Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Toista vahvistinta ENGL SE kaveriksi
1 2
Nacher
23.07.2010 11:23:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole aikoihin tullut kamarunkattua, joten nyt pitkästä aikaa voisi hankkita jotain GAS kohdetta. Hakusessa olisi siis nuppi täydentämään ENGL Special Editionin soundimaailmaa. Tällä hetkellä tuota virkaa hoitaa Orange Rockerverb 50w, mutta se on särösoundiltaan hieman liian "jauhoinen" omaan makuuni, ja myöskin vähän liian samankaltainen boostatun ENGL SE:n classic crunchin kanssa. Tykkään myöskin suuresta määrästä namikoita ja säätöjä, joita Rockerverb ei kyllä tarjoile. Onhan siinä paljon hyvääkin, mutta jtain uutta nuppia tekisi mieli kokeilla.
 
Eli ajatuksena olisi löytää jokin nuppi, joka ei ole yhden soundin peli, mutta metallin pitäisi kuitenkin irrota riittävän uskottavasti. Erilaisella soundilla kuitenkin, kuin ENGLissä. Särön ei tarvitse olla maailman brutaalein, mielumminkin jokin jossa on sitä tonea ja eloa. Lisäksi pitäisi taipua myös kevyempi osasto. Ja jotta paketti saadaan vaikeammaksi, on hyvä soundi myös hiljaa soittaessa ehdoton vaatimus. Toinen nuppi kuitenkin on aina kotosalla soittelussa. Hintaa voi vermeellä helposti olla sellainen 2000e uutena tahi käytettynä. Ylikin voidaan mennä, jos oikein mehukas nuppi löytyisi.
 
Eli vähemmän kompressoitu/prosesoitu soundi kuin ENGLissä ja myöskin hitusen enemmän painottunut mid-gain puolelle. Itse tullut miettineeksi mm. Diezeleitä. Onhan niissä hintaa, mutta vaikuttaisivat noin muuten mielenkiintoisilta. Mitäs muita varteenotettavia löytyy? Gimme some GAS!
 
Mr. Speed
23.07.2010 11:37:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: Eipä ole aikoihin tullut kamarunkattua, joten nyt pitkästä aikaa voisi hankkita jotain GAS kohdetta. Hakusessa olisi siis nuppi täydentämään ENGL Special Editionin soundimaailmaa. Tällä hetkellä tuota virkaa hoitaa Orange Rockerverb 50w, mutta se on särösoundiltaan hieman liian "jauhoinen" omaan makuuni, ja myöskin vähän liian samankaltainen boostatun ENGL SE:n classic crunchin kanssa. Tykkään myöskin suuresta määrästä namikoita ja säätöjä, joita Rockerverb ei kyllä tarjoile. Onhan siinä paljon hyvääkin, mutta jtain uutta nuppia tekisi mieli kokeilla.
 
Eli ajatuksena olisi löytää jokin nuppi, joka ei ole yhden soundin peli, mutta metallin pitäisi kuitenkin irrota riittävän uskottavasti. Erilaisella soundilla kuitenkin, kuin ENGLissä. Särön ei tarvitse olla maailman brutaalein, mielumminkin jokin jossa on sitä tonea ja eloa. Lisäksi pitäisi taipua myös kevyempi osasto. Ja jotta paketti saadaan vaikeammaksi, on hyvä soundi myös hiljaa soittaessa ehdoton vaatimus. Toinen nuppi kuitenkin on aina kotosalla soittelussa. Hintaa voi vermeellä helposti olla sellainen 2000e uutena tahi käytettynä. Ylikin voidaan mennä, jos oikein mehukas nuppi löytyisi.
 
Eli vähemmän kompressoitu/prosesoitu soundi kuin ENGLissä ja myöskin hitusen enemmän painottunut mid-gain puolelle. Itse tullut miettineeksi mm. Diezeleitä. Onhan niissä hintaa, mutta vaikuttaisivat noin muuten mielenkiintoisilta. Mitäs muita varteenotettavia löytyy? Gimme some GAS!

 
Diezel VH4 vois olla yks. Samoin VHT Ultra LEad.. Perus soundiltaan melko orgaanisia, todella dynaamisia, ja ainakin UL on todella kompressoimaton ja luonnollinen, vaikka melkoinen jyrä onkin. Käytettynä joutunee metsästämään, ja UL tuntuu olevan kotimaassa melkoisen kiven alla.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Nacher
23.07.2010 11:56:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VH-4:stä kuullut paljon kehuja, tosin youtubeclipeissä kuulosti jotenkin tarpeettoman "kuivakalta". Youtubet tosin ovat mitä ovat. Tuosta Ultra Leadista olisi kyllä melkoiseksi end-of-all nupiksi noin muuten, mutta tekeekö sillä mitään hiljaisella volumella?
 
Mr. Speed
23.07.2010 12:01:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: VH-4:stä kuullut paljon kehuja, tosin youtubeclipeissä kuulosti jotenkin tarpeettoman "kuivakalta". Youtubet tosin ovat mitä ovat. Tuosta Ultra Leadista olisi kyllä melkoiseksi end-of-all nupiksi noin muuten, mutta tekeekö sillä mitään hiljaisella volumella?
 
Toimii itseasiassa aikas kivasti, vaikka sitä möykkää irtoaakin niin sanotusti perkeleesti.
 
Parhaat soundit bändi volumella saa, kun nostaa Masterin johonkin n. klo 14 kohille, ja säätää volan kanavavolalla sopivaksi. Kerrostalossa itelläni myös onnistunut sillä puuhastelu, eikä varotuksia tullut.. Paitsi yhdestä kännisessiosta missä oli mukana akustiset rummut :D
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Nacher
23.07.2010 12:19:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sig X näkyisi olevan torilla ja vieläpä houkuttavaan hintaan. Mitenhän tuo vertautuu Ultra Leadiin?
 
P-man
23.07.2010 12:23:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VHT/Fryette Sig:X! Mulla on toi Engl Powerballin kaverina ja kaikki muut paitsi alavireväännöt soittelen Sig:X :llä.
On nappuloita, moodeja ja todella monipuolinen vehje. Vahvistimen mukana tulee kätevä kanavanvaihtaja, jolla ohjaillaan kanavien lisäks boostia ja fx looppia.
 
Dynamiikka on uskomaton ja midleä piisaa! Suosittelen testaamaan.
 
Mr. Speed
23.07.2010 12:27:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: Sig X näkyisi olevan torilla ja vieläpä houkuttavaan hintaan. Mitenhän tuo vertautuu Ultra Leadiin?
 
Ovat aivan erilaisia soundiltaan. Sig X ei ole mitenkään tiukka. Itse ehkä mielummin ottaisin rockihommiin ku metallityöstöön. Nappulaa ja dynamiikkaa kyllä löytyy, mutta samanlainen vihanen murina puuttuu.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
kimurantti1
23.07.2010 12:31:22 (muokattu 23.07.2010 12:33:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos jotain mid-gain -juttuja ja reunasäröä halutaan, niin oma kokemus Diezeleistä on, ettei ihan toimi. Mun päähäni vaan tarttui toi "tonea ja eloa". Ainakaan jälkimmäistä ei mun mielestä ole Diezeleissä, eikä sen kummemmin VHT:ssakaan. En tosin ole kokeillut kummankaan merkin lippulaivoja, Diezeliltä vaan Einsteinia ja VHT:lta muistaakseni kolmea erilaista Pittbullia. Mä ehdottaisin ehkä jotain Mesan Lone Staria. En tiedä on sulle tarpeeksi hevi, mutta kyllä siitä Tube Screamerilla boostaamalla irtoaa. Toisekseen, jos sulla on jo Englin SE, niin tarvitko välttämättä toista modernia hevijyrää?
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Mr. Speed
23.07.2010 12:32:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Jos jotain mid-gain -juttuja ja reunasäröä halutaan, niin oma kokemus Diezeleistä on, ettei ihan toimi. Mä ehdottaisin ehkä jotain Mesan Lone Staria. En tiedä on sulle tarpeeksi hevi, mutta kyllä siitä Tube Screamerilla boostaamalla irtoaa. Toisekseen, jos sulla on jo Englin SE, niin tarvitko välttämättä toista modernia hevijyrää?
 
Sen muuten vielä sanon, että tuo UL tottelee soittotatsia ja gainipotikkaa tosi nätisti. Melkoisen Marsumaista soundimaailmaa on myöskin tarjolla rockijuttuihin.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
P-man
23.07.2010 12:33:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Ovat aivan erilaisia soundiltaan. Sig X ei ole mitenkään tiukka. Itse ehkä mielummin ottaisin rockihommiin ku metallityöstöön. Nappulaa ja dynamiikkaa kyllä löytyy, mutta samanlainen vihanen murina puuttuu.
 
Joo alapään tiukkuus puuttuu, mut droppi-D vireessä ei buusteria vielä tarvii tiukentamaan.
SE:n kaveriks Sig:X ois mainio peli! Sopivasti erillaisia ja kyllä sillä metallikin taittuu.
 
P-man
23.07.2010 12:36:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sig:X :n Youtube pätkiä ei kannata kuunnella, karmeen kuulosia ja antaa ihan väärän kuvan vahvistimesta.
 
Mr. Speed
23.07.2010 12:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Joo alapään tiukkuus puuttuu, mut droppi-D vireessä ei buusteria vielä tarvii tiukentamaan.
SE:n kaveriks Sig:X ois mainio peli! Sopivasti erillaisia ja kyllä sillä metallikin taittuu.

 
Itelle tuli just mieleen vähän sellanen pehmosempi ja kermasempi soundi. Tosin en kunnolla oo sitä päässyt avaamaan. Mutta kovin eri maailmoista UL:n kanssa.. Jos samaa tyyliä haluaa kuin UL:ssä, niin Deliverance on sinne päin.
 
UL on kyllä tähän mennessä monipuolisin ja paras vahvari mihin oon ikinä sekaantunu.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Antroid
23.07.2010 13:24:12 (muokattu 23.07.2010 13:25:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tulee äkkiseltään mieleen, että mitenköhän Bognerin Ecstacy toimisi tollaisessa meiningissä? Saattaa olla liian kesy jos metallia pitää mätellä. Toisaalta, onhan tolla Vait yms. aikanaan vedelleet. Buddan SD45 saattaisi myös olla jännä vaihtoehto. Diezelin VH4 kannattaa tyypata, saattaa tosin olla aika samanlainen kuin SE, eli ei paras mahdollinen mid-gain reunasäröttelyyn.
 
Nacher
23.07.2010 14:04:57 (muokattu 23.07.2010 14:07:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaan se ihan tiukin ja raskain metallisärö ei ole välttämättömyys, kun sellaista saa jo tuosta ENGListä. Lähinnä sen verran raskas soundi on oltava, ettei metallia soittaessa homma kaadu gainin puutteeseen tai siihen, että soundi on vain ihan liian pehmeä. Kyllä tuo Rockerverbinkin särö periaatteesa on tarkoituksiin riittävän raskas. Sävy vain on vähän turhan pehmeä/tumma.
 
Tuo Sig X kuulosti kyllä youtuben guitar world pätkässä varsin hyvältä. Kirkkautta/purevuuttakin löytyi. Itse pitäisi kuitenkin päästä soittamaan, niin sittenhän se näkisi, miten toimii. Ultra Lead olisi kyllä kova vehjes, mutta siinä kyllä hinta jo oikeasti ylittää kipurajan.
 
Mr. Speed
23.07.2010 14:16:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi kokeilemisen arvonen laitos on kans Mesan Mark V. Ite tykkäsin aika paljon, ja sellasen hankintaa olen jopa harkinnut.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
P-man
23.07.2010 14:39:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: Tuo Sig X kuulosti kyllä youtuben guitar world pätkässä varsin hyvältä. Kirkkautta/purevuuttakin löytyi. Itse pitäisi kuitenkin päästä soittamaan, niin sittenhän se näkisi, miten toimii. Ultra Lead olisi kyllä kova vehjes, mutta siinä kyllä hinta jo oikeasti ylittää kipurajan.
 
Guitar world pätkä antaa suhthyvän kuvan Sig X:stä, tosin se rouheus mikä siitä lähtee ei siinä pätkässä kuulu.
Muutenkin kyseistä vahvaria joutuu jonkunaikaa säätää et pääsee jyvälle.
Tuo torin Sig X + kaappi ois aika asiallisen hintainen.
 
N33m0
23.07.2010 14:45:18 (muokattu 23.07.2010 14:46:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeisimmän testikierroksen jälkeen Sig:X oli kyllä niin antikliimaksinen kokemus ettei mitään rajaa. Vieressä oli Krankkia, Blackstaria ja Framusta joihin verrattuna VHT:stä löyty sentään kunnollinen cleani, dynaaminen ja soittoon reagoiva, säröpuoli oli taasen sellasta "ihan ok"-tasoa. Sanotaanko näin että ei oo mesa menossa torille ihan samantien.
 
Perus rokkiveivaukseen voisin harkita, nappuloita ja säätimiä löytyy ku lentokoneesta, silti vahvistimen perusluonne oli vähän mitäänsanomaton.
 
edit: voisin suositella SE:n kaveriksi Invaderia taikka ihan kestosuosikki dual rectifieriä, luonnetta löytyy.
 
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
Terry Pantheras
23.07.2010 15:18:39 (muokattu 23.07.2010 15:19:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä mainitsematta: Laboga Mr. Hector? Blackstar Series 1? Bogner Überschall? MI Audio Revelation tai Megalith (ei taida tosin olla vielä saatavilla)?
 
Soldano SLO100 on myös kiva... :) Tai Decaton?
 
Tuo Megalith Beta on aika mielenkiintoinen uusi tuttavuus:
 
http://www.miamplification.com/Megalith.htm
 
MASTEROID ~~ stonerdoomin westlife ~~
HeavyMachinery
23.07.2010 15:46:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Guitar world pätkä antaa suhthyvän kuvan Sig X:stä, tosin se rouheus mikä siitä lähtee ei siinä pätkässä kuulu.
Muutenkin kyseistä vahvaria joutuu jonkunaikaa säätää et pääsee jyvälle.
Tuo torin Sig X + kaappi ois aika asiallisen hintainen.

 
Minusta tuo on kaikkea muutakuin rouhea. Tirisevä ja trankku särön kuuloinen. Itse olen harvan ja purevan kuuloisen särön ystävä en todellakaan tälläisin tilitus tirinän mitä GW:n Vht demosta löytyy. http://www.youtube.com/watch?v=HaqjMXd-vNc
 
VHT/Fryette on ollut aina itselle jotenkin tosi negatiivinen koska se ei minusta soundaa sille mitä putki vahvistin soundaa.
 
Jos miehellä on jo SE joka kyllä taittuu tuohon VHT tyyliseen soundiin etsisin kaveriksi jotain joko pyöreä soundista esim Mesa mark tai siten sellaista mid gain turbo marsua....
 
VH4:jää on tullut itse soiteltua ja joka treeneissä sitä kuulee niin minusta se on organiinen mutta todella ohuen kuuloinen miedoilla gaineillä. Se on kyllä heleä ja tosi avoin mutta samalla "kellomainen" ominais soundiltaan.
 
Mako voisi olla hyvä...
 
http://makoamplification.com/sounds/Mak2attackeh.mp3
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
P-man
23.07.2010 15:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Minusta tuo on kaikkea muutakuin rouhea. Tirisevä ja trankku särön kuuloinen. Itse olen harvan ja purevan kuuloisen särön ystävä en todellakaan tälläisin tilitus tirinän mitä GW:n Vht demosta löytyy. http://www.youtube.com/watch?v=HaqjMXd-vNc
 
VHT/Fryette on ollut aina itselle jotenkin tosi negatiivinen koska se ei minusta soundaa sille mitä putki vahvistin soundaa.
 
Jos miehellä on jo SE joka kyllä taittuu tuohon VHT tyyliseen soundiin etsisin kaveriksi jotain joko pyöreä soundista esim Mesa mark tai siten sellaista mid gain turbo marsua....
 
VH4:jää on tullut itse soiteltua ja joka treeneissä sitä kuulee niin minusta se on organiinen mutta todella ohuen kuuloinen miedoilla gaineillä. Se on kyllä heleä ja tosi avoin mutta samalla "kellomainen" ominais soundiltaan.
 
Mako voisi olla hyvä...
 
http://makoamplification.com/sounds/Mak2attackeh.mp3

 
Tarkoitin just että se että GW:n videossa ei ole sitä rouheutta mitä tosta nupista lähtee.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «