Aihe: Stam1na
1 2 3 4 59 10 11 12 1374 75 76 77 78
Archferumphis
17.05.2010 23:01:38 (muokattu 17.05.2010 23:02:29)
Shredator
24.05.2010 20:48:06

Oli kyllä pirun kova keikka Hellsingissä. Tunnelma oli raivoisa ja tiivis, rokrok! Ei kellään sattuisi olemaan settilistaa?
Nomen est omen.
Traditional
24.05.2010 21:47:37
Archferumphis: http://www.youtube.com/watch?v=KppjeQSY_LI Stam1na coverini...

Näitä omia soittopätkiä vois heittää vaikka tuonne kitarakamat: soittaminen puolelle. Sopivat siellä kontekstiin paremmin.
"Suosittujahan ne on, mutta niin on Lauri Tähkäkin. Go figure." -Jucciz
MacGyver
25.05.2010 00:51:25
Shredator: Oli kyllä pirun kova keikka Hellsingissä. Tunnelma oli raivoisa ja tiivis, rokrok! Ei kellään sattuisi olemaan settilistaa?

Satuin olemaan parvella valomiehen takana, joten pääsin kurkkimaan settilistaa. En nyt ihan varmaksi muista järjestystä, mutta kutakuinkin näin:

Paha arkkitehti
Rikkipää
Merestä maalle
Maalla, merellä, ilmassa
Luova hulluus
Kadonneet kolme sanaa
Ristiriita
Viestintuoja
Viisi laukausta päähän
Piste, jolta ei ollut paluuta
Muuri
-----
Pakkolasku
"Hendrix" eli joku cover-biisi, en tunnistanut
Jäteputkiaivot
Väkivaltakunta
Eloonjäänyt
Specialization is for insects.
jigsore
25.05.2010 01:05:34

"Hendrix" eli joku cover-biisi, en tunnistanut

Mielenkiintoista, Stam1nahan ei vissiin kovin usein covereita vetele? Tulee mieleen vain toissakesäinen Get Stoned -pätkä.
Epik
25.05.2010 02:24:13
m/: Mielenkiintoista, Stam1nahan ei vissiin kovin usein covereita vetele? Tulee mieleen vain toissakesäinen Get Stoned -pätkä.

Jollain kiertueella vetivät encoressa myös pätkän Panteran I'm Brokenia.
Tähän on lääke varmasti.
Shredator
25.05.2010 07:19:54

Nyt tuli coverina siis Henkan Fire. Kiitokset settilistasta!
Nomen est omen.
Booombox
25.05.2010 13:57:41
Shredator: Nyt tuli coverina siis Henkan Fire. Kiitokset settilistasta!

Tästä videoa kiitos! Vetihän Stampat joskus ganesin get on biisin.
we all are mad as hatters here
vvaltsu
21.07.2010 00:10:20
Ensiksi komppaan d3monilaamaa, tosiaan tällä Viimeinen Atlantis-levyllä on saatu tunnelma kohdalleen. Joskus puolenyön aikaan kun kuunteli eloonjäänyttä pimeässä aitassa samalla kun ulkona sataa ja myrskyää, niin kyllä tuntui kolahtavan tunnepuoleen. Ensimmäinen levy mikä on näin vaikuttanut mielialaan.

Ja UKK on onnettoman huono levy. Onnettomat kappaleet ja sitäkin onnettomat ja ponnettomat soundit.

Biisihehkutukset jääköön vähälle, mutta uusimmalta nostan esiin Rikkipään ja Viimeisen Atlantiksen. Rikkipään pahaa enteilevä alku on mahtava, ja samoten musiikkivideo ;) Ja Viimeinen Atlantis on uskoakseni paras kappale mitä tiedän. Kappale kasvaa loppua kohden, ja se lopetus. Se lopetus juurikin, herra siunaa ja varjele miten kaunis ja mahtipontinen lopetus voi levyllä ja kappaleella olla! En vaan osaa selittää, varmaan joku muukin on huomannut miten tämä kappale nostattaa tunteita. Kertakaikkiaan mahtava teos ja bändi, täytyy myöntää.
d3monilaama
21.07.2010 00:50:46 (muokattu 21.07.2010 01:01:47)
vvaltsu: Ensiksi...

Nyt sen reilut viisi kuukautta levyä sulatelleena oon kyllä vieläkin samaa mieltä, kuin tuossa ketjun alkupään postauksessani. Uutuudenviehätys on mennyt ohi (vai sanoisinko, että "uutuus" on mennyt ohi, viehätys jäänyt) ja paljon muutakin kuunneltu välissä, jokunen uusi tuttavuuskin. Mutta on se perkele niin, että V1A on kyllä kovin levy pitkään aikaan. Itseasiassa nyt pintaan on noussut pelko, että enää tuosta paremmaksi ei voi laittaa kuin yksi orkesteri. Onko se sitten huono asia, mene ja tiedä.

Suosikkibiiseissä mennään vielä muistaakseni suunnilleen samaa rataa: Eloonjäänyt absoluuttinen timantti, Rikkipää ja MM&I aavistuksen muita parempia. Tai en tiedä, nyt kun alkaa miettimään, nii aika vaikea tuosta on lähteä rankkaamaan. Elämän tarkoitus kolahtaa nyt paremmin kuin alussa, hieman vaati totuttelua.

Kauhea hinku päästä livenä Stam1na todistamaan, mutta taitaa tänä kesänä vielä jäädä haaveeksi. Kuopioon olisi ollut tarkoitus lähteä katsomaan, mutta taitaa nyt sekin jäädä väliin.

Sanotaan vielä, että Viimeinen Atlantis sinetöi Stam1nan ehdottomasti universumin parhaaksi bändiksi. Ei tuossa saatana ole muilla mitään sanaa.

EDIT: Kommentoidaanpa tuota UKK:ta vielä. Mun mielestä se on Rajan kanssa aika tasoissa, se on melkein päivästä kiinni kumpi kuulostaa paremmalta. Molemmilta löytyy loistavia biisejä, Luova hulluus, Merestä maalle, Susi-ihminen, Kaksi reittiä, yksi suunta... Eikä tasantarkkaan yhtään huonoa raitaa.

Stam1na on myös soundillisesti aivan oman tien kulkija, mikä ei ollenkaan ole huono asia. Amerikan pojille kun veisi Viimeisen Atlantiksen kuunteluun, ei sieltä tulisi mitään muuta kuin paskaiset naurut. Loistavaa, että uskalletaan erottua joukosta muutenkin kuin biisimateriaalin puolesta.
Menes nyt siitä ryyppäämään, ennen kuin masennut niin pahasti, ettei edes viinakaan enää auta.
9292
22.07.2010 21:24:59

d3monilaama: ...Kauhea hinku päästä livenä Stam1na todistamaan, mutta taitaa tänä kesänä vielä jäädä...

Itse näin Ruisrockissa livenä ja oli keikalla ihan mahtava fiilis. Olin ihan fiiliksissä vielä seuraavana päivänäkin ja tyytyväinen olen vieläkin, mielestäni koko festareiden paras keikka. Parhautta yksinkertaisesti
Tumppa
22.07.2010 21:45:48 (muokattu 22.07.2010 21:47:42)
Tumppa: Täytynee tutustua bändin tuotantoon tässä lähiaikoina paremmin...

Vähän venähti tämä tutustuminen, mutta eilen sain debyyttialbumin kuunneltua läpi ja oli hyvä levy, vaikka joskus keväällä kun kuuntelin sen aiemmin, niin ei oikein iskenyt. Kohta olen saanut toisen levyn päätökseen ja kyllä tämä debyytin voittaa. Viimeisen Atlantiksen olen kuunnellut 2-3 kertaa läpi ja hyvä levy sekin on, seuraavaksi pitää pistää Raja soimaan.
FatSam
22.07.2010 22:19:53

9292: Itse näin Ruisrockissa livenä ja oli keikalla ihan mahtava fiilis. Olin ihan fiiliksissä vielä seuraavana päivänäkin ja tyytyväinen olen vieläkin, mielestäni koko festareiden paras keikka. Parhautta yksinkertaisesti

Oli kai se ihan hullu keikka! Piti mennä Soundsit katteleen, mutta onneks muutin mieleni.
"Kappale on yhtyeen tunnetuimpia. Se sisältää yhtyeen kitaristin Dimebag Darrellin soittaman tunnetun kitarariffin. Myös kappaleen musiikkivideo on hyvin tunnettu, jossa kuvataan muun muassa yhtyettä soittamassa erikoisista kuvakulmista välillä hidastettu
--Tomppa--
30.07.2010 00:52:29
9292: Itse näin Ruisrockissa livenä ja oli keikalla ihan mahtava fiilis. Olin ihan fiiliksissä vielä seuraavana päivänäkin ja tyytyväinen olen vieläkin, mielestäni koko festareiden paras keikka. Parhautta yksinkertaisesti

Ihan mahtava oli kyllä, vaikka mehut oliki jo aika lopussa siinä vaiheessa.
Johtaja on läski juoppo joka bännäilee porukkaa sillon kun sitä vituttaa.
Humanoid
30.07.2010 11:17:47
http://www.youtube.com/watch?v=Vw9Jl2hFxEs&fmt=22 - poijjilla taas hieno uusi intro :)
Sami / Ääniportti
sarkain
01.08.2010 13:58:42

Loistava gaykka oli kyllä Qstockissa, vaikka alusta vähän missasinkin. Yleisö oli mielestäni hyvin messissä, jopa itse yhtyeenkin mielestä ilmeisesti sillä taisivat julistaa tämän olevan kesän paras keikka.
ribuli
Räbbänä
01.08.2010 15:22:01
sarkain: Loistava gaykka oli kyllä Qstockissa, vaikka alusta vähän missasinkin. Yleisö oli mielestäni hyvin messissä, jopa itse yhtyeenkin mielestä ilmeisesti sillä taisivat julistaa tämän olevan kesän paras keikka.

Eiköhän jokainen bändi tuota läppää heitä vähintäänkin jokaisella kesän festarikeikalla.

Keikkaa tuli seurattua tokarivissä hiukan peksin oikealla puolella. Keikan jälkeen sain vielä kaikilta nimarit V1Atlantiksen kirjaversiooni.
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
Lasitten
01.08.2010 16:05:04

d3monilaama: Elämän tarkoitus kolahtaa nyt paremmin kuin alussa, hieman vaati totuttelua.

Tuosta on kyllä pakko olla samaa mieltä, että vaati pitkään totuttelua ja tuntuu edelleen hieman irtonaiselta levyn kontekstissa. Myös terävämpää kirkkokritiikkia olisin bändiltä toivonut.

vvaltsu: Atlantiksen. Rikkipään pahaa enteilevä alku on mahtava, ja samoten musiikkivideo ;)

Itse olen kyllä täysin erimieltä ja pidän introa täysi turhana. Kuulostaa ihan liikaa stam1nalta - huonossa mielessä siis. Muuten biisi on kyllä timanttia, vaikka aluksi vierastin kappaletta.

Nyt pitemmän aikaa levyä kuunnelleena on käteen tarttunut erityisesti levyn sanoitukset. Paasaavaa sanoitusta voi mielestäni tehdä hyvin kahdella tavalla; vihjaillen rivien välistä tai nupit kaakkoon ylivedettyä agitointia - Stam1na tippuu nyt pahasti siihen väliin. Jotkut sanoitukset ovat kuin 15-vuotiaan maailmantuskaan hukkuvan pojan kirjottaimia (elämän tarkoitus esim.) Hyvällä tavalla kornia, lapsellista ja oikeaa paasaamista tarjoaa Jäteputkiaivot, joka ei kantojaan hidasta selittämään. Tätä lainia en kyllä vain ymmärrä:
Laitokset ja putkistot lopputulos kitsch
Sivistysvaltiolle kumisaapasrivi

On myös hassua, että levyn teema jää vain teksteihin levyn ollessa muoviin pakattuna ja paitojen ollessa edelleen pienten käsien tekemiä.
Jos komodo ampuu pihevin 300km/h kohti 2kg siikaa niin jääkö hammetti ilmaan tiluttamaan wahilla?
Boltsa
01.08.2010 19:42:32
Lasitten: On myös hassua, että levyn teema jää vain teksteihin levyn ollessa muoviin pakattuna ja paitojen ollessa edelleen pienten käsien tekemiä.

Ja oot tietty sitä mieltä, että bändin pitäis polkupyörillä polkea keikoille julistamaan sanomaa?

hymiö.
Boltsa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)