Aihe: Nintendo!
1 2 3 4 511 12 13 14 15 16 17 18
Akiman
23.05.2010 12:51:57

Oli suhteellisen mukava yllätys löytää yhdestä Edinburghin pelikaupoista armoton vitriinillinen hyväkuntoisia käytettyjä SNES-pelejä. Hinnat olivat luokkaa 50 pennysta 2 puntaan. Sieltä sitten säkillinen matkaan Killer Instinct, Street Fighter 2, Castlevania IV jne tasoisia pelejä.
Jarskimo
16.07.2010 17:26:17
http://gameboysuomi.nettisivu.org/

Tästä sivusta on tulossa suomen suurin Game Boyhin liittyvä sivusto
Rock'N'Rollia sen olla pitää
ballfish
16.07.2010 17:30:14
Jarskimo: http://gameboysuomi.nettisivu.org/

Heti kun tuolla ei kirjoiteta miltei tahallaan jokaista yhdyssanaa väärin.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Anonymous-jazz
16.07.2010 17:55:22

Toi kasibittinen oli kyllä kova sana vuonna 1989. Tulee hyvät flashbackit :) Ja "Super Mario 2" oli ihan parasta (siinä pelissä oli jotain magiaa).
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Zed
16.07.2010 23:14:01 (muokattu 17.07.2010 12:30:08)

Anonymous-jazz: Ja "Super Mario 2" oli ihan parasta (siinä pelissä oli jotain magiaa).

Minä sain penskana traumoja tästä vale-Mariosta, sillä se poikkesi niin paljon edeltäjästään. Luulin että tekijöille on oikeasti sattunut joku helvetinmoinen kämmi ja pelille on vahingossa annettu väärä nimi. Kuten nykyisin tiedämme, vaisto oli hyvinkin aiheellinen. Tässä Irategamerin esittelypätkä SMB2-"skandaalista" ja pelin taustoista: http://www.youtube.com/watch?v=VdjYYFOGE3k

Hiukan väkinäisesti tuossa yritetään ajoittain etsiä pelistä heikkouksia, enkä allekirjoita puoliakaan kritiikistä, mutta muinaiset tuntemukset tuossa summataan hyvin.

E: Sanoi muuten alkuperäisestä Japanin SMB2:sta "...a perfect predecessor(!) to the first game...".
"Paskallehan nämä haessoo! (hätääntynyt ilme)" -Isoäitini ensikosketus juustosnackseihin.
kk80
17.07.2010 13:34:14
Zed: Minä sain penskana traumoja tästä vale-Mariosta, sillä se poikkesi niin paljon edeltäjästään.

Terapian tarve riippuu varmaan siitä mihin Marioon on tutustunut ensiksi. Itselleni Mario2 oli se ensimmäinen ja siten aidoin Mario. Vähänkö toi ykkönen oli kömpelö kun kuukausien SMB2 tahkoamisen jälkeen sitä lopulta kokeili. Kolmonen on toki teknisesti parhain mutta itse ehkä olin jo vähän liian vanha jotta se olisi muodostunut samanlaiseksi kokemukseksi kuin SMB2. Toki tiedän että kyseessä on vain Doki Doki Panic jonka päälle on istutettu Mario hahmot -silti loistava peli. Myös musat toimii!
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
jokuGuitaristi
17.07.2010 13:44:18
"Super mario 2" on noista nesin marioista oma suosikkini. Varmaan se erillaisuus on mielestäni jees. Vaikka yleensä muut valittavat siitä...

Oman pienen kokoelman kaksi muuta suosikkia ovat Duck tales ja Kirbys adventure, kummatkin tasoloikkia parhaasta päästä.

Ja vituttavia pelejäkin löytyy:

Mission imbossible. Jumalauta kun on vaikea peli! Ekan kentän olen ehkä kerran päässyt läpi. Kakarana sain jostain kaivettua koodeja tähän peliin, mutta niistä ei ollut mitään apua.

Racket attack. Tennistä. Aivan sama mistä lyö, mihinkä lyö, niin aina pallo lentään jonnekkin helvettiin. Pelattiin joskus kaverin kanssa vastakkain ja tämä antoi minulle kunnolla turpaan vaikka ei ollut pelannut koskaan aiemmin.
Nuages
17.07.2010 16:56:39
Onko kukaan muu pelannut Ufouriaa? Aivan käsittämättömän hyvä tasoloikka/seikkailupeli oli kyllä sen ajan standardeilla.

http://www.youtube.com/watch?v=RbCDAK3JT8s
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
masterhat
17.07.2010 18:15:38
Jarskimo: http://gameboysuomi.nettisivu.org/

muistan kun ala-asteella kaveri kysyi opettajalta luokaretkeen liittyvässä neuvonpidossa seuraavaa: "saako gayboyn ottaa mukaan?"

tosin nyt kaveri jo delannu, kevyet mullat, mut toi läppä oli kyl hyvä ja tahaton
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
Burn
18.07.2010 19:21:59

Nuages: Onko kukaan muu pelannut Ufouriaa? Aivan käsittämättömän hyvä tasoloikka/seikkailupeli oli kyllä sen ajan standardeilla.

http://www.youtube.com/watch?v=RbCDAK3JT8s

Saatan etäisesti muistaa pelanneeni ko. peliä! Oli muuten eka kerta ku nauroin NES-Retkun jutuille, noi hyppykohdat pisti naurattamaan.
"Kristinuskon vastaisuuden lisäksi Benton on kiinnostunut moottoripyöristä."
Marshallga
19.07.2010 23:43:24 (muokattu 19.07.2010 23:43:33)
http://www.retrousb.com/product_info.php?cPath=21&products_id=28

Tämmönen tuli hommattua joku aika sitten. Eihän tuo toki korvaa oikeaa asiaa, mutta mukava tälläkin on fiilistellä emulaattorilla pelatessa.
"Support music, not rumors."
jannu
20.07.2010 00:03:00
Zed: Minä sain penskana traumoja tästä vale-Mariosta, sillä se poikkesi niin paljon edeltäjästään. Luulin että tekijöille on oikeasti sattunut joku helvetinmoinen kämmi ja pelille on vahingossa annettu väärä nimi. Kuten nykyisin tiedämme, vaisto oli hyvinkin aiheellinen. Tässä Irategamerin esittelypätkä SMB2-"skandaalista" ja pelin taustoista: http://www.youtube.com/watch?v=VdjYYFOGE3k

Hiukan väkinäisesti tuossa yritetään ajoittain etsiä pelistä heikkouksia, enkä allekirjoita puoliakaan kritiikistä, mutta muinaiset tuntemukset tuossa summataan hyvin.

E: Sanoi muuten alkuperäisestä Japanin SMB2:sta "...a perfect predecessor(!) to the first game...".

Kyllähän tuo yhteys Doki Doki Paniciin tehtiin selväksi jo 80-luvulla, sitä ihmeemmin peittelemättä. Ja annettiinhan silloin syyksi se, että tuo nykyisin Lost Levelsinä tunnettu originaali Mario 2 oli osoittautunut amerikkalaiselle koeyleisölle liian vaikeaksi ja päätyi siksi hylkyyn.

Alkuperäistä aihetta sivuten, pakko hehkuttaa SNESin Chrono Triggeriä. Yksi parhaista koskaan pelaamistani peleistä.
masterhat
20.07.2010 20:57:44
mun mielestä toi mario "kakkonen" on taas ihan törkeen hyvä, ja monet jännät hetket vietetty sitä pelaamalla/katsomalla ku sisarukset pelasi. ja olihan se haastava, mut ei liian kuitenkaan. parhaat pelit on just vaikeita
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
Burn
20.07.2010 21:19:45 (muokattu 20.07.2010 21:25:40)

masterhat: mun mielestä toi mario "kakkonen" on taas ihan törkeen hyvä, ja monet jännät hetket vietetty sitä pelaamalla/katsomalla ku sisarukset pelasi. ja olihan se haastava, mut ei liian kuitenkaan. parhaat pelit on just vaikeita

Samaa mieltä. En mä mitenkään ihmetellyt nuorempana, että se kakkonen olis ollut mitenkään outo tai erikoinen. Musta se oli, ja on edelleen, varsin viihdyttävä peli...

EDIT eikös ton pelin juoni ollut joku semmonen unipohjainen tjsp, vai muistanko ihan väärin? Nuo outoudet ja erikoisuudet vois sitte selittää todella kehnosti sillä.

EDIT2 jaa mutta saatana tuo kakkonenhan on rippaus jostain japskipelistä...
"Kristinuskon vastaisuuden lisäksi Benton on kiinnostunut moottoripyöristä."
ekikoo
20.07.2010 21:45:00
Vasta emulaattorilla pelasin ton SMB2 läpi, tosin se oli Super KKK Brothers, jossa pelihahmoilla on (isona) kaavut niskassa, ja vihollisina....no, vähemmistön (joissain maissa enemmistön) edustajia.

:-----P
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Zed
27.07.2010 18:26:38 (muokattu 27.07.2010 23:56:48)

Jep, tuli tuttattua tuossa aamulla ykkösosa sekä Doki Doki Mario läpi yhteen kyrsään. Laatupelihän tuo kakkonen on, ja grafiikoissaan ja värikkyydessään pesee ykkösen, mutta joiltakin osin toisintui se lapsuudesta muistuva pelin ajoittainen limbusmainen tylsyys (hiekkamaailma, sinitaustaiset labyrinttiluolastot. Hyj satan.). Eniten jäi kaipaamaan vihollisten tuhoamista hyppäämällä päälle, tiilten murskausta ja tulikukkaa, jotka ovat kaikki olennaisia Mario-elementtejä. Lisäksi ykkösosa on monipuolisemman taistelusysteemin ja estehyppimiseen vahvemmin perustuvan etenemisen ansiosta nopeatempoisempi, ja taitavan pelaajan käsissä täten näyttävämpi. Mutta tämä on nyt vain minun pinttynyt näkemykseni.

Uusia pelihankintojakin on tehty pitkästä aikaa. Nyt on tulossa Zelda II: The Adventure of Link, Blaster Master ja Lolo 2.

E: Helevetti että tuo Mario 2:n "Umppa-umppa-umppa-tsäkätätättä" jää rasittavasti päähän soimaan. Eipä ihme että peli laukaisi lapsena aina migreenikohtauksen.
"Paskallehan nämä haessoo! (hätääntynyt ilme)" -Isoäitini ensikosketus juustosnackseihin.
Rhesus
27.07.2010 21:02:35
Miksi hitossa ihmisen pitää olla niin tyhmä että luopuu noin konsoleista. Mulla oli aikanaan NES, SNES ja N64. Kaikkiin tietysti tuhotusti pelejä, japsipelejä, laitteita ja vitun nintendo-lehdet vielä kaupanpäälle. Kaikki kadonnut vuosienvarrelle, vituttaa.
Peoplez
28.07.2010 12:49:13
Rhesus: Miksi hitossa ihmisen pitää olla niin tyhmä että luopuu noin konsoleista. Mulla oli aikanaan NES, SNES ja N64. Kaikkiin tietysti tuhotusti pelejä, japsipelejä, laitteita ja vitun nintendo-lehdet vielä kaupanpäälle. Kaikki kadonnut vuosienvarrelle, vituttaa.

Jep itellä tuli myytyä kaikki pilkkahintaan teininä, sittemmin olen ostellut niitä takaisin. Ei mikään voita aidolla konsolilla pelaamista .
carnation
28.07.2010 13:19:20 (muokattu 28.07.2010 13:21:23)
Rhesus: Miksi hitossa ihmisen pitää olla niin tyhmä että luopuu noin konsoleista. Mulla oli aikanaan NES, SNES ja N64. Kaikkiin tietysti tuhotusti pelejä, japsipelejä, laitteita ja vitun nintendo-lehdet vielä kaupanpäälle. Kaikki kadonnut vuosienvarrelle, vituttaa.

Niinpä. Ainakin N64:n olisin halunnut itse säilyttää, ihan vain vaikka Mario 64:n vuoksi joka oli joskus nuorempana - ja on edelleen - todella päräyttävä tasoloikka, suorastaan huikea. Tekisi mieli pelata taas, välillä pitää nostalgiahuuruissa katsoa youtubesta niitä kaikkein vaikuttavimpia kenttiä kuten Rainbow Ride, Tall Tall Mountain, Tick Tock Clock ja Shifting Sand Land. Pientä lohtua tuo GameCube ja Super Mario Sunshine, joka on hieno peli sekin vaikkei läheskään 64:n veroinen. Kunhan nyt vain malttaisin säilyttää GameCuben itselläni enkä menisi sitä hätähousuna mihinkään myymään.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)