Aihe: Iron Maiden
1 2 3 4 5114 115 116 117 118122 123 124 125 126
Jonubets
21.07.2010 19:37:10
MegaMan: Äläs ny, hevihän on nyt niin muotia että perusasioidenkin luulis olevan joka popparin hallussa.

Onhan se, mutta ei kumminkaan tollainen oldschool hevi (Vaikka tosi monella näkeekin Maiden- paitoja, niistäkään puolet ei varmaan osaa nimetä kahta biisiä ko. bändiltä).
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
MegaMan
22.07.2010 06:06:53 (muokattu 22.07.2010 06:17:07)
Onhan se, mutta ei kumminkaan tollainen oldschool hevi (Vaikka tosi monella näkeekin Maiden- paitoja, niistäkään puolet ei varmaan osaa nimetä kahta biisiä ko. bändiltä).

No just sehän sitä muotia on ku kaikki maailman H&M:t on pulollaan Maidenin ja Kissin paitoja ja joka toisella vastaan tulevalla teinillä on joku Killers -paita päällä. Mun yhen tutun pikkusisko oli ihan hullu Sturm und Drang fani, ja se piti Judas Priestin Brittish Steel -paitaa ku "Sturmikset" diggaili priestiä. En kysyny mutta tuskin osasi nimetä Priestiltä edes yhtä biisiä Breaking the Lawn lisäksi. Ja senkin vaan siksi että "Sturmikset" veti sitä koverina.

No jokainen pitää päällään mitä haluaa, ja kuunnelkoon mitä lystää. Mutta mä ainakin kaipaan sitä aikaa ku esim. Iron Maidenkin oli vielä ison tietämättömän yleisön mielestä lahjattomien muusikoiden soittamaa pelkkää öinää ja saatanan palvontaa (...näin eräs tyttö informoi minua, kun kerroin 10-vuotiaana Iron Maidenin olevan lempibändini. Muistaakseni sekoitti bändin vieläpä Metallicaan.)
Minä juon kossua!!!
Jonubets
23.07.2010 00:01:20
MegaMan:No jokainen pitää päällään mitä haluaa, ja kuunnelkoon mitä lystää. Mutta mä ainakin kaipaan sitä aikaa ku esim. Iron Maidenkin oli vielä ison tietämättömän yleisön mielestä lahjattomien muusikoiden soittamaa pelkkää öinää ja saatanan palvontaa (...näin eräs tyttö informoi minua, kun kerroin 10-vuotiaana Iron Maidenin olevan lempibändini. Muistaakseni sekoitti bändin vieläpä Metallicaan.)

No itse en oo elänyt tuohon aikaan, mutta olishan se mukava jos ihmiset oikeesti kuuntelis musiikkia jota "fanittaa".
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
Ziggy Bubba
23.07.2010 01:29:53 (muokattu 23.07.2010 01:30:19)

Iron Maiden on ollut semmoset vähintään 25v Suomessa jäähalliosaston bändejä... Ei kukaan edes muista sitä ku bändi oli pienen piirin juttu. Turhaa elitismiä, jos tavikset tykkää niin tykätköön - ei se niiden fanitus sen huonompaa ole ku muidenkaan. Tästä hommasta ei saa pisteitä.
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Basil79
23.07.2010 20:47:27
Ihan vinkkinä vaan niille joille jotka ei ole lukenut tätä Run to the Hills kirjaa niin suosittelen! Ei tarvitse mutuilla asioilla, joista on ihan kirjoitettua tietoa olemassa. Ilmeisen luotettavahan tämä Mick Hillin kirja on, vaikka kirjoittaja itse on jotenkin ärsyttävä persoona. Onneksi se ei näy kirjassa. Väitän, että kirja on viihdyttävä lukuelämys niillekin, jotka eivät aivan täysillä fanita IrMaa.
Jii
23.07.2010 21:10:31
sikki-six: Iron Maiden on ollut semmoset vähintään 25v Suomessa jäähalliosaston bändejä... Ei kukaan edes muista sitä ku bändi oli pienen piirin juttu. Turhaa elitismiä, jos tavikset tykkää niin tykätköön - ei se niiden fanitus sen huonompaa ole ku muidenkaan. Tästä hommasta ei saa pisteitä.

loisteliasta on silti soundin juttu vuodelta 1980 (?), siinä laitetaan bändiä maan rakoon niin, ettei tosikaan. omistin tuon lehden divarista hankittuna '80 -luvulla, mutta koko tarina löytyy arkistoja kaivelemalla kesäkuun 2008 soundista. loistosettiä.
Rhapa
23.07.2010 22:44:17
M4ss3 m/: En tiedä onko jo mainittu täällä, mutta mahtaa ärsyttää tuo biisilista niitä jotka ovat jo monta vuosikymmentä halunneet bändin nähdä, mutta saavat nyt vasta siihen tilaisuuden. Ja voi olla, että on viimeinen tilaisuus jos bändi kerran päättää lopettaa.

http://www.soundi.fi/node/10971/Iro … en/p%C3%A4%C3%A4lle,/katso/videoita

Tuo biisilista on yksinkertaisesti parhautta. Piste.
gigity gigity
bfoc
23.07.2010 22:58:13 (muokattu 23.07.2010 23:02:13)
Rhapa: Tuo biisilista on yksinkertaisesti parhautta. Piste.

Ihmettelen vaan että miksi "levyrundilla" kuullaan vain yksi biisi levyltä. Vai onkohan tää promokeirtua ja sit levykiertua tulee kohta perässä ennen Blaze Bayley -ajan nostalgiakiertuetta.

M4ss3 m/: En tiedä onko jo mainittu täällä, mutta mahtaa ärsyttää tuo biisilista niitä jotka ovat jo monta vuosikymmentä halunneet bändin nähdä, mutta saavat nyt vasta siihen tilaisuuden. Ja voi olla, että on viimeinen tilaisuus jos bändi kerran päättää lopettaa.

Jaa niinq ketkä? Jos on halunnut nähdä Maidenin monta vuosikymmentä, siihen on Suomessakin ollut lähemmäs 20 mahdollisuutta. Itse oon nähnyt vuodesta 1986 lähtien 10 kertaa ja varmaan 3-4 on jäänyt käymättä.

Tohon päälle iskuetäisyydellä olevat keikat Ruotsissa, Tanskassa jne jos nyt niiin kovasti haluaa.

Liputkin tulee yleensä niin hyvissä ajoin myyntiin ettei varmaan oo kalenterissa bussineksia. Ons ei jermu vaan osaa/kykene vääntäytyy sohvalta ylös, niin ei kun Matti ja Teppo soimaan vaan.
sutiojrikellA
Sakmongkol
23.07.2010 23:26:16
bfoc: Ihmettelen vaan että miksi "levyrundilla" kuullaan vain yksi biisi levyltä. Vai onkohan tää promokeirtua ja sit levykiertua tulee kohta perässä ennen Blaze Bayley -ajan nostalgiakiertuetta.

Varmaan jotain tuon suuntaista. Muutenkin veikkaisin että vaikkeivät enää levyjä tekisikään, niin kiertueita tulee vielä muutama, juurikin noita nostalgiakiertueita.

Niin itse olen vain 2 kertaa nähnyt Maidenin livenä, nämä 2 viime kertaa kun ovat täällä päin käyneet. Jotakuinkin kaikki piisit olen kyllä kuullut mitä olen halunnutkin, siis niistä piiseistä mitä ylipäätään on ikinä soitettu livenä. Paitsi Phantom of the Opera. Se hieman harmittaa kun aloin vasta juuri tuon Eddie Rips Up the World -kiertueen aikoihin kuunnella Maidenia enkä sitten ehtinyt sitä näkemään.

Tämän kiertueen setti vaikuttaa kyllä minusta erittäin hyvältä. =)
Rhapa
23.07.2010 23:45:56
bfoc: Ihmettelen vaan että miksi "levyrundilla" kuullaan vain yksi biisi levyltä. Vai onkohan tää promokeirtua ja sit levykiertua tulee kohta perässä ennen Blaze Bayley -ajan nostalgiakiertuetta.

Settilistahan tais olla tosiaan kesäkuulta ja eihän tämä rundi vielä uutta levyä sinällään katakaan... Eiköhän ne lätyn julkaisun jälkeen vedä taas keikkaa, jossa soitetaan useampikin kappale uudelta levyltä. Tai sitten ne kaikki...
gigity gigity
dipshit
24.07.2010 10:50:40

http://www.soundi.fi/node/10971/Iro … en/p%C3%A4%C3%A4lle,/katso/videoita

En tajua mitä selität. Tuon parempaa settilistaa on ihan oikeasti vaikea toivoa. Iron Maidenin ja Number of the Beastin kun vielä korvais joillain paremmilla (mitä näiden jäbien katalogista löytyy kymmeniä), niin avot. Tuollaisenaankin on kyllä aika uskomattoman hieno settilista. Harmi kun en pääse näkemään ainakaan Sonisphereen.
Twinkle
24.07.2010 10:57:38 (muokattu 24.07.2010 11:01:51)
Dipsetcityboy: En tajua mitä selität. Tuon parempaa settilistaa on ihan oikeasti vaikea toivoa.

Ihan helposti pystyy, kyl tuo esim. meikäläiselle olisi pohjanoteraaus kun viimeinen levy joka innosti ees vähän oli Brave New world. Oikeastaan noistakin vanhemmista kappaleista ainoastaan Hallowed be Thy Name on sellainen joka vielä toimii. Uudet biisit on paskoja, vanhat kuluneita niin kyllä minulle kelpaisi ihan toisenlainen settilista.
bfoc
24.07.2010 12:47:10 (muokattu 24.07.2010 12:49:26)
Rhapa: Settilistahan tais olla tosiaan kesäkuulta ja eihän tämä rundi vielä uutta levyä sinällään katakaan... Eiköhän ne lätyn julkaisun jälkeen vedä taas keikkaa, jossa soitetaan useampikin kappale uudelta levyltä. Tai sitten ne kaikki...

Mä oon jotenkin aatellut että tää on nimenomaan "levyrundi. Kiertävät nimellä:
**THE FINAL FRONTIER 2010 NORTH AMERICAN TOUR**
**THE FINAL FRONTIER 2010 EUROPEAN TOUR**

Ja Eddie summuut on uuden levyn formuun laitettu. Toisaalta n 35 keikkaa vaikuttaa lyhyeltä rundilta. Josko pyörähtävät vielä uudella settilistalla uudestaan.

Sakmongkol: Varmaan jotain tuon suuntaista. Muutenkin veikkaisin että vaikkeivät enää levyjä tekisikään, niin kiertueita tulee vielä muutama, juurikin noita nostalgiakiertueita.

Juu. Ne nostalgiarundit onkin hauskoja katsoa, kun soittavat muitakin vanhoja hyviä biisejä kuin vakikalustoa.

Twinkle: Ihan helposti pystyy, kyl tuo esim. meikäläiselle olisi pohjanoteraaus kun viimeinen levy joka innosti ees vähän oli Brave New world. Oikeastaan noistakin vanhemmista kappaleista ainoastaan Hallowed be Thy Name on sellainen joka vielä toimii. Uudet biisit on paskoja, vanhat kuluneita niin kyllä minulle kelpaisi ihan toisenlainen settilista.

Siis vanaht biisit on tylsiä ja uudet huonoja? Sun tarttee mennä varmaan Eppu Normaalin keikalle sit, koska noilla spekseillä Maiden ei varmaan tarjoa miellyttävää keikkakokemust ennen BNW-nostalgikiertuetta.
sutiojrikellA
Robert
24.07.2010 13:09:04
Twinkle: Ihan helposti pystyy, kyl tuo esim. meikäläiselle olisi pohjanoteraaus kun viimeinen levy joka innosti ees vähän oli Brave New world. Oikeastaan noistakin vanhemmista kappaleista ainoastaan Hallowed be Thy Name on sellainen joka vielä toimii. Uudet biisit on paskoja, vanhat kuluneita niin kyllä minulle kelpaisi ihan toisenlainen settilista.

Näinhän se vähän taitaa mennä:)
Twinkle
24.07.2010 16:39:32 (muokattu 24.07.2010 16:41:19)
bfoc: Siis vanaht biisit on tylsiä ja uudet huonoja? Sun tarttee mennä varmaan Eppu Normaalin keikalle sit, koska noilla spekseillä Maiden ei varmaan tarjoa miellyttävää keikkakokemust ennen BNW-nostalgikiertuetta.

no mutta saatana, niinhän minä kirjotinkin. jos luet uudestaan niin huomaat, että uudet biisit paskoja ja vanhat kuluneita, sikäli kun bändillä 14 levyä katalogia niin ihmettelen, minkä pirun takia se on aina sitä samaa mitä pitää keikoilla soittaa. number of the beastit ja fear of the darkit on niin kuultu, joku number of the beast löytyy minultakin jo hyllystä 7 eri liveversiona ja keikallakin se kuultu melkein joka ikinen kerta. Jos olisi edes etäinen toivo siitä, että ne vanhemmat kappaleet edes pikkaisen vaihtuisi niin sekin kelpaisi.

ja kiitos vinkistä, minä ite asiassa olin justiinsa eilen Eppu Normaalin keikalla. se on ihan kiva ja hyväntuulinen bändi, koska sitä en ole kuunnellut paria vuosikymmentä niin siellä se hittikavalkaadi on sellainen, joka minulle kelpaa.

ja kun kohta joku toteaa ettei niitä settejä voi voi minun halun mukaan tehdä, niin totean että tiedän. sanon myös että se ei estä minua sanomasta mielipidettäni. tiedän myös että ne areenat myisi täyteen vaikka se bändi soittaisi eppu normaalia ja popedaa, en voi myöskään sisäistää nykymeininkiäkään.
Basil79
24.07.2010 23:30:16 (muokattu 24.07.2010 23:34:50)
bfoc: Mä oon jotenkin aatellut että tää on nimenomaan "levyrundi. Kiertävät nimellä:
**THE FINAL FRONTIER 2010 NORTH AMERICAN TOUR**
**THE FINAL FRONTIER 2010 EUROPEAN TOUR**

Ja Eddie summuut on uuden levyn formuun laitettu. Toisaalta n 35 keikkaa vaikuttaa lyhyeltä rundilta. Josko pyörähtävät vielä uudella settilistalla uudestaan.

Voit olla ihan huoleti. Se on pomminvarma juttu, että settilista muuttu elokuun puolenvälin tienoilla tai jopa sitä aikasemmin ja sinne eksyy enemmän uusia biisejä. On ihan luonnollista, että eivät halua tänä youtube aikana paljastaa liikaa tulevasta levystä. Iron Maiden on aina soittanut uuden levyn biisejä kohtuullisen paljon ja tuskin tekee poikkeusta tänä vuonna. Mielestäni tätä teoriaa puolustaa vielä se seikka, että settilistalla on paljon 2000-luvun piisejä, jotka on sitten helppo korvata uuden levyn biiseillä. Minusta Maidenin 2000-luvun levyt ovat erittäin hyviä..
Lammikkovalas
29.07.2010 15:37:34
I broke my G-string while fingering a minor
Ianuarius
29.07.2010 16:14:20

Loppupään vedoista tuli kieltämättä parempi fiilis kuin alkupäästä. Mother Of Mercy kuulosti suoraan sanottuna aivan vitun kauhealta. Vähän niinku joku bändi yrittäis imitoida Iron Maidenia. Hmh, ostan kuitenkin, koska viimeiset 5 raitaa vaikuttivat tosi kiinnostavilta.
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
Tumppa
30.07.2010 02:41:28 (muokattu 30.07.2010 02:42:06)
Levykauppa Äxästä tuli sähköposti, jossa ilmoitettiin, että albumin julkaisua on aikaistettu muutamalla päivällä. Alunperin levyn piti tulla ulos 16.8, mutta uusi päivämäärä on 13.8. Perjantai on itselleni hyvä julkaisupäivä, sillä siten on viikonloppu aikaa tutustua levyyn eikä tarvitse koulusta murehtia.

Kuuntelin nuo samplet päivemmällä kerran läpi ja ihan hyvältä kuulosti, vaikken The Alchemistista, Isle of Avalonista ja Starblindista oikein tykännyt. En kuitenkaan voi tuomita noita biisejä puolen minuutin pätkien perusteella ja onhan esim. tuo Isle of Avalon 9 minuuttia pitkä, niin ties mitä se sisältää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)