Aihe: Viimeisin ostos
1 2 3 4 575 76 77 78 79122 123 124 125 126
VeKrio
28.07.2010 10:42:42

Conrad Lant: Torilta Bosphoruksen 18" Fast Crash. Kuume yltyy, kohta varmaan lähtee kaikki Paisteet(kin) lihoiksi.
Onneksi veit ton Kaamean kapulan kauppaaman rässin pois. En olis ehkä meinannut malttaa olla ostamatta! :) Tänään käyn testaamassa siellä sitä Ferit rideä.
Kaamea kapula
28.07.2010 10:50:59
VeKrio: Onneksi veit ton Kaamean kapulan kauppaaman rässin pois. En olis ehkä meinannut malttaa olla ostamatta! :) Tänään käyn testaamassa siellä sitä Ferit rideä.

Jeps, mielenkiinnolla odotan miltä toi sun HH vintage ride kuulostaa, teretulemast :)
Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin!
Velli
28.07.2010 11:06:04 (muokattu 28.07.2010 11:35:47)
Speedy: Eiks nuo oo cabriat?

Basarin jalat kertovat ovatko pöntöt cabriat vai xpk:t. XPK:ssa on samanlaiset jalat kuin Genistassa ja Signiassa. Cabriassa jalat ovat hieman erilaiset.
Speedy
28.07.2010 12:12:40

Velli: Basarin jalat kertovat ovatko pöntöt cabriat vai xpk:t. XPK:ssa on samanlaiset jalat kuin Genistassa ja Signiassa. Cabriassa jalat ovat hieman erilaiset.

Niin no riippuu minkä ajan Cabriat on.. Minusta ensimmäisissä Cabrioissa oli samanlaiset kuin saman aikakauden APK ja XPK kannuissa.. Vai tuliko APK ekojen Cabrioiden tilalle? Ja ainakin ekoissa APK:ssa oli samanlaiset pitkät lugit kuin Cabrioissa, varmaan myös XPK:ssa... Minun ekoissa AXP:ssa (99) oli taas samanlaiset pienet lugit, kuin esmes nykyisin Artist sarjassa, ja samanlaiset basarin jalat..=) Uusista cabrioista taas en tiedä.. tosin nyt en kyllä ole ihan varma tuosta Cabrian "tasosta" ja aikakaudesta, mutta noin olen sen ajatellut menevän..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Velli
28.07.2010 12:34:20
Speedy: Niin no riippuu minkä ajan Cabriat on.. Minusta ensimmäisissä Cabrioissa oli samanlaiset kuin saman aikakauden APK ja XPK kannuissa.. Vai tuliko APK ekojen Cabrioiden tilalle? Ja ainakin ekoissa APK:ssa oli samanlaiset pitkät lugit kuin Cabrioissa, varmaan myös XPK:ssa... Minun ekoissa AXP:ssa (99) oli taas samanlaiset pienet lugit, kuin esmes nykyisin Artist sarjassa, ja samanlaiset basarin jalat..=) Uusista cabrioista taas en tiedä.. tosin nyt en kyllä ole ihan varma tuosta Cabrian "tasosta" ja aikakaudesta, mutta noin olen sen ajatellut menevän..

Juu, voipa muuten olla että ihan ensimmäisissä Cabrioissa oli samanlaiset jalat kuin Signioissa. APK:ssa ja XPK:ssa oli pitkät lugit jo 80-l. loppupuolella. APK:ssa on aina ollut wrap-viimeistely ja XPK:ssa vastaavasti lakkapinta.

Cabria-sarja julkaistiin 90-l. loppupuolella ja pian sen esittelyn jälkeen APK pudotettiin kokonaan pois. APK:ssa ja XPK:ssa oli jo Cabrian esittelyn aikaan pienet lugit. Cabriaa sai aluksi ainoastaan wrap-viimeistelyllä, mutta joskus vuosituhanteen vaihteen aikoihin tuli ainakin yksi erä lakatulla pinnalla. Noissa lakatuissa Cabrioissa oli jo ainakin ne uudemmat basarinjalat.
markkuliini
28.07.2010 12:43:11

Angry Pierre: Kyllä! Kiitos vinkistä, oli aikalailla sellaista mitä oon etsinyt.

Ai saakeli se on hyvä! Parikin kertaa piti käydä testailemassa sitä. :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Speedy
28.07.2010 12:58:13

Velli: Juu, voipa muuten olla että ihan ensimmäisissä Cabrioissa oli samanlaiset jalat kuin Signioissa. APK:ssa ja XPK:ssa oli pitkät lugit jo 80-l. loppupuolella. APK:ssa on aina ollut wrap-viimeistely ja XPK:ssa vastaavasti lakkapinta.

Cabria-sarja julkaistiin 90-l. loppupuolella ja pian sen esittelyn jälkeen APK pudotettiin kokonaan pois. APK:ssa ja XPK:ssa oli jo Cabrian esittelyn aikaan pienet lugit. Cabriaa sai aluksi ainoastaan wrap-viimeistelyllä, mutta joskus vuosituhanteen vaihteen aikoihin tuli ainakin yksi erä lakatulla pinnalla. Noissa lakatuissa Cabrioissa oli jo ainakin ne uudemmat basarinjalat.

Ja eikös noissa uusissa Cabrioissa ollu semmonen uusi badgekin? Ymmärtääkseni nuo vanhat, juuri noilla pitkillä lugeilla ovat huomattavasti parempaa laatua kuin nämä uudet..
Speedy
28.07.2010 13:00:19

Speedy: Ja eikös noissa uusissa Cabrioissa ollu semmonen uusi badgekin? Ymmärtääkseni nuo vanhat, juuri noilla pitkillä lugeilla ovat huomattavasti parempaa laatua kuin nämä uudet..

E: jaa niin, samanlaiset jalat kuin Signioissa? Vai tarkotatko Genistoissa? Enpäs nyt muista tarkemmin minkälaiset jalat Signioissa on, mutta nehän on niissä putkilugeissa kiinni.. mitenkäs ne voi olla samanlaiset kuin muissa.. Tosin se itse jalka osa eikös ole samanlainen esmes Genistan kanssa... ?
Epämuusikko
28.07.2010 14:01:58
Jotakin semmoista ne ovat :)

Englannissa valmistetut, sikälimikäli se mitään kertoo. ja lugit on pitkähköt.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
Velli
28.07.2010 14:27:42 (muokattu 28.07.2010 15:04:10)
Speedy: Ja eikös noissa uusissa Cabrioissa ollu semmonen uusi badgekin? Ymmärtääkseni nuo vanhat, juuri noilla pitkillä lugeilla ovat huomattavasti parempaa laatua kuin nämä uudet..

Cabriat uudistuivat täysin jossain vaiheessa ja tuotantokin taisi siirtyä samalla kaukoitään. Itse olen tässä puhunut koko ajan noista "vanhoista" Cabrioista, jotka tehtiin Englannissa ja joissa ei ole RIMS-systeemiä tomeissa (niissä uudemmissa olikin jo RIMS:it).

Speedy: E: jaa niin, samanlaiset jalat kuin Signioissa? Vai tarkotatko Genistoissa? Enpäs nyt muista tarkemmin minkälaiset jalat Signioissa on, mutta nehän on niissä putkilugeissa kiinni.. mitenkäs ne voi olla samanlaiset kuin muissa.. Tosin se itse jalka osa eikös ole samanlainen esmes Genistan kanssa... ?

Signioissa ja Genistoissa oli tosiaan samat jalat, mutta kiinnitys runkoon oli erilainen. Tähdennettäköön nyt että puhuin niistä jaloista, jotka olivat TÄYSIN identtiset 90-luvun APK:n, XPK:n ja Genistan kanssa :).

Vanhemmat Cabriat ovat varmasti paremmat kuin uudet, mutta kyseinen sarja oli jo ilmestyessään ns. entry level-kamaa. Silloin kun Cabria tuli markkinoille, niin hintahaitari oli kuta kuinkin tällainen (netistä kaivoin tämän tiedon):

Premier Cabria alk. 6950,- (FIM)
Premier APK alk. 6950,- (FIM)
Premier XPK alk. 9500,- (FIM)
Premier Genista alk. 20330,- (FIM)
Premier Signia alk. 26130,- (FIM)

edit Kaivoin vielä oman Premier-hinnastoni esiin vuodelta 1998. Tällaisilta näyttivät hinnat tuolloin:

Signia Marquis setti 28850mk
Signia setti 26130mk
Genista setti 20330mk

Cabria setti 2000-sarjan telineillä 6950mk
APK setti 3000-sarjan telineillä 8750mk
XPK setti 3000-sarjan telineillä 10950mk

Itse soittelin noihin aikoihin APK:lla ja Cabrialla ja kyllä APK:t mun mielestä kuulostivat ja näyttivät paremmalta. Meikäläisen makukriteerit ovat tosin muuttuneet melkoisesti noista ajoista (toivottavasti!), eli en anna edes itse paljoakaan painoarvoa noille muistikuville.
AP
28.07.2010 14:35:39
Velli: Cabriat uudistuivat täysin jossain vaiheessa ja tuotantokin taisi siirtyä samalla kaukoitään. Itse olen tässä puhunut koko ajan noista "vanhoista" Cabrioista, jotka tehtiin Englannissa ja joissa ei ole RIMS-systeemiä tomeissa (niissä uudemmissa olikin jo RIMS:it).

Ensimmäisen sukupolven Cabriahan lieni muistini mukaan rungoiltaan samaa kamaa kuin XPK eli aivan hyvä rumpu.

JOs muistini mänee väärin niin korjatkaa.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Velli
28.07.2010 14:51:11
AP: Ensimmäisen sukupolven Cabriahan lieni muistini mukaan rungoiltaan samaa kamaa kuin XPK eli aivan hyvä rumpu.

JOs muistini mänee väärin niin korjatkaa.

Korjataan sen verran että Cabrian puusekoitus oli lähempänä (ellei jopa täysin sama) APK:ta kuin XPK:ta. Itsekään en nyt tarkasti muista mitä puuta Cabriassa on, mutta sen muistan, että Cabria tuli korvaamaan APK:ta ja oli sen vuoksi hyvin lähellä sitä.
AP
28.07.2010 15:01:16
Velli: Korjataan sen verran että Cabrian puusekoitus oli lähempänä (ellei jopa täysin sama) APK:ta kuin XPK:ta. Itsekään en nyt tarkasti muista mitä puuta Cabriassa on, mutta sen muistan, että Cabria tuli korvaamaan APK:ta ja oli sen vuoksi hyvin lähellä sitä.

Näinhän se tietty oli.

XPK on eukalyptus-koivu-rungoilla.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Velli
28.07.2010 15:04:39 (muokattu 28.07.2010 15:22:11)
AP: Näinhän se tietty oli.

XPK on eukalyptus-koivu-rungoilla.

Jep, näin on.

edit. Kyllä nuo Epiksen pöntöt ovat hyvin suurella todennäköisyydellä Cabriat, sillä silloin -80 -90-lukujen taitteessa, kun XPK:ta tehtiin pitkillä lugeilla, ei valikoimassa muistaakseni ollut 12"x8" pönttöä (onko tuo muuten varmasti 12"x8" eikä 12"x9"?).

Jos virveli on matching puuvirveli, niin silloin kyseessä on ehdottomasti Cabria, sillä XPK:t tulivat silloin parikymmentä vuotta sitten metallivirveleillä varustettuna.

Tuolta voi latailla vanhoja Premier katalogeja (about vuosituhanteen vaiheeseen saakka) mikäli kiinnostaa:

http://www.drumarchive.com/Premier/
AP
28.07.2010 15:26:24 (muokattu 28.07.2010 15:34:32)
Velli: Jep, näin on.

Kyllä nuo Epiksen pöntöt ovat hyvin suurella todennäköisyydellä Cabriat, sillä silloin -80 -90-lukujen taitteessa, kun XPK:ta tehtiin pitkillä lugeilla, ei valikoimassa muistaakseni ollut 12"x8" pönttöä (onko tuo muuten varmasti 12"x8" eikä 12"x9"?).

Jos virveli on matching puuvirveli, niin silloin kyseessä on ehdottomasti Cabria, sillä XPK:t tulivat silloin parikymmentä vuotta sitten metallivirveleillä varustettuna.

Tuolta voi latailla vanhoja Premier katalogeja (about vuosituhanteen vaiheeseen saakka) mikäli kiinnostaa:

http://www.drumarchive.com/Premier/

Eikö 12x8" ole kumminkin yleisempi kuin 12x9"? Tosin briteillehän kaikki on mahdollista.
Itse ottaisin rautatavaran perusteella XPK:ksi, lugit näyttävät päistään vanhemmilta. Tosin onkos tuossa kuvan setissä nyt muovia vai lakkapinta, XPK taisi olla lakalla.

Miten lie muuten sitten mennyt osia ristiin mallien vaihtuessa, onko tehtaalla käytetty esim. vanhan mallin bassarin jalat vielä uuden setin tullessa loppuun ym...
Aika hyvin nämä unohtaa, joskus takavuosina osasin Premierin detaljeja melkein ulkoa, nyt hyvä kun muistaa mistä puusta mikäkin on. Grr.

E: joo, tuo on erinomainen joskin mainio sivusto. Tullut eräskin kuolailu siellä suoritettua.
jtpennane
28.07.2010 16:10:20
markkuliini: Ai saakeli se on hyvä! Parikin kertaa piti käydä testailemassa sitä. :)

Siis tarkoitatko, ettei uusi ratsuni olekaan neitseellinen... RAHAT TAKAS!

On kyllä paras K light, mitä olen päässyt soittamaan... nyt pitäis vielä hyvä crash löytää pariksi. Väliltä 17"-19" K thin, vois kuvitella.
Relatively mellow, supposedly reliable - obviously full of shit.
markkuliini
28.07.2010 16:17:30

Angry Pierre: Siis tarkoitatko, ettei uusi ratsuni olekaan neitseellinen... RAHAT TAKAS!

Vannon! Koskin vain RUMPUkapulalla.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Speedy
28.07.2010 16:19:01

Velli: Signioissa ja Genistoissa oli tosiaan samat jalat, mutta kiinnitys runkoon oli erilainen. Tähdennettäköön nyt että puhuin niistä jaloista, jotka olivat TÄYSIN identtiset 90-luvun APK:n, XPK:n ja Genistan kanssa :)

Nyt rupes muuten häirihtemään, minkälaiset ne toiset basarin jalat on ollu.. Kattoin noita katoaloogeja niin minusta kaikissa 90-> on ollu samanlaiset jalat kaikissa.. Joissain "vintageissa" mitä olen nähnyt on ollu se tikku lapi rungon, tai lattiatomimihvulla L-rauta tyyppisesti..

Noissa Projectioneissakin näytti olleen samanlaiset lugit..=) Resonaattoreissa tosin luki malli badgessa..

Epis, olikos muuten lattiatomissa myös pitkät lugit? Vanhoissahan niissä oli lyhyet lugit, vaikka muissa oli pitkät.. ?
Velli
28.07.2010 16:32:19 (muokattu 28.07.2010 16:32:40)
Speedy: Nyt rupes muuten häirihtemään, minkälaiset ne toiset basarin jalat on ollu.. Kattoin noita katoaloogeja niin minusta kaikissa 90-> on ollu samanlaiset jalat kaikissa.. Joissain "vintageissa" mitä olen nähnyt on ollu se tikku lapi rungon, tai lattiatomimihvulla L-rauta tyyppisesti..

Cabriaahan noissa katalogeissa ei edes ole. Ne perus Genista-tyyppiset jalathan on siis tällaiset:

http://www.freewebs.com/bjornsdrums/photos/eBayapril09045.jpg

Cabriassa puolestaan oli tällaiset:

http://www.rifesdrums.com/premier_cabria_black.jpg

En ole ihan 100% varma oliko jo heti ensimmäisissä Cabrioissa nämä, mutta pääsääntöisesti niissä oli juuri tuollaiset jalat.

Epis, olikos muuten lattiatomissa myös pitkät lugit? Vanhoissahan niissä oli lyhyet lugit, vaikka muissa oli pitkät.. ?

Joissain oli, joissain ei. Olikohan niin, että vanhoissa APK:ssa oli lattiatomissa lyhyet erillislugit vaikka muissa pöntöissä oli pitkät lugit. Katsopas esim. tuo vuoden -90 katalogi. Siellä on XPK:ssa kaikissa pöntöissä pitkät lugit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)