Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thomann takuut ja muut palvelut
1 2 3 4 5
INSANESLAYER
23.07.2010 10:03:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites noi takuut thomannilta että saako huollon ilman oikeusjuttua ja kiristystä kun ulkomailla sijaitsee vai toimiiko tämmöset palvelut yhtä hyvin kun muuallakin
 
jyrkalt
23.07.2010 10:08:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienosti on takuut ja palautusoikeus toiminut.
Pari kertaa on ollut aihetta palauttamiseen.
Ei mitään ongelmia.
 
Meikäläinen muute sitte ei kuorsaa!
trunkki
23.07.2010 14:44:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä jouduin myös yhden pedaalin palauttaan alkuvuodesta ja selvät ohjeet sieltä tuli kun sähköpostia lähetin että miten pitää toimia, paketin lähetin sinne ja rahat tuli tilille. Postikulutkin korvasivat. Hyvin siis toimi!
 
"..the chastisement of our peace was upon him; and with His stripes we are healed." Isaiah 53:5
Rämppy
23.07.2010 16:17:54 (muokattu 23.07.2010 16:19:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhden kitaran olen palauttanut, koska se oli viallinen. En siis valinnut vaihtoa vaan nimenomaan peruin kaupan. Palauttamisesta ei aiheutunut kuluja ja kitaran hinta palautettiin mun tilille. Asiakaspalvelussa neuvottiin ystävällisesti, kuinka toimitaan. Myönteinen kokemus.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
issue
23.07.2010 20:16:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Yhden kitaran olen palauttanut, koska se oli viallinen. En siis valinnut vaihtoa vaan nimenomaan peruin kaupan. Palauttamisesta ei aiheutunut kuluja ja kitaran hinta palautettiin mun tilille. Asiakaspalvelussa neuvottiin ystävällisesti, kuinka toimitaan. Myönteinen kokemus.
 
Sama juttu. Sain kans viallisen kepin ja laitoin takaisin kuukauden "katumusajan" puitteissa. Tais mennä pari päivää ylikin sen kuukauden rajan, mutta hienosti toimi homma ja asiakaspalvelussa asiaa hoiti suomenkielinen kaveri (jos sillä jotain lisäarvoa on).
 
Gary Enfield
23.07.2010 20:28:35 (muokattu 23.07.2010 20:32:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin toimi, rumpupädi hajosi ja tuli takuuhuollosta korjattuna takaisin. Mulle siitä ei aiheurunut mitään kuluja. Ilmiselvästi satsaavat tuohon reklamaatio ja takuupuoleen.
Ai niin, noudon yhtydessä "jouduin" itse soittamaan upsiin, eivät sieltä ottaneet yhteyttä niinkuin thomanilta sanoivat, mutta tuota pikku juttua ei voine laittaa thomanin piikkiin.
 
Jii-Gee
23.07.2010 20:52:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jäsen pitkatie'lla lienee omanlaisensa näkymys aiheesta..;
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=192350
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Ukko
23.07.2010 21:45:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

INSANESLAYER: Mites noi takuut thomannilta että saako huollon ilman oikeusjuttua ja kiristystä kun ulkomailla sijaitsee vai toimiiko tämmöset palvelut yhtä hyvin kun muuallakin
 
Ei aina pelaa. Eikä ole pelkästään meikän kokemusta.
 
COVS jäsen nro 6
Gary Enfield
23.07.2010 22:12:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii-Gee: Jäsen pitkatie'lla lienee omanlaisensa näkymys aiheesta..;
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=192350

 
Ei taida kannattaa tilata yrityksen nimissä vaikka saakin verottomana :/
 
koponen
23.07.2010 23:21:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gary field: Ei taida kannattaa tilata yrityksen nimissä vaikka saakin verottomana :/
 
No haloo? Samalla tavalla yritys saa "verottomana" suomestakin.
 
I'm endorsed by Marshall
Gary Enfield
23.07.2010 23:41:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koponen: No haloo? Samalla tavalla yritys saa \"verottomana\" suomestakin.
 
Niin?
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
koponen
24.07.2010 09:55:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gary field: Niin?
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

 
Niin että Saksasta tilattaessa ei saavuta mitän veroetua ja jos saa niin se on rikollista toimintaa.
 
I'm endorsed by Marshall
KimmoH
24.07.2010 11:12:24 (muokattu 24.07.2010 11:12:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

INSANESLAYER: Mites noi takuut thomannilta että saako huollon ilman oikeusjuttua ja kiristystä kun ulkomailla sijaitsee vai toimiiko tämmöset palvelut yhtä hyvin kun muuallakin
 
Huollot ja takuut toimii ainakin omien kokemusten perusteella jopa paremmin kuin suomalaisissa liikkeissä. Lisäksi tavara tulee ja lähtee omalta kotiovelta, ei tarvitse raijata rojuja mihinkään eikä olla kaupan henkilökunnan kanssa sosiaalisessa kanssakäymisessä ;)
 
bfoc
24.07.2010 11:23:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gary field: Ei taida kannattaa tilata yrityksen nimissä vaikka saakin verottomana :/
 
Jaa miks ei? Jos 1700€ nupista saa 23% alv:in anteeksi sillä riskillä, että joutuu maksamaan satasen takuupalautuskuluja JOS se hajoaa, niin kyllä mun laskuopin mukaan persnettoa tulee vasta neljännellä lähetyskerralla. Silloin kyllä heikompihermoinen peruu jo kaupan jos tuote hajoaa neljä kertaa parin vuoden aikana.
 
sutiojrikellA
Gary Enfield
24.07.2010 12:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bfoc: Jaa miks ei? Jos 1700€ nupista saa 23% alv:in anteeksi sillä riskillä, että joutuu maksamaan satasen takuupalautuskuluja JOS se hajoaa, niin kyllä mun laskuopin mukaan persnettoa tulee vasta neljännellä lähetyskerralla. Silloin kyllä heikompihermoinen peruu jo kaupan jos tuote hajoaa neljä kertaa parin vuoden aikana.
 
Oikeassa olet ja tunnen erään joka on kyseisellä tavalla rakentanut oman studion. En ole tullut siltä kysäisseeksi noista takuuhommista mitään, että onko se joutunut käyttään niitä ja mitkä on kokemukset.
 
Twinkle
24.07.2010 14:12:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Ei aina pelaa. Eikä ole pelkästään meikän kokemusta.
 
Se tuntuu olevan poikkeus jos ei pelaa. se on kumminkin yritys joka myy maailmanlaajusesti enemmän kuin kaikki suomen kivijalkaliikkeet yhteensä, niin uskoisin että niillä on takuu/palautusoikeus ihan reilassa. Omien kokemusteni mukaan asiakaspalautukset ja takuuhuollot saksaan on reilusti mutkattomampia, helpompia ja halvempia kuin kertaakaan täällä suomessa ostetun tuotteen kanssa.
 
Antti1
24.07.2010 14:17:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Se tuntuu olevan poikkeus jos ei pelaa. se on kumminkin yritys joka myy maailmanlaajusesti enemmän kuin kaikki suomen kivijalkaliikkeet yhteensä, niin uskoisin että niillä on takuu/palautusoikeus ihan reilassa. Omien kokemusteni mukaan asiakaspalautukset ja takuuhuollot saksaan on reilusti mutkattomampia, helpompia ja halvempia kuin kertaakaan täällä suomessa ostetun tuotteen kanssa.
 
Samat mielipiteet. Minkään kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa, joka olisi Thomannista johtunut jotenkin. Jos on jotain ongelmaa ollutkin, niin asiakaspalvelu on aina auttanut todella hienosti löytämään sopivan ratkaisun.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
teukka
24.07.2010 17:03:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole koskaan ollut mitään reklamoitavaa viiden vuoden ajalta.
Infot yms. tulleet ripeästi esim jos jokin tilattu tuote onkin juuri loppunut.
Kerran meni kamoissa jokin ylimääräinen viikko varastomuuttojen takia ja kerran odotettiin viikko jotain puuttuvaa kamaa varastoon.Halusivat kaikki
samaan lähetykseen.
Tilauksia on jotain kymmenkunta jo takana.
 
EXREMAINS "Choices"-EP @Myspace. Muista tsekata!!
sepisti
24.07.2010 19:41:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bfoc: Jaa miks ei? Jos 1700€ nupista saa 23% alv:in anteeksi sillä riskillä, että joutuu maksamaan satasen takuupalautuskuluja JOS se hajoaa, niin kyllä mun laskuopin mukaan persnettoa tulee vasta neljännellä lähetyskerralla. Silloin kyllä heikompihermoinen peruu jo kaupan jos tuote hajoaa neljä kertaa parin vuoden aikana.
 
Mä olen ymmärtänyt, että ei yritysten välisissä kaupoissa sitä alvia mitenkään anteeksi saa. Eikös yritykset itse kerää sitä alvia omia tuotteitaan myymällä ja sitten tilittävät sen valtiolle?
 
Eli jos X Oy ostaa vahvistimen, jonka hinnasta 300 euroa olisi alvin osuus (jota ei siis nyt makseta), sen pitää myydä omaa tuotettaan sen verran, että alvia saa kerättyä tuon 300 euroa. Voin olla väärässäkin.
 
Indican Jenny on ihana! http://www.youtube.com/watch?v=poP3EXwbpps
bfoc
25.07.2010 02:03:11 (muokattu 25.07.2010 10:45:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Mä olen ymmärtänyt, että ei yritysten välisissä kaupoissa sitä alvia mitenkään anteeksi saa. Eikös yritykset itse kerää sitä alvia omia tuotteitaan myymällä ja sitten tilittävät sen valtiolle?
 
Eli jos X Oy ostaa vahvistimen, jonka hinnasta 300 euroa olisi alvin osuus (jota ei siis nyt makseta), sen pitää myydä omaa tuotettaan sen verran, että alvia saa kerättyä tuon 300 euroa. Voin olla väärässäkin.

 
(Pahoittelut jos muistan aiemmat jutut väärin. Olla kännissä hän - mutta miksi täällä. Sorry myös typoista.)
 
Juu. Siis nyt jos kuvitellaan, että tuolla toisessa ketjussa bassonupin ostaja työskentelee firmassa, joka myy bassottaiteilijapalveua ulkopuolisille. Oletus on että sillä on laskutusta kertaa X, joka sisältää ALVia 23% ja tämä ylittää selkeästi tuotantolaitteiden, eli sen nupin hankintahinnan. Firma tilittää siis alvia siitä omasta laskutuksestaan, paitsi sen summan jonka joutuisi maksamaan muualle näistä alv-vähennyskelpoisista tuotantolaitteiden hankinnoista.
 
Eli. Firma mksaa laskutuksestaan alv:tä, mutta saa omiin raaka-aine tai tuotantolaitteisiinsa liittyvien hankitoijen alvin vähentgää tilityksistään.
 
Jos taas ko henkilö olisi ostanut tuotteen yksityishenkilönä, olisi maksanut siitä myös alvin ilman oikeutta vähentää. Siinä mielessä firma saa sen alvin anteksi.
 
Se onkin toinen juttu, kannattaako bassotaiteilijakeikkoja tehdä OY:nä (yhteisöverotus) vai omalla verokortella. Ei pysty venymään sen pohdintaan. Liikaa etanolskajaa nupissa.
 
-> Ja jos toi ALVihomma meni ihan käsille, korjatkaa. Mä myötäilen huomenna ja laitan kännin piikkiin...
 
e-> Lisäpointtina, eihän firmat mitään alveja maksa ylipäätään. Nehän laskevat tuotteelle hinnan ja alvin siihen päälle. Ne vaan käytännössä keräävät sen veron ostajalta ja tilittävät Kataisen Jykkelle. Tätä puoltaa esim nämä take away -ruokamestat, joissa mukaan otettaessa maksetaan alvia 13% sen elintarvikeverokannan mukaan, mutta ravintolassa syötäessä 23% (vai alensikos ne sen jo). Ravintola ottaa sama rahan, mutta takeawaysafka on alemman verokannan takia halvempi kuin paikan päällä syöty.
 
sutiojrikellA
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «