Aihe: Multiefektiin siirtyminen ? Onko järkee vai ei ?
1 2 3
Antti1
20.07.2010 20:28:48
albert18: Kuivasta äänestähän sais Sonarissa taivutettua haluamaansa plugareilla, mutta tuoko ne enään mitään parempaa.

Riippuu mitä hakee, mutta mä sanoisin, että tuo. Zoom on edelleen noilla uusillakin virityksillään... Noh, korkeintaan käyttökelpoinen ja ok.
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
tender.insanity
20.07.2010 21:04:12
albert18: Pari päivää olen soitellut uuden Zoom G9.2tt:n kanssa.

Tämä hankinta toi kyllä soittamisen iloa.

Mullakin oli tuo puolisen vuotta. Ostin kahteensataan ja myin samalla hintaa pois. Muutaman hetken sillä jaksoi näpertää, mutta meni hermot, kun siitä ei saa kuin tapposäröjä. Ts. vahvarimallin gain 0-1, niin silti oli paljon säröä.

Muutenkin muovinen vehje. Nitisi ja natisi, enkä missään nimessä keikalle sen kanssa lähtisi. Siirsin siis G9.2tt:n kaappiin ja otin BOSS GT-8:ni esille. Zoom lähti ja tilalle tuli Digitech RP500, joka hakkasi Zoomin mennen tullen. Ainoastaan käyttöliittymä kankea (ilman X-Edittiä) RP500:ssa. Sekin lähti ja edelleen soi GT-8. Se on luotettava ja monipuolinen.
jniska
20.07.2010 21:11:06 (muokattu 20.07.2010 21:11:53)
Moni on myös kehunut että GT-6 oli hyvä ja on edelleenkin hyvä laite.
Itsellä ei kokemusta moisesta, liekö hyvä perus-paavo
Laiha Lissu oli paras.
tender.insanity
20.07.2010 21:57:38
jniska: Moni on myös kehunut että GT-6 oli hyvä ja on edelleenkin hyvä laite.
Itsellä ei kokemusta moisesta, liekö hyvä perus-paavo

Oli hyvä. Mulla oli neljä vuotta käytössä kunnes siirryin kasiin. GT-8:n uudistukset himotti todella paljon, enkä vaihto kadu hetkeäkään. GT-10:stä en välitä, vaan odotellaan seuraavaa versiota ja ihmetellään sitten, josko tarttisi vaihtaa.
masterhat
20.07.2010 22:06:46
älä hyvä ihminen myy, tai jos tiedät ettei bändi hommia ole enää luvassa. itelläkin setupit pölyyn lähinnä viimoset parivuotta, mut sit yht äkkii onkin uus orkesteri kypsymässä, ja kohta pääseekin taaas touhuilemaan.

on nuo pedaalit kivoja, itekin tein just uuden pedalboradin alumiinista + kopan sille skebacaesta

(ks. omatkuvat)

. monta muksua on tosin vielä lainassa, mutta onhan se kivaa kun on parikymmentä mukavan kuulosta ja hyvii viboi ja energioi herättävää poljinta siinä jalkojen eessä, ja sit vaa in the flow ja steppi käyntii.

mut himapuuhastelus varmast multiefekti kätsympi.

mut silti en myis, koska sit kyl kaduttais ku alkaaa taas orkesteri touhut
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
bfoc
20.07.2010 22:44:58
jhh: Itellä kävi vähän niinkuin toisinpäin. Bändihommissa tuli soiteltua multsarilla kun pystyi tarvittaessa soittaan suoraan mikseriin kun joka paikkaan ei viitsinyt styrkkaria raahata ja olihan se helppo saada tasot kohilleen muun orkan kanssa. Roudattavuuskin oli helppoa.

Juu. sit kun oikein jalostaa tän äärimmilleen, voi ostaa vielä rumpalin ja basistin laatikossa niin ei tarvitse niitäkään roudailla.

http://www.thomann.de/fi/zoom_rt223.htm

(Tämä on tarkoitettu vitsiksi, ei provosoinniksi. Kyllä ne multijojot ihan oman paikkansa täyttää.)
sutiojrikellA
albert18
25.07.2010 13:32:53 (muokattu 26.07.2010 21:51:28)

Ref: Zoom G9.2tt

tender.insanity: Mullakin oli tuo puolisen vuotta. Ostin kahteensataan ja myin samalla hintaa pois. Muutaman hetken sillä jaksoi näpertää, mutta meni hermot, kun siitä ei saa kuin tapposäröjä. Ts. vahvarimallin gain 0-1, niin silti oli paljon säröä.

Minusta cleanit soi miellyttävän puhtaina. Tietysti säädöistä riippuen. Tapposäröjä mä en edes käytä. Jos nyt mitään säröjä.

Muutenkin muovinen vehje. Nitisi ja natisi, enkä missään nimessä keikalle sen kanssa lähtisi.

Muovinen? Sehän on metallikuorinen eikä nitise (ainakaan tämä mun uutena ostettu) pätkääkään. Vaikea uskoa että alkaa nitistäkään, ainakaan taipumisen yms. takia. Ja pysyy lattialla tukevasti painonsa ansiosta.

Keikallehan multeja voi ottaa kaksi mukaan. Tällöin todennäköisyys että kummatkin prakaa on huomattavasti pienempi kuin että stomp-boxeista joku hajoaa.
Mutta keikalle mä en kitaran kanssa lähde - se aika on jo 30 vuotta takana.

Vertailemaan en pysty kuin tohon Zoomin vanhaan 90-luvun vehkeeseen ja Korg:n 2000-luvun puolen multipolkimeen. Nuo vanhat oli muovisia ja ääneltään alempaa sarjaa kuin Zoom G9.2tt.
Jotenkin on kuitenkin multien suhteen kirjoituksia lukiessa tullut käsitys poliittisesti korrekteista valmistajista ja malleista ja sitten muutamista haastajista, jotka eivät ole lyöneet itseään läpi. Miksi?

No moni kitaristi on nuori, joka seuraa vain laumaa ja moni mielipidevaikuttaja on kovin konservatiivinen käsityksissään. Jim Hendrix:t ja ihmiset, jotka kykenee uudistamaan käsityksiä/mielipiteitä nopeasti, on harvassa.
Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
Flaming soul
25.07.2010 16:54:00
Nikin Timolla näytti olevan Zoom G2. Onko kokemuksia kellään tästä?
aristoteles666
25.07.2010 17:03:47

Flaming soul: Nikin Timolla näytti olevan Zoom G2. Onko kokemuksia kellään tästä?

toimii loistavasti nikillä, pitäisi toimia muillakin.
Flaming soul
26.07.2010 08:19:09
100% täydellistä multiefektiä tuskin löytyykään. Täytyy melkein testiksi tilata tommonen Zoom. Itselläni on ollut Korgin Toneworks ax joku, joka toimi humppakeikoilla ihan mallikkaasti, mutta enempää en siitä saanut irti. Nyt on Line6 m13, johon olen (toistaiseksi) ollut tyytyväinen. Ei mallinnuksia, laatu efektit ja helppo ja nopea säätää. Tosin säröt otan erillis purkeista, laitteen omia en ole saanut säädettyä mieleisekseni paria juttua lukuunottamatta.
Karhukoira74
26.07.2010 09:13:59

Itseäni aavistuksen GASitellu Voxin Tonelab, joko ST tai LE.....
-So many assholes, so few bullets-
TTV
26.07.2010 18:31:44
Karhukoira74: Itseäni aavistuksen GASitellu Voxin Tonelab, joko ST tai LE.....

Jos metallia tykkäät veivata niin tuo ST taipuu siihen todella hyvin. Luulisin LE:nkin toimivan vaikkei siinä ihan yhtä paljon noita mallinoksia olekkaan.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Ukkovaari
26.07.2010 19:52:42 (muokattu 26.07.2010 22:39:30)
Kyllähän nuo monella ajaa asiansa eli ihan hyväkin hankinta multtari on.
Paljonhan tuo riippuu niistä omista tarpeista/haluista minkä perusteella tekee päätöksen.

Niin multiefekteissä kuin yksittäispedaaleissa on hyviä ja ei niin hyviä puolia, tämäkin on pitkälti jokaisen itsensä pääteltävissä.

Ite omistanu Boss Gt-8 sekä Gt-10, nykyinen vehje on Eleven Rack, joka tähän mennessä on paras ns. multiefektilaite mitä mulla ollut.

Päädyin tuohon Eleven Rackiin siitä syystä, koska on laadukas, hinnaltaan puolet AxeFX:sta. Vaikka tuossa määrällisesti ei ole niin paljoa mallinnoksia kuin muutamissa muissa multtareissa niin siitäkin huolimatta tuo taipuu hyvinkin moneen menoon eli about kaikkeen musaan ja ainakin omiin korviini soundi on hieno.
the-Antero
27.07.2010 15:51:39

Mulla on kotosalla Zoom GFX-1 ja se vorkkii mulla ihan hyvin. En väitä että se on mikään maailman paras multipaavo mutta mulle toimii. Reeniksellä sitten muut polkimet.
Sensonic
27.07.2010 17:12:54
Zeni: Onko noissa jossain Digitech Whammy tyyppistä pitch shifter eli jota pystyyy kontrolloimaan expressionilla ? Tuollaista Boss Eq-7 tyyppistä equa ei ilmeisesti löydy yhdestäkään.

Vanha kysymys, mutta ainakin jo lähes 15 vuotta markkinoilta poistuneesta Digitech GSP-2101:stä löytyy pedaalilla kontrolloitava Whammy, kuten myös uudemmasta Digitech GSP-1101:stä. Molemmista löytyy myös "intelligent pitch shifter", jossa voi valita harmonisoitavan skaalan ja sävelaskeleen.

GSP-2101:stä voi hyvällä tuurilla löytää käytettynä E-baystä ja GSP-1101:stä saa esim. Thomannilta 475 euron hintaan.

Jos olisi pakko valita vain yksi "all-in-one boksi", jolla täytyisi soittaa, niin se olisi sitten toi GSP-2101. Mulla on niitä 2 kpl: alkuperäinen, jonka ostin käytettynä Thomannilta juuri sen jälkeen, kun olivat alkaneet tehdä bisnestä Suomeen. Tein siihen Artist -softapäivityksen ja S Dual Disc -päivityksen. Noin vuosi sitten ostin E-baystä "varalle" toisen GSP-2101 (Purple Haze), jossa on jo valmiiksi em. päivitykset.

Tuolta löytyy lisätietoa laitteista:
http://www.tube-tester.com/sites/gsp2101/sites/gsp2101main.htm

GSP-1101:stä en ole vielä kokeillut, mutta siinä ei olekaan putkietuastetta (2x12AX7), kuten 2101:ssä. Tuo 2101:n etuaste ei kylläkään ole mikään maailman paras jollekin nykyiselle "matalaviresärölle", mutta sillä saa mm. ihan mukavia puhtaita soundeja, rösöistä rock -soundia ja 80-90 -luvun hardrock/heavy -touhuihinkin se kelpaa. Sitten jos haluaa vieläkin monipuolisempaa etuastetta, niin sitten kannattaa hommata sellainen ja laittaa Digitech käsittelemään ainoastaan noita modulaatio, kaiku, whammy yms. efektejä.
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
Wolfheart
27.07.2010 19:00:42
Sensonic: Vanha kysymys, mutta ainakin jo lähes 15 vuotta markkinoilta poistuneesta Digitech GSP-2101:stä löytyy pedaalilla kontrolloitava Whammy, kuten myös uudemmasta Digitech GSP-1101:stä. Molemmista löytyy myös "intelligent pitch shifter", jossa voi valita harmonisoitavan skaalan ja sävelaskeleen.

Digitech RP1000 löytyy myös nuo ominaisuudet. Tuossa saa myös kätevästi neljän kaapelin kytkennällä haluamansa efektit ennen vahvistimen etuastetta ja vaikka kaiut ja delayt sen jälkeen.
Jerryteacup
06.09.2010 01:13:23

No niin, joku tulee taas purnaamaan kohta että "VANHA TOPIC" mutta joka tapauksessa, juuri tähän hetkeen aihe on lähellä omaa sydäntä. En ehdottele vastauksia mutta heittelenpä joitain mielipiteitä erinäisiin asioihin täällä.

Mä käyttelin multiefektejä ennen kun hankin ekan putkivehkeeni... Kotona on Boss GT-8 käytössä ja keikoilla mennään sitten Bugera 333XL-212:n kanssa (muuten, mä en ymmärrä mitä jengi tekee että niiden Bugerat hajoaa, mun oma tuntuu kestävän...). Hiljakkoin olen kaivanut naftaliinista myös Roland JC-50 -vahvarini ja tehnyt siitä ja GT-8:sta "varasuunnitelman". Ja toisaalta GT-8 toimii aika mukavasti jos sen kytkee Bugeran FX Loop Returniin - silloin Bugera toimii putkipäätteenä sille (Jolloin pitää sekaantua sitten GT-8:n EQ:ihin ja leikata yläpäitä vähän)!

Joku haeskeli pelkkää efektilautaa ilman etuasteita - Bossilta löytyy niitä, ME-50 ja ME-20 ja mitä niitä nyt on nykyään. Noi kaksi on kumminkin käsittääkseni semmoisia ettei ole mitään etuasteita - ne ovat siis pelkkiä efektilautoja lattialle. En ainakaan hokannut jos joku jo mainitsi.

Mitä tulee Boss GT-8:aan... Siinä saa kaksi stygemallinnusta päällekäin soimaan niin kuin ehkä jossain muussakin. Kokeilkaapa seuraavaa jippoa siihen soundipolitiikkaan:

1) Preamp-toiminnoksi D-mono, jolloin vahvistimet soivat samaan aikaan.
2) B-styrkkariin se varsinainen soundi mitä haluat käyttää - minä Metallica-fanina diggaan R-fier -mallinnuksesta. Siihen sitten kaikki kajarimallinnukset ynnä muut.
3) A-styrkkariin joku terävämpisoundinen vempula, mutta kääntää siitä nollille basson ja middlen, ja napit kaakkoon diskantista ja presenssistä. Gain tästä pienelle ettei hirveämmin särje - tai laita oman makusi mukaan.
4) Aseta B-styke sille voimakkuudelle kun sen haluat. Aseta sitten A-stykelle voimakkuutta niin että se tulee sieltä sen verran että plektra alkaa erottua pikkuisen seasta. Makuasia paljonko on tarpeeksi.
5) Kun käytössä on kerran D-mono, Preamp -valikkoon on ilmaantunut myös delay-toiminto. Siitä kun lisää delaytä, tulee B-styrkkariin lisää viivettä - eli A:n soundi tulee vähän ennen sitä B:tä. Tämä tehdään millisekunnin tarkkuudella.

Tuo temppu tuntuu antavan touhuun hieman putkimaista "laahausta", eikä soundi ole enää niin sirkkelinen. B-stygen gainia joutuu varmaan vähän pakittamaan, mutta ei paljon.

-

Line6 Spider Valve... Kokeilin ykkösmallia eilen ekaa kertaa ikinä ja lukuunottamatta laitteen surkeaa Chorus-efektiä (joka on parempi MkII -versiossa) vekotin puri pään poikki ihan helpostikin. Luultavasti MkII-versio eksyy tähän talouteen vaikka se ruma onkin.
benny
06.09.2010 08:05:40 (muokattu 06.09.2010 08:24:11)

Minullakin kaikki bändihommat jossain välissä katosi kokonaan ja tilalle tuli perhehommat, vaimo ja pari kakaraaki.

Kolmiossa asuessa mulla oli vielä tänne muuttaessa kiva leikkihuone missä oli Laneyn VC30-112 + 112 -lisäkaappi. Jossain vaiheessa tuli sitten vaimolle sisustushommelit ja meidän makuuhuone muuttui lastenhuoneeksi ja mun leikkihuone muuttui makuuhuoneeksi, ongelmaksi muodostui sitten Lanikat ja pedaalit ja sen sellaiset mitä lattioilla pyöri.

Heivasin Laneyn Kokkolaan (joka on muuten nyt Torilla myynnissä ;))) ja pedaalit on jossain siellä täällä tallessa. Meni kuukausi, meni toinenki ja useampikin, kunnes sain taas soittohalun takaisin ja hommasin ekstemporeena Line6 Flextone II:n (250€ hintaan pedaalilaudalla).

Olen joskus nuorena soitellut Korg AX1500G + stereot/kuuloke -systeemeillä, eikä se ole mitenkää miellyttävää, ja stereoissakin on AUXit jo käytetty.

Flextone II nyt majailee olohuoneessa, ja sopii sisustukseen kuin käsi lapaseen, pienen Ikea -reissun jälkeen: http://ricecows.org/innohomo.jpg

Tällä yhdistelmällä on ihan kiva soitella kahden aikaa yölläkin naapurien vielä tervehtien pihalla ;)

Tässä minun kaksi senttiä tähän keskusteluun, sanonpa vaan että kyllä se vahvistin on aina vahvistin ja tää on "ihan v*tun jepa" lainatakseni Erä-Koiraa.
shitfuck inc.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)