deevee 15.03.2004 17:49:43 | |
---|
Saatan ehkä ostaa kitaran, jossa on mielestäni ruma peilipleksi ja siksi kysynkin, pystyykö sellaisen maalaamaan kunnolla esim. valkoiseksi? Minkälaisella maalilla pitäisi maalata, että maalipinnasta tulisi tasainen? "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
P2 15.03.2004 18:38:56 | |
---|
Mikset vaihda sitä valkoiseen ja myy vanhaa, noille peileille vois löytyy ostajakin? |
Teijo K. 15.03.2004 19:26:04 | |
---|
Mikset vaihda sitä valkoiseen ja myy vanhaa, noille peileille vois löytyy ostajakin? Juu, torille vain ilmoa, jos ei ole ihan itsetehty basso. Voi löytyä yvinkin halukas vaihtamaan. Saat sitten siistin kerralla, noi itse maalaamiset muoviin ei oikein yleensä... Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
Billsner 15.03.2004 19:55:03 | |
---|
Saat sitten siistin kerralla, noi itse maalaamiset muoviin ei oikein yleensä... Maalattu pleksi ei kyllä ole hieno. Itellä on kaapissa yksi ruiskulla maalattu pleksi kaapissa jolle en keksi yhtään mitään käyttöä. Saakohan sitä maalia mitenkään siitä mitenkään pois? "Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc |
kivi 15.03.2004 20:32:41 | |
---|
Saatan ehkä ostaa kitaran, jossa on mielestäni ruma peilipleksi ja siksi kysynkin, pystyykö sellaisen maalaamaan kunnolla esim. valkoiseksi? Minkälaisella maalilla pitäisi maalata, että maalipinnasta tulisi tasainen? Straton peilipleksi? Vaihtoa? Löytyy sekä musta että valkoinen H-S-S stratoon, mutta peili ois kiva. |
deevee 15.03.2004 21:17:39 (muokattu 16.03.2004 14:44:46) | |
---|
No tuota kitaraa meinasin: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-166936.html . Tuon muotoista pleksiä tuskin saa mistään eli siksi kyselin siitä maalaamisesta. Toinen vaihtoehto olisi tietty tehdä itse se pleksi siihen, mutta katsellaan nyt minkä kitaran päädyn ostamaan. Voipi olla, että päädyn kuitenkin Pacificaan ja silloin ei tarvitse miettiä pleksijuttuja niin paljon. Pleksi siihenkin tosin pitää vaihtaa, koska humppari lähtis siitä pois, mutta se onkin jo sitten toinen juttu kokonaan. "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
kivi 16.03.2004 10:28:03 | |
---|
No tuota kitaraa meinasin: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-166936.html . Missä siinä oli peiliä? Hm. Nyt mun täytyy sanoa, että tuohon hintaan jättäisin Cortit ja muut 'ritsamerkit' sikseen, ja katselisin Anniversarya tai uudempaa Squier Standard Stratocasteria. Eikä tää johdu siitä, että olisin jotenkin Squierin puolella; se vain on tuossa hintaluokassa hyvä löytö. |
Teijo K. 16.03.2004 10:32:44 | |
---|
Missä siinä oli peiliä? Hm. Nyt mun täytyy sanoa, että tuohon hintaan jättäisin Cortit ja muut 'ritsamerkit' sikseen, ja katselisin Anniversarya tai uudempaa Squier Standard Stratocasteria. Eikä tää johdu siitä, että olisin jotenkin Squierin puolella; se vain on tuossa hintaluokassa hyvä löytö. Juu, varsinkin jos löytää hyvän yksilön noista Squiereista. Voi saada ihan oikeasti hyvän työkalun ja halvalla. Varsinkin jos käytettynä tekee löydön. Prepositio i vastaa usein suomen kielen päätteitä -ssa ja -ssä.
Hon bor i ett radhus. Jag har ont i huvudet. |
Mase 16.03.2004 13:01:15 | |
---|
Tuohon 400e:hen voi löytää varmaankin jopa Japanin Fenkun, mexicaanin ainakin... |
SURf 16.03.2004 13:20:04 | |
---|
Tuohon 400e:hen voi löytää varmaankin jopa Japanin Fenkun, mexicaanin ainakin... Ja siihen sitten KA:n hot railit á 50 euroa ja tingattuna 40 euroa... ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
deevee 16.03.2004 15:01:27 (muokattu 16.03.2004 16:05:41) | |
---|
Missä siinä oli peiliä? Kyllä siinä on peilipleksi, black mirror pickguard. Ehkä tuosta näkee tarkemmin: http://www.frankfordham.com.au/instruments/2/20/40/40/30/60 . Hm. Nyt mun täytyy sanoa, että tuohon hintaan jättäisin Cortit ja muut 'ritsamerkit' sikseen, ja katselisin Anniversarya tai uudempaa Squier Standard Stratocasteria. Eikä tää johdu siitä, että olisin jotenkin Squierin puolella; se vain on tuossa hintaluokassa hyvä löytö. No mulla on jo yksi Squier, että sen takia en ehkä viitsisi toista ostaa. Onhan toikin ihan jees, mitä nyt vähän nauhat törröttää ja vire pysyy välillä aika huonosti, mutta ei tuo mikään loistava kitara ole. Ei oo kyllä mitään hajua, mikä malli toi on, mutta viisi vuotta sitten ostin sen käytettynä. Onko noi uudet sitten parempia, en tiedä, sitä on väitetty. Tuohon 400e:hen voi löytää varmaankin jopa Japanin Fenkun, mexicaanin ainakin... No se (EDIT: siis meksikolainen) on mulla yhtenä vaihtoehtona. Huonoja puolia siinä on sen paino ja kaulan hienoinen paksuus. "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
kivi 16.03.2004 15:05:57 | |
---|
Kyllä siinä on peilipleksi, black mirror pickguard. Aha, joo. Custom-mallissa, jossa on myös mustat koneistot tosiaan on. |
Teijo K. 16.03.2004 15:13:40 | |
---|
No mulla on jo yksi Squier, että sen takia en ehkä viitsisi toista ostaa. Onhan toikin ihan jees, mitä nyt vähän nauhat törröttää ja vire pysyy välillä aika huonosti. Ainakin nuo nauhat voi korjata, tuo vireongelma voi johtua niin monesta eri seikasta, että ei ole varmaa mitä sille voi tehdä. Eli jos nauhat törröttävät kaulan sivuille, viilalla vain ylimääräiset pois. Jos taas ylös, eli ovat nousseet pois uristaan, pikaliimalla voi korjata näitä jukuripäitä. Ei liikaa pikaliimaa kuitenkaan... sopivasti. Vireongelmaa lähtisin purkamaan tarkistamalla satulan urien ja tallan kunnon. Sitten on se pelätty kaulan kieroutuminen... Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.
-Torsten Ehrenmark. |
deevee 16.03.2004 15:21:05 | |
---|
Ainakin nuo nauhat voi korjata, tuo vireongelma voi johtua niin monesta eri seikasta, että ei ole varmaa mitä sille voi tehdä. Eli jos nauhat törröttävät kaulan sivuille, viilalla vain ylimääräiset pois. Jos taas ylös, eli ovat nousseet pois uristaan, pikaliimalla voi korjata näitä jukuripäitä. Ei liikaa pikaliimaa kuitenkaan... sopivasti. Vireongelmaa lähtisin purkamaan tarkistamalla satulan urien ja tallan kunnon. Sitten on se pelätty kaulan kieroutuminen... Noilla vioilla nyt ei niin kauheasti väliä ole. Ei ne soundiin vaikuta ja onhan tota satulaa hionut edellinen omistaja ja on näköjään vähän kynäillytkin. "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
Einherjar 16.03.2004 16:00:54 | |
---|
Jos se pleksi on tosissaan läpinäkyvä (ts. kirkas) sen voi helposti maalata millä tahansa, saaden kuitenkin tasaisen pinnan. Valitset vain maalin, joka kestää lievää väkivaltaa (esim spray-purkki luottaa) Sitten levittelet maalin pensselillä (tai purkista suhuuttelet) sen pleksin toiselle eli "väärälle" puolelle. Tasaisuus on boonusta, mutta voihan sinne yrittää saada jotain perverssiäkin aikaiseksi. Sen verran tuossa pitää teippailla, ettei maali leviä laidoille tai "oikealle puolelle". Tuloksena pitäisi olla (oikealta puolelta katseltuna) tasainen (ja suht kestävä ;) pinta. ...humm... itseasiassa tässä aloin jo miettimään miltä näyttäisi, jos suhuuttelisi kahta väriä sopivasti tarpeeksi harvaan? Vaikka ottas häilyvän hopean ensin pohjalle ja sitten harvan sinisen sen päälle. Jatkas sitten tätä, kunnes pleksi on maalattu umpeen. Pitääköhän alkaa asentelemaan kitaraan pleksi? :) |
Aika paljon fiksummalta se näyttää ihan tuommoisena. Mutta en ole vielä hyvällä Cortilla soittanut, joten valitse skitarasi tarkkaan. 400 on kuitenkin paljon rahaa, jolla saa vaikka mitä. Vähän lisää ni saa multa käytetyn käsintehdyn twängistraton. ;) |
deevee 17.03.2004 11:24:12 | |
---|
Aika paljon fiksummalta se näyttää ihan tuommoisena. Mutta en ole vielä hyvällä Cortilla soittanut, joten valitse skitarasi tarkkaan. 400 on kuitenkin paljon rahaa, jolla saa vaikka mitä. Vähän lisää ni saa multa käytetyn käsintehdyn twängistraton. ;) 350 euroa on mielestäsi vähän. Jaa. "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
Juzzu 17.03.2004 11:31:06 | |
---|
350 euroa on mielestäsi vähän. Jaa. Askomiko on rahamiehiä. Ja tietääkin paljon. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
askomiko 17.03.2004 11:56:43 | |
---|
350 on erittäin vähän, jos niinkun vertaa noita kitaroita. Suorastaan pieru saharaan, koska Cortin vaihtaa keskimäärin puolentoista vuoden päästä, mutta tuolla toisella voi vedellä vaikka 40 vuotta. |
Juzzu 17.03.2004 12:53:29 | |
---|
350 on erittäin vähän, jos niinkun vertaa noita kitaroita. Suorastaan pieru saharaan, koska Cortin vaihtaa keskimäärin puolentoista vuoden päästä, mutta tuolla toisella voi vedellä vaikka 40 vuotta. No onhan minunkin eka sähkis, hintaa taannoin 450 ekua, ollut minulla jo 12v eikä viitsi vieläkään luopua, hintansa arvoinen peli - ehkä enemmänkin. Tiedä onko sitten 40v. päästä enää minulla :o) Mikäs ajaa Askomikon luopumaan tästä stratontapaisestaan? Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |