPECIAL CH kitaraa ja MARSHALL MG15 vahvistinta. Miltä kuulostaa kokeneemman korvaan? Onko tuo epiphone millainen merkki ? Omia ostos ehdotuksia voi myös toki laittaa mutta mieluiten tuollaisia sg-malleja haluaisin.
 
Suosittelen että katsot Muusikoiden.netin torilta http://muusikoiden.net/tori/
käytettyjä soitinkamoja.
 
Kitarakamoissa lähes poikkeuksetta nimittäin käytettynä ostamalla saa samalla hinnalla laadukkaampaa tavaraa kuin mitä uutena samalla hinnalla saisi.
 
Torillakin näyttäisi olevan joku Ibanezin SG 150e
http://muusikoiden.net/dyn/tori/436931.jpg
 
"..the chastisement of our peace was upon him; and with His stripes we are healed." Isaiah 53:5
Twinkle
30.07.2010 16:57:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trunkki: Torillakin näyttäisi olevan joku Ibanezin SG 150e
http://muusikoiden.net/dyn/tori/436931.jpg

 
Eiks tuo ole epiphone ainakin lapansa perusteella?
 
defunct
30.07.2010 17:36:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Eiks tuo ole epiphone ainakin lapansa perusteella?
Kyllä, tainnut käydä vain linkittäjällä pieni aivopieru.
 
"Sata se on saatana, mitä sitä kyselemään."
pyver22
30.07.2010 17:39:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Jos olet vasta aloittamassa, eikä siis kummoista kokemusta löydy eri kitaramuodoista, en ottaisi ensikosketusta SG:llä. Se on hyvä kitaramalli, mutta vaatii soittoasennolta aikalailla verrattuna esimerkiksi stratocaster-tyylisiin kitaroihin.
 
Samaa sanoisin minäkin. Ainakin Epiphonella kokeilemani SG-mallin kitarat ovat olleet myös hiukan kaulapainoisia. Paitsi tietenkin jos itse olet käynyt jo mallia kokeilemassa ja se on hyvältä käteen ja syliin tuntunut niin mikäs siinä sitten. Jos Thomannilta tilaat, suosittelen investoimaan Prophecy-malleihin. Suomalaisissakin kaupoissa laskevat hinnat yleensä aika mukavasti, kun vähäsen saksalaisten suuntaan vihjailet.
 
Kannattaa tosiaan jotain Ibanezin ja Squierin Strato-mallejakin katsella.
 
Kitaristin naistilanteen sanotaan olevan suoraan verrannollinen soittokäden heilutusnopeuteen.
Wheeler
30.07.2010 17:43:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä aika pienellä pienellä budjetilla ollaan liikkellä että kitaran ja vahvistimen pitäisi irrota alle 250€. Ja siihe soundiin ni sellaista AC/DC tyylistä ääntä pitäs saada.
 
Tande
30.07.2010 18:28:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Olen vissiin soittanut juuri tuollaista marshallia, hyi olkoon että saundasi huonolta. Suosittelisin Line6 spider IV:sta.
 
Yhtä kamalalta sirinältä ne hämiksetkin kuulostaa. Jos pikkutrankkua etsii, kääntyisin suoraan Rolandin tai Voxin tuotteisiin.
 
Anteeksi.
-septimisti-
30.07.2010 18:35:36 (muokattu 30.07.2010 18:36:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wheeler: Elikkä aika pienellä pienellä budjetilla ollaan liikkellä että kitaran ja vahvistimen pitäisi irrota alle 250€. Ja siihe soundiin ni sellaista AC/DC tyylistä ääntä pitäs saada.
 
Moi. Sikäli on oikeastaan ihan sama minkä sähkökitaran ostat, se oikeantyyppinen soundi löytyy sieltä melko varmasti. Tuo epiphone esimerkiksi on varmasti ihan toimiva ensimmäinen kitara, kunhan se on hyvissä säädöissä. Tärkeämpää kuin laittaa ylimääräinen satku tai kaksi kitaraan, on se, että sä tai joku muu osaa katsoa että se on järkevissä säädöissä (siis että esimeriksi kielet eivät ole ihan älyttömän korkealla tai että satulassa ei ole mitään ihme fibaa). Kannattaa harkita kotimaista kitarakauppaa tuosta syystä, jos sulta tai tuttavapiiriltä ei vielä löydy tarvittavaa tietotaitoa. Tosin aika pommeja ne voi sulle sielläkin myydä.
 
Jos sä diggaat tuosta kitaran muodosta ja saat siitä intoa soittamiseen, niin se on paras mahdollinen lähtökohta sen hommaamiseen.
 
Noin muuten toisin sellaisen pointin esiin, että kannattaa miettiä tarvitsetko sä varsinaista kitaravahvistinta jos soittelet ihan himassa. Esimerkiksi tuollainen (http://www.thomann.de/fi/zoom_g_1u_guitar_fx.htm) muuttaa sun stereot tai vastaavat varsin päteväksi kitaravahvariksi, josta lähtee sitten hyvinkin monenlaista eri saundia. Tossa tulee samalla mukana myös mm. sisäänrakennetut kitaraviritin ja rumpukone, joista on kummasti huvia ja hyötyä ihan jokaiselle soitellessa.
 
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
padaa@dadaa!
30.07.2010 19:40:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse aloitin mainitsemallasi Epiphonella. Virityskoneistot ei muistaakseni olleet kovin hyvät, viimeistely ja muut osat ok, mikit melko perustumppua, mutta ei sillä oikeasti tuossa vaiheessa ole väliä.
 
joomake
30.07.2010 21:47:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

defunct: En nyt niinkään kokeneempi ole, mutta tiedän että Epiphone tekee sekä huonoja että hyviä kitaroita. Tuohon 100-200e budjettiin et kovin kummoista saa, vaikkakin taatusti toimivan pelin. Meinasin linkittää sulle Epiphonen Prophecy SG Customin, mutta ovatten Thomannilta jo päässeet loppumaan, meikältä sais kyllä jos hinnasta päästään sopuun. On aktiivimikkiä, räyhäkkää ulkoasua ja kaikin puolin hintaansa nähden kohtuuttoman laadukas peli. Prophecy sarja on ollut kovassa suosiossa juurikin harvinaisen hyvän hinta/laatusuhteen ansiosta, ja kyllähän tuota kehtaa suositella jos humppari-SG kiinnostaa. Ois tietty positiivista jos osaisit sanoa millaista saundia lähdet hakemaan?
 
Sullahan vaihtuu noi skitat nopeesti, vähän aikaa sittenhän oli Ibanez rg ja nyt ostamassa Ltd v400? =P
 
defunct
30.07.2010 22:02:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joomake: Sullahan vaihtuu noi skitat nopeesti, vähän aikaa sittenhän oli Ibanez rg ja nyt ostamassa Ltd v400? =P
Lähinnä hakuammunnaksi meni tuon v-401 kans, mutta tyhjä arpa kuten arvata saattaa. King V kun on houkuttanut jo ikuisuuden mutta uutena ei viittis ~750-900e maksaa Special floikallisesta, johon ois uuden OFR istuttanut enivei. Tuo SG nyt meni kiertoon kun liikaa vitutti soittaa makkarasormilla käteensopimatonta kaulaa :P
 
Anteeksi OT.
 
"Sata se on saatana, mitä sitä kyselemään."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «