Aihe: Thomann takuut ja muut palvelut
1 2 3 4 5
trih
25.07.2010 10:47:14
Mikä tuossa alv/firma-jutussa on monimutkaista? Jos on firmalle hankittu alv-vähennys niin sitten sitä käytetään. Tilataan thomannilta firman piikkiin niin se on -23% thomannin ilmoittamasta normaalihinnasta.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
SirElwood
25.07.2010 11:00:59
trih: Mikä tuossa alv/firma-jutussa on monimutkaista? Jos on firmalle hankittu alv-vähennys niin sitten sitä käytetään. Tilataan thomannilta firman piikkiin niin se on -23% thomannin ilmoittamasta normaalihinnasta.

Mutta pitää muistaa että tässä tapauksessa (yritysten välisessä kaupassa) on turha alkaa itkeä kuluttaja-asiamiehelle jos homma ei toimikaan kuten asiakas kuvittelee.
koponen
25.07.2010 12:26:15
bfoc: e-> Lisäpointtina, eihän firmat mitään alveja maksa ylipäätään. Nehän laskevat tuotteelle hinnan ja alvin siihen päälle. Ne vaan käytännössä keräävät sen veron ostajalta ja tilittävät Kataisen Jykkelle.

No tietysti maksaa. Myyntien alv - ostojen alv = maksettava veromäärä.

Kuvitellaan. Tuote x

Sisäänostohinta 1€ alv 0%
Ulosmyyntihinta 3€ sis ALV 23%

eli

Verollinen sisäänostohinta 1,23€
Ulosmyyntihinnassa ALV:n osuus on 0,56€

Ostojen ALV = 0,23€
-
Myyntien ALV = 0,56€

Valtiolle tilitettävä osuus 0,33€
I'm endorsed by Marshall
trih
25.07.2010 13:22:39
SirElwood: Mutta pitää muistaa että tässä tapauksessa (yritysten välisessä kaupassa) on turha alkaa itkeä kuluttaja-asiamiehelle jos homma ei toimikaan kuten asiakas kuvittelee.

No se on totta että pitää selvittää asiat ennen toimintaa eikä itkeä jälkikäteen. Vähän on jäänyt epäselväksi mikä tuo alkuperäinen itku oli mutta ilmeisesti siinä oli tilattu firman piikkiin ja takuu ei toiminutkaan kuten yksityishenkilönä. Jos on firma pyörimässä niin ilmeisesti jokainen (omalla tyhmyydellä) menetetty euro on kitinän arvoinen.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
INSANESLAYER
25.07.2010 19:27:19
KimmoH: Huollot ja takuut toimii ainakin omien kokemusten perusteella jopa paremmin kuin suomalaisissa liikkeissä. Lisäksi tavara tulee ja lähtee omalta kotiovelta, ei tarvitse raijata rojuja mihinkään eikä olla kaupan henkilökunnan kanssa sosiaalisessa kanssakäymisessä ;)

Tälläinen kuva ittelläki oli mutta rupes yhessä turun kaupassa vittuileen takuista sun muusta luotettavuudesta ymmärtäähän että niitä vituttaa kun kaikki ostaa kamansa halvalla netistä.
Tuomo_
25.07.2010 21:27:48
Thomannilta olen hankkinut paljon kamaa ja pääosin on aina toiminut. Kitaroitakin on tullut palautetuksi varmaan viisi, kun ei ole Traveler-malleja edes Suomesta saatavissa. Tähän mennessä on hyvät kokemukset kaupasta. Takuuhuoltoa en ole joutunut käyttämään. Hinnat kohdallaan. Joskus saa Suomesta halvemmalla ja silloin kannatan paikallisia kauppiaita. Huono puoli on, että täkäläiset kitisevät, jos haluaa jotain palauttaa. Ottavat henkilökohtaisesti asiat.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
SkittaBöy
26.07.2010 11:53:03 (muokattu 26.07.2010 12:06:52)
Thomannilta olen tilannut vuosien mittaan paljon kamaa ja kaikki on aina toiminut moitteetta. Kerran sain D'Addarion kitaran kielisetin puutteellisena, avaamattomasta pakkauksesta puuttui ylä-E kieli kokonaan (vain 5 kieltä paketissa). Lähetin Thomannille palautetta ja sain kokonaan uuden pakkauksen kaikkien 6 kielen kanssa! Olin tilannut kyseisen setin jo lähes 4 kuukautta aiemmin, se oli ollut avaamattomana pöytälaatikossa odottamassa vaihtoa.

Tuo 3 vuoden takuukin on melkoinen kilpailuetu paikallisiin musaliikkeisiin nähden. Silti pyrin kannattamaan myös paikallisia kivijalkakauppoja sillä niissäkin hinnat ovat monesti ihan Thomannin tasolla. Poikkeuksia tosin on - esimerkiksi kitaroiden kovat laukut maksavat kotimaisissa liikkeissä 2-3 kertaisen hinnan Thomanniin nähden ja ne käytännössä "joutuukin" tilaamaan Saksasta, kuten jotkin muutkin tarvikkeet.

Joissakin musaliikkeissä vaan jos menee mainitsemaan tilanneensa Thomannilta saattaa jäädä kokonaan ilman palvelua. Eräässäkin Hämeenlinnalaisessa putiikissa kyselivät heti ensimmäisenä, mistä olin kitaran ostanut. Ja kuullessaan että se oli Saksasta, oli asenteena "ei ole osia, ei ole palvelua, tilaa Thomannilta kun sieltä kerran olet kepinkin ostanut". Tai sitten eräässä kaupassa Somerolla myyjä otti ns. "natsikortin" esiin, kun sama asia tuli puheeksi. Eli aina ei kannata mainita, että on tilannut Saksasta. Tosin tällainen nuiva suhtautuminen kilpailijoihin ei mielestäni ole täysin terve asenne kauppiaallakaan, olkoonkin että Thomann epäilemättä syö kauppiaiden voittomarginaaleja. Toiset taas hyödyntävät T-kaupan loistavia sivuja ja tuotetietoja/-kuvia omassa myynnissään.
Krice
26.07.2010 12:08:36

SkittaBöy: Eräässäkin Hämeenlinnalaisessa putiikissa kyselivät heti ensimmäisenä, mistä olin kitaran ostanut. Ja kuullessaan että se oli Saksasta, oli asenteena "ei ole osia, ei ole palvelua, tilaa Thomannilta kun sieltä kerran olet kepinkin ostanut".

Täällä Suomessa tuo asiakaspalvelu on varmaan osittain vieläkin kivijalkakaudella, joka jaksaa ihmetyttää ja huvittaa, koska esim. juuri Thomann on loistava esimerkki siitä miten pitkälle pääsee kun kohtelee asiakasta kuin ihmistä ja palautukset/takuut toimivat. Itse ainakin äänestän todella herkästi kukkarolla eli jos tulee huonoja kokemuksia jostain firmasta niin se on sitten aika pitkälle siinä.
SkittaBöy
26.07.2010 12:31:33
Krice: Täällä Suomessa tuo asiakaspalvelu on varmaan osittain vieläkin kivijalkakaudella

Joitakin kauppiaita vaan tuntuu suututtavan se, että rahaa menee Saksaan, eikä kotimaisille musaliikkeille. Siitä olen tietysti samaa mieltä, että paikallisten kauppojen katoaminen olisi iso menetys. En minä halua kaikkea tilata netistä.

Nuiva suhtautuminen asiakkaisiin ja kilpailijoihin ei kuitenkaan asiaa paranna, vaan omilla vahvuuksilla kilpailu, mitä on esimerkiksi yksilöllisempi palvelu nettikauppaan nähden. Hinnallakin kotimaiset liikkeet pystyvät ihan hyvin kilpailemaan useimmissa tuotteissa. Enkä minä ainakaan lähde muutamien eurojen erojen takia tilaamaan Saksasta.
Sensonic
29.07.2010 09:42:32
Täytyy myös ottaa huomioon se, että alhaisemman hinnan lisäksi porukka tilaa tavaraa netitse ulkomailta myös siitä syystä, että sitä ei välttämättä ole edes tarjolla kotimaassa.

Esim. minä tilaan eurooppalaiselta musiikkiliikkeeltä Optima Gold -kitarankielisettejä, kun mikään taho Suomessa ei katso aiheelliseksi enää tuoda niitä maahan.
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
Rämppy
29.07.2010 10:21:12
Krice: Täällä Suomessa tuo asiakaspalvelu on varmaan osittain vieläkin kivijalkakaudella, joka jaksaa ihmetyttää ja huvittaa.
Mä ihmettelen, kuinka millään kaupiaalla on enää varaa nuivaan palveluun. Valitettavasti tällaistakin meininkiä löytyy edelleen joistain putiikeista. Mun puolesta sellaiset kaupat ansaitsevat lapun luukulle. Huono palvelu on huonoa palvelua, oli se sitten kuinka paikallista ja henkilökohtaista.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Krice
29.07.2010 15:47:39

Rämppy: Mä ihmettelen, kuinka millään kaupiaalla on enää varaa nuivaan palveluun.

Saattaa ehkä hyvinkin olla varaa eli firma pysyy pystyssä, mutta kun hyvällä tai edes perustason asiakaspalvelulla saisi varmasti lisää tuloja. Ei varmaan sitten kiinnosta.
jyrkalt
29.07.2010 15:56:52
Rämppy: Mä ihmettelen, kuinka millään kaupiaalla on enää varaa nuivaan palveluun. Valitettavasti tällaistakin meininkiä löytyy edelleen joistain putiikeista. Mun puolesta sellaiset kaupat ansaitsevat lapun luukulle. Huono palvelu on huonoa palvelua, oli se sitten kuinka paikallista ja henkilökohtaista.

Ei kauppiaalla varmaan huonoon palveluun varaa olekkaan.
Mä veikkaan että harvemmin kauppias asiakasta dissaa.
Työhönsä kyllästynyt ja omasta mielestään pienipalkkainen myyjä on eri asia.

Pakko vielä tässä korostaa ennekuin joku älähtää kommentistani, että mulla ei oo minkäänlaista käsitystä musakauppojen saati muiden myyjinä työskentelevien palkkatasosta. Tää siis ei ollu provo. Varmaan kaikillä on päiviä töissä jolloin tuntuu et liksaa ei tuu tarpeeksi :)
Meikäläinen muute sitte ei kuorsaa!
Sensonic
30.07.2010 10:56:17
Rämppy: Sitäpaitsi veikkaanpa, että musakauppoihin hakeudutaan usein nimenomaan omasta halusta töihin, ja homma kytkeytyy useimmilla jollain tavalla omiin musaharrastuksiin.

Ehkä ei siis kannattaisi tehdä harrastuksestaan itselleen ammattia, vaan pitää nuo kaksi visusti erossa toisistaan. Säilyypähän ainakin mielenkiinto siihen harrastukseen...
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
h.e.k.a
24.05.2012 22:31:52
Vanha aihe, mutta omalla kohdalla kovinkin ajankohtainen (viimeisen puolen vuoden ajan)...

Ostin aikoinaan TC Heliconin Harmony G-pedaalin tuolta, ja omassa käytössä se tuntui toimivan ihan moitteetta. Laitteelle ei kuitenkaan ollutkaan kovin paljoa käyttöä, joten myin sen eteenpäin. Uusi omistaja alkoi kokeilemaan ominaisuuksia hieman laajemmalti, ja tuosta paljastui selkeä vika (olin käyttänyt laitetta vain stereomoodissa, ja ongelma ilmeni monomoodissa).

No, laite lähti takaisin Thomannille takuuhuoltoon, mutta viikkojen jälkeen se tulikin takaisin viestillä "no malfunction could be detected". Ongelma oli kuitenkin jokseenkin selkeästi kuvattu, mutta eipä Thomannin "asiantuntijat" näyttäneet tuota kuvausta ymmärtäneen.
TÄmän jälkeen tuli taas käytyä puhelimessa keskusteltua tilanteesta, ja päätin koostaa ongelmasta videon (tällöin laite oli siis taas minulla). Lähetin aluksi videon heille, ja parin viikon jälkeen he pyysivät lähettämään itse laitteen heille (heidän tekniikkapuoli oli kuulemma tsekannut videon ja todenneet ongelman olemassaolon).

Kului taas viikkoja ja kun mitään ei kuulunut, niin päätin soittaa asiakaspalveluun. He eivät kuitenkaan kuulemma kyenneet näkemään mikä tapauksen tarkka tilanne oli, ja minua neuvottiin soittelemaan uudestaan viikon kuluttua.

Eilen soittelin uudestaan tuonne, ja asiakaspalvelun ammattilainen sanoi soittavansa takaisin. Tänään tulikin sitten sähköposti, jossa mainittiin että "Unfortunately our experts couldnt allocate the unit to a customer number.
Would you please send us the videoclip again?"

Ei stana, tämä ei todellakaan mene ihan putkeen, oli kyllä viimeinen kerta kun Thomannilta mitään ostan....
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Gabe
25.05.2012 14:30:25
Ohoh.. aikamoista :/
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
JeKo
25.05.2012 14:40:30

Itekin olen kuluvan vuoden aikana lähettänyt ainakin 5 sähköpostia sinne kitarapuolelle ja kysynyt eri tuotteista ja niiden saatavuudesta. Yhteenkään ei ole vielä tullut vastausta, eli aika heikkoa on kyllä asiakaspalvelu siltä osalta. Pitäis varmaan soittaa sinne, mutta varmaan yhtä kuutamolla ne siellä olis kun yrittäisi lontooksi asiasta kysellä.

Että joo. Kaikinpuolin hyvä lafka muuten, mutta asiakaspalvelu saisi olla asteen ripeämpää.
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
Wradlin
25.05.2012 16:00:55
JeKo: Itekin olen kuluvan vuoden aikana lähettänyt ainakin 5 sähköpostia sinne kitarapuolelle ja kysynyt eri tuotteista ja niiden saatavuudesta. Yhteenkään ei ole vielä tullut vastausta, eli aika heikkoa on kyllä asiakaspalvelu siltä osalta. Pitäis varmaan soittaa sinne, mutta varmaan yhtä kuutamolla ne siellä olis kun yrittäisi lontooksi asiasta kysellä.

Että joo. Kaikinpuolin hyvä lafka muuten, mutta asiakaspalvelu saisi olla asteen ripeämpää.

Soita sinne ja puhu suomea. Nopea, hyvä ja suomenkielinen asiakaspalvelu oli kun jouduin syksyllä sinne soittamaan.
Gabe
25.05.2012 16:02:04
JeKo: Itekin olen kuluvan vuoden aikana lähettänyt ainakin 5 sähköpostia sinne kitarapuolelle ja kysynyt eri tuotteista ja niiden saatavuudesta. Yhteenkään ei ole vielä tullut vastausta, eli aika heikkoa on kyllä asiakaspalvelu siltä osalta. Pitäis varmaan soittaa sinne, mutta varmaan yhtä kuutamolla ne siellä olis kun yrittäisi lontooksi asiasta kysellä.

Oletko kokeillut laittaa suoraan suomalaiseen asiakaspalveluun? Kun siellä kitaraosastollahan ei esim. puhuta suomea ollenkaan. Mulle on tosi nopsaan vastattu suomenkielisestä asiakaspalvelusta.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)