Aihe: Pariisin Kevät
1 2 3 4 5 6 7
D-mus
22.07.2010 01:15:52
miscage: Oli muuten joo ihan jäätävän kova keikka. Ilosaaren parhautta, samoin ku PK muutenkin kotimaista kermaa.

Ja Loosen keikka oli kevyesti parhaimpia, mitä on tullut todistettua. Tajuttoman kova esiintyminen, soitto, valoshow, sovitukset.. kaikki. Ainoa mikä häiritsi, oli Meteoriitin sovitus, livenä kuulosti jotenkin vaisulta, mutta muut biisit toimi yllättävän hyvin bändin kanssa, oli ihan yllätys.

Eli oli kovat ennakkoluulot, miten bändi toimii livenä, mutta loppujen lopuksi oli uskomattoman kova. Pari biisiä kuuntelin kyllä areenasta ilosaaren puolelta, ei ollu Tuunelan ääni yhtä kuosissa ku Loosessa, eikä lavameininki muutenkaan yhtä hieno.
En minä aina ole sama
Exhausted
23.07.2010 12:05:12

Piti muuten vielä kommentoida Astronautti-levystä, että kyseessä on selvästi paljon vakavahenkisempi ja tasaisempi albumikokonaisuus, mutta samalla hommasta on hävinnyt se kepeys ja naiivius, mikä koko projektissa viehätti Meteoriitillä. Biisit eivät ole yhtä persoonallisia ja mieleenjääviä, mikä varmasti selittyy tekotavallakin. Eka levy varmaan tehtiin pitkälti biisi kerrallaan, kun taas Astronauttia on tehty enemmän albumikokonaisuutena.
Sergei Fallinen
26.07.2010 19:18:03
Exhausted: hommasta on hävinnyt se kepeys ja naiivius, mikä koko projektissa viehätti Meteoriitillä.

näin se taitaa vähän olla

on noilla hyviä biisejä, mut pitemmän päälle vähän puuduttavaa kuunneltavaa toi keikka jonka areenasta kuuntelin
Cathi777
27.07.2010 04:35:21

Eli oli kovat ennakkoluulot, miten bändi toimii livenä, mutta loppujen lopuksi oli uskomattoman kova. Pari biisiä kuuntelin kyllä areenasta ilosaaren puolelta, ei ollu Tuunelan ääni yhtä kuosissa ku Loosessa, eikä lavameininki muutenkaan yhtä hieno.

On aika heikolla pohjalla lähteä arvioimaan jostain Areenan kautta tuutatusta nauhoitteesta verrattuna paikan päällä kuultuun. Yleensä se menee aina niin, että paikan päällä kuulostaa tosi hyvältä, mutta sitten jo jälkeenpäin kuulet sen jossain niin ei niin hienolta kuulostakaan. Enkä kyllä usko, että jossain Loosessa on lavarakennelmat ym. olleet hienommat kuin tuolla Ilosaaressa. Tuskin pystytään sinne samanlaisia settejä pystyttämään. En toki paikan päällä ollut niin en tiedä mikä megalava sinne pubiin on työnnetty.
Only pop music can break my heart...
Emmihh
28.07.2010 20:22:35
Huijui kuuntelin radiota ja siltä tuli jotnekin vanhanaikaisen kuulin biisi jossa jankutettiin jotain mutsista ja että ei ollut syönyt lääkeitä :D Kuuntelin biisiä ja ihmettelin miten tälläinen renkutus soi radiossa. Nooh etsimpä biisin netistä ja kuuntelin pari kertaa uudestaan ja sen jälkeen aloin pitämään kappaleesta (8 HYVÄ biisi ja tosi iloinen :DD
scarletmara
29.07.2010 03:33:56
Diggailin joskus siitä Pikku Huopalahti -renkutuksesta, mutta Meteoriitti ei sen kummemin tuntunut olevan uusi suosikkilevyni. Kovin erilaista musaa muutenkin kuin lempibändini edustavat. Syvennyin nyt vasta Spotifyn myötä ja sitten tulikin kuunneltua uusi levy ilmestymisen jälkeen. Oikeestaan vasta tämän kesän puolella kuuntelin kunnolla. Oho. Iski hyvin. Enemmän kuin tarpeeksi. Johnny Depp (Pankkiryöstäjän rakkaus) on ehkä kaikista iskevin biisi, sitä ei kyllä tullut kuultua livenä. Kaverit kyselivät onko tää se "mutsi hei mä en oo syöny mun lääkkeitä" -bändi. Sanoin joo, mutten tiedä soiko se radioissa, vaikka kuulemma onkin se uusin tunnetuin biisi. Onhan siinä hittipotentiaalia ja soi hyvin korvissani. Ei mulla radio soi yleensä juuri koskaan. Uusin NRJ-renkutus kyseessä?

Ärsyttää kun aina ne keikat tuntuvat saavan eniten kritiikkiä, ne ainoat, jotka näen bändiltä X. Pariisin Kevät ei ole tietysti keikkaillut pahemmin, mutten edes tajunnu sitä Loosen keikkaa ja potuttaa saamaristi. Eli näin niistä sen huonomman :) Toivottavasti Tavastia on sit paska, koska en tule sinne, muita suunnitelmia ja ehkä toinen keikka illaksi. Sitten Ilosaaren keikkaa dissataankin silmittömästi, juuri sitä, jonka minä näin ja olin innoissani. Olin paraatipaikalla eturivissä, kyllä se mulle maistui, vaikka aluksi huomasin myös tuon äänen vähän kakovan. Riitti se, että tulin teltasta ylityytyväisenä pois.
You've called the tune, but maybe soon, Someone must pay for the piper.
Jeesus Nieminen
29.07.2010 10:46:46
Et erehtynyt, Ilosaaren keikka oli hieno. Kaikki kuulostaa paskalta, kun sitä kuuntelee täpötäyden teltan ulkopuolelta tai kalja-alueelta käsin. Yle-nauhoituksesta en osaa sanoa, mutta kotikoneen kautta harvemmin välittyy paikan päällä saatu fiilis.
Avaruusneitsyt, saturnuksen poika.
Cathi777
29.07.2010 13:31:59

Kirjoitus virhe: Kattelin tota areenan vetoa ja täytyy sanoa että jotenkin ehdin arvata, että laulaja vetää livenä aivan miten sattuu. Ja niinhän se vetikin. Välillä jopa niin että alkoi vaivaannuttamaan. Näillä on pari aivan törkeen hyvää pop rallia ja tusina aika mitäänsanomatonta. Oottelen levyä jossa on 2/3 biiseistä pikkuhuopalahtia =)

Kyllähän se näin on, että usein sitä livenä monet vetävät vähän miten sattuu ja se korostuu jos sitä nauhoitetta jälkeenpäin katselee. Harvoin se siellä paikan päällä mitään haittaa, sen takia ei pitäisi koskaan katsella jälkeenpäin sellaista keikkaa, josta on itse paikan päällä diggaillut :D Mut oli se hieno keikka Ilosaaressa, ei siitä mihinkään pääse. Pääsi keikoissa sen festarin top3:seen kyllä... paras olikin sitten Biffy Clyro...
Only pop music can break my heart...
SSilver
30.07.2010 11:26:09
Oltiin Ilosaaresta paluumatkalla ja YLEX:llä jo soitettiin paria livevetoa tuolta keikalta. Laulut suoraan linjaan ilman kaikua. Ei sellaista voi kuunnella, kenenkään laulamana. Livenä sekä bändi että laulu saundasivat yllättävän hyvältä ja keikka oli yksi parhaita näkemiäni. Nyt vasta hommasin bändin levyt, vaikka Major Label on jo ennestään tuttu. Uudemmalla ei ole käytännössä yhtään heikkoa biisiä, mikä on aika hieno homma, joten levy kestää kuuntelua.

Mun mielestä on aika yhdentekevää kuulostaako jokin pohjoismaalainen bändi Mewiltä, eihän Mewkään ole tunnettu käytännössä muualla kuin pohjoismaissa. Suomesta tuleekin ylipäänsä aika vähän skandinaavista poppia. Poikkeuksena ainakin Kraka, joka onnistuu jollain kummallisella tavalla kuulostamaan yhtä aikaa helvetin paljon Mewiltä, Sigur Rósilta ja Kentiltä. Sekin on aika hyvä bändi.
Exhausted
30.07.2010 11:28:31 (muokattu 30.07.2010 11:28:53)

Cathi777: Kyllähän se näin on, että usein sitä livenä monet vetävät vähän miten sattuu ja se korostuu jos sitä nauhoitetta jälkeenpäin katselee. Harvoin se siellä paikan päällä mitään haittaa, sen takia ei pitäisi koskaan katsella jälkeenpäin sellaista keikkaa, josta on itse paikan päällä diggaillut :D

Just näin. Monia ameriikan keikkatallenteita taas varmasti korjaillaan jälkeenpäin studiossa (tai ainakin miksataan paremmin), joten vertailut niihin ei käy päinsä.
Rhesus
11.08.2010 19:40:32
Huh, mä olen jäänyt koukkuun tähän bändiin.
marchangel Miquel
11.08.2010 20:53:09
Rhesus: Huh, mä olen jäänyt koukkuun tähän bändiin.

Sama, omia suosikkeja ovat Alkemisti, Painovoimaa ja Samoilla Raiteilla ja Mä Haluun Sua Enemmän Kun Muut.
kyllä se on pojat parasta kun kokee ensimmäisen orgasminsa rakastamansa naisen vierellä runkaten -laakeri http://www.facebook.com/pages/Komodo/134092936630725?v=wall#!/pages/Komodo/134092936630725?ref=ts
itsy
18.09.2010 14:16:58
Meteoriitin hinta näkyisi olevan suunnilleen kaikissa levykaupoissa ja marketeissa viisi euroa, kannattaa ehdottomasti tuohon hintaan lunastaa pois.
oivoi
Tapani L
11.02.2011 12:52:42
En nyt koko ketjua lukenut läpi, koska kysyminen on helpompaa. Eli onko kenelläkään mitään tietoa kappaleen "Pyykkipäivä" kertosäkeessä lauleskelevan naisen henkilöllisyydestä? Todella nätti ääni ja suomen lausumisensa tuo mieleen ajatuksen, että kyseessä ei välttämättä ole ihan suomea äidinkielenään puhuva henkilö. Hieno biisi muutenkin ja hyvä levy.
On totta kai hauskaa katsella siemennestettä, sanoo liiton edustaja, biologianopettaja Ingelise Kahl metroXpressille.
Folcce
11.02.2011 14:23:03
Tapani L: En nyt koko ketjua lukenut läpi, koska kysyminen on helpompaa. Eli onko kenelläkään mitään tietoa kappaleen "Pyykkipäivä" kertosäkeessä lauleskelevan naisen henkilöllisyydestä? Todella nätti ääni ja suomen lausumisensa tuo mieleen ajatuksen, että kyseessä ei välttämättä ole ihan suomea äidinkielenään puhuva henkilö. Hieno biisi muutenkin ja hyvä levy.

Naispuolinen laulaja haluaa jostain syystä tulla tunnetuksi vain nimellä Frank.

Katsoiko kukaan muuten bändin esiintymisen tämän viikkoisessa Maria-ohjelmassa? Ei kuulostanut kovin hyvältä.
Music's my life, Moxey.
Veepee
11.02.2011 15:29:18
Folcce: Naispuolinen laulaja haluaa jostain syystä tulla tunnetuksi vain nimellä Frank.

Katsoiko kukaan muuten bändin esiintymisen tämän viikkoisessa Maria-ohjelmassa? Ei kuulostanut kovin hyvältä.

Ei kuulostanut, ei. Mä en toisaalta tajua bändejä, jotka kuulostaa levyllä aivan tautisen hyvältä, mutta livenä väsyneeltä. Toki, arviointipohjana mulla on vain kaksi nähtyä tv-esiintymistä. :)

Tietysti bändin levysoundimaailma on haastava tuoda livetilanteeseen, mutta voisihan niitä biisejä sovittaa vähän uudestaan livevedon vaatimukset ja rajoitukset huomioiden. Chisu on onnistunut näistä nykypoppareista tässä erinomaisesti.
Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan.
jannu
11.02.2011 16:14:04
Folcce:

Bändin mikään live-esiintyminen ei ole kuulostanut kovin hyvältä, pääasiassa siksi että Tuunelan kyvykkyys laulajana on selvästikin vähän sitä ja tätä.
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
SSilver
11.02.2011 20:24:48
jannu: Bändin mikään live-esiintyminen ei ole kuulostanut kovin hyvältä, pääasiassa siksi että Tuunelan kyvykkyys laulajana on selvästikin vähän sitä ja tätä.

Jep, hän on kuitenkin melko taitava teknikko studiossa, joten ei mikään ihmekään, että levyillä on todella hyvä soundi.

Livenä laulu ei välttämättä kuulosta kovin hyvältä, mutta meiningissä ei ole valittamista. Tuunela ns. elää yleisöstä. Tuo Maria-live oli kyllä paska.
SCNC
21.07.2011 21:19:47 (muokattu 21.07.2011 22:20:58)
Tapani L: En nyt koko ketjua lukenut läpi, koska kysyminen on helpompaa. Eli onko kenelläkään mitään tietoa kappaleen "Pyykkipäivä" kertosäkeessä lauleskelevan naisen henkilöllisyydestä? Todella nätti ääni ja suomen lausumisensa tuo mieleen ajatuksen, että kyseessä ei välttämättä ole ihan suomea äidinkielenään puhuva henkilö. Hieno biisi muutenkin ja hyvä levy.

Nostetaan nyt vanhaa ketjua taas, jotakuta kuitenkin kiinnostaa tämä.

Sama nainen Pyykkipäivä ja Alkemisti biisissä. Uskaltaisin väittää että kyseessä on lähes varmasti sellainen ranskalainen laulajatar kuin "Eilera", joskin myös hänen metallia soittava (live)bändinsä kulkee samalla nimellä. Ihan muutamasta nettimusiikkikaupasta löytyi Meteoriitti -levystä tarkempia infoja:

http://www.musikwebb.se/m/Pariisin-Kev%C3%A4t/Meteoriitti/?sku=6766787

Listattuna on "Aurélie Potin Suau", joka on Eileran oikea nimi. Eileralla on levytyssopimus Spinefarmin kanssa, ja kun vähän lisää vielä pengotaan, käy ilmi että Tuunela on ollut työstämässä heidän Fusion -albumiaan, Finnvoxilla mies kun on töissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)