Aihe: V-AMP Desing 2.0 ja V-Amp 2 MIDI-ongelma
1
jakke-x
17.03.2004 01:16:47

Tein virheen ja lähdin testaamaan tuota Behringerin ilmaista softaa. Heti karahti kivikkoon prkl.
Softa tunnistaa kyllä v-ampin mutta nimellä "`0 5ph(! !!1§$" myös kaikki presetit ovat vastaavaa liirumlaarua. Yritin etsiä ratkaisua netistäki herra Googlen avllua mutta vastaavaa ongelmaa ei tuntunut kenelläkään muulla olevan, ainakaan englanninkielellä. Manuaalien mukaan ei mitään säätöjä tarvitsisi tehdä V-ampin puolelta, muuta kuin jotain kanavan vaihtoja voi tehdä. Niin vähän olen PC:n MIDI:n kanssa leikkinyt että ideat loppuivat aika äkkiä joten ajattelin kysyä olisiko teillä kenelläkään vastaavaa ongelmaa ollut tai osaisitteko neuvoa muuten..?
Tässä linkki ruudunkaappaukseenkin jos se selventäisi tilannetta.. http://www.saunalahti.fi/~shamino/vamp-editor.png Voisiko laitteessa olla vaikka japaninkieliset presetit jms tekstit? Laite on hankittu Seinäjoelta. Omistan tuollaasen ainakin 10 vuotta sitte hankitun PC:n äänikortin peliohjain-porttiin tökättävän MIDI-piuhan.. eli toisessa päässä on D15-liitin ja toisessa kaksi Din-liitintä(MIDI IN, MIDI OUT). koneessani on SoundBlaster 128PCI äänikortti (CT5880-piirillä) ja Windows 2000 pro.

Juu, mulla on ollu samanlainen ropleema, mikä muistaakseni ilmeni sen jälkeen kun ekan kerran rupesin tallentelemaan säätöjä sen softan kautta vamppiin. Hetkeksi auttoi mulla kun resetoi vampin tehdasasetuksiin. En käytä enää mokomaa softaa, sotkee vielä lopullisesti koko vehkeen, perkele;-)
Foney smiles and fake hellos.
Billsner
17.03.2004 10:07:10
Mitäs tuolla ohjelmalla voi tehdä?
"Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc
shamino
17.03.2004 10:19:52
Ohjelmalla voi muokata v-ampin bankeista löytyviä presettejä ja lisäksi netistä löytyy käyttäjien tekemiä presettejä joita voi sitten ladata v-ampiin.
http://www.v-amp.com/2_download/pre … ;#9001;=eng&model_search=V-AMP2
Billsner
17.03.2004 11:30:06
Ohjelmalla voi muokata v-ampin bankeista löytyviä presettejä

Eikö niitä voi muokata suoraan itse vehkeelläkin :)
shamino
17.03.2004 12:27:34
Eikö niitä voi muokata suoraan itse vehkeelläkin :)

Niin mutta idean juju onkin siinä mihin juuri tätä MIDIä kovin paljo myös käytetään eli laitteen etäohjaamiseen. Laite voi olla niin kaukana kun midi-piuha venyy ja voit suoraa tietokoneelta säätää asetuksia ilman että sinun tarvitsee lähteä säätämään itse laitetta. hyödyllistä varsinkin kun äänitetään ja sävelletään jollain tietokone-ohjelmistolla kuten vaikka Cubase.
karkki
17.03.2004 12:41:04

Onko soundien nimien sotkeutuminen ainoa vika, kuulostaako ääni yhä olevan kohdallaan?
Ensimmäisissä Vamp-kakkosissa oli aika yleisesti sitä vikaa, että kaikki soundit menivät jossakin vaiheessa hirvittäväksi sirinäksi, kuin olisi ollut autowah tai jotain päällä kaiken aikaa. Resetointi palauttaa tehdasasetukset, mutta eivät ne pitkään siellä pysyneet. Joillakin auttoi varmistuspariston vaihto, minun Vamppiini vaihdettiin takuuna piiri uudemmaksi. Sitten toimi taas.

Silloin kun soundit olivat sekaisin, soundien nimetkin näyttivät sarjakuvalehtien kiroilulta: &%#£$ ja silleen. Soundien lataaminen uudelleen joko tehdasasetukset palauttamalla tai omat soundi-backupit tietokoneelta lataamalla autoi hetkeksi, mutta nimet menivät solmuun pian samalla kun souditkin pilaantuivat.
Billsner
17.03.2004 12:57:04 (muokattu 17.03.2004 12:57:36)
hyödyllistä varsinkin kun äänitetään ja sävelletään jollain tietokone-ohjelmistolla kuten vaikka Cubase.

Nose. Miten jos lataa tuolta http://www.v-amp.com tone librarystä niitä patchejä, niin voiko niitä katsoa sillä ohjelmalla ilman että itse v-amp on kiinni koneessa?

EDIT: Typ-O
shamino
17.03.2004 13:52:22
Presettien saundit on kunnossa. toimivat ihan preset listin mukaisesti. muutenkaan mitään saundi-vikoja en ole havainnut.

ja kyllä, niitä Tone Libraryn sysex-tiedostoja pystyy avaamaan vaikka v-amp ei ole kiinni tai päällä... näyttävät tältä. http://www.saunalahti.fi/~shamino/pantera-preset.png
siitä vain säätämään käsin ;)
shamino
17.03.2004 14:12:55
nyt kun katsoin nuota laitteen lähettämien presettien asetuksia ja vertasin laitteessa oleviin niin aivan oikein ne näyttäisi olevan.. eli vain tuo nimi on tuollaista sotkua.

mitenkäs nuo kaikki alkuperäiset saa talteen? tallennetaanko ne johonki libraryyn vai miten? haluaisin vaan alkuperäiset talteen kun laitekkin on veljen :)
karkki
17.03.2004 14:51:51

mitenkäs nuo kaikki alkuperäiset saa talteen? tallennetaanko ne johonki libraryyn vai miten? haluaisin vaan alkuperäiset talteen kun laitekkin on veljen :)

Niitä alkuperäisiä on ihan turha ottaa talteen, nehän saa palautettua muutamaa Vampin nappulaa painamalla. En muista näppäinyhdistelmää, löytyy kyllä manuskasta.
Itse muokatujen ja netistä ladattujen soundien ottaminen koneelle talteen sitä vastoin kannattaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)