Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lounasboksivahvaria hakusessa
1 2
Vladi
24.07.2010 21:34:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hello pitkästä aikaa! Oon ollu lukematta tätä palstaa viimeset 2kk joten jos täällä on jo moinen ketju, niin pahoittelut. On vaan niin paljon helpompaa pistää oma ketju pystyyn ;)
 
Elikkä rahatilanteen käännyttyä paljon huonommaksi on pakko pistää tavaraa myyntiin, ekana lähti Mark IV torille. Sen tilalle pitäis löytää jotain kompaktimpaa ratkaisua kuitenkaan karsimatta soundin laadusta. Aikani tutkittuani ei kovin montaa varteenotettavaa vaihtoehtoa tahdo löytyä(pientä nuppia haen):
 
Ekana vaihtoehtona Orangen Dual Terror. Tiny terrorista on niin paljon hyvää juttua joten tämän pitäisi olla vielä parempi. Suurimpana miinuksena efektiloopin puute. Onko tästä pöntöstä kokemuksia? Voisiko tuohon modata efektiloopin jälkikäteen?
 
Toisena selvästi kalliimpana vaihtoehtona olisi Mesan Transatlantic. Pömpeli on selvästi monipuolisemman oloinen kuin Dual Terror, mutta hintakin on kaksinkertainen. Olen kuitenkin valmis pistämään vaikka efektiosastoa myyntiin paremman vahvistimen tieltä. Polkusia saa kyllä helposti myöhemmin lisää.
 
Kolmas vaihtoehto on on Blackstarin HT20-nuppi. Tässä on hinta kohdallaan ja efektilooppikin löytyy. Onko tästä kokemuksia?
 
Pienen wattimäärän lisäksi(n 30w) arvostan pientä kokoa ja helppoa siirrettävyyttä. Hinta mieluummin siinä 500e tuntumassa mutta jos esim. 1000e:llä saa selvästi parempaa niin sitten pistän efektipuolta myyntiin ja panostan vahvariin. Auttakkaa arvon M.nettiläiset löytämään jokin näppärä pikkuvahvari kotisoittoon, bändireeneihin ja pienille keikoille.
 
Tack ska du ha!
 
Kyllä se siitä.
TTV
24.07.2010 21:55:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eikös ENGL GigMaster 15 ole juurikin tuossa kategoriassa ihan testaamisen arvoinen kapistus?
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Vladi
24.07.2010 22:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: No eikös ENGL GigMaster 15 ole juurikin tuossa kategoriassa ihan testaamisen arvoinen kapistus?
 
Pitääpä testata jos löytyy. 15 wattia alkaa kyllä olla siinä rajoilla, että piisaako headroomi kovakätisen rumpalin kanssa.
 
Kyllä se siitä.
vänkylä
24.07.2010 22:29:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa testata Kochin Studiotone.Todella näppärän kokoinen vahvistin ja mikä soundi huh,huh.Mulla oli kaverilta koesoitossa kaksi päivää ja sen verran monipuolista soundi politiikkaa oli tarjolla että oli pakko laittaa tilaus T-kauppaan.Mulla oli joskus H&K:n Edition tube joka on myös 20w mutta ton ET:n puhdas soundi ei riittänyt bändisoitossa mutta Studiotonessa riitti kevyesti ja pysyi puhtaana eikä mennyt rosolle niin kuin ET:ssä.Puhdas soundi on hieno,särö puolesta puhumattakaan koska siellähän toi alkaa elää ja hengittään ja löytyy efektilenkit,reverbit yms...Painoa 15kg ja näyttää lasten vahvistimelta mutta kuulostaa aikuisten.
 
kimurantti1
24.07.2010 22:51:34 (muokattu 24.07.2010 23:15:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohta mun kimppuuni iskee kaikki "halpakin voi olla hyvää" -tyypit, mutta kyllä mä sanon että jos "down greidaat" Mesan Mark IV:sta johonkin 500 euron lounasboksivahvariin, niin on sanalla sanoen absurdia odottaa ettei soundi kärsisi yhtään. Ellei sitten tietenkin ole niin, että toi Mark IV on täysin vääränlainen vahvistin sulle (ts. Mesa on yök) ja se halvempi on jotenkin perustavalla tavalla erilainen ja siten enemmän omaan makuun. Mä näen tän asian niin, että sä voit tinkiä soundin laadusta ja säästää rahaa, mutta jos haluat suurinpiirtein vastaavan kaliiberin laitteen kuin Mark IV, niin tuskin vaan paljoa alle tonnin sellaista löytyy. Tää on tietty vaan mun kokemukseni, mitä nyt oon vahvistimia kokeillut.
 
Sun aikaisempia soundituskailuja seuranneena mun on kovin vaikea ymmärtää, että miksi Mesan Transatlantic löytyy listalta. Toisaalta eihän mun tarvikaan, riittää kun sä ymmärrät. :-) Mutta siinä on vaan sellainen homma, että se on niin uusi laite ettei torilla ole toistaiseksi näkynyt yhtä ainutta. Jos sä kerran myyt rahapulassa vahvistinta ja halvempaa pitäisi saada tilalle, niin tuskin kantsii uuden laitteen ostamista harkitakaan.
 
Noista halvemmista vahvistimista mä ehkä suosittelisin kokeilemaan Laneyn Lionheart -comboa, kun aiemmin juttu oli vähän sen suuntaista että brittisoundi voisi sittenkin olla enemmän se juttu. Niitä tehdään nykyään 20 wattisinakin, ja niitä saa alle 700 euron Digital Villagesta, jos siltä lafkalta siis jotain uskaltaa tilata. Torilla näkyy olevan samanlainen VHT:n Pittbull, joka mullakin oli ja josta oli juttua, sitä kantsii myös harkita. Pakko todeta, että kumpikaan noista ei musta vedä vertoja kuitenkaan Markille, mutta so not. Mua itseäni ei ole yksikään Kochin laite pätkän vertaa vakuuttanut, mutta kannattaa nekin tietysti kokeilla.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Vladi
24.07.2010 23:16:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Kohta mun kimppuuni...
 
Kiitokset vastauksesta, hyviä pointteja kuten aina. :)
 
Eilen just olin Markin kanssa keikalla. Pieni paikka. Soitettiin rokkia, poppia ja huumorilla vähän iskelmääkin. Markin kuuluisat säröominaisuudet oli täysin poissa käytöstä. Käytin erillisiä säröpurkkeja, kun ei ollut aikaa säätää Markista järkevää rokkisäröä. Oon soittanu viime aikoina paljon ja päässy käyttämään Markia eri tilanteissa paljon. Voin nyt rehellisesti todeta että se ei ole mua varten. Tykkään todella paljon siitä soolokanavasta metallihommista, mutta soitan niin paljon muutakin musaa, että Mark ei vaan toimi mulla niissä tilanteissa.
 
En kuitenkaan kierrä Markin takia muita Mesoja kaukaa. Voisin varsin hyvin ottaa takaisin Express 5:50:seni takaisin, se oli hyvä vahvistin jonka potentiaalia en osannut aikoinaan hyödyntää ja nyt sille olisi kovasti käyttöä. Mesat on vaan naurettavan kalliita euroopassa joten voi olla, että nykyisen rahatilanteen takia joudun jättämään ne väliin.
 
Yksi hyvä puhdas ja yksi hyvä hard rock/hair metal-särö riittää mulle. Mieluiten pienessä koossa, kiitos. :)
 
Ai niin, lueskelinpa hiukan arvosteluja Blackstarin HT-20:stä. Sanovat että paranneltu versio HT-5:sta. Kuulostaa hyvältä, oon aina tykänny HT-5:sen soundeista. Vai pitääkö väite paikkansa, kokemuksia?
 
Kyllä se siitä.
Grugi
24.07.2010 23:25:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos vaan pääset koeponnistamaan ton Studio 20:sen niin uskon että siitä löytyy sulle hyvä vaffari.
 
SDMF
Antroid
24.07.2010 23:30:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torillahan taitaa olla aika edukas HT20:nen. Voi olla asiallinen laite, joten ei kun kokeilemaan.
Mulle on alkuviikosta tulossa toi Englin Gigmaster, joten siitä voin sitten loppuviikosta raportoida kun pääsen kytkemään sen treeniksellä kaappiin kiinni. Kochin Studiotone/Twintone vois olla aika hyvä budjettiveto vaihtelevaan kamaan, ominaisuuksia löytyy molemmista roppakaupalla ja itse ainakin tykkään Kochin yleissoundista.
 
Terihteeri
24.07.2010 23:30:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Ai niin, lueskelinpa hiukan arvosteluja Blackstarin HT-20:stä. Sanovat että paranneltu versio HT-5:sta. Kuulostaa hyvältä, oon aina tykänny HT-5:sen soundeista. Vai pitääkö väite paikkansa, kokemuksia?
 
Musta jos tykkäät HT-5 soundeista et todellakaan mene metsään testaamalla HT-20:stä. Vierekkäin asettelussa tuo minun HT-5 ottaa nokkiisa selvästi siskoonsa verrattuna kaikilla säädöillä "korkean kotivolumen" rajoissa, sekä puhtailla että säröillä. Reverbbi ei huono ole, mutta ei se nyt ihan kärkeäkään. Tuskin sitä kukaan vaatiikaan tuossa hintaluokassa. En nyt osaa mitään syväluotaavaa arviointia noiden eroista tehdä, ja tämä on vain minun mielipiteeni. Olen itsekin melkosen tykästynyt juuri tohon blackstarin hardrock-säröön.
 
Vladi
25.07.2010 13:04:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista. Pitää kattoa josko jo huomenna ehtis Tampereen liikkeitä tsekkailla ja siellä testailla.
 
Kyllä se siitä.
Pluto
25.07.2010 14:00:59 (muokattu 25.07.2010 14:03:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Kiitos vastauksista. Pitää kattoa josko jo huomenna ehtis Tampereen liikkeitä tsekkailla ja siellä testailla.
 
Tampereen Musiikissa oli ainakin pari viikkoa sitten Transatlantic.
 
Voin vahvasti yhtyä suosittelemaan Kochin Studiotonea. Todella mainion kuuloinen laite. Toisaalta itseltä löytyy tällä hetkellä Blackstarin HT:ta, ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Onhan tuossa hinta- ja teholuokassa kyllä valinnanvaraa. Egnaterin Tweaker kiinnostaisi meikäläistä, mutta kun ei ole kahta kanavaa siinä ja käytännöllisyys kärsii...
 
Dillon, you son of a bitch!
naavanka_
25.07.2010 14:17:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Villinä korttina Orangen Tiny Terror hard wired versio.
On niittänyt kitaralehdissä mainetta aikalailla.
Testi vaan voi olla onkelma kun en tiiä onko nuita missään varastossa.
Itsehhän soitan keikat ja reenit perus Tiny Terrorilla, hyvin jytää.
 
aristoteles666
25.07.2010 14:35:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Villinä korttina Orangen Tiny Terror hard wired versio.
On niittänyt kitaralehdissä mainetta aikalailla.
Testi vaan voi olla onkelma kun en tiiä onko nuita missään varastossa.
Itsehhän soitan keikat ja reenit perus Tiny Terrorilla, hyvin jytää.

 
jollei siinä ole muuta eroa niin toi soundaa kyllä ihan samalta.
 
Vladi
25.07.2010 15:19:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: jollei siinä ole muuta eroa niin toi soundaa kyllä ihan samalta.
 
Yhen artikkelin oon noiden kahden eroista lukenu ja siinä testaaja oli sitä mieltä, että vaikka eroa ei oo dramaattisen paljon, hänen mielestään sitä oli sen verran tarpeeks että se oikeutti korkeampaan hintaan. Mielipidejuttuja kaiketi nämä.
 
Tiny Terror meinaa olla ehkä vähän turhan yksinkertainen, kaks kanavaa olis aika jees.
 
Kyllä se siitä.
aristoteles666
25.07.2010 15:27:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Yhen artikkelin oon noiden kahden eroista lukenu ja siinä testaaja oli sitä mieltä, että vaikka eroa ei oo dramaattisen paljon, hänen mielestään sitä oli sen verran tarpeeks että se oikeutti korkeampaan hintaan. Mielipidejuttuja kaiketi nämä.
 
Tiny Terror meinaa olla ehkä vähän turhan yksinkertainen, kaks kanavaa olis aika jees.

 
no, se olisi voinut mitata ne "erot" ja näyttää artikkelissa ne.
 
Antroid
25.07.2010 15:56:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Tiny Terror meinaa olla ehkä vähän turhan yksinkertainen, kaks kanavaa olis aika jees.
 
Dual Terror...
 
Vladi
25.07.2010 22:04:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antroid: Dual Terror...
 
Sitä tässä on pohdittukkin. Vähän kuullu juttua, että näkkäripuhtaat meinaa olla. Kokemuksia?
 
Kyllä se siitä.
duc
25.07.2010 22:08:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Sitä tässä on pohdittukkin. Vähän kuullu juttua, että näkkäripuhtaat meinaa olla. Kokemuksia?
 
Mä näkisin että tämä on sulle täydellinen:
http://www.thomann.de/fi/zt_amplifiers_the_lunchbox.htm
 
Ja säröt pedaaleista...
Vladi
25.07.2010 22:09:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Mä näkisin että tämä on sulle täydellinen:
http://www.thomann.de/fi/zt_amplifiers_the_lunchbox.htm
 
Ja säröt pedaaleista...

 
Juu taidan jättää väliin. Oon perinteisten putkivahvareiden kannattaja :)
 
Kyllä se siitä.
DrGreenegg
25.07.2010 22:30:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota kävisin itse testaamassa jos olisin eväskoon putkinuppia vailla:
http://www.soitin-huttunen.com/uploads/gtsolo.JPG
 
"heil herkut, meil kurkut"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «