Roger 20.07.2010 13:33:48 | |
---|
Pantse: No mitähän helvettiä taas. Sun mielestä siis pitäisi ottaa riemulla vastaan kaikki uusi, mitä vanha suosikkibändi esittää? Itse en ainakaan ota riemulla vastaan mitään, vaan annan levylle aikaa. Ainakin itselle Resistance on kolahtanut todella lujaa, ei kuitenkaan ensikuulemalta, mikä on monesti osoittautunut hyvän levyn merkiksi. Levy aukesi itselle pitkän voimasoiton jälkeen ja palaset loksahtivat kohdalleen. Mielestäni levy on hyvinkin kompakti (8 viisua + avaruusprogesinfonia), eikä hyviä sovituksia ole hukutettu järjettömänkokoisen särövallin alle, kuten Absolla (joka kyllä on mielestäni helvetin hyvä levy). Ehkä tuosta biisimäärästä johtuen, ei levyn ainuttakaan biisiä tule skipattua, jota kyllä tekee kaikilla muilla Musen levyillä. Makuasioita sanoi koira kun toisen persettä nuolaisi. "Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon |
Roger 20.07.2010 13:36:31 | |
---|
sticky fingers: :D Ok. Tämä oli vasta toinen keikka minkä näiltä näin. Ensimmäinen oli 2007 Nordenskjöldinkadulla. Ei mulla kyllä sieltäkään jäänyt yhtäkään välispiikkiä mieleen, joten ehkä sitten vain vertasin vääriin mielikuviin. Täältä voi tsekata tuon keikan välispiikit: http://www.musewiki.org/Helsinki_J%C3%A4%C3%A4halli_2007_%28gig%29 :) "Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon |
Pantse 20.07.2010 13:56:02 | |
---|
Roger: Itse en ainakaan ota riemulla vastaan mitään, vaan annan levylle aikaa. Ainakin itselle Resistance on kolahtanut todella lujaa, ei kuitenkaan ensikuulemalta, mikä on monesti osoittautunut hyvän levyn merkiksi. Levy aukesi itselle pitkän voimasoiton jälkeen ja palaset loksahtivat kohdalleen. Mielestäni levy on hyvinkin kompakti (8 viisua + avaruusprogesinfonia), eikä hyviä sovituksia ole hukutettu järjettömänkokoisen särövallin alle, kuten Absolla (joka kyllä on mielestäni helvetin hyvä levy). Ehkä tuosta biisimäärästä johtuen, ei levyn ainuttakaan biisiä tule skipattua, jota kyllä tekee kaikilla muilla Musen levyillä. Makuasioita sanoi koira kun toisen persettä nuolaisi. Ok, ymmärrän kyllä. Sekin lienee aivan totta, että jotkut jättävät kuuntelun kesken liian helpolla, eivätkä malta antaa levylle aikaa. Toisaalta tämä levy tuntui kolahtavan joihinkin hyvinkin nopeasti, mikä jätti minulle tunteen, että pitää kuunnella lisää. Kaikkia ei vaan voi miellyttää, eikä minulle esimerkiksi tuo avaruussinfonia jättänyt oikein mitään mielikuvia, vaikka kuinka yritin kuunnella. Kaikista parhaiten mulle toimi nämä sinkkuinakin julkaistut Undisclosed Desires ja Uprising. Sinänsä levyn soundimaailma on ihan miellyttävä, mielestäni kuitenkin Unnatural Selection kaipaisi vähän räyhäkkäämpää otetta. Tuollaisenaan se kuulostaa liiankin sliipatulta. On kyllä myönnettävä, että saatan olla vähän kriittinen bändin tekemisten suhteen, mikään änkyrä en kuitenkaan tunnusta olevani:) Makuja on todellakin moneksi. Live slow, die old. |
MKnopfler 23.07.2010 15:15:47 | |
---|
Muse on mielestäni yksi niistä harvoista bändeistä, jotka ovat levy levyltä siirtyneet huonompaan suuntaan. Ensimmäisen levyn avausraita "Sunburn" on yksi kautta aikojen parhaista Muse-tsipaleista, muita suosikkejani ovat muun muassa Showbiz, Citizen Erased ja Stockholm Syndrome. Mielestäni jo Black Holes & Revelationsilla bändi siirtyi huomattavasti popimpaan, kevyempään ja (do i dare to say it?) kaupallisempaan soundiin ja itseäni tämä soundi ei miellyttänyt ollenkaan. Parasta Musea minulle on se rankahkolla kitarasoundilla varustettu asenteella kiljuttu ja ripauksella elektrosoundeja höystetty Muse. Ei tämä Queenihtava purkkapop. Uusimman levyn julkaisua edeltävissä haastatteluissa bändi sanoi, että vihdoin he pystyivät tekemään vapaasti itsensä näköisen levyn. Mitä teki bändi? Julkaisi mielestäni entistä sliipattusoundisemman ja popimman levyn. Toki levyn lopussa on mahtipontinen ja "rohkea" viidentoista minuutin mittainen sinfoniatsipale joka on "osoitus" tästä yhtyeen totaalisesta vapaudesta levyn biisivalintoja tehdessä, mutta todellisuudessa sinfoniakin noudattelee uutta Musepopsoundia höystettynä Queenilla ja toimii lähinnä levyn pakollisina täytekappaleina. Muse on saavuttanut urallaan pisteen, jossa he todella olisivat vapaita tekemään mitä haluavat. Mitä he sitten tekevät? Tunnuskappaleen kaikkien aikojen teinileffaan Twilightiin! I mean what the fuck? Fanaattisimmat musefanit voivat tietysti kääntää tämän asian Bellamyn sisäpiirivitsiksi, mutta itselleni tämä ainakin edustaa totaalista itsensä myymistä. Tai ehkä Bellamy vaan sitten tykkää Twilightista? Jos he nyt ovat musiikillisesti löytäneet itsensä, kuuntelen mieluummin sitä hukassa olevaa Musea. www.myspace.com/fiftyfiveband |
marchangel Miquel 23.07.2010 16:18:37 | |
---|
MKnopfler: Muse on saavuttanut urallaan pisteen, jossa he todella olisivat vapaita tekemään mitä haluavat. Mitä he sitten tekevät? Tunnuskappaleen kaikkien aikojen teinileffaan Twilightiin! I mean what the fuck? Fanaattisimmat musefanit voivat tietysti kääntää tämän asian Bellamyn sisäpiirivitsiksi, mutta itselleni tämä ainakin edustaa totaalista itsensä myymistä. Tai ehkä Bellamy vaan sitten tykkää Twilightista? No oletko kuullut nämä ko. Twilight-kappaleet, Neutron Star Collision ja Supermassive Blackhole? Todellakin sisäpiirivitsi, Musen paskimmat biisit? Kun mä oon kuuluisa rumpali, vedän keikan Wembleyllä akryylirummuilla, joissa on coated-kalvot!
http://www.facebook.com/pages/Komodo/134092936630725?v=wall#!/pages/Komodo/134092936630725?ref=ts |
marchangel Miquel: No oletko kuullut nämä ko. Twilight-kappaleet, Neutron Star Collision ja Supermassive Blackhole? Todellakin sisäpiirivitsi, Musen paskimmat biisit? Olen kyllä kuullut noita biisejä tarpeeksi ja mielestäni ne ovat samanlaista poppisoopaa kuin Musen uusimman levyn biisit, ehkä vielä huonompia tosin. Uskon, että on vaikea myöntää lempiyhtyeensä (avataristasi päätellen?) kulkeneen helpon rahan perässä, mutta fakta on se että Muse sai biisien teosta aikamoisen kasan massia. Temppu voi olla sisäpiirivitsi, mutta aikamoinen sellout se on siitä huolimatta ja ei paranna Musen "pisteitä" ainakaan minun silmissäni. Toivottavasti yhtye palaisi tähän rankempaan linjaansa ja lakkaisi kosiskelemasta poppiyleisöä, niinkuin se on mielestäni viimeisimmillä sinkuillaan + albumillaan tehnyt. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. www.myspace.com/fiftyfiveband |
Antti90 24.07.2010 13:11:36 | |
---|
marchangel Miquel: No oletko kuullut nämä ko. Twilight-kappaleet, Neutron Star Collision ja Supermassive Blackhole? Todellakin sisäpiirivitsi, Musen paskimmat biisit? Tähän on pakko tarttua sen verran, että se ero noissa kahdessa biisissä on, että tuo Neutron... tehtiin kesken kiertueen ihan leffaa varten, kun taas SMBH:n oikeudet myytiin leffoihin just markkina-alueen levittämiseksi. Mutta ehkä suurin ero on siinä, että SMBH on vaan ihan helvetisti parempi biisi, eikä ainakaan Musen paskin allekirjoittaneen mielestä. "Never give up." |
marchangel Miquel 24.07.2010 15:59:06 | |
---|
Antti90: Tähän on pakko tarttua sen verran, että se ero noissa kahdessa biisissä on, että tuo Neutron... tehtiin kesken kiertueen ihan leffaa varten, kun taas SMBH:n oikeudet myytiin leffoihin just markkina-alueen levittämiseksi. Mutta ehkä suurin ero on siinä, että SMBH on vaan ihan helvetisti parempi biisi, eikä ainakaan Musen paskin allekirjoittaneen mielestä. Kyllä se Twilight-versio ja levyversiokin ovat aika laimeita vetoja.. Livenä meininki on tässäkin kappaleessa asiallista kuitenkin. MKnopfler: Olen kyllä kuullut noita biisejä tarpeeksi ja mielestäni ne ovat samanlaista poppisoopaa kuin Musen uusimman levyn biisit, ehkä vielä huonompia tosin. Uskon, että on vaikea myöntää lempiyhtyeensä (avataristasi päätellen?) kulkeneen helpon rahan perässä, mutta fakta on se että Muse sai biisien teosta aikamoisen kasan massia. Temppu voi olla sisäpiirivitsi, mutta aikamoinen sellout se on siitä huolimatta ja ei paranna Musen "pisteitä" ainakaan minun silmissäni. Toivottavasti yhtye palaisi tähän rankempaan linjaansa ja lakkaisi kosiskelemasta poppiyleisöä, niinkuin se on mielestäni viimeisimmillä sinkuillaan + albumillaan tehnyt. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. En minä tätä kieltänytkään, helvetin paska sisäpiirivitsi. Ja tohon raha-asiaan, kuka sitä ei tässä maailmassa rahan perässä juoksisi? Kun mä oon kuuluisa rumpali, vedän keikan Wembleyllä akryylirummuilla, joissa on coated-kalvot!
http://www.facebook.com/pages/Komodo/134092936630725?v=wall#!/pages/Komodo/134092936630725?ref=ts |
kk80 24.07.2010 20:37:54 (muokattu 24.07.2010 20:38:44) | |
---|
marchangel Miquel: Kyllä se Twilight-versio ja levyversiokin ovat aika laimeita vetoja.. Livenä meininki on tässäkin kappaleessa asiallista kuitenkin. SMBH on ainakin omasta mielestäni aika veikeä kappale. Vaikea kuvitella miten istuu johonkin imelään teinivamppyyrileffaan mutta eipä tuo nyt kappaleen ansioita vähennäkkään... tässä uudessa balladissa on kyllä vähän välityön makua. En minä tätä kieltänytkään, helvetin paska sisäpiirivitsi. Ja tohon raha-asiaan, kuka sitä ei tässä maailmassa rahan perässä juoksisi? Queenin jalanjälkiähän tässäkin seurataan. Tosin Queen teki levyllisen skeidaa(poislukien laulua sisältäneet kappaleet) b-luokan Flash Gordon -leffaan ja Muse ainoastaan yhden kappaleen ö-luokan elokuvaan. Esikuva vei siis voiton tässäkin kilpailuluokassa. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
Basismi 26.07.2010 13:56:35 | |
---|
Onhan se pelkästään hienoa että pändi on ansainnut niin suvereenin aseman etteivät joudu joka välissä todistelemaan omaa katu-uskottavuuttaan itselleen tai old skool faneille. Varsin hyvä rock am ringin keikka löytyy p2p saiteilta, ja yksittäisiä kipaleita toki tuubistakin. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Jokapaikanapina 27.07.2010 14:39:53 | |
---|
Musen vanhempaan en oo oikein vielä päässy sisälle, mut mun mielestä uusin on oikein mainiota poppia. Mitäs sit jos se myy |
Kulkunen 28.07.2010 23:46:10 | |
---|
Basismi: Varsin hyvä rock am ringin keikka löytyy p2p saiteilta, ja yksittäisiä kipaleita toki tuubistakin. Parempi on tuo Glastonburyn keikka tältä vuodelta, paljon pidempi settilista ja laadultaan samaa tasoa jossei parempi. The downward spiral never ends. |
-Cale 31.08.2010 13:32:54 (muokattu 31.08.2010 13:35:22) | |
---|
Tuota Resistancea Voicelta kuulleena voisi tutustua hieman lisääkin bändiin. Hyvä biisi, ja laulusuoritus kyseisessä biisissä teki eritoten vaikutuksen. |
Jokapaikanapina 31.08.2010 14:07:56 | |
---|
-Cale: Tuota Resistancea Voicelta kuulleena voisi tutustua hieman lisääkin bändiin. Hyvä biisi, ja laulusuoritus kyseisessä biisissä teki eritoten vaikutuksen. Anttiloista kautta maan pitäis löytyä uusin albumi hintaa 8 e. Meitsi noutaa omansa huomenna |
marchangel Miquel 31.08.2010 19:10:20 | |
---|
Jokapaikanapina: Anttiloista kautta maan pitäis löytyä uusin albumi hintaa 8 e. Meitsi noutaa omansa huomenna Hyvä lätty, kannattaa käyvä! Kuitenkin, ostaisin mieluummin niitä vanhempia Musen albumeita. Showbiz (bändin eka) on omalla tavallaan paras Musen levy. kyllä se on pojat parasta kun kokee ensimmäisen orgasminsa rakastamansa naisen vierellä runkaten -laakeri
Roger 31.08.2010 19:45:21 | |
---|
MKnopfler: Muse on saavuttanut urallaan pisteen, jossa he todella olisivat vapaita tekemään mitä haluavat. Mitä he sitten tekevät? Tunnuskappaleen kaikkien aikojen teinileffaan Twilightiin! I mean what the fuck? Fanaattisimmat musefanit voivat tietysti kääntää tämän asian Bellamyn sisäpiirivitsiksi, mutta itselleni tämä ainakin edustaa totaalista itsensä myymistä. Tai ehkä Bellamy vaan sitten tykkää Twilightista? Vaan kun Muse ei ole saavuttanut sen aseman kuin Euroopassa. Jenkkimarkkinoita varten tuo soundtrack tehtiin ja tämän on esim. Wolstenholme myöntänyt. "Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon |
-Cale 31.08.2010 21:05:22 | |
---|
Jokapaikanapina: Anttiloista kautta maan pitäis löytyä uusin albumi hintaa 8 e. Meitsi noutaa omansa huomenna Löytyi näköjään spotifystäkin, tuo Resistance meinaan. Täytyy sulatella tuota ja muuta vanhempaa ensin. Jos materiaali on kauttaaltaan tarpeeksi hyvää, voin palkita bändiä rahallisestikin. |
--Tomppa-- 15.09.2010 18:16:25 | |
---|
Johtaja on läski juoppo joka bännäilee porukkaa sillon kun sitä vituttaa. |
ultra 15.09.2010 18:31:46 | |
---|
|
--Tomppa-- 15.09.2010 19:21:23 | |
---|
ultra: Juu ja oli muutenkin aikamoinen spektaakkeli.. Ennen näkemätöntä painia joutui harrastamaan Wembleyn pitchillä. Aika paljon kuviakin löytyisi, mutta ne ovat paremman puoliskon hallussa tällä hetkellä. Ei varmaa hassumpi kokemus juum. Johtaja on läski juoppo joka bännäilee porukkaa sillon kun sitä vituttaa. |