nycmoomin 22.07.2010 16:11:09 | |
---|
Herb Pomeroyn Line Writing-kurssi ja muuta hyvää on julkaistu: http://linewriting.bluemusicgroup.com Erinomainen kokoelma alkuperäisistä muistiinpanoista joita ei ole höystetty liikaa mielipiteillä. Mukana englanninkielinen selvitys vaikeimmista konsepteista. Download hinta $ 12.49, mukana video + nuotteja yms. |
Zeeboo 22.07.2010 16:17:08 | |
---|
nycmoomin: Herb Pomeroyn Line Writing-kurssi ja muuta hyvää on julkaistu: http://linewriting.bluemusicgroup.com Erinomainen kokoelma alkuperäisistä muistiinpanoista joita ei ole höystetty liikaa mielipiteillä. Mukana englanninkielinen selvitys vaikeimmista konsepteista. Download hinta $ 12.49, mukana video + nuotteja yms. Kappas, kiitokset vinkistä! "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Tommittaja 22.07.2010 17:35:00 | |
---|
joskus itte tehny sillein että kun haluan sen soinnun niin etin vaan nuotin, joka sopii siihen kohtaan ja katson millainen sointu siitä kohtaa sopii. mutta useiten on tullut suoraan. http://muusikoiden.net/jasenet/plussat.php |
MrShaft 25.07.2010 02:04:10 | |
---|
nycmoomin: Herb Pomeroyn Line Writing-kurssi ja muuta hyvää on julkaistu: http://linewriting.bluemusicgroup.com Erinomainen kokoelma alkuperäisistä muistiinpanoista joita ei ole höystetty liikaa mielipiteillä. Mukana englanninkielinen selvitys vaikeimmista konsepteista. Download hinta $ 12.49, mukana video + nuotteja yms. Mahtaakohan julkaisijalla olla oikeudet tuohon Pomeroyn materiaaliin? :) MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |
rkellu 25.07.2010 21:52:00 | |
---|
jos sä et kuule "oikeaa" sointua oikeeseen paikkaan, niin et sä sitä sopivaa sointua kirjasta löydä... |
rkellu: jos sä et kuule "oikeaa" sointua oikeeseen paikkaan, niin et sä sitä sopivaa sointua kirjasta löydä... Ei se kyllä ihan niinkään mene. Jos piisi ei moduloi eikä ole kovin proge, siihen käy vain rajallinen määrä sointuja ja useissa musagenreissä sointukierrot on aika standardeja ja melodiaäänistä voi aika usein päätellä soinnun ihan teoreettisesti. Kyllä mä sen myönnän että lopullinen totuus on miltä se kuulostaa mutta ei siihenkään ole yhtä ainoaa totuutta. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
rkellu 26.07.2010 10:55:46 | |
---|
baron: Ei se kyllä ihan niinkään mene. Jos piisi ei moduloi eikä ole kovin proge, siihen käy vain rajallinen määrä sointuja ja useissa musagenreissä sointukierrot on aika standardeja ja melodiaäänistä voi aika usein päätellä soinnun ihan teoreettisesti. musiikki on musiikkia, eli ääntä ja teoria taas on teoriaa. ihan sama vaikka biisi moduloisi miljoona kertaa niin silti sun pitää kuulla se tekele päässä _ensin_; sanokoot kuka tahansa teoriamaikka mitä tahansa. |
baron 26.07.2010 11:03:48 (muokattu 26.07.2010 11:09:28) | |
---|
rkellu: musiikki on musiikkia, eli ääntä ja teoria taas on teoriaa. ihan sama vaikka biisi moduloisi miljoona kertaa niin silti sun pitää kuulla se tekele päässä _ensin_; sanokoot kuka tahansa teoriamaikka mitä tahansa. Katsomalla nuotteja jotkut kuulee sen päässä:-) Mun maikka pistää mut soinnuttamaan nuoteilla olevia melodioita. Kyllä mä ekaksi kirjoitan soinnut vain katsomalla ihan teoreettisesti, sitten soittamalla tarkistan. Joskus menee nappiin, joskus ei. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
rkellu 26.07.2010 12:38:39 (muokattu 26.07.2010 13:14:41) | |
---|
voi sen niinkin tehdä mutta se ei järin kehitä omaa sävelkieltä luovempaan ja musikaalisempaan suuntaan. kaikki mikä on musiikin ja sun välissä on ylimääräistä... |
baron 26.07.2010 14:38:14 (muokattu 26.07.2010 14:38:36) | |
---|
rkellu: voi sen niinkin tehdä mutta se ei järin kehitä omaa sävelkieltä luovempaan ja musikaalisempaan suuntaan. kaikki mikä on musiikin ja sun välissä on ylimääräistä... Niinkuin piano? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Johann Onn 26.07.2010 19:10:30 (muokattu 26.07.2010 19:11:35) | |
---|
Jos täytyy soinnuttaa melodioita, niin itse katson, missä asteikossa tai asteikoissa ne menee. Noin saa rajattua mahdollisesti sopivia sointuja / sointukulkuja, eikä tartte käydä kaikki mahdollisia läpi. Jos joku taas haluaa käydä, ne kaikki maailman soinnut läpi, niin ihan rauhassa. Itse tulisi revittyä pelihousut ja loputkin hiukset päästä. Pelihousuja saa kaupasta, mutta henk.koht. ei todellakaan ole varaa menettää, enempää hiuksia. |
baron 26.07.2010 19:52:14 (muokattu 26.07.2010 19:58:06) | |
---|
Johann Onn: Jos täytyy soinnuttaa melodioita, niin itse katson, missä asteikossa tai asteikoissa ne menee. Noin saa rajattua mahdollisesti sopivia sointuja / sointukulkuja, eikä tartte käydä kaikki mahdollisia läpi. Jos joku taas haluaa käydä, ne kaikki maailman soinnut läpi, niin ihan rauhassa. Itse tulisi revittyä pelihousut ja loputkin hiukset päästä. Pelihousuja saa kaupasta, mutta henk.koht. ei todellakaan ole varaa menettää, enempää hiuksia. Onhan niitä tietokoneohjelmiakin jotka soinnuttaa:-) Jos kappale ei vaihda sävellajia, sen selviää max 7 soinnulla. (Siis sointuasteet on totta, lisäsävelet on vain "koristeita") You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |