Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kevyen, pienen, puhtaan ja yksinkertaisen kombon metsästys.
1 2
heikkiha
25.07.2010 14:07:36 (muokattu 25.07.2010 14:08:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Syksy tulee ja puhaltaa uudet tuulet. Pitäähän ne kitarakamatkin pistää uusiksi. Uusi kitara, uudet efektit ja arvatenkin uusi vahvistin on hakusessa. Kitara ja efektit on jo hoidossa. Vahvistin vain on osottautunut ongelmaksi. Haluaisin kokeilla jotain uutta ratkaisua. Tarkoitus olisi hankkia otsikossa kuvattu putkikombo. Ongelmaan ei näytä löytyvän tarpeeksi nopeasti ratkaisua, joten ajattelin kysyä mitä mieltä yleisöä on asiasta. Eli ehdotuksia mistä löytäisin kombon, joka täyttäisi parhaiten seuraavat kriteerit:
 
-Kombo
-Putkivahvistin
-10'' tai 12'' kaiutin
-Kevyt (5-15kg)
-Puhdas ja heleä Clean-kanava
-8Ohm ylimääräisen kaiuttimen liitäntämahdollisuus
-Hinta (mieluiten) alle 1000€
-Mieluiten FX-loop
-Tulisi toimeen efektien kanssa mukisematta.
 
Fenderin Blues Jr. on ennestään tuttu ja tällä hetkellä melko vahva vaihtoehto.
 
Cheers,
-Heikki
 
"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
jniska
25.07.2010 14:13:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.bluetone.fi/16
 
Tuossa on kaikki mitä listasitkin
 
Laiha Lissu oli paras.
H053
25.07.2010 14:21:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Egnater Tweaker: http://www.thomann.de/fi/egnater_tweaker_112.htm
Painoa on tosin 3,5kg liikaa. :)
 
Pelkkien hyvien puhtaiden lisäksi tuosta pitäisi tarvittaessa irrota paljon muutakin.
nikovirtala
25.07.2010 16:01:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten olisi Fenderin Princeton Reverb? Täyttää liki kaikki antamasi speksit, vain FX looppi puuttuu.
 
http://www.fender.com/products/search.php?partno=2172000000
 
Lähes tyhjä. - http://ikon.name
Aki
25.07.2010 20:00:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cleanille määritelmä "heleä" ei paljoa kerro, joten ammun vähän haulikolla.
 
Bugera V22 painaa kans pikkasen enemmän, mutta muut ominaisuudet taitavat olla kohdillaan.
Jotkut tykkää Egnater Rebel 20:stä.
Laney Lionheart saattaa kans toimia.
Kustom Defender muuten mutta siitä puuttuu looppi.
Blackstar HT Studio 20 muuten, mutta sen cleani oli mun korvaan vähän kolkko.
Fender Supersonic menee vähän hinnassa yli.
 
Kato vaikka tota listaa, jos siitä tulis jotain ideoita:
http://www.thomann.de/fi/cat_PG_4.html?gf=putkicombot&oa=pra
 
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Väsykäsi
26.07.2010 00:56:47 (muokattu 26.07.2010 01:00:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wirtala: Miten olisi Fenderin Princeton Reverb? Täyttää liki kaikki antamasi speksit, vain FX looppi puuttuu.
 
http://www.fender.com/products/search.php?partno=2172000000

 
Efektiloopillakaan ei itseasiassa tee mitään, jos haluaa vahvarista vain hyvän puhtaan soundin ja säröt ja muljutukset otetaan pedaaleista. Sitten jos haluaisi monikanavaisen vahvarin hyvillä säröillä asia olisi eri, mutta esim. tuossa Princetonissa pärjää hyvin ilman. Ja Fenkuthan pelaa tunnetusti hyvin spedujen kanssa.
 
Itse ehdottaisin vielä Vox AC15:ta. Itse tykkään Voxien kliineistä kovasti tosin tiedä sitten miten AC15 pysyy puhtaana bändin kanssa. AC30 pysyy puhtaana todella hyvin eikä sitä oikeastaan ruvelle saa ilman että soittokaverit lähtevät pakoon. =)
 
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
Aki
26.07.2010 07:43:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi: Efektiloopillakaan ei itseasiassa tee mitään, jos haluaa vahvarista vain hyvän puhtaan soundin ja säröt ja muljutukset otetaan pedaaleista.
 
Totta.
 
Itse ehdottaisin vielä Vox AC15:ta. Itse tykkään Voxien kliineistä kovasti tosin tiedä sitten miten AC15 pysyy puhtaana bändin kanssa. AC30 pysyy puhtaana todella hyvin eikä sitä oikeastaan ruvelle saa ilman että soittokaverit lähtevät pakoon. =)
 
AC15:n puhdas on maukas, ja pysyy inhimillisillä voluumeilla hyvin puhtaana jos niin halutaan. Perus-AC15:ssä sekä AC30:ssä on Master Volume, joten sen saa ruvelle kyllä ihan makkarivolumeillakin.
 
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Tami
26.07.2010 08:11:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Bugera V22 painaa kans pikkasen enemmän, mutta muut ominaisuudet taitavat olla kohdillaan.
 
Tuo V22 on oikeasti aika hyvänkuuloinen laite hintaisekseen. Mekaanisen kestävyyden kanssa voi olla tuurikauppaa, mutta soundien, ominaisuuksien ja yleisen olemuksen puolesta miun mielestä parempi laitos kuin esim kinkki ac15 tai fenkun hrd sarja. Kaiku on digitaalinen versio, mutta soundiltaan hyvä ja toimiva toisin kuin ac15cc:n käyttökelvoton versio.
 
Bugeran toimivuus on sitten keskustelun aihe erikseen, mulla tuo Bugi toimi hyvin...
 
Aki: Perus-AC15:ssä sekä AC30:ssä on Master Volume, joten sen saa ruvelle kyllä ihan makkarivolumeillakin.
 
Nippeleitä: Ite kuulun kansanosaan joiden mielestä ac30:ssä ei ole masteria. Se on näiden kiinanversioiden ja 80-luvun SUPA-versioiden hapatusta... ;D
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
wilo
26.07.2010 10:17:45 (muokattu 26.07.2010 10:35:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu lähes samat vaatimukset lukuun ottamatta efektilooppia, jota en tarvitse. Mieleen tulee nämä, jotka täyttää ko. vaatimukset:
- Fender Pro Junior (ei FX-looppia)
- Fender Blues Junior (ei FX-looppia)
- Fender Princeton Reverb (ei FX-looppia)
- Koch Studiotone
- Carvin Vintage 16 (ei FX-looppia)
 
Ittellä on toi Studiotone ja sillä oon pärjäilly vuosikausia. Carvin on mulla kakkosvahvarina (harmittavan vähäisessä) kotikäytössä.
Olen kokeillut blues junioria, mutta se ei oikein säväyttänyt ja pro junior ei vaan jostain syystä edes kiinnosta. Princeton Reverbiä kokeilin taannoin ja se taasen vaikutti todella hyvältä; melkein voisi ostaakin pois, jos tulisi vastaan sopivaan hintaan.
 
Väsykäsi
26.07.2010 12:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AC15:n puhdas on maukas, ja pysyy inhimillisillä voluumeilla hyvin puhtaana jos niin halutaan. Perus-AC15:ssä sekä AC30:ssä on Master Volume, joten sen saa ruvelle kyllä ihan makkarivolumeillakin.
 
Miunpa Voxissa semmottii ei ole. Oma Voxini on konehuoneen puolesta vuodelta '72, joten meininki on ihan tr00 NMV (non-master-volume). Soitappa sellasta makkarivolilla täböillä.. =D
 
Ja tosiaan samaa mieltä Tamin kanssa Vox AC30:een ei MV kuulu. _Korg_ AC30:llä ei nyt muutenkaan ole paljoa tekemistä '60-'70-luvun alun Voxien kanssa.
 
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
FreshPots
29.07.2010 21:40:38 (muokattu 29.07.2010 21:41:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender deluxe reverb. Siinä on puhtaat saundit kuin suoraan taivaista. Särökin on semmonen tuhti vanhan ajan putkisärö. Syö pedaaleja tosi hyvin. Varoitan että siitä tulee kummiskin niin kovaa että korvatulppia kannattaa käyttää jos vahvari on isolla tai ainahan tuon vian voi korjata keinokuormalla (esim. weber minimass 50w, satasella löytää torilta joskus)
 
Hipit rautaa.
jaspiq
29.07.2010 23:07:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deluxe reverb on tosin melkonen möhkäle, rapiat 20 kiloa. Muutenhan se on aika legenda vahvistin.
 
"To err is human; to forgive is divine."
kimurantti1
29.07.2010 23:49:38 (muokattu 30.07.2010 00:20:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaspiq: Deluxe reverb on tosin melkonen möhkäle, rapiat 20 kiloa. Muutenhan se on aika legenda vahvistin.
 
Suurin osa 1x12" putkicomboista kuitenkin painaa enemmän kuin 20kg. Jos combo painaa alle 20kg, niin musta se on aika kevyt laite, ja toi aloituksessa heitetty 5-15kg on aika kova vaatimus. Kovin usein todella pieneen koteloon laitettu elementti myös kuulostaa juuri siltä. Myöskin jos sitä vahvistinta soitetaan bändivolumella, niin 1x10" elementti on musta aika ohuen kuuloinen. 2x10" ihan jees, mutta painaa ihan saman verran kuin 1x12".
 
Se Fenkun Blues Junior on musta ihan jees, vieläpä kun otetaan huomioon että hintaa on käytettynä 300e tai vähän päälle. Toi 15kg painokatto rajaa kyllä oikeastaan kaikki mun mielestäni hyvät vahvistimet pois listalta. Painoraja noin 20 kiloon nostamalla löytyykin jo vaikka mitä, kuten esimerkiksi jo mainittu Deluxe Reverb, Vibrolux, Mesan Express jne.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
vänkylä
30.07.2010 08:39:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Suurin osa 1x12" putkicomboista kuitenkin painaa enemmän kuin 20kg.
 
Toi 15kg painokatto rajaa kyllä oikeastaan kaikki mun mielestäni hyvät vahvistimet pois listalta.

 
Koch Studiotone 15kg ja on laadukas ja tarvittaessa kovaääninen peli.
 
hopeno
30.07.2010 09:43:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos etsit treeneihin roudattavaa ratkaisua, Blackstarin HT-5 on kevyt ja edullinen. Ei tosin taida sopia egonrakennukseen. Vaikka tehoa on vain 5W, käytän itse ilman mikitystä (ja ilman kuuluvuusongemia) hard rock -bändin treeneissä .. vola on jossakin 8 paikkeilla + purkilla tason nosto sooloihin. Meidän rumpali lyö eikä kutittele rumpuja, ei silti jää jalkoihin!
 
Puhdas kanava pysyy puhtaana melkein tappiin asti humppareillakin (tosin mulla on vintageosastoa eli ulostulo 8-9 paikkeilla), mutta tämähän on joidenkin arvostelijoiden mielestä ollut ongelma kun ko. laitteesta ei ilman spedua saa pikkurosoa kuuluviin. En ota kantaa siihen onko puhdas kanava kylmä tai kolkko, minulle tällainen roudausystävällinen ratkaisu on kelvannut oikein mainiosti. Voisin toki hikoilla treeneihin 21w tai 101w nupit kaappeineen, mutta en viitsi kun huomasin että tälläkin pärjää oikein hyvin. Onhan se toki vähän hölmön näköistä kun pikku combo sylkee tulta ja tulikiveä, mutta onneksi treeneissä ei ole rokkipoliiseja paikalla :-)
 
Karvamammutti
30.07.2010 10:29:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Engl thunder 50. Okei, muutamalla kilolla ylittää tämäkin tuon maksimipainon, mutta treeni tekee vaan hyvää.
 
Common sense- So goddamn rare it's a superpower.
Numb
30.07.2010 12:06:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitänpä jokerina Ashdown Peacemaker 40 -kombon. Siinä on hyvä puhdas, efektilooppi, 8 ohm lisäkaappimahdollisuus ja on myös kevyt. Edullinenkin, jos sen käytetyn vain sattuu löytämään...
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
kimurantti1
30.07.2010 15:39:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vänkylä: Koch Studiotone 15kg ja on laadukas ja tarvittaessa kovaääninen peli.
 
Ääntä kyllä riittää, soundia mun mielestä ei, eli perus Koch. :-) Tutulta joka putkivahvistimiakin rakentelee olen myös kuullut vähän huonoa sanaa Kochien laadusta. En tiedä siitä teknisiä yksityiskohtia niin en sen enempää asiasta viitsi vaahdota, mutta mut se soundi jo pitää loitolla. Makuasiat ja Musti.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
jpg
30.07.2010 18:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hughes&Kettner Edition Tube 25th Anniversary?????
 
Aki
30.07.2010 18:41:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpg: Hughes&Kettner Edition Tube 25th Anniversary?????
 
Tuosta saa ihan hyviä soundeja, mutta möin ensimmäisen sukupolven Edition Tuben paljolti koska Kettnerin Edition Tube-säröpedaali tuotti ärsyttävää sirinää. Yhteensopivuus pedaalien kanssa on siis syytä tarkistaa huolella.
 
Särökanava tuossa onkin sitten jo hyvin Rock, eli blues-murut ei puristille kelpaa.
 
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «