Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Isompaa FOH-tiskiä (analoogista)
1
Mr General
23.07.2010 11:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttää siltä että pitää ruveta hankkimaan isompaa tiskiä etupäähän. Tällä hetkellä käytössä on GB 8 32 ch joka ajaa asiaansa vallan mainiosti ja pysyy varmaan kakkostiskinä käytössä, mutta järeemmällekin olisi käyttöä. Vaatimuksena 32-48 kanavaa (+ stereot), VCA-ryhmät, reilusti auxeja, riittävä matriisi jne.. Kyllähän työ tiiätte;) Mikä olisi kustannustehokkain ja hinta-laatusuhteeltaan paras vaihtoehto. Käytettynä yritän katsella, jos vaikka pystyis muutaman euron säästämään. Nyt lähiaikoina on tullu vastaan Jammun M3000, AH:n ML5000, Soundcraftin MH2 ja Apb:n spectra. Soundcraft ja Apb on noista ne varmat työkalut, mutta noita kahta muuta kohtaan on jonkin verran epäilystä. Kertokaapa mielipiteenne ja antakaa ehdotuksia. Tietysti jos teiltä löytyy tiskiä tai on tiedossa et jostain olisi tuloillaan myyntiin, niin kiinnostaa kyllä.
 
stnprkl
23.07.2010 12:52:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr General: Näyttää siltä että pitää ruveta hankkimaan isompaa tiskiä etupäähän. Tällä hetkellä käytössä on GB 8 32 ch joka ajaa asiaansa vallan mainiosti ja pysyy varmaan kakkostiskinä käytössä, mutta järeemmällekin olisi käyttöä. Vaatimuksena 32-48 kanavaa (+ stereot), VCA-ryhmät, reilusti auxeja, riittävä matriisi jne.. Kyllähän työ tiiätte;) Mikä olisi kustannustehokkain ja hinta-laatusuhteeltaan paras vaihtoehto. Käytettynä yritän katsella, jos vaikka pystyis muutaman euron säästämään. Nyt lähiaikoina on tullu vastaan Jammun M3000, AH:n ML5000, Soundcraftin MH2 ja Apb:n spectra. Soundcraft ja Apb on noista ne varmat työkalut, mutta noita kahta muuta kohtaan on jonkin verran epäilystä. Kertokaapa mielipiteenne ja antakaa ehdotuksia. Tietysti jos teiltä löytyy tiskiä tai on tiedossa et jostain olisi tuloillaan myyntiin, niin kiinnostaa kyllä.
 
Pysy tosta M3000:sta niin kaukana kun mahollista se on karmee lauta.
ML5000 ei sekään enää käytettynä oo mikään mahtipeli, ei oo meinaan yks tai kaks yksilöä kun on vastaan tullu et ovat ruvenneet löystyyn iän myötä, se mitä tarkotan täs on se et eq:n gainipotikoiden käytös muuttuu samoin kuin auxilähtöjen.
 
Craftin MH-sarja saa multa äänen.
 
Viltsu audiokantaja
Tomppis2
23.07.2010 13:19:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen ääni MH2:lle. Ja näyttäis torilla olevan sellainen myynnissäkiefektiräkin kera.
 
Reddie
23.07.2010 13:45:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henk.koht. mieltymykseni on aina ollut poispäin Yammusta. En oo ikin tykänny niistä.
 
Mut sit toi APB:n tiski on kyl aina ollut erittäin kiva. Aina soundannu hyvältä, ollu minkä bändin kanssa tahansa töissä, ja aina nopea ja selkeä työskennellä. Eikä mulla tota MH2:stakaan vastaan oo yhtään mitään. Mut noista ehkä APB. Loppupeleissähän se sun korva tän ratkaisee. :)
multipaavo
23.07.2010 16:58:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

+1 MH-2:lle
 
-Paavo
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi
Dugeroow
23.07.2010 17:24:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

multipaavo: +1 MH-2:lle
 
-Paavo

 
Jos itse saisin valita niin ottaisin tuon Spectran. Nyt sitten haluaisin kuulla että miks ette tosta yammusta tykkää? Headroomiahan siinä ei ole, mutta mun mielestä muuten nimenomaan hintaisekseen ihan hyvä peli.
 
Mr General
23.07.2010 17:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noni, on tullu taas lisää vahvistusta omalle käsitykselle. Pitää ruveta tuossa syssymmällä kattelemaan tuon MH2:n perään, kun saa kesän kiireet pakettiin. Apb on kieltämättä hiton hyvä, mutta maksaa aika paljon enemmän kuin Soundcraft. Juu huomasin tuon torin mh2:n, mut prosuille ei oo atm tarvetta, kun löytyy jo parit prossusetit ja ehkä kuitenkin olisi hakusessa se 40 ch tiski. Tuo 32 ch GB 8 jää kuitenkin käyttöön toiseks tiskiks ja se on joskus jääny pieneks. Toisaalta jos lähtis uutena ostaa, niin vois ostaa kompaktimman 24 ch apb:n ja 24 ch expanderin, mut kyllä hintakin pompsahtaa samalla. Mut oispahan monipuolisempi.
 
Reddie
23.07.2010 17:27:38 (muokattu 23.07.2010 17:28:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dugerow: Siis mun syy on nyt näitä kuun asennosta riippuvaisia yms. henkilökohtaisia mieltymyksiä: Yammujen kaa pelatessa jotenkin vaan jää koko soundi kylmäksi ja kliiniseksi meikäläisen käsissä, ja joudun kauemmin vääntämään et saan haluttua tulosta aikaiseksi. MH2 ja Spectra on mun kynsien alla antanu vaan hyvän lopputuloksen paljon nopeammin.
Mr General
23.07.2010 17:28:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja siis kun tiskiä käyttää sit moni muukin kuin minä, niin tärkeää on myös se että kyseessä on yleisesti hyväksytty ja tykätty tiski. Jotenkin tuntuu että MH2:ta tai Spectraa ois helpompi myydä kuin ML:ää tai M3000:ta.
 
Esp
23.07.2010 23:30:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista mainitusta myös itse annan ääneni tuolla MH2:lle.
 
Toi APB on ihan jees, mutta jotenkin sen etuaste ja eq eivät omaan korvaani kuulosta yhtä hyvältä kuin Soundcraftin.
 
Täh?!?
Sami_T
24.07.2010 03:31:31 (muokattu 24.07.2010 18:01:38)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä diggaan taas enemmän Spectran eq:sta kuin MH2:n.
 
Mutta oli kumpi hyvänsä niin mulle kelpaa kyllä. Siinä ne oikeasti järkevät vaihtoehdot taitaa sitten ollakin.
 
edit: korjaan yo. lausuntoani siis sen verran että kaikilla tässä ketjussa mainituilla vehkeillä vetää keikan jos vaan on ehjä peli. Mutta jos on uutta ostamassa niin ne järkevimmät vaihtoehdot on mun nähdäkseni Spectra tai MH2
 
Oli muuten täällä ihan samansisältöinen threadi tossa jokin aika sitten.
 
samitorvinen.blogspot.com
eetuss
24.07.2010 13:27:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Mä diggaan taas enemmän Spectran eq:sta kuin MH2:n.
 
Mutta oli kumpi hyvänsä niin mulle kelpaa kyllä. Siinä ne oikeasti järkevät vaihtoehdot taitaa sitten ollakin.
 
Oli muuten täällä ihan samansisältöinen threadi tossa jokin aika sitten.

 
Oon kerran vetänyt sillä sun Spectralla ja on sellainen muistikuva että siitä puuttui master-insertti? Muistanko oikein?
 
Mun ääni menee myös MH2:lle! AH:sta pysyn kaukana ja jammu tuntuu jotenkin lelulta. Eikös noissa jammuissa ollutkin vielä se ärsyttävä ominaisuus että on kanavassa on/off -nappi muten sijaan. Ja vielä sellainen jossa ei ole mitään lediä, joten pimeässä kiva katella onko kanava auki vai kiinni.
 
Ei se tästä..
Sami_T
24.07.2010 18:10:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Oon kerran vetänyt sillä sun Spectralla ja on sellainen muistikuva että siitä puuttui master-insertti? Muistanko oikein?
 
Kuinkas paljon niitä bäkkärin antimia taas tuli nautittua? =)
 
samitorvinen.blogspot.com
eetuss
25.07.2010 09:52:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Kuinkas paljon niitä bäkkärin antimia taas tuli nautittua? =)
 
Se oli kyllä rundin vika keikka, mutta vasta keikan jälkeen :)
 
Muistan vaan että PA:n kasaus oli vähän vaiheessa kun tultiin paikalle ja kyselin master-EQ:a niin kaveri ei löytänyt siitä pöydästä inserttejä ja kytki ne suoraan lähtöihin.
 
Ei se tästä..
Sami_T
26.07.2010 05:33:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Se oli kyllä rundin vika keikka, mutta vasta keikan jälkeen :)
 
Muistan vaan että PA:n kasaus oli vähän vaiheessa kun tultiin paikalle ja kyselin master-EQ:a niin kaveri ei löytänyt siitä pöydästä inserttejä ja kytki ne suoraan lähtöihin.

