Aihe: Upean sävellyksen profiili
1
Mako
16.03.2004 22:00:05

Heti kärkeen pahoittelut mahdollisesta gallup-luonteisuudesta..

Eli:
1)mainitkaa jokin teille tärkeä, mahtava sävellys
2)mikä siitä tekee niin huipun?
3)oletko itse skulannut k.o. teosta? Jos, niin onko hienompi kuunneltuna vai onko sen soittaminen vieläkin antoisampaa?

Itse:
1)What a wonderful world (weiss, thiele, esittänyt tietty mr. armstrong)
2)monipuolisuus, melodian suhteellinen yksinkertaisuus, että se päästää ajoittain soinnutuksen paahtamaan "päälle".. Klassikko mutta siitä löytää aina paljon uutta, niin monikerroksinen..
3)tapailla voi..ja unelmoida tietysti. Jos olisi hieno poppoo kasassa niin varmasti olisi mahtava coveroida. Alkuperäinen esitys kuitenkin ainutlaatuisen loistava. Lähelle pääsee BB Kingin tulkinta Reflections-albumilla!
I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake
baron
16.03.2004 23:57:29 (muokattu 17.03.2004 00:10:08)

Bachin Inventio 1

Näennäisesti yksinkertainen, mutta jossa on niin paljon hienouksia, että analysoiminen on mulla vieläkin kesken (sanoo tietysti jotain mun analysointikyvystä)

Yksinkertainen teemanpätkä, jota käsitellään niin hienosti ja monipuolisesti. Periaatteessa kaksiääninen pianokappale.

Olen soittanut, mutta ehdottomasti parempi kuulla jonkun sellaisen soittavan, joka osaa.

Bach itse sanoo:

"Aufrichtige Anleitung, womit denen Liebhabern des Klaviers auf eine deutliche Art gezeigt wird, nicht allein mit zwo Stimmen rein spielen zu lernen, sondern auch bei weitern Progressen mit dreien obligaten Partien richtig und wohl zu verfahren, anbei auch gute Inventiones nicht allein zu bekommen sondern auch selbige wohl durchzuführen, am allermeisten aber eine cantable Arth im Spielen zu erlangen und darneben einen starken Vorschmack von der Composition zu überkommen."

Taidatkos sen selkeämmin sanoa!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)