Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 7-kielistä hakusessa
1
JooBa-7
22.07.2010 21:42:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen soitellut jo muutaman vuoden ajan Schecterin Demon 7 FR:llä ja nyt kuumottaisi taas uuden seiskan hankinta, pääasiassa siitä syystä että ne aktiivimikit + schecterin melko paksu kaula eivät ole ne oma juttu. Kiinteä talla on myös ehdoton edellytys. Tähän mennessä olen päätynyt Ibanezin Apex2 ( http://www.thomann.de/fi/ibanez_apex2gsf.htm ) ja XPT707FX ( http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=31309 ). Olen joka tapauksessa menossa testaamaan kyseisiä kitaroita. Xiphoksen muotoilu ei välttämättä ole kuitenkaan se mitä kitaralta haluan. Apex2 olisi muuten mahdollisesti helppo valinta perinteisempänä mallina mutta hinta ei juurikaan eroa aikaisemmasta schecteristäni ja tarvetta olisi nyt hivenen laadukkaammalle soittimelle (saa sanoa jos on eri mieltä mutta harvoin halvalla saa sitä parasta laatua soittimissa). Hintakatto on noin 1000-1200. Aikaisempia keskusteluja selanneena olen saanut sen käsityksen että aika useissa malleissa ibanezilla on valmistus lopetettu tai niitä ei saa Suomesta. Onko siis jotain malleja/merkkejä jotka olen vielä tyystin unohtanut tai syitä miksi ei ole kannattavaa ostaa edellä mainittuja malleja? En luonnollisesti sulje käytettyjäkään pois laskuista. Kiitos jo etukäteen.
 
naavanka_
22.07.2010 23:41:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon hintaan ei hirveästi tarjota kiinteätallaista seiskaa jossa olisi passiivit ellei itse jaksa ruveta värkkäilemaan.
Vieläkin jaksan suositella Ltd sc-607 ja 607B:tä.
Loistokkaasti itsellä kohta muutaman vuoden toiminut tuommonen baritoni versio, tallamikin menin vaihtamaan passiiviksi koska nuo EMGn rotjakkeet ei jaksa mieltä lämmittää.
Onhan Jacksonilla jotain kiinteätallasia seiskoja joita ei tosin enää tehä.
Lie vielä vähän aikaa sitten torilla oli yksi melekosen halpa.
diipadaapa turha kirjoitus:D
 
JooBa-7
23.07.2010 10:02:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset joka tapauksessa. Näin olen itsekin valitettavasti huomannut. :)
 
Vetehinen
23.07.2010 11:21:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JooBa-7: Ibanezin Apex2 ( http://www.thomann.de/fi/ibanez_apex2gsf.htm ) ja XPT707FX ( http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=31309 ).
 
Käy ihmeessä kokeilemassa tuo Xiphos mutta jos hinta on kriteeri, niin tuolta se lähtee hintaan 744 e:
http://guitare.playback-europe.com/ibanez-xpt707fx-gcm-25771.html
TTV
23.07.2010 11:59:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezin RGA7 voisi olla passeli. Suosittelen testaamaan myös Ibanezin S7320 tai 7420. Vaikka noissa onkin kammettava ZR-talla, niin se on soittotuntumaltaan kiinteän kaltainen. Eihän sitä kampea ole mikään pakko veivata?
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
JooBa-7
23.07.2010 13:12:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä erää on kuten sanoin etsinnässä hieman laadukkaampi soitin. :)
Taitaa kelkka kääntyä pikkuhiljaa carvin dc727 suuntaan...
Ja voihan sitä floikkaa tietty käyttämättä jättää mutta miksi siitä maksaa jos sille ei tarvetta näe ;)
 
TTV
23.07.2010 15:24:47 (muokattu 23.07.2010 16:07:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JooBa-7: Tällä erää on kuten sanoin etsinnässä hieman laadukkaampi soitin. :)
Taitaa kelkka kääntyä pikkuhiljaa carvin dc727 suuntaan...
Ja voihan sitä floikkaa tietty käyttämättä jättää mutta miksi siitä maksaa jos sille ei tarvetta näe ;)

 
Sori, en huomannu sun hintahaarukkaa. Jos kerran yli tonnin mennään niin sitten voisin suositella Ibanezin RGD 2127, joka on paras seiska mihin olen tähän mennessä rahaa sijoittanu. Tallan voi vaikka blokata, jos niikseen tulee. Saman merkin RGA 427 on myös todella hyvä. Torillakin on vielä se ESP Horizon NT-7, josta pyydetään 1500€, siinä olisi kyllä kans mainio soitin. RGA ja NT miinuksena on EMG-kokoiset aktiivipalikat, joiden paikalle ei taida vielä löytyä kunnon passiiveja ilman puusepäntöitä.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
nakedzen
24.07.2010 09:26:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota Carvinia voin kyllä lämpimästi suositella, DC747 on itsellä ja on kyllä ehdottomasti paras kitara soittotuntumaltaan mitä on tullut vastaan. Kaula tosin noissa ei ole ihan niin ohut kuin Ibanezeissa, hiukan Schectereitä ohuempi mutta ei paljon.
JooBa-7
25.07.2010 10:53:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset vastauksista :)
 
kiriminni
25.07.2010 11:02:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Ibanezin RGA7 voisi olla passeli. Suosittelen testaamaan myös Ibanezin S7320 tai 7420. Vaikka noissa onkin kammettava ZR-talla, niin se on soittotuntumaltaan kiinteän kaltainen. Eihän sitä kampea ole mikään pakko veivata?
Kampitallan soundi on erilainen,kuin kiinteän tallan.Vaikka sen kampitallan blokkaa
niin ei siitä tule kiinteän tallan soundia.
Tuosta S-mallista tietoa lisää,aika moni suosii RG-malleja onko noissa paljonkin eroa?
 
TTV
25.07.2010 11:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiriminni: Kampitallan soundi on erilainen,kuin kiinteän tallan.Vaikka sen kampitallan blokkaa
niin ei siitä tule kiinteän tallan soundia.
Tuosta S-mallista tietoa lisää,aika moni suosii RG-malleja onko noissa paljonkin eroa?

 
S on rungoltaan ohuempi ja sulavalinjaisempi, Ibanezin sivuilta lisää :-) ZR-talla on kuulalaakeroinnin takia jäykemmin rungossa kiinni kuin perinteiset floikka-tallat, sen soittotuntuma on hyvin samankaltainen kuin kiinteällä TOM-tallalla joskaan kielet eivät ole yhtä korkealla eikä kaulakulma ole sama.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «