Aihe: Ampeg SVT Classic, vietkong malli
1 2
T.Nick
23.07.2010 08:41:01
pahaeno: Asiakas, of course! Lisätyö pitää vaan osata myydä oikein. Muuten menee kusetuksen puolelle ja jos ei työtilauksessa ole kuittausta tilatuista töistä niin silloin asiakkaan ei tartte maksaa, koska eipä ole moisia töitä todistettavasti tilannut.

Jos on tilannut pelkän takuuhuollon ja tulee lasku lisäksi pyyhkijänsulkien vaihto 60,- ajovalon polttimoiden vaihto 80,- tuulilasinpesunestesäiliön täyttö 30,- niin ei voi sanoa muuta kun että tyhmä on asiakas, jos edes kaivaa lompakon taskusta. En pyytele anteeksi mitään off-topiccia, koska tässä ollaan asian ytimessä.
J.Nikkanen
23.07.2010 08:54:28
Thominisk: Jos on tilannut pelkän takuuhuollon ja tulee lasku lisäksi pyyhkijänsulkien vaihto 60,- ajovalon polttimoiden vaihto 80,- tuulilasinpesunestesäiliön täyttö 30,- niin ei voi sanoa muuta kun että tyhmä on asiakas, jos edes kaivaa lompakon taskusta. En pyytele anteeksi mitään off-topiccia, koska tässä ollaan asian ytimessä.

Joo, olet melkein oikeilla jäljillä. Huollon tehtävä on kuitenkin varmistaa että ajoneuvo täyttää lait ja asetukset ja on tieliikennekelpoinen. Siksi esim tuo ajovalon polttimoiden vaihto on semmoinen, että se mitä ilmeisimmin tulisi asiakkaan maksettavaksi. (olettaen että ne ovat oikeasti olleet rikki) Toki, pohjautuu kokemukseen MP-huollossa ja niiden huolto-ohjelmiin, autoja en ole huoltanut.
kallefuture
23.07.2010 10:20:24

pahaeno: Joo, olet melkein oikeilla jäljillä. Huollon tehtävä on kuitenkin varmistaa että ajoneuvo täyttää lait ja asetukset ja on tieliikennekelpoinen. Siksi esim tuo ajovalon polttimoiden vaihto on semmoinen, että se mitä ilmeisimmin tulisi asiakkaan maksettavaksi. (olettaen että ne ovat oikeasti olleet rikki) Toki, pohjautuu kokemukseen MP-huollossa ja niiden huolto-ohjelmiin, autoja en ole huoltanut.

Oka. Mitäs noihin ampeggeihin pitäs heti vaihtaa ennen ko ottaa käyttöön?
Venäläisiin moottoripyöriin kuulemma kantsii uusia männät ja laakerit jo uutena.
Tai ainaki ottaa reppuun mukaan ´pullon ja sianpään kera?

Kalle
"kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa
T.Nick
23.07.2010 15:51:57
kallefuture: Oka. Mitäs noihin ampeggeihin pitäs heti vaihtaa ennen ko ottaa käyttöön?
Venäläisiin moottoripyöriin kuulemma kantsii uusia männät ja laakerit jo uutena.
Tai ainaki ottaa reppuun mukaan pullon ja sianpään kera?

Kalle

Makuasioita, mutta mun resepti oli vaihtaa Sovtekin pääteputkien tilalle Svetlanat, sekä etuasteeseen Sovtekien tilalle esim. JJ:t tai Electroharmonix 12AX7:t. Vaiheenkääntöputkina olevat 12AU7:t kannatta vaihtaa 12BH7:eiskoiksi.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=176596&o=0&#p8666357

Ja edelleen, niin ei ne merkkihuollon miehet kuitenkaan mitään katsastusmiehiä ole. Voihan ne huolehtia ajoneuvon liikennekelpoisuudesta, mutta edelleen asiakkaalla on oikeus kilpailuttaa huoltopalvelut tai tehdä itse. Että jos tulee jotain yllätyksellisiä lampunvaihtoja takuuhuollossa, niin vittu jääkööt nuolemaan näppejään.
J.Nikkanen
23.07.2010 15:53:01 (muokattu 23.07.2010 16:59:23)
Thominisk: Makuasioita, mutta mun resepti oli vaihtaa Sovtekin pääteputkien tilalle Svetlanat, sekä etuasteeseen Sovtekien tilalle esim. JJ:t tai Electroharmonix 12AX7:t. Vaiheenkääntöputkina olevat 12AU7:t kannatta vaihtaa 12BH7:eiskoiksi.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=176596&o=0&#p8666357

Ja edelleen, niin ei ne merkkihuollon miehet kuitenkaan mitään katsastusmiehiä ole. Voihan ne huolehtia ajoneuvon liikennekelpoisuudesta, mutta edelleen asiakkaalla on oikeus kilpailuttaa huoltopalvelut tai tehdä itse. Että jos tulee jotain yllätyksellisiä lampunvaihtoja takuuhuollossa, niin vittu jääkööt nuolemaan näppejään.

Et ole huoltomies. Et tiedä mistä puhut.

edit: Mutta lukaseppas vaikka autosi omistajan käsikirjaa. Siellä on maininta huollossa tehtävistä toimenpiteistä, mihin kuuluu esim. pissapojan nesteen tarkistus ja tarvittaessa lisäys. Samoin polttimoiden toiminnan tarkastus ja tarvittaessa vaihto. Jos sä viet ajoneuvon öljyn + suodattimen vaihtoon niin silloin siihen vaihdetaan öljyt ja suodatin. Jos on tilannut huollon, niin silloin tehdään huolto-ohjelman mukainen huolto. Nuole ite näppejäs. Sä et todellakaan tiedä mistä puhut. Pelkkää munstaa. Kilpailutus tehdään huoltoa varatessa, ei siinä tiskillä sitten siinä vaiheessa kun ollaan tulossa hakemaan ajoneuvoa pois huollosta. Ei se ole huoltoliikkeen vika jos sulla on täysin väärä mielikuva ajoneuvon huollosta.
T.Nick
23.07.2010 21:46:19
pahaeno: Et ole huoltomies. Et tiedä mistä puhut.

edit: Mutta lukaseppas vaikka autosi omistajan käsikirjaa. Siellä on maininta huollossa tehtävistä toimenpiteistä, mihin kuuluu esim. pissapojan nesteen tarkistus ja tarvittaessa lisäys. Samoin polttimoiden toiminnan tarkastus ja tarvittaessa vaihto. Jos sä viet ajoneuvon öljyn + suodattimen vaihtoon niin silloin siihen vaihdetaan öljyt ja suodatin. Jos on tilannut huollon, niin silloin tehdään huolto-ohjelman mukainen huolto. Nuole ite näppejäs. Sä et todellakaan tiedä mistä puhut. Pelkkää munstaa. Kilpailutus tehdään huoltoa varatessa, ei siinä tiskillä sitten siinä vaiheessa kun ollaan tulossa hakemaan ajoneuvoa pois huollosta. Ei se ole huoltoliikkeen vika jos sulla on täysin väärä mielikuva ajoneuvon huollosta.

Mun on vaikea uskoa, että mulla on täysin väärä kuva ajoneuvon huollosta. Mä huollan omaa ajoneuvoani seuraavasti: 20 000km välein huolto-ohjelman mukainen huolto. Huollon voi suorittaa liike, jolla on ko. automerkin valmistajan päivitetty huolto-ohjelma sekä valmistajan hyväksymä laitteisto ja välineet. Määräaikaishuollon voi ja kannattaa kilpailuttaa. Kunhan huolehtii siitä, että tarjouksen antaja ilmoittaa olevansa takuuehtojen mukainen huoltoliike. Lisäksi tulee teetettyä määräaikaishuollon välissä 10 000km jälkeen öljynvaihto, joka ei ole huolto-ohjelmaan merkitty, mutta lukee sitten taas toisaalla käsikirjassa. Ja muutenkin on muodostunut sellainen käytäntö vaihtaa öljyt tuolla välillä. Autoille myönnetään useimmiten tänä päivänä kaksi erillistä takuuta, toinen on voimansiirrolle, moottorille, sähkölaitteille jne. ja toinen sitten puhkiruostumattomuustakuu korille. Eri takuut pysyvät voimassa tai raukeavat toisistaan riippumatta. Itse olen valinnut olla teettämättä korin puhkiruostumattomuustakuuseen liittyviä takuuhuoltoja.

En ole puhunut mistään öljynvaihdoista tai määräaikaishuolloista mitään. Tämä topicci käsittelee TAKUUHUOLTOJA. Noi auton takuuhuollot oli mulla vaan esimerkkinä, kun kuluttajan oikeudet takuuasioissa menee ihan samalla tavalla osti sitten soittimia, ajoneuvoja tai kodinkoneita. Kun kuluttaja vie tuotteen TAKUUHUOLTOON takuun piiriin kuuluvan vian johdosta, niin silloin kuluttaja ei sitoudu mihinkään kustannuksiin, ellei toisin sovita. Huollon kilpailuttamisella tarkoitin tilannetta, että TAKUUHUOLLOSSA ilmenneiden takuun piiriin kuulumattomien vikojen osalta kuluttajalla on oikeus kilpailuttaa huolto.

Siellä sun kommunismiutopiassa, jossa päätösvalta on yksin huoltoliikkeen käsissä, tehdään myös sellaiset työt mistä ei ole sovittu, ja koska ei ole sovittu hintaakaan, voi kirjottaa hintalappuun ihan mitä tahansa, koska kuluttaja ei voi valita toista liikettä. Piikki on niin sanotusti auki. Itse työskentelen rakennusalalla ja siellä jos missä oppii välttämään tilanteita, joissa mennään piikki auki -periaatteella. Mutta onneksi Salossa ei rakenneta ikinä mitään, kun se on kuolevaa seutua ja huuhtoutuu tulevaisuudessa mereen. Toivottavasti oot parempi uimaan kuin lukemaan.

Jos auton takuuhuollossa takuun piiriin kuuluvan vian korjauksen yhteydessä on joku laittanut kuluttajalle pyyhkijänsulat ja vaihtanu polttimot, niin selitä nyt vielä kerran, että millä perusteella kuluttaja on niistä maksuvelvollinen, jos ko. töistä ei ole sovittu? Ja muista nyt, että ollaan Suomessa eikä missään Albaaniassa.

Tämä ajoneuvoihin kääntynyt keskustelu on verrannollinen tuohon ketjun aloittajan aiheelliseen kysymykseen, että miksi hän joutui maksamaan takuuhuollon rahtikuluja.

Pitäiskö sun mielestä ton kaverin, joka on lähettäny nupin Saksaan korjattavaks, maksaa sen DHL:n kuskin liikennekuntoisuutta ylläpitävät pakolliset tauot ja majoitukset matkan varrella.
Gubb3
24.07.2010 00:19:06
Oma kokemus palautuksesta..

Tilasin Gibson Standard Lessun firmalle, mutta en sitten sitä halunnutkaan. Kertoivat, että mun pitäs maksaa postikulut takaisin = noin 20-30 eur. UPS-mies haki puketin pois, ja Thomann tuuppasi sitten rahat takasin kortille. Mun mielestä erittäin jees. Etämyyntiä.. ja palautus.
Palautus olisi ollut ilmainen, jos olisin ollut yksityinen.

-G
J.Nikkanen
24.07.2010 00:31:59
Thominisk:

Hoh-hoijaa, ootpa hurja. Tulkkaa ja soossaa niinkuin haluat ja blah blah. Heh.
J.Nikkanen
24.07.2010 00:40:58
Thominisk: Mun on vaikea uskoa, että mulla on täysin väärä kuva ajoneuvon huollosta. Mä huollan omaa ajoneuvoani seuraavasti: 20 000km välein huolto-ohjelman mukainen huolto. Huollon voi suorittaa liike, jolla on ko. automerkin valmistajan päivitetty huolto-ohjelma sekä valmistajan hyväksymä laitteisto ja välineet. Määräaikaishuollon voi ja kannattaa kilpailuttaa. Kunhan huolehtii siitä, että tarjouksen antaja ilmoittaa olevansa takuuehtojen mukainen huoltoliike. Lisäksi tulee teetettyä määräaikaishuollon välissä 10 000km jälkeen öljynvaihto, joka ei ole huolto-ohjelmaan merkitty, mutta lukee sitten taas toisaalla käsikirjassa. Ja muutenkin on muodostunut sellainen käytäntö vaihtaa öljyt tuolla välillä. Autoille myönnetään useimmiten tänä päivänä kaksi erillistä takuuta, toinen on voimansiirrolle, moottorille, sähkölaitteille jne. ja toinen sitten puhkiruostumattomuustakuu korille. Eri takuut pysyvät voimassa tai raukeavat toisistaan riippumatta. Itse olen valinnut olla teettämättä korin puhkiruostumattomuustakuuseen liittyviä takuuhuoltoja.

No kiva.

En ole puhunut mistään öljynvaihdoista tai määräaikaishuolloista mitään. Tämä topicci käsittelee TAKUUHUOLTOJA. Noi auton takuuhuollot oli mulla vaan esimerkkinä, kun kuluttajan oikeudet takuuasioissa menee ihan samalla tavalla osti sitten soittimia, ajoneuvoja tai kodinkoneita. Kun kuluttaja vie tuotteen TAKUUHUOLTOON takuun piiriin kuuluvan vian johdosta, niin silloin kuluttaja ei sitoudu mihinkään kustannuksiin, ellei toisin sovita. Huollon kilpailuttamisella tarkoitin tilannetta, että TAKUUHUOLLOSSA ilmenneiden takuun piiriin kuulumattomien vikojen osalta kuluttajalla on oikeus kilpailuttaa huolto.

Niin. Niin totesinkin.

Siellä sun kommunismiutopiassa, jossa päätösvalta on yksin huoltoliikkeen käsissä, tehdään myös sellaiset työt mistä ei ole sovittu, ja koska ei ole sovittu hintaakaan, voi kirjottaa hintalappuun ihan mitä tahansa, koska kuluttaja ei voi valita toista liikettä. Piikki on niin sanotusti auki. Itse työskentelen rakennusalalla ja siellä jos missä oppii välttämään tilanteita, joissa mennään piikki auki -periaatteella. Mutta onneksi Salossa ei rakenneta ikinä mitään, kun se on kuolevaa seutua ja huuhtoutuu tulevaisuudessa mereen. Toivottavasti oot parempi uimaan kuin lukemaan.

Nyt menee ihan perseelleen. Tommosta en ole vaittanyt, sori. Kiva kuitenkin etta menet henkilokohtaisuuksiin. Ja kiva et teet raksahommia. Olet vissiin uniikki yksilo, kukaan muu ei niita vissiin ole tehnyt?

Jos auton takuuhuollossa takuun piiriin kuuluvan vian korjauksen yhteydessä on joku laittanut kuluttajalle pyyhkijänsulat ja vaihtanu polttimot, niin selitä nyt vielä kerran, että millä perusteella kuluttaja on niistä maksuvelvollinen, jos ko. töistä ei ole sovittu? Ja muista nyt, että ollaan Suomessa eikä missään Albaaniassa.

Eipa ole maksuvelvollinen. Sisaista termi takuuhuolto. Noi sun valiheitot on kyl tosi kultaisia! Meneeks hermo. Voi voi.

Tämä ajoneuvoihin kääntynyt keskustelu on verrannollinen tuohon ketjun aloittajan aiheelliseen kysymykseen, että miksi hän joutui maksamaan takuuhuollon rahtikuluja.

Toki niin, ja sun esimerkkis oli huono.

Pitäiskö sun mielestä ton kaverin, joka on lähettäny nupin Saksaan korjattavaks, maksaa sen DHL:n kuskin liikennekuntoisuutta ylläpitävät pakolliset tauot ja majoitukset matkan varrella.

Ei.
bfoc
24.07.2010 11:15:21
trih: Olen ymmärtänyt että kaikki muut ovat lähettäneet vialliset roippeensa ilmaiseksi takuuhuoltoon edellämainitulla "lähettifirma noutaa ilmaiseksi"-tavalla. Miksi se ei tämän topikin aloittajalla onnistunut? Aiemmin oli joku topikki missä viallisen tuotteen palauttaja ei suostunut käyttämään firman kanssa kaupantekovaiheessa sovittuja toimintatapoja (ja valitti siitä täällä) ja takkiin tuli. Olisiko tässäkin kyse siitä...

Ei ole kyse tuosta. Vastaus piilee tässä aloittajan tekstissä:

pitkatie: ... Thomannilta otettu yhteyttä ja perustelut kuljetusmaksusta on seuraava: Ampeg on tilattu yksityishenkilö/firmani nimellä. Eli jos olisin tilannut sen vain omalla nimelläni, olisi matka lääkäriin ollut ilmainen. ...

Eli tuo on tulkittu yristysten väliseksi kaupaksi, jossa on erilaiset takuuehdot kuin kulutttajakaupassa. Jos aloittaja olisi tilannut tuon yksityishenkilönä itselleen, EU kuluttajasuojadirektiivin perusteella Touhuman olisi maksanut kulut.
sutiojrikellA
Drizzit
24.02.2014 23:54:17
Tähän liittyen tänään yhteydessä t-kauppaan takuuseen liittyen. Ja kyseessähän vielä tehdastakuu. Kitaran kaulataskussa pari hiusmurtumaa ja yksi nauha asennettu päin peetä. Tälläistä tekstiä tuli takaisin.

"Hei,

kiitos tiedoista. Valitettavasti takuu ei ole siirrettävissä tuotteen mukana uudelle omistajalle. Takuu on siis voimassa vain asiakastilin omistajalle, ei henkilölle joka on mahdollisesti ostanut tai saanut tuotteen asiakkaaltamme.

Kaikki takuuhuoltoon liittyvät toimenpiteet tulisi hoitaa asiakastilin omistajan kautta. Lisäksi korjattu laite lähetetään siihen osoitteeseen jonka asiakastilin omistaja on ilmoittanut asiakastilillä tai johon laite on alunperin toimitettu.

Jos tämä ei ole ongelma, järjestämme kitaralle huolleon."

Miten ne edes viitsii. Edes sivuilla ei lue, vaikka tehtaantakuu olisikin päättynyt ja heidä oma takuu jatkunut, että mitään tuollaisia tiliin sidonnaisia takuita olisi. Kuluttaja-asiamiehin sivujen mukaan takuu ei myöskään saa olla henkilökohtainen vaan sen pitää jatkua, vaikka tavara vaihtaisikin omistajaa.

Asiallinen firma ollut mielestäni tähän saakka, mutta enpä ole varma enää jos tolleen yrittävät asiakkaitaan vedättää.
JussiKoo
25.02.2014 00:13:29
Drizzit: ...Miten ne edes viitsii. Edes sivuilla ei lue, vaikka tehtaantakuu olisikin päättynyt ja heidä oma takuu jatkunut, että mitään tuollaisia tiliin sidonnaisia takuita olisi. Kuluttaja-asiamiehin sivujen mukaan takuu ei myöskään saa olla henkilökohtainen vaan sen pitää jatkua, vaikka tavara vaihtaisikin omistajaa.

Asiallinen firma ollut mielestäni tähän saakka, mutta enpä ole varma enää jos tolleen yrittävät asiakkaitaan vedättää.

Ihan oikeassa olet. Ei muuta kuin reklamaatiota perään asiaankuuluvilla viittauksilla.
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (Hannu A 03/2010)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)