Aihe: Copy Controlled
1 2 3 4
Bonham
16.03.2004 17:41:43
Ne eivät toimi kunnolla, paitsi ehkä sattumanvaraisesti joissakin laitteissa, piste. Henkilökohtaisesti mikään muu ei riso.

Oolrait... mulla on kyllä varsin hyvä soitin, toistaa mukisematta poltetut sun muut...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Shaft
16.03.2004 17:48:23
Mikä näissä levyissä nyt eniten riepoo, valaiskaa mua?

Mulla on yksi levy, jossa tuo termi lukee kannessa. Soi loistavasti ja vielä upeat soundit...

Toimimattomuus on tietysti selkeästi vakavin ongelma. Kopiosuojauksen aiheuttamat ongelmat saattavat joissakin tapauksissa vielä lisääntyä, jos levy pääsee hieman naarmuuntumaan. Levyjä tulisi pystyä kuuntelemaan ongelmitta myös tietokoneella.

Itse en pidä myöskään levy-yhtiöiden pyrkimyksistä rajoittaa kopioimista omaan käyttöön. Omista levyistä pitäisi pystyä tekemään kokoelmia ja ottamaan varmuuskopioita esimerkiksi autokäyttöön. Kopiosuojaus alentaa tuotteen arvoa kuluttajalle.
Tapani L
16.03.2004 18:16:55 (muokattu 16.03.2004 18:17:32)
Mikä näissä levyissä nyt eniten riepoo, valaiskaa mua?

Mulla on yksi levy, jossa tuo termi lukee kannessa. Soi loistavasti ja vielä upeat soundit...

Minäpä jo taisinkin kertoa omat syyni, eli minulla on vain tietokone soittimena, eikä muutamat ostamasni cd:t toimi sillä. Kaikkein ironisinta tässä koko touhussa on se, että vasta 1 kopiosuojattu levy (TikTakin "Jotain muuta ja jotain uutta"), jota en olisi pystynyt koneelleni siirtämään mp3-muodossa, on kohdalleni osunut.

Mutta kyllä se vituttaa, kun ei pääsee ostamiaan levyjä kuuntelemaan.

Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
comah
16.03.2004 19:35:34
Omissa stereoissa toimii kopiosuojatut(tosin en niin kauhiasti stereoita käytä.ei mitkään kunnon stereot ole nuo.), kannettavassa cd-soittimessa ei toimi. porukoiden soittimessa ei toimi ja koneella en ole uskaltanut edes yrittää. Että semmosta.
Kotiteollisuus - No mut hei pörrärit on rok
Mako
16.03.2004 19:46:26

Mulla on ollut kanssa perin ***tumaisia episodeja noiden kopiosuojausten kanssa. Sir Elwoodin tuorein lätty ei toiminut kunnolla philipsin stereoissa, philipsin discmanissa (joka on toistaiseksi toistanut kaiken täyd.) eikä heti tietokoneellakaan. Pikku stereomankalla päädyin sitä kuuntelemaan.

Muita ongelmallisia, samantyylisiä: Maidenin Dance of Death, molemmat Norah Jonesit ja uus Van Morrison (kirottu blue note...)

Kannattaako ostaa enää kohta aitoja cd:eitä kun ei toimi kunnolla joka soittimessa. Kopiot varmaan toimis tietysti :) Niin nurinkurisen sairasta, ja tekee hallaa eniten faneille ja artisteille itselleen. No, tietokoneella ja autostereoissa (eli juuri siellä missä on mainostettu tökkivän) sentään oon saanu kaikki toistaiseksi toimimaan. Mutta ostetun cd:n pitäis kyllä toimia kaikkialla.
I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake
Mako
16.03.2004 21:36:50

Hmm...mä ainakin sain tuon uuden maidenin koneelle ihan helposti. Ainoa minkä kanssa on ollut ongelmia on ollut feikki kotiteollisuuden helvetistä itään.

Tämmöset palautteet on aika turhia. Kokoonpanoja ja soittimia on katsos monenlaisia.
I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake
saturnzreturn
16.03.2004 22:17:38
Yritätkö sinä nyt ihan tässä kaikille uskotella, etteikö tuollaisella sivarin retkulla olisi aikaa? =)

no saatana töissä käynti ja yli tuhat sivua pääsykoekirjaa + uunituoreella bändillä pääsiäisenä kaksi keikkaa lohkasee ihan kivan osan elämästä (siis kaksi keikkaa ei vie aikaa vaan se että on 40 minuuttia biisejä valmiina ja pitäisi molempina päivinä soittaa kolme settiä), jos jostain on vähän ylimääräistä aikaa lohjennut niin oon kirjoittanut uusia biisejä.
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Heavy Metal Machine
16.03.2004 23:01:02
Ainahan tuollaisen Copy Controlled levyn voi polttaa tyhjälle CDR-levylle ja kuunnella sitä CDR-levyä... Jos ei jaksa palauttaa.
I am just a worthless liar I am just an imbecile I will only complicate you Trust in me and fall as well
lxi
16.03.2004 23:28:32
Ainahan tuollaisen Copy Controlled levyn voi polttaa tyhjälle CDR-levylle ja kuunnella sitä CDR-levyä... Jos ei jaksa palauttaa.

Ja tässähän se ironia juuri piileekin. Kopiosuojattu levy, joka on pakko kopioida jotta se toimisi varmemmin.
"Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan
Heavy Metal Machine
16.03.2004 23:38:12
Ja tässähän se ironia juuri piileekin. Kopiosuojattu levy, joka on pakko kopioida jotta se toimisi varmemmin.

Niinpä... mitä järkeä muuten kopiosuojata jos joka koneella voi kuitenkin kopioida... ei jummarra ei
I am just a worthless liar I am just an imbecile I will only complicate you Trust in me and fall as well
saturnzreturn
17.03.2004 13:37:50
Mutta todellakin, eipä noista oikein muutoin pääse eroon kuin jättämällä kauppoihin. Toivottavasti tulevat järkiinsä pian ja lopettavat moiset. Pelottavan kauan tuota kopiosuoja-asiaa ollaan viety eteenpäin, kuitenkin.

ei tommosella äänettömällä rotestoinnilla ole mitään hyvää koskaan saatu aikaan..pitäisi soittaa levy-yhtiöön ja haukkua ne paskahuoriks, ja jos artisti/bändi on kotimainen niin lähettää ainakin sähkäriä sille/niille, ja haukkua sekin/nekin..voisivat tulla ehkä järkiin jos kaikki jotka viallisen kopion saavat menettelisivät näin...
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
JKH
17.03.2004 14:43:53
ei tommosella äänettömällä rotestoinnilla ole mitään hyvää koskaan saatu aikaan..pitäisi soittaa levy-yhtiöön ja haukkua ne paskahuoriks, ja jos artisti/bändi on kotimainen niin lähettää ainakin sähkäriä sille/niille, ja haukkua sekin/nekin..voisivat tulla ehkä järkiin jos kaikki jotka viallisen kopion saavat menettelisivät näin...

Onkohan artistilla paljon sananvaltaa tähän???
Bassokitara, taivas ja tähdet...
PomppoK
17.03.2004 14:59:03 (muokattu 17.03.2004 14:59:37)

Kokeilepa huvikses tehdä tällainen väkivallan vähentämis -testi: jätä ensimmäisenä vuotena nakkikioskit välistä baarireissun jälkeen ja toisena vuotena menet nokka pystyssä suureen ääneen kertomaan jonolle, kuinka väärin väkivalta, roskaruokailu, lihan syöminen ym on... kuinka paskoja ihmisiä he ovatkaan.
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
L.Ruoska
17.03.2004 20:13:40

Ei kannata yrittää ripata niitä koneelle. Niissä on sellainen ohjelman pätkä joka pistää äänikortin ajurit vituralleen niin, että äänitiedostoihin ilmestyy hullua rohinaa.

'scuse me? Ostin joskus Apulannan Hiekka-levyn, heitin koneeseen sisään ja pistin Easy CD-DA Extractorin jylläämään. Muutamia minuutteja myöhemmin mulla oli erittäin hyvin soivia mp3sia koneella. Missään vaiheessa ei vaikuttanu levyn suojaus millään tavalla rippaamiseen. Ikävää että kotisoittimissa on ihmisillä silti ongelmia.

Äärimmäisen epäonnistunut veto koko teollisuuden yritys poistaa piratismi cd-levyjen kopiosuojalla.
(myynnissä Paisteen 302 Plus-peltejä)
mr_b
17.03.2004 22:27:57 (muokattu 17.03.2004 22:28:14)

Jep, kyllä aika hassua on miten mitäänsanomaton "kopiosuojaus" käytännössä on.

Useammasta kopiosuojatusta levystä olen polttanut mp3set töissä kuunneltaviksi ja muistaakseni vain kerran yhdessä levyssä (Kraftwerkin uusin?) tuli sellainen pikkuinen millisekunnin tauko n. 10 sekunnin kohdalle jokaisessa biisissä.

Levykauppojen esittelysoittimet muuten ovat selvissä vaikeuksissa noitten suojattujen levyjen kanssa, eivät näemmä oikein tahdo soida sellaisissa pystyissä viiden levyn soittimissa. Hyvää promoa...
Damn right it's better that yours!
saturnzreturn
18.03.2004 07:28:03

en tiedä, luulisin... ehkä ei, mielenkiintoista
Antti1
18.03.2004 10:10:15
Joo, ja siitä opiskelijapojasta joka tämän shift-tempun havaitsi ja antoi julkisuuteen tuli kuuluisa, kun hänet meinattiin haastaa oikeuteen kopiosuojauksen kiertämisestä!

Mutta tämähän oli oikein yliopistotason tutkimus näistä kopiosuojauksien toimintaperiaatteista. Aika noloa olisi ollut tuota tuomita tuollaisesta. Tosin noloa on laittaa huonoja kopiosuojauksiakin levyihin.

Mutta tuossahan siis oli kyse siitä kun levy laitetaan asemaan. Sen sijaan silloin kun ohjelma alkaa rippaamaan raitoja äänidataksi kiintolevylle ei minkäänlaisia ohjelmia CD:ltä varmastikaan ajeta.

Eipä ajeta ripatessa paljoa ohjelmanpätkiä, mutta ilmeisesti se levy on rippaamista varten sinne asemaan jo laitettu ja paha on päässyt tekemään temppunsa.

Ja aihetta nyt jotenkin sivuten omaa mielipidettä:

Kopionsuojaus on ihan hyvä asia ja sitä kannatan kybällä. Huolena on vain nuo kopionsuojaukset, jotka nykyään ovat toinen toistaan epäonnistuneempia. Ei voi olla niin helvetin vaikeaa tehdä kunnollista kopionsuojausta yhteen naurettavaan levyyn, kun on kaiken maailman tietokoneet ja härvelitkin jo keksitty. Ei tää oo mun mielestä nyt yhtään mistään muusta kiinni, kuin suunnittelijoiden panostamisen puutteesta. Ajattelevat perkeleet, että kuluttajille voi syöttää mitä tahansa paskaa ja vielä mihin hintaan tahansa. Ei vetele tuollainen hyvien ja muuten laadukkaiden levyjen terrorisoiminen. Perhana kun tä saa aina veren kiehumaan..
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Shaft
18.03.2004 10:31:53
Kopionsuojaus on ihan hyvä asia ja sitä kannatan kybällä.

Mitä hyvää siinä on?

Huolena on vain nuo kopionsuojaukset, jotka nykyään ovat toinen toistaan epäonnistuneempia. Ei voi olla niin helvetin vaikeaa tehdä kunnollista kopionsuojausta yhteen naurettavaan levyyn, kun on kaiken maailman tietokoneet ja härvelitkin jo keksitty.

Kuinka paljon siihen kannattaa vaan panostaa? Viime kädessä kuluttajat joutuvat maksamaan kopiosuojausten tuotekehittelykustannukset. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että nykytilanne on kestämätön.
ville viaton
18.03.2004 10:34:03

Voin omasta kokemuksesta sanoa että ei ole.
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)