 
Kyllä nyt kuulostaa aika erikoiselta.
 
Jotta sulta tää epävarmuus aiheesta poistuu niin voin kertoa että lähes poikkeuksetta kaikista vähääkään isommista analogipöydistä ne master insertit löytyy. Myös Spectrasta. Ja seuraavan kerran kun on ne inserttien liitännät hukassa niin nyt kun sä jo tiedät että kyllä siellä sellaiset on niin voit loistaa kertomalla ensin tuon tiedon ja sitten vielä neuvoa että ne liitännät löytyy sieltä mistä mikserin muutkin liitännät eli yleensä mikserin ns. persiistä.
 
samitorvinen.blogspot.com
Sami_T
26.07.2010 07:35:29 (muokattu 26.07.2010 07:39:21)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellainen pointti vielä tuli mieleen tähän keskusteluun että kaikki vehkeet mitä tässä keskustelussa on mainittu on casen kanssa jo 32-kanavaisenakin ihan helvetin isoja ja painavia vehkeitä. Tollaisen kanssa kun joutuu pienempään baariin tai portaisiin (tai sekä että) niin siinä on äkkiä ihmeissään.
 
Juuri tästä syystä mulla aika usein Spectra seisoo varastolla ja oon keikalla kiroilemassa GB4:n/LS9:n tai milloin minkäkin kanssa.
 
Niin jos baarikeikkaa tekee niin kannattaa hyvin tarkasti pohtia että pärjäisikö sitten kuitenkin jollain pienemmällä mikserillä. Isommalle mikserille on aina tietenkin satunnaista tarvetta mutta käy sitten vaan hakemassa jostain vuokralle, niitä kyllä tästä maasta löytyy. Ja jos ei tarvitse kovin paljoa välittää siitä mitä muut haluaa niin pohtia myös se että kannattaako noihin analogivehkeisiin kaataa rahaa enää muutenkaan.
 
Mitä tohon myymistilanteeseen/ridereihin tulee niin jos analogipöytää huudellaan niin omat kokemukset on sellaisia että jos kanavat riittää ja on joku mikä hyvänsä uudehko ehjä merkkivehje missä on kanavissa padit, polariteetinkääntö ja säädettävä HPF niin ollaan jo aika vahvoilla.
 
-----
 
APB:lta tuli juuri niiden sitelle eka PDF tulossa olevasta ProDesk-8:sta.
 
http://www.apb-dynasonics.com/downl … ds/ProDesk8/ProDesk8-Lit-060510.pdf
 
Niin jos toi ei maksa ihan mahdottomia ja paino on jossain kohtuullisissa rajoissa niin tuo menee kyllä mun ostoslistalle jossain kohtaa. Tuo on niinku fyysisiltä ominaisuuksiltaan ja muutenkin sellainen mikä istuis ainakin mun tarpeisiin aika hyvin. VCA:ta tossa tosin ei ole.
 
samitorvinen.blogspot.com
Mr General
21.11.2010 14:11:52 (muokattu 21.11.2010 14:19:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 118 päivää vanhaan ketjuun!
 
Ja mitä sitten!? Sen verran pitää ketjua nostaa ja kehaista, että sain mikserikaupat hoidettua. Jonkin aikaa odoteltuani ja asiaa puntaroitua tuli ostettua käytettynä Apb Spectra Ti 40 ch. Päädyin jo melkein MH2:n hankintaan, mutta tuo Spectra tuli myyntiin sillä hinnalla ettei kauan tarvinnut harkita! Nyt sitten odottamaan seuraavaa sen verran isoa keikkaa, että tuo kannattaa paikalle rontata ja toivoa vielä että pääsee itse miksaamaan.
 
Edit: Niin, ja yllätti muuten koollaan ja painollaan positiivisesti. Ei ole fyysisiltä specseiltään edeltääjänsä eli 32 ch GB8:ia edes kovin paljon isompi!
 
Katti
22.11.2010 09:56:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Pysy tosta M3000:sta niin kaukana kun mahollista se on karmee lauta.
ML5000 ei sekään enää käytettynä oo mikään mahtipeli, ei oo meinaan yks tai kaks yksilöä kun on vastaan tullu et ovat ruvenneet löystyyn iän myötä, se mitä tarkotan täs on se et eq:n gainipotikoiden käytös muuttuu samoin kuin auxilähtöjen.
 
Craftin MH-sarja saa multa äänen.

 
Samoilla linjoilla ollaan...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